Night fly píše:No na likvidaci nevyuzivanych mil bylo namireno to zkraceni obnovovaciho intervalu na 20 mesicu. Principialni problem IMHO tkvi v tom, ze pro aerolinky jsou mile sveho druhu "zavazek", o kterem se netusi, kdy bude splatny a v jake vysi. Nicmene v ucetnictvi se nejak odrazit musi...
to je pravda, ale zaroven aerolinky reguluju, kolko z toho zavazku mozu cestujuci pouzit kazdy mesiac. a este aj mena (mile), v ktorej je te zavazok vyjadreny, je plne pod kontrolou danej aerolinky, a teda tu menu mozu hocikedy devalvovat, ci pytat poplatok za pouzitie tej meny, vid WorldPerks od Jan 15 ide USA-EU na 60k mil za PerkPass zo sucasnych 50k mil. plus kopec poplatkov, ktore bude WorldPerks uctovat od Jan 15. A teda od vcera sme s manzelkou stastni vlastnici 2 award liskov TYS-DTW-AMS-PRG-ILZ (Saab340, yeee-haaa!) ILZ-PRG-CDG-DTW-TYS na 4/26 a 6/11 za 100k mil dokopy a $120 na daniach+poplatkoch kazda letenka plus $20 poplatok za kazdu letenku za rezervaciu po telefone...
btw: preco sa musi overovat dostupnost CSA 'Z' a 'E' rezervacnych tried manualne? Vcera mi NW call agent vravela, ze to musi "check with CSA...." este stastie , ze mam KVS, tak som vedel, ze CSA povie 'ano'