Skyteam a další členové

Který je nejštědřejší, zkušenosti s používáním...
Odpovědět
Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od Night fly »

MS743 píše:

Jizni amerika je zatim problem. Avianca asi jde smerem Star coz nenechava mnoho spolecnosti. Gol je ok i kdyz jakz takz lowcost co by byl problem. Taca a Aerolinas Argentinas jsou moznosti ale prvni jeste se nevi a druha je spise regionalni dulezitost a kvalita hodne hodne spatna.


TACA mela do *A naslapnuto zcela jednoznacne, ale lonsky merger s Aviancou ten proces zpomalil, navic Avianca mela bliz spis ke ST. Takze uvidime, ci nazor nakonec prevazi. CM ze Skyteamu odesla (ale ke *A se jeste nepridala :? ), z meho pohledu vypada nejrealisticteji ten GOL. AR nema v kontinentalnim meritku zadnou vahu, navic jejich spolehlivost je znacne pochybna.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od HighFlyer »


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od MS743 »

O namluvach Skyteam a FlyBe se mluvi nejakou dobu jako prirozeny partner pro Velkou Britanii ktera je stale dost velikym partnerem. Nevim zda se Virgin nekam hrne ale asi Skyteam ma ted prioritu v Asii a po poslednich spravach a uspech v regionu se hrnou na Indii, J americe kde se rozhodne o kvalite aliance.

FlyBe ma velike plany a mohlo by to byt hodne zajimavy partner. Jsou i dalsi news ohledne velikem codeshare s AirFrance http://www.businesstraveller.com/news/f ... air-france

Ale ted nevim zda to opet dela AF jen pro sebe jako vzdy... viz problemy s Malaysian a jejich super vyhodny codeshare s Qantasem do Australie pres SIngapore!!!!!!!!

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od flyingblue »

MS743 píše:... po poslednich spravach a uspech v regionu se hrnou na Indii, J americe kde se rozhodne o kvalite aliance.


Dokazes prosim napsat, co tim chtel basnik rici? Proc by se o kvalite aliance melo rozhodovat v Indii ci Jizni Americe?

Pripadne v anglictine, pokud to cesky nepujde?

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od MS743 »

velice jednoduse... Skyteam nema v J Americe a Indii zadneho partnera tudiz pokulhava v pojmu "globalni aliance" kde jini maji kontrolu... nic vic v tom jsem nemyslel...

neni to jen o lety z/do regionu ale dulezite je mit partnera ktery zvladne lety v ramci regionu.

Skyteam mel problemy v Asii ale ted podchytil velice silne Cinu coz je primarni trh pro kazdeho kdo chce vydelat (bude jeste silnejsi az vstoupi China Eastern i Shanghai airlines a k tomu China airlines), pozdeji pak Garuda.

Indie je tez druhy z nejdulezitejsich trhu (proste budoucnot letectvi je celkove v Asii) kde Skyteam nema partnera a kdyby vstoupil Jet i AirIndia tak neni k sehnani partnera... to same v Jizni Americe... vse by bylo zabrane.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od flyingblue »

MS743 píše:velice jednoduse... Skyteam nema v J Americe a Indii zadneho partnera tudiz pokulhava v pojmu "globalni aliance" kde jini maji kontrolu... nic vic v tom jsem nemyslel...

neni to jen o lety z/do regionu ale dulezite je mit partnera ktery zvladne lety v ramci regionu.

Skyteam mel problemy v Asii ale ted podchytil velice silne Cinu coz je primarni trh pro kazdeho kdo chce vydelat (bude jeste silnejsi az vstoupi China Eastern i Shanghai airlines a k tomu China airlines), pozdeji pak Garuda.

Indie je tez druhy z nejdulezitejsich trhu (proste budoucnot letectvi je celkove v Asii) kde Skyteam nema partnera a kdyby vstoupil Jet i AirIndia tak neni k sehnani partnera... to same v Jizni Americe... vse by bylo zabrane.


A kvalitu aliance vyjadruje "mit lokalniho partnera"? Uprimne receno, ja vnimam aliance jen jako voditko, konkretni let vybiram s konkretni spolecnosti.

Ze by v ramci SkyTeamu byl nejaky unifikovany produkt, to tedy neni a pokud mohu soudit z druhe ruky, neni tomu tak ani v ramci jinych alianci (a to ma jeste SkyTeam hodne unifikovany system sbirani mili).

