Ryanair

Moderátor: j.ree

Odpovědět
serginho
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 17. 07. 2009, 00:04
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od serginho »

Tak se mi povedlo ukořistit z Prahy NYO 27.10. - 29.10. pro 20 lidí :-D Akorát jsem si teď uvědomil, že jsem blbě napsal u jedné holky do jména Běta místo Alžběta podle občanky.... Je nějaká šance, že by to při check-inu nevadilo?


xdeutschx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 07. 07. 2009, 13:01
Stav: Offline

Přiruční zavazadla u ryanairu a wizzairu

Příspěvek od xdeutschx »

Mám s ryanairem nalítáno celkem hodne letů a proto Vás chci upozornit :!: POZOR :!: na velikost a váhu příručního zavazadla vždy jsme to podcenovali ale po pár nepříjemnych skušenostech si predem zavazadlo radsi zvážím a vám to taky doporučím todle jsou letište kde sou fakt přísný : Pisa(Florencie), Frankfurt-Hahn ,Madrid ,Pallma de Mallorca , Venice-Treviso,Girona (Barcelona) ,Bratislava , jde o to že na letištích mají své boxy kam zavazadlo za každou cenu musite narvat nebo vam ho uznají jako normální zavazadlo a platite cca 600,-Kč na těchto letištích to bylo bez problémů:Praha, Alghero, Hamburg-Lubeck,Brussel (Charleroi), Dublin, Londýn(stansted) ,Ibiza ,East middlans.
Pokud se vam stane že se nevejdete do rozmeru je nejlepší přendat nekteré věci k svému spolucestujícímu ale pokud cestujete sam/a máte 3 možnosti bud zaplatit ale to se někomu nechce nebo pokud tam máte oblečení na sebe navléct třeba 5 vrstev a v letadle zase sundat a nebo narvat co nejvic věcí do kapes :)
Naposledy upravil(a) xdeutschx dne 19. 06. 2010, 19:29, celkem upraveno 2 x.

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od creyman »

Ryan hodně posiloval lety z Bratislavy, ne..?

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 937
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od maf »

creyman píše:Ryan hodně posiloval lety z Bratislavy, ne..?


Akurat STN viem ze bude v PO,ST,PI uz 3x denne, ostatne dni ostava 2x
Mne by uz bodlo BGY 2x denne ale to zatial stale 1x

kopi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 11. 02. 2009, 13:49
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od kopi »

OKTVC píše:
Malvolio píše:
egho píše:Otázku, když bych se chtěl jentak proletět, jde to že když odletím letadlem do hahnu, tak můžu zůstat sedět v letadle a odletět zas hnedka zpět do Prahy??:-)

Ne, to nejde, všichni musí vystoupit, přičemž v té době bude už gate zavřená, takže se to stihnout nedá.

V Hahnu je to takto striktní ? Já myslel, že gate se zavírá až všichni nahromadění projdou, což chvíli trvá...
Ale jinak sedět v letadle nemůžeš, protože ho přes noc uklízej a to bys jim tam vadil ;-)


No, gate na HHN jsou dveře na letištní plochu, takže s tím zavíráním to není zas tak horký. A k letadlu se jde pěšky, takže možná, kdyby člověk přišel ke gatu zvenku, tak by ho odbavili :-) Ale jinak se to asi stihnout nedá. A to nemluvím o tom nocování v letadle :-)


stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od stano »

Hahn je také zvláštne letisko. V niečom je strikné, v niečom menej, svojou sieťou liniek ale nesmierne užitočné. Strikné je pri security, s bagažou, ale keď predávajú malé priesvitné sáčky na povolenú drogériu za 0,50 €, tak to považujem za zlodejstvo. V Skavste ich je v odletovej hale stovky a každý si ich môže vziať koľko chce.... Menj strikné je, keď som letel do Madridu a lietadlo už vytláčali so stojánky a zrazu si zmysleli, že nemajú povolenú letovú cestu.... a nechali nás v lietadle viac ako pol hodiny sedieť....Takže niekedy majú na cestujúcich iný meter ako na seba, ale čo už....ani Nemci nie sú neomyľní....

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2121
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od persona »

Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy. Let tam z Bratislavy 16. 7. pouhou 1 hodinu a 10 minut, nazpět 19. 7. tentýž čas. Po příletu tragikomická situace při výstupu z letadla, neboť Italové (nebo běžná praxe Ryanu na tomto letišti?) údajně vyslali pozdě autobus - a navíc jen jeden - takže posádkla letadla otevřela pouze přední východ letadla, byl naplněn jeden autobus, ten odevezl lidi k terminálu, pak se vrátil a zbylí lidé (asi 2/3 obsazenost letu) naplnili tentýž bus. V příletové části terminálu se velmi rychle vytvořila fronta vedoucí ke dvojici operujících okének, kde se prodávaly autobusové a vlakové jízdenky. (Bus to bere do města za cca 15 min., výhodnější je využít vlak, který jede 2x za hodinu a trvá mu to 5 - 8 min.). Tuto frontu jsem ignoroval a po předchozím studiu wiki a radě pracovnice informací vyhledal dvoukolejnou vlakovou letištní zastávku a za 1.10 EUR/jeden směr koupil lístek. Při návratu na letiště vlakem je vhodné mít na paměti, že vlak odjíždí z nástupiště č. 14 nádraží Pisa-Centrale, které (toto nástupiště) je nepatrně bokem.

