Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Který je nejštědřejší, zkušenosti s používáním...
outlier
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 20. 09. 2007, 18:02
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod outlier » 21. 03. 2012, 13:59

A kolik tak má tržní cenu jedna míle? Podle mě se to dost špatně stanovuje. Převod je ale taky téměř k ničemu, protože ve výsledku získáte jen polovinu mil nebo zaplatíte dvacetník za každou míli.


JanoS
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 13. 06. 2008, 10:46
Pohlaví: muž
Bydliště: ZRH
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod JanoS » 21. 03. 2012, 18:01

Pro mne je cena jedne mile 0,40 Kc.
Protoze kdyz ti nekdo dluzi 1 mili tak bud posle 2 mile nebo zaplati dvacetnik a posle 1 mili.
Ergo pro nej 1 mile = 0,20, a aby jsi ty dostal jednu mili on musi vynalozit 0,40

Pokud chce nekdo tak mam 8500 mil k prevodu za 3400 Kc :)

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod jfk » 22. 03. 2012, 03:20

flyingblue píše:
Globik píše:Jo a ještě aby byla parela úplná: po tahanicích o opravdu jasné podmínky, aby si jednotlivé informace a dokumenty neodporovaly, jsme nakonec od nákupu levného Renaulta z Turecka jako 2.auta v domácnosti odstoupili a objednali německou kvalitu s tradicí z Mladé Boleslavi (Oktávka). Pokud to někomu připomíná odchod od OK+ (alliance s poměrně dominantní AF) ke *A s (v Evropě) dominantní LH, podobnost opravdu nevidím moc náhodně :lol:


:-)

Kamarad si koupil podobnou cestou ze zamori nejakou velkou Mercedes obludu. Obluda je polovinu casu nepojizdna neb ji stloukli sklizeci bavlny v Alabame.

Cesky Mercedes se k reseni problemu (auto stoji vic v servisu nez na silnici) stavi ... ehm ... velmi liknave.

Myslim, ze dotycny planuje na jaro nejakou velkou kampan nejmene v cene te kary.

No a mozna stacilo koupit si tu karu v CR a uz mohl jezdit do aleluja v nove kare.

Preju mu vsechno nejlepsi ve sporu s Mercedesem, ale otazka je, co je cilem cloveka - jezdit v kare nebo vest soudni spory s prodejcem/drsitelem zaruky?


OT: Jen pro upresneni, tyhle Mercedesy (GL a take M a R) se vyrabej jen v Alabamě (a v Mexiku), takze i kdyby to koupil v CZ a ne v DE, stejne by to auto bylo vyrobeny v Alabame.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5408
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod flyingblue » 22. 03. 2012, 07:02

jfk píše:
flyingblue píše:
Kamarad si koupil podobnou cestou ze zamori nejakou velkou Mercedes obludu. Obluda je polovinu casu nepojizdna neb ji stloukli sklizeci bavlny v Alabame.

Cesky Mercedes se k reseni problemu (auto stoji vic v servisu nez na silnici) stavi ... ehm ... velmi liknave.

Myslim, ze dotycny planuje na jaro nejakou velkou kampan nejmene v cene te kary.

No a mozna stacilo koupit si tu karu v CR a uz mohl jezdit do aleluja v nove kare.

Preju mu vsechno nejlepsi ve sporu s Mercedesem, ale otazka je, co je cilem cloveka - jezdit v kare nebo vest soudni spory s prodejcem/drsitelem zaruky?


OT: Jen pro upresneni, tyhle Mercedesy (GL a take M a R) se vyrabej jen v Alabamě (a v Mexiku), takze i kdyby to koupil v CZ a ne v DE, stejne by to auto bylo vyrobeny v Alabame.


upresneni puvodniho zameru - nijak jsem neresil vyrobu toho konkretniho smejdu, ale to, ze kdyby koupil karu urcenou pro cesky trh, tak by s nim ceske zastoupeni medveda takhle necvicilo (lec priznavam, ze je to spekulace) :think:

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod jfk » 22. 03. 2012, 07:55

flyingblue píše:
jfk píše:
flyingblue píše:
Kamarad si koupil podobnou cestou ze zamori nejakou velkou Mercedes obludu. Obluda je polovinu casu nepojizdna neb ji stloukli sklizeci bavlny v Alabame.

Cesky Mercedes se k reseni problemu (auto stoji vic v servisu nez na silnici) stavi ... ehm ... velmi liknave.

Myslim, ze dotycny planuje na jaro nejakou velkou kampan nejmene v cene te kary.

No a mozna stacilo koupit si tu karu v CR a uz mohl jezdit do aleluja v nove kare.

Preju mu vsechno nejlepsi ve sporu s Mercedesem, ale otazka je, co je cilem cloveka - jezdit v kare nebo vest soudni spory s prodejcem/drsitelem zaruky?