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od Airbus380 »

Souhlasím s MS743 v tom, že pod pojmem "globální aliance" si já jako cestující a platící zákazník představím alianci, která mi nabídne skutečně "globální" služby, ať už jde o FFP nebo o výběr destinací. Důležité to je i z pohledu aliance, stoupne jí prestiž, když bude mít zástupce na všech důležitých trzích a nabídne služby jak v globálním měřítku, tzn. když budu chtít cestovat mezi kontenty, tak v regionáním měřítku.

Co se týče J. Ameriky, myslim, že GOL je jen otázka času, zvlášť po tom, co uzavřely rozsáhlé partnerství s AF-KL. Ale nemají zaas tak silnou pozici na mezinárodních linkách. A Indie je složitá. AI jsou ve Star, Kingfisher má našlápnuto asi k ow a u Jet nemám ponětí. Slyšel jsem spekulace, že chtěj vstoupit do Star, do Sky, i do ow..

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: SkyTeam

Příspěvek od MS743 »

A kvalitu aliance vyjadruje "mit lokalniho partnera"? Uprimne receno, ja vnimam aliance jen jako voditko, konkretni let vybiram s konkretni spolecnosti.

Ze by v ramci SkyTeamu byl nejaky unifikovany produkt, to tedy neni a pokud mohu soudit z druhe ruky, neni tomu tak ani v ramci jinych alianci (a to ma jeste SkyTeam hodne unifikovany system sbirani mili).


Jiste s tebou souhlasim. Docela i dokazu otevrene rici ze doba "FFP a bodu" pomalu jde do kitek. Tez od mych "nacti let" jsem sbiral mile jak magor a kupoval jsem nekdy drazsi letenky nebo nevyhodne casy aby clovek nashromazdil mile. Dnes vyhody ktere vyplivaji se stencuji a je to tezsi vubec neco dostat. Dnes (rekneme poslednich 4 let) jiz jsem na FFP vykaslal a proste kdo mi nabidne lepsi cenu vyhrava. Docela me to i bavi, ze clovek se dostane na ruzne spolecnosti a ruzne transit points.

U alianci vidim hodne odlisny pristup. Star je oblibeny jelikoz ma nektera velka jmena ale polyka spolecnosti kde se da, tudiz pro nektere je to v poradku jelikoz kam se podivas tak vetsinou mohou nasbirat mile. Skyteam zatim nekde pokulhava. Jejich politika je unifikovat servis, casy...atd coz pokladam tez za velmi dobre a strizlive... Mozna neni to senzace ohledne PR ale na druhou stranu tise na tom makaji a je to plus.

Skyteam vypada to ze vybira hlavniho partnera na kazdem kontinentu... neco jako SU pro Rusko, CZ pro Cinu, DL pro US apod. Mozna "kvalitu" aliance jsem minil mit hlavniho partnera v tech chybejicich regionech kde proste nemaji moznost intra flights.

Tyto veci ted jen hledim jen se zajimavosti.... zlate karty a podobne veci jsem jiz uklidil :) Docela zajimave je zkouset ruzne spolecnosti... ma to neco do sebe...

od Airbus380 v 21. 07. 2010, 23:46 Jet nemám ponětí. Slyšel jsem spekulace, že chtěj vstoupit do Star, do Sky, i do ow..


Pro Skyteam toto je prave kamen urazu. Kingfiser jiz se rozhodl pro One World. Air India bude Star Alliance ale jsou jiste problemy s IT integraci. Jet airways logicky by mela jit ke Skyteam aby nekonkurovala mistni spolecnosti ve stejne aliance ale podle Star tomu neni tak a snazi se i o Jet airways. Indie jak Cina jsou momentalne nejdulezitejsi regiony. Skyteam podchytila Cinu bravurne coz Star hodne znelibilo a Oneworld je totalne mimo.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Skyteam a další členové

Příspěvek od MS743 »

Konecne oficialne potvrzeno... China Airlines (nejvetsi aerolinka Taiwanu) podepise dopis o pristoupeni 14ho srpna ...

http://focustaiwan.tw/ShowNews/WebNews_Detail.aspx?ID=201009040010&Type=aECO

dole je psano ze cca 6 mesicu to potrva aby se dokoncilo jednani .. mozna i oficialni pristoupeni... tedy asi ve stejnem case jako China Eastern? V rijnu jiz vystoupi Shanghai airlines ze Star Alliance a pristoupoi do Skyteamu pod kridly China Eastern... tyto dve spolecnosti budou mit samostatny branding...

Obrázek

zatim v Asii prognozy na 2011 jsou Garuda Indonesia ...
Indie a str-jizni Amerika ztale mlhavo....

Ale pozitivum ze s temi spolecnostmi Skyteam je/bude obr v Cine kde momentalne nejdulezitejsi trh a nejvetsim % rustu ..

