andrewM píše:Rad bych si doplnil svou kolekci FFP i o oneworld. Vychozi situace je takova, ze me v blizke dobe ceka let s FlyNiki a Malevem. Do budoucna by tech letu s OW (Malev, BA) melo byt vice. AirBerlin (FlyNiki) bude clenem OW az pristi rok, nicmene uz nyni lze sbirat mile na jejich lety s Finnair, S7, Hainian Airlines a Bangkok Airlines. Mate nekdo doporuceni na FFP od techto spolecnosti, ktery vzit ? Mne z toho vychazi Finnair.
ved zavisi s kym chces primarne bonusovo lietat, tot vsjo...
Ahoj chci se zeptat mam kartičku u One world ktera mi nenačte body na letech Iberia orperovane jinou leteckou společnosti. Zaujala mě letenka s přestupem v MAD ale useky z a do PRG jsou operované ČSA. Letenku vystaví IB a let je pod IB code-share! V tomto připadě asi nelze použít OK kartu na useky ČSA?
Pokud clovek nelita moc casto, tak u ONE WORLDu mi prijde docela dobrej u nas ponekud exotickej LANPASS. Nacita kilometry i u tech nejlevnejsi tridy u vsech aerolinek (byt BA treba jen 25 %, Iberia 30 %). Ma ale tu vyhodu, ze zpatecni award ticket je uz od 12000 km (tzn. neco kolem 8 000 mil) - u tech nejkratsich letu. Obecne je system award ticektu docela stedrej a lze ho uzit pro vsechny spolecnosti OW Nacitaj se vsechny lety, tzn. i vnitrostatni s LAN, ktery Iberia nenacita vubec. Asi spis pro cloveka, kterej obcas leti do JA a chce z toho award ticket, pokud se divam dobre, tak LANPASS nema ani statusy...
Hezký večer, poprosil bych znalce aliance OW o radu. Ač jsem v minulosti již párkrát letěl na palubě některého z aliančních partnerů OW, nemám doposud onu „spořící kartu“. Nyní mám v plánu sedm letů na palubě LANu s celkovou délkou více jak 15 000 km a tak si říkám, že by možná nebylo špatné začít sbírat míle. Pochopil jsem, že u OW neexistuje žádný univerzální společný FFP, ale že si každá aerolinka jede po svém. Netuším, jakým způsobem jednotlivé aerolinky započítávají prolétané lety. Logicky se nabízí využít FFP od LANu, ale mám pocit, že do budoucna už s LANem příliš nepoletím a tak nevím, jestli není lepší zažádat o kartu třeba u American Airlines, kde je ta pravděpodobnost do budoucna vyšší, ovšem jejich platnost je jen 18 měsíců. Také nevím, zda dojde k aktivaci účtu třeba u AA, když onen „první“ let bude s LANem. U kterého z partnerů OW si zažádat? Díky předem.
jife píše:Nyní mám v plánu sedm letů na palubě LANu s celkovou délkou více jak 15 000 km a tak si říkám, že by možná nebylo špatné začít sbírat míle.
Kolik je to mil dle příslušné knihovací třídy? Já OW programy neznám, ale vzhledem k tomu jaké almužny jsou mílové kredity u spousty levných knihovacích tříd u prakticky kterékoli aerolinky, tak jestli vůbec má smysl se tím zabývat.
jife píše:Nyní mám v plánu sedm letů na palubě LANu s celkovou délkou více jak 15 000 km a tak si říkám, že by možná nebylo špatné začít sbírat míle.
Kolik je to mil dle příslušné knihovací třídy? Já OW programy neznám, ale vzhledem k tomu jaké almužny jsou mílové kredity u spousty levných knihovacích tříd u prakticky kterékoli aerolinky, tak jestli vůbec má smysl se tím zabývat.