Při odletu z Pisy (kde kromě easyJetu, Ryanu a dalších evropských tras operuje Delta i linku na JFK) se prochází bezpečnostní prohlídkou, před níž zaměstnankyně Ryanu s úsměvem ale nekompromisně odesílala lidi k přebalení/redukci zavazadel (měli-li tito více než jedno příruční). Samotná struktura odletové části terminálu je dosti chaotická, nepropracovaná, nepřehledná a architektura stísněná (část sedaček u gatů plastová, jinak relativně měkká koženka?), k branám 22 - 25 vede samostatný eskalátor, který nalezneme tak trochu utajený za průchodem s dveřmi, jaké bychom čekali u skladu v obchodním domě Prior v pol. 80. let. Prioritkáři byli jen 4, ale bylo to zcela zbytečné, neboť i nástup na odlet probíhal systémem "nejprve zaplnit lidmi a vyexpedovat k letadlu (cca 50 metrů) jeden autobus" a "zbytek o pár minut později v tom stejném".

Co se týče vybavení terminálu, kromě jedné zcela obyčejné caffeterie/gelaterie (espresso za 1 EUR slušné), obligátního duty-free shopu s parfémy/čokoládou, předraženým vínem a 2 či 3 obchůdků s olejem, umělými květy apod. a chabě zásobované trafiky (italskou Vogue základní řady sice měli, ale nedá se to srovnat s Bergamem, kde měli i verzi pro muže a děti) tam nic zajímavého není. Omlouvám se, pokud už tyto informace byly zmiňovány jinde.

komikk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 51
Registrován: 15. 01. 2009, 12:41
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od komikk »

persona píše:Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy. Let tam z Bratislavy 16. 7. pouhou 1 hodinu a 10 minut, nazpět 19. 7. tentýž čas. Po příletu tragikomická situace při výstupu z letadla, neboť Italové (nebo běžná praxe Ryanu na tomto letišti?) údajně vyslali pozdě autobus - a navíc jen jeden - takže posádkla letadla otevřela pouze přední východ letadla, byl naplněn jeden autobus, ten odevezl lidi k terminálu, pak se vrátil a zbylí lidé (asi 2/3 obsazenost letu) naplnili tentýž bus. V příletové části terminálu se velmi rychle vytvořila fronta vedoucí ke dvojici operujících okének, kde se prodávaly autobusové a vlakové jízdenky. (Bus to bere do města za cca 15 min., výhodnější je využít vlak, který jede 2x za hodinu a trvá mu to 5 - 8 min.). Tuto frontu jsem ignoroval a po předchozím studiu wiki a radě pracovnice informací vyhledal dvoukolejnou vlakovou letištní zastávku a za 1.10 EUR/jeden směr koupil lístek. Při návratu na letiště vlakem je vhodné mít na paměti, že vlak odjíždí z nástupiště č. 14 nádraží Pisa-Centrale, které (toto nástupiště) je nepatrně bokem.

Při odletu z Pisy (kde kromě easyJetu, Ryanu a dalších evropských tras operuje Delta i linku na JFK) se prochází bezpečnostní prohlídkou, před níž zaměstnankyně Ryanu s úsměvem ale nekompromisně odesílala lidi k přebalení/redukci zavazadel (měli-li tito více než jedno příruční). Samotná struktura odletové části terminálu je dosti chaotická, nepropracovaná, nepřehledná a architektura stísněná (část sedaček u gatů plastová, jinak relativně měkká koženka?), k branám 22 - 25 vede samostatný eskalátor, který nalezneme tak trochu utajený za průchodem s dveřmi, jaké bychom čekali u skladu v obchodním domě Prior v pol. 80. let. Prioritkáři byli jen 4, ale bylo to zcela zbytečné, neboť i nástup na odlet probíhal systémem "nejprve zaplnit lidmi a vyexpedovat k letadlu (cca 50 metrů) jeden autobus" a "zbytek o pár minut později v tom stejném".

Co se týče vybavení terminálu, kromě jedné zcela obyčejné caffeterie/gelaterie (espresso za 1 EUR slušné), obligátního duty-free shopu s parfémy/čokoládou, předraženým vínem a 2 či 3 obchůdků s olejem, umělými květy apod. a chabě zásobované trafiky (italskou Vogue základní řady sice měli, ale nedá se to srovnat s Bergamem, kde měli i verzi pro muže a děti) tam nic zajímavého není. Omlouvám se, pokud už tyto informace byly zmiňovány jinde.