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Skyteam a další členové

Příspěvek od Airbus380 »

Tak toto je pro mě skutečně dobrá zpráva. Třeba nakonec i bude existovat reálnější možnost, že by China Airlines posílaly do prg i něco pro pax... :wink:

Nevím kde, ale někde jsem dokonce slyšel, že PRG jedná i s China Eastern o lince so Šanghaje, ale nevím, jestli to nebylo jen v Mladé frontě :lol:

A co se týče Jižní Ameriky, tam je to poměrně jasné, ne? TAM i LAN jsou passé, jeden ve *A, druhý v ow. Jestli se spojí, asi půjdou do *A, ale pro SkyTeam je to celkem fuk, protože tam nepůjdou určitě. A moc dalších už tam není. Aerolineas Argentinas si myslím, že žádná aliance ani chtít nebude, protože proč... Avianca je velká neznámá, code-share má se všemi třemi aliancemi (ze *A Air Canda, Air china; ze ST Air France a Delta a z ow Iberia), spíš si myslím, ře by mohla mířit do ST.
Ale co je téměř tutovka, vzhledem k velmi rozsáhlému code-sharingu s AFKLM, je GOL, ne?

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skyteam a další členové

Příspěvek od Smurfx »

Airbus380 píše:Tak toto je pro mě skutečně dobrá zpráva. Třeba nakonec i bude existovat reálnější možnost, že by China Airlines posílaly do prg i něco pro pax... :wink:

Nevím kde, ale někde jsem dokonce slyšel, že PRG jedná i s China Eastern o lince so Šanghaje, ale nevím, jestli to nebylo jen v Mladé frontě :lol:

A co se týče Jižní Ameriky, tam je to poměrně jasné, ne? TAM i LAN jsou passé, jeden ve *A, druhý v ow. Jestli se spojí, asi půjdou do *A, ale pro SkyTeam je to celkem fuk, protože tam nepůjdou určitě. A moc dalších už tam není. Aerolineas Argentinas si myslím, že žádná aliance ani chtít nebude, protože proč... Avianca je velká neznámá, code-share má se všemi třemi aliancemi (ze *A Air Canda, Air china; ze ST Air France a Delta a z ow Iberia), spíš si myslím, ře by mohla mířit do ST.
Ale co je téměř tutovka, vzhledem k velmi rozsáhlému code-sharingu s AFKLM, je GOL, ne?


Ano, o GOLU se mluví již dlouho a pomaloučku se to blíží. Myslím, že SkyTeam bude mířit i k Aerolines Argentinas jen proto aby je měli a neměl je nikdo jiný...

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Skyteam a další členové

Příspěvek od Airbus380 »

Já nevím, ale co by si tím kterákoliv aliance pomohla? Mít Aerolineas Argentinas? Co jsem slyšel (vím, jen z doslechu, takže to nemusí být pravda), AR je silně nespolehlivá aerolinka, navíc, nikam moc nelétá...jen po Argentině, slabě do okolních zemí, Sydney a Španělsko....

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skyteam a další členové

Příspěvek od Smurfx »

Airbus380 píše:Já nevím, ale co by si tím kterákoliv aliance pomohla? Mít Aerolineas Argentinas? Co jsem slyšel (vím, jen z doslechu, takže to nemusí být pravda), AR je silně nespolehlivá aerolinka, navíc, nikam moc nelétá...jen po Argentině, slabě do okolních zemí, Sydney a Španělsko....


1) skvělé pokrytí Argentiny a obecně destinací v Jižní Americe (v Brazílii několik destinací, v každém dalším státě alespoň jedna)
2) Mexiko, USA, Španělsko, Itálie, Austrálie, Nový Zéland.

Vždyť mají 10 long-haul letadel (včetně B747-400) a pokud počítáme i jejich regionální dceru Austral, tak mnohem větší flotilu než takové ČSA. K čemu jsou tedy SkyTeamu třeba ČSA?

Velkých hráčů v Jižní Americe moc není a TAM a LAN, kteří jsou v podstatě jediní, už v alianci jsou. Sky Teamu tak nezbývá než vyjídat drobky, z nichž nejlepší jsou GOL a AA. Pokud to bereš tak, že AA "nikam moc nelétá", tak co bys teprve řekl o GOLu, který má sice super pokrytí brazílie (stejně jako AA Argentiny), ale mimo létá snad nejdál někam do Karibiku.