OT: Jen pro upresneni, tyhle Mercedesy (GL a take M a R) se vyrabej jen v Alabamě (a v Mexiku), takze i kdyby to koupil v CZ a ne v DE, stejne by to auto bylo vyrobeny v Alabame.


upresneni puvodniho zameru - nijak jsem neresil vyrobu toho konkretniho smejdu, ale to, ze kdyby koupil karu urcenou pro cesky trh, tak by s nim ceske zastoupeni medveda takhle necvicilo (lec priznavam, ze je to spekulace) :think:

No spekulace ani tak ne spis bych to nazval naivitou (a nemyslim to vuci Tobe nijak zle)


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5408
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod flyingblue » 22. 03. 2012, 08:09

jfk píše:
flyingblue píše:
jfk píše:
OT: Jen pro upresneni, tyhle Mercedesy (GL a take M a R) se vyrabej jen v Alabamě (a v Mexiku), takze i kdyby to koupil v CZ a ne v DE, stejne by to auto bylo vyrobeny v Alabame.


upresneni puvodniho zameru - nijak jsem neresil vyrobu toho konkretniho smejdu, ale to, ze kdyby koupil karu urcenou pro cesky trh, tak by s nim ceske zastoupeni medveda takhle necvicilo (lec priznavam, ze je to spekulace) :think:

No spekulace ani tak ne spis bych to nazval naivitou (a nemyslim to vuci Tobe nijak zle)


Nojo, evidentne nejsi sam :-)

Martin12345678
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 29
Registrován: 17. 03. 2012, 08:35
Oblíbené typy letadel: já mám nejraději petrolejovou pilu Jawa z roku 1972
Bydliště: Kynšperk nad Vltavou
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod Martin12345678 » 22. 03. 2012, 13:24

JanoS píše:Pro mne je cena jedne mile 0,40 Kc.
Protoze kdyz ti nekdo dluzi 1 mili tak bud posle 2 mile nebo zaplati dvacetnik a posle 1 mili.
Ergo pro nej 1 mile = 0,20, a aby jsi ty dostal jednu mili on musi vynalozit 0,40

Pokud chce nekdo tak mam 8500 mil k prevodu za 3400 Kc :)

:lolno: :lolno: :lolno: :lolno: :crazy:

Za to bude super letenka po Evropě :lolno:

Pokud bych daroval konkrétní letenku a ”obdarovaný" by si hned na místě zaplatil taxy, tak vidím cenu za 50.000 bodů zhruba 0,1kč za bod.
Pokud bych převádě míle, tak jako prodavající také, ale jen způsobem platba mílemi, takže kupující by získal poloviční množství v ceně bod za 0,2kč.

vichulka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23. 03. 2012, 16:05
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod vichulka » 23. 03. 2012, 16:08

...

ADMIN: příspěvek smazán, tato diskuse není určena k nabízení mil za úplatu

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod Zlin142 » 30. 03. 2012, 01:51

cocik píše: ale musim znova opakovat, ze bych byl vzhledem k okolnostem nerad, aby se moje trip reporty spojovaly se strankama, kde se s milema kseftuje.


Není nad to být přesvědčen o vlastní důležitosti, že? Já nevím proč z toho děláš takové drama jak kdyby tady někdo prodával otroky nebo holky. Jednak ty stránky nejsou tvoje tak nech asi na jiných co dovolí na tomto serveru zveřejňovat.

jfk píše:OT: Jen pro upresneni, tyhle Mercedesy (GL a take M a R) se vyrabej jen v Alabamě (a v Mexiku), takze i kdyby to koupil v CZ a ne v DE, stejne by to auto bylo vyrobeny v Alabame.


OT2: To sice ano, ale v pozdních 90. letech se o tom že auto pro US a evropský trh je vzhledově sice víceméně totožné ale něco dost zásadně jiného po stránce technické dost drsným a v důsledku drahým způsobem přesvědčila řada majitelů Jeepů, kdy ojetý Grand Cherokee byl jeden čas velmi populární dovozový artikl z USA. Jakmile ale přišlo na nějaký problém technické povahy tak specifikace mechanických dílů evropské a americké verze se dost podstatně lišila.

Globik píše:U této nabídky nebylo uvedeno, že se jedná o velmi neobvyklé podmínky financování, totiž při úvěru se 70% akontací a 24 měsíčními splátky byl úrok 78% p.a. Já to beru jako velmi nefér a na hraně zákona. Většina diskutujících se přiklání k názoru, že nemůžu chtít slevu zadarmo, že není možné, abych dostal auto na úvěr levněji, než za hotové a že je to naprosto v pořádku. Podle mě ne. I kdyby to auto někdo nabídl za korunu, tak si rozdíl ceny nemůže naúčtovat jinak, nějakými nestandardními podmínkami.