Dík za info. Do Pisy sa chystám budúci rok, tak sa mi tvoje informácie hodia.

vmachalik
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 80
Registrován: 10. 04. 2009, 14:59
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od vmachalik »

Platí se nějaké pokuty za to že neodletím, pokud mám zabookovaný let a neprovedl jsem ještě online-checking?

jrns
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 85
Registrován: 20. 06. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od jrns »

vmachalik píše:Platí se nějaké pokuty za to že neodletím, pokud mám zabookovaný let a neprovedl jsem ještě online-checking?


neplatí :)

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od vitezslav »

vmachalik: U Ryanu ne, ale u airarabia sekají ruce, abys už příště nemohl bookovat zbytečně :lol:

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od vitezslav »

stano: S letovými cestami se to občas stává a není chyba na straně Hahnu, to je záležitost letového dispečera v Brusselu.
Sám jsem takto čekal přes hodinu v ZRH /pravidelka do Prahy/ a 1,5h v PRG /charter na Ibizu/.

mapo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 01. 04. 2006, 19:04
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od mapo »

persona píše:Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy.

Kontroluje se tam taky vaha nebo presne rozmery prirucniho zavazadla? Jak je to tam z MHD? nejaky denni listek nebo se to da projit i pjesky? Co vse se oplati videt? Nemas nejaky tip na ubytovani?(bude nas 9). Dik za info. letim v rijnu

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2121
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od persona »

mapo píše:
persona píše:Mohu přidat čerstvou zkušenost z Pisy.

Kontroluje se tam taky vaha nebo presne rozmery prirucniho zavazadla? Jak je to tam z MHD? nejaky denni listek nebo se to da projit i pjesky? Co vse se oplati videt? Nemas nejaky tip na ubytovani?(bude nas 9). Dik za info. letim v rijnu


Váhu ani rozměry na odletu pověřený pracovník u měřící klece Ryanu nekontroloval, až na jednu výjimku (3 příruční zavazadla) však nekompromisně nepouštěl lidi s více než jedním příručním zavazadlem (váha se nekontrolovala). MHD v Pise i Florencii funguje, ale v obou městech se dá chodit pěšky, z vlakového Pisa Centrale je to na Náměstí zázraků (tam je i slavná šikmá věž) cca 20 min. chůze, já bydlel ve Florencii v hotelu Best Western Capitol Santa Croce (3 hv. a 50 EUR/double, 15 min. k Dómu). Z hlediska ubytování (v Itálii a Francii ve městech) je ovšem říjen počítán jako hlavní sezóna, což sebou nese vyšší ceny. Zkus pohledat na booking.com. Co se vyplatí vidět v Pise, Florencii a Toskánsko - toho jsou dějiny umění i web plné :-)

skrita
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 269
Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od skrita »

Právě jsem se vrátil z výletu do Švédska s Ryanem, tak i já přidám několik zkušeností. Let tam BTS-NYO 16.7. - letiště v Bratislavě opravdu už nedostačuje, když nás asi 170 narvali do té malé čekárničky u gate a čekali jsme asi ještě další půl hodiny na nástup, bylo tam tak 35°C a nesnesitelný dusno. Jinak celkem klidný let, vyletěli jsme s 30 min zpožděním z BTS a dosedli načas v NYO (jak jinak u Ryanu). Nevím, jestli je to tím, že letadlo i posádka byly ze švédské báze, ale na Ryanair opravdu skvělé - kapitán informoval cestující před letem, 2x během letu a po přistání poděkoval za využití služeb společnosti Ryanair (NEVÍDANÉ i u normálních společností); cabin crew taktéž velice milí, ochotní, profesionální. Po zkušenostech na ostatních trasách Ryanu (Stansted, Hahn) opravdu velmi milé překvapení. Load factor cca 90% (rozděleno na čtvrtiny: 1/4 Slováci, 1/4 Rakušáci, 1/4 Švédové, 1/4 Češi).

K dopravě ze Skavsty do Stockholmu doporučuju využít ryanairacký bus společnosti flybycoach, která nabízí jízdenky 2 v 1. Pokud jedete 2 nebo se s někým namístě domluvíte, cesta do Stockholmu vás vyjde na 50% toho, co byste zaplatili za jiný typ dopravy. Jednosměrná jízdenka, na kterou můžou jet 2 vychází na rovných 100 SEK (rtn. 190 SEK). Nevím, jestli se jedná o nějakou letní nabídku, ale pravděpodobně to platí stále. Mají to tam trochu zastrčené ten prodej jízdenek a většinu cestujících bere švédské ČSAD "Flygbussarna", která má automaty v příletové hale a všichni si tam hned kupují jízdenky, tak na to pozor.

Stockholm je krásné město, v létě plné turistů a života, ale přes rok asi mrtvo, hlavně v depresivní zimě, kdy tam svítí sluníčko tak 4 hodinky. Rozhodně 3-4 dny je tam co dělat, spousta muzeí, lodičky, výlety...Ale ceny jsou opravdu vysoké, vyplatí se Stockholm card.

NYO-BTS 21.7. - letiště Skavsta je malé, před letištní halou mají posezení, kde doporučuji vegetit až těsně do odletu, protože za security už není téměř nic kromě jednoho stánku a cafeterie. Jejich security občas trošku nestíhají při odbavení např. 2-3 letů zároveň, ale je to ještě v rámci možností. Let z NYO načas (v BTS