jife píše:Hezký večer, poprosil bych znalce aliance OW o radu. Ač jsem v minulosti již párkrát letěl na palubě některého z aliančních partnerů OW, nemám doposud onu „spořící kartu“. Nyní mám v plánu sedm letů na palubě LANu s celkovou délkou více jak 15 000 km a tak si říkám, že by možná nebylo špatné začít sbírat míle. Pochopil jsem, že u OW neexistuje žádný univerzální společný FFP, ale že si každá aerolinka jede po svém. Netuším, jakým způsobem jednotlivé aerolinky započítávají prolétané lety. Logicky se nabízí využít FFP od LANu, ale mám pocit, že do budoucna už s LANem příliš nepoletím a tak nevím, jestli není lepší zažádat o kartu třeba u American Airlines, kde je ta pravděpodobnost do budoucna vyšší, ovšem jejich platnost je jen 18 měsíců. Také nevím, zda dojde k aktivaci účtu třeba u AA, když onen „první“ let bude s LANem. U kterého z partnerů OW si zažádat? Díky předem.
Pozri si podmienky jednotlivych programov, kolko mil za dane lety v ktorom ziskas a podla toho sa rozhodni. Je uplne jedno v ktorom zacnes zbierat mile ako prvom. Ak vsak ides po statuse, daj si pozor na to, ze vacsina od teba bude chciet urcity pocet letou s danou spolocnostou, inak status nedostanes.
jife píše:Hezký večer, poprosil bych znalce aliance OW o radu. Ač jsem v minulosti již párkrát letěl na palubě některého z aliančních partnerů OW, nemám doposud onu „spořící kartu“. Nyní mám v plánu sedm letů na palubě LANu s celkovou délkou více jak 15 000 km a tak si říkám, že by možná nebylo špatné začít sbírat míle. Pochopil jsem, že u OW neexistuje žádný univerzální společný FFP, ale že si každá aerolinka jede po svém. Netuším, jakým způsobem jednotlivé aerolinky započítávají prolétané lety. Logicky se nabízí využít FFP od LANu, ale mám pocit, že do budoucna už s LANem příliš nepoletím a tak nevím, jestli není lepší zažádat o kartu třeba u American Airlines, kde je ta pravděpodobnost do budoucna vyšší, ovšem jejich platnost je jen 18 měsíců. Také nevím, zda dojde k aktivaci účtu třeba u AA, když onen „první“ let bude s LANem. U kterého z partnerů OW si zažádat? Díky předem.
Pozri si podmienky jednotlivych programov, kolko mil za dane lety v ktorom ziskas a podla toho sa rozhodni. Je uplne jedno v ktorom zacnes zbierat mile ako prvom. Ak vsak ides po statuse, daj si pozor na to, ze vacsina od teba bude chciet urcity pocet letou s danou spolocnostou, inak status nedostanes.
Univerzalny FFP nema ziadna aliancia.
Na vyletani statusu s Deltou nepotrebujes ani jeden let s Deltou, staci litat se Skyteamem.
Vzhladom na "enhancement" ktory BA planuju na jesen "based on customer feedback" by som si mile urcite nekupoval. Tie dva vyrazy u nich vzdy vestili katastrofu.
The810 píše:Vzhladom na "enhancement" ktory BA planuju na jesen "based on customer feedback" by som si mile urcite nekupoval. Tie dva vyrazy u nich vzdy vestili katastrofu.
Ze by pokus o prekonani te hruzy, co ma dneska AF/KL s Flyin' Blue?
- Vyrazne znizenie cien europskych awardov na BA a IB metale: uz sa nebudu platit (vysoke) taxy, ale 27 EUR za spiatocny let (alebo 13,50 EUR za jednosmerny). To vsak plati len ak mate len jeden medzinarodny sektor (a je dalsi vnutorstatny, napr. EDI-LHR-VIE, stale plati povodna cena). V opacnom pripade platite 13,50 za kazdy sektor - napr. za VIE-LHR-CPH-LHR-VIE by to bolo 54 EUR (a tiez dvojnasobok mil) - BA mile sa premenuju na Avios Points a budu sa dat vyuzit aj na hotely a prenajom auta. - Budu sa menit vysky potrebnych mil na niektore destinacie (napr. east coast USA ma ist dole)
kdyby jste měli libovolný počet mil pro jeden RT let klidně v F v ramci aliace OneWorld, kam by to bylo? (předpokládaný termín cesty listopad 11 nebo leden/únor 12)