Na hraně zákona... co přesně? Vysoké RPSN? To, že u aut zejména je vše o tom jak se žongluje s čísly a je snaha zákazníka zaujmout tím atraktivním a pokud možno odvést pozornost od těch ostatních čísel. Vsadím se, že vše co uvádíš by bylo velmi jasně uvedeno na kupní smlouvě i když možná fontem AAAAutoArial velikost 4 na straně 6. Tím samozřejmě nijak nehájím tyhle praktiky, ale poučení je prostě takové že si člověk musí všechno důkladně číst, tím spíš pokud kupuje auto za čtvrt mega.

Já teda moc paralel nevidím pokud vůbec nějaké. Míle OK+ nejsou standardní resp. nedílnou součástí služby, takže pokud se někdo pro produkt A nebo B rozhoduje na základě marketingového nástroje je sice jeho věc, ale nezakládá to nic co by bylo možné si nárokovat. Zásadní věc vidím v tom, zda to co OK+ zavedl tj. expiraci "starých" mil bude provádět ex nunc tzn. u mil načtených za prolety po datu účinnosti nových podmínek a nikoli retroaktivně. Má někdo bližší info o tomhle?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5172
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod Globik » 30. 03. 2012, 08:50

Zlin142 píše:
cocik píše: ale musim znova opakovat, ze bych byl vzhledem k okolnostem nerad, aby se moje trip reporty spojovaly se strankama, kde se s milema kseftuje.


Není nad to být přesvědčen o vlastní důležitosti, že? Já nevím proč z toho děláš takové drama jak kdyby tady někdo prodával otroky nebo holky. Jednak ty stránky nejsou tvoje tak nech asi na jiných co dovolí na tomto serveru zveřejňovat.

Myslím, že se k tomu jasně vyjádřil admin o pár příspěvků výše. No a Čočík jen vyjádřil svůj názor a na to má právo. Pokud se tu bude kšeftovat s mílema, tak je možné, že tu přestane zveřejňovat své trip reporty. Stejně jako je právo každého si tu psát a dělat co chce (pokud to T.H.nebo kterýkoli admin nebo moderátor toleruje), tak je právo každého sem cokoli nenapsat. A tím nastává otázka: co je pro většinu ze čtenářů důležitější - čočíkovy tripreporty nebo kšeftování s mílemi jednotlivců? Uděláme anketu?

Zlin142 píše:
Globik píše:U této nabídky nebylo uvedeno, že se jedná o velmi neobvyklé podmínky financování, totiž při úvěru se 70% akontací a 24 měsíčními splátky byl úrok 78% p.a. Já to beru jako velmi nefér a na hraně zákona. Většina diskutujících se přiklání k názoru, že nemůžu chtít slevu zadarmo, že není možné, abych dostal auto na úvěr levněji, než za hotové a že je to naprosto v pořádku. Podle mě ne. I kdyby to auto někdo nabídl za korunu, tak si rozdíl ceny nemůže naúčtovat jinak, nějakými nestandardními podmínkami.


Na hraně zákona... co přesně? Vysoké RPSN? To, že u aut zejména je vše o tom jak se žongluje s čísly a je snaha zákazníka zaujmout tím atraktivním a pokud možno odvést pozornost od těch ostatních čísel. Vsadím se, že vše co uvádíš by bylo velmi jasně uvedeno na kupní smlouvě i když možná fontem AAAAutoArial velikost 4 na straně 6. Tím samozřejmě nijak nehájím tyhle praktiky, ale poučení je prostě takové že si člověk musí všechno důkladně číst, tím spíš pokud kupuje auto za čtvrt mega.

Úrokovou sazbu (a potažmo RPSN). Podle mě už u nás právo používá termín "proti dobrým mravům" a to 78% p.a.je.

Zlin142 píše:Já teda moc paralel nevidím pokud vůbec nějaké. Míle OK+ nejsou standardní resp. nedílnou součástí služby, takže pokud se někdo pro produkt A nebo B rozhoduje na základě marketingového nástroje je sice jeho věc, ale nezakládá to nic co by bylo možné si nárokovat. Zásadní věc vidím v tom, zda to co OK+ zavedl tj. expiraci "starých" mil bude provádět ex nunc tzn. u mil načtených za prolety po datu účinnosti nových podmínek a nikoli retroaktivně. Má někdo bližší info o tomhle?

Jak to, že není. Když Ti někdo nabídne zboží (službu) za nějakou cenu a k tomu Ti jako marketingovou akci přidá jiné zboží (službu) zadarmo a pak Ti ho nedá, není to podvod? A to zboží (služba) zadarmo není součást nabídky a ceny toho původního zboží? A co jsou míle jiného?