O nespolehlivosti nic nevím, letěl jsem s ní v tomto roce několikrát a vždy bez problémů a na čas. I když servis a letadla nic moc, určitě to nebylo nic špatného.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Skyteam a další členové

Příspěvek od Airbus380 »

Ano, skvělé pokrytí Argentiny možná, ale Argentina je několinásobně menší trh než právě brazilský (40 mil. vs. 200 mil.).
Mexico - stejnou trasu létá AM, člen ST, USA - jen Miami, Řím - stejnou trasu létá AZ, člen ST, Madrid - stejnou trasu létá UX, člen ST...

Z principu samozřejmě souhlasím s tím, že pro SkyTeam by bylo členství AR přínosné, jen jsem na obavách z negativních ohlasů...Ale jak říkám, jsou to skutečně jen ohlasy, asi se pomalu lepší...

GOL má skvělé pokrytí 5.nejlidnatější země na světě + Buenos Aires, Córdoba, Rosário, Santiago de Chile, Santa Cruz, Bogota, Montevideo, Asuncion, Caracas.
V plánu jsou lety do Miami, Madridu, Paříže a Říma...

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Skyteam a další členové

Příspěvek od MS743 »

Ono Skyteam dlouho byl uplne ticho ale najednou vypada to ze opravdu neco delaji a to vetsinou v pozadi... zadni fanfarum jako jine aliance.. Proste ze dne na den se dozvime ze se nekdo stal clenem.

Asi pro Skyteam opravdy nejdulezitejsi bitva byla Asie a Cina a ted kdyz vime ze ma China Southern ktera je nejvetsi Cinska spolecnost, Ted China Eastern a Shanghai Airlines tim maji podpalcem Beijing a Shanghai bez problemu. Korean je nejvetsi neCinska spolecnost letajici do Ciny! Ted nejvetsi taiwanska firma.

Obrázek Pridejte tam Vietnam Airlines, China Eastern, Shanghai airlines, Tarom, Vietnam airlines, China Airlines - pozdeji i Garuda Indonesia.... je videt ze to neni az tam mala aliance! Zda se mi za ST zacal ze chtel nejvetsi dopravce v kazdem regionu (SU, DL/NW, AF/KL, CZ/MU apod..) a ted se soustreduje na lepeni nedostatku a diry v siti.

Garuda Indonesia jeste neni ale Indonesie a Vietnam je mozna 50%+ obyvatel Asie. Sice nekteri jsou lowyield and Vietnam se stava ekonomicky silnou a business tam roste nezkutecnym zpusobem. Timto by ST mela Asii bez jekychkoliv problemu.

Mnoho lidi porad debatuji oneworld (Cathay a Singapore) ale treba Oneworld nema zadneho Cinskeho partnera a jiz nikdo nezbyva tak tam maji nejhorsi pozici. Letat vse pres HK je pitomost a pak se neresi domestic. Prognozy napr. Vietnam-Cina a Indonesie-Cina a dal budou rust %%%%%%%%%

Pridam k tomu Aeroflot tak stale vidim ze i Star ma jistou nevyhodu.

Skyteam logicky dal veskere sily v regionu kde bude mit nejvetsi rust a budouci super ekonomika sveta! Takze Afrika a j Amerika sice jsou important ale je cas to nejak resit.

O Africe nejsou zadne jiste zpravy... prad se suska ale vetsinou jsou to ex-Francouzky naladene staty takze Alzir, Morocco apod. coz moc nepomuze.. Alzirsko mozna bude na EU black list!!!

Tentokrat 2 nejdulezitejsi bitvy jsou Indie a str/j.Amerika

Vsichni chteji videt JET airways ale kupodivu se nerozhodly a star je chce i kdyz maji Air India! King Fisher je Oneworld.. sice 5* spolecnost ale tech international flights neni mnoho... tak to neni -zatim- zadne velke terno.

J amerika jak tady debatujete... AR sice asi bude Skyteam ale opravdu maji spatnou reputaci ale toto se muze zmenit k lepsimu. Ted vsichni chteji Aviancu ale ty jsou hodne opatrne a vedi ze casem se mohou jen vybirat .. vsichni aliance se o ne snazi!

Ted Mexiko je JEN skyteam.. skoda Mexicana! a jsem zvedavy jak to ted bude... Jiz se snazeji HODNE rychle nabirat letouny a zavadeji lety kam upadla Mexicana. Mozna uvidime neco jak TAM pri krachu Varig... Spolecnost po par letech se stala obrem. Linky Aeromexico mozna porostou do J Ameriky. Dulezite ale mit nejake partnery pro domestic flights. Brazilie je nejak porad dulezita a vsichni se tam hrnou a chteji tam jistou pozici.


Odpovědět