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod Zlin142 » 30. 03. 2012, 11:05

Globik píše:Úrokovou sazbu (a potažmo RPSN). Podle mě už u nás právo používá termín "proti dobrým mravům" a to 78% p.a.je.


Výše RPSN zákonem zastropovaná není a podle mne není nutné po socialisticku zregulovat úplně všechno. Na posouzení toho jestli je 80% p.a. málo nebo moc snad stačí selský rozum a elementární finanční gramotnost. Ale chápu, žijeme ve státě kde se v rámci podbízení se voličům hromadně odškodňují z peněz daňových poplatníků idioti, kteří naletěli nerealistickým úrokovým sazbám kampeliček.
Já přesně nevím co tě tak rozčiluje? Zjištění, že tvoje představa že ti prodejce dá u auta za 200k dalších 20% slevu a navrch delší záruku + "bezplatný" servis aniž by to mělo nějaký háček v podobě nutnosti financování s jím určeným subjektem za určitých podmínek se ukázala jako naivní? Byla tvoje rozhodovací svoboda nějak omezena?

Globik píše:A co jsou míle jiného?


Něco co se řídí jinými obchodními podmínkami než přepravní podmínky letenky. A že ty se mohou průběžně měnit je tam uvedeno od začátku. To, že ti aerolinka změní podmínky fakultativního programu který můžeš ale nemusíš využít neznamená, že nedošlo k plnění obchodované služby, tj. přepravy z bodu A do bodu B.

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 433
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod Admin » 30. 03. 2012, 11:14

V současnosti se připravují pravidla tohoto diskusního fóra, která zde budou vyvěšeny a každý do nich bude moci kdykoliv nahlédnout. Součástí pravidel bude zákaz prodeje mil věrnostních programů. Toto diskusní fórum má sloužit především k výměně názorů a zkušeností s leteckou dopravou, nejedná se o inzertní server. Přestože pravidla nejsou ještě hotová, chtěl bych diskutující požádat, aby se zdrželi nabízení mil za úplatu v tomto fóru.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod cocik » 30. 03. 2012, 13:07

Zlin142 píše:
cocik píše: ale musim znova opakovat, ze bych byl vzhledem k okolnostem nerad, aby se moje trip reporty spojovaly se strankama, kde se s milema kseftuje.


Není nad to být přesvědčen o vlastní důležitosti, že? Já nevím proč z toho děláš takové drama jak kdyby tady někdo prodával otroky nebo holky. Jednak ty stránky nejsou tvoje tak nech asi na jiných co dovolí na tomto serveru zveřejňovat.


Ale no tak, tohle trochu prehanis. Nejsem zadnej reditel zemekoule ani Viewegh - kdyz me zejtra prejede auto, tak se svet bude tocit dal a nic zvlastniho se nestane. Stejne tak se svet obejde bez toho, ze jednou za mesic napisu o tom, jak jsem snedl v letadle pisingr, zatimco se vedle rval Cinan s letuskou.

To, co tady bude nebo nebude publikovany, zalezi na dvou faktorech - jestli to sem nekdo napise a jestli to tady admin necha. Admin nejsem, takze na druhou cast nemam vliv, ale mam vliv na tu prvni, pac se muzu v klidu a svobodne rozhodnout, jestli a co sem napisu. Dokud me to bude bavit a nezkrachuju, budu se snazit psat zajimavy trip reporty. Ten muj prispevek vicemene jenom nastinil jednu z variant, za kterejch by me to bavit prestalo. Znamenalo by to nejakou tragedii? Pochybuju. Jak uz jsem jednou napsal, zivot by sel dal...

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod romul » 30. 03. 2012, 17:27

cocik píše:Znamenalo by to nejakou tragedii? Pochybuju. Jak uz jsem jednou napsal, zivot by sel dal...


Opravdu by to tragédie nebyla, ale určitě by to řadu zdejších pisatelů a čitatelů hodně zamrzelo, včetně mně. Takže věřme, že k tomu nedojde, už se těším na další trip reporty...

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Status: Offline

Re: Mile: nakup, prodej, prevod, nebo expirace :-)

Příspěvekod dydzej » 30. 03. 2012, 19:14

Zlin142 píše:
cocik píše: ale musim znova opakovat, ze bych byl vzhledem k okolnostem nerad, aby se moje trip reporty spojovaly se strankama, kde se s milema kseftuje.

Není nad to být přesvědčen o vlastní důležitosti, že? Já nevím proč z toho děláš takové drama jak kdyby tady někdo prodával otroky nebo holky. Jednak ty stránky nejsou tvoje tak nech asi na jiných co dovolí na tomto serveru zveřejňovat.

Na ten nazor mas samozrejme pravo, ale je to jak argumentace v podniku ctvrte cenove skupiny dlouho po zaviracce. Nastesti ne vsichni to vidi stejne jako Ty. :roll:



Zpět na “Frequent flyer programy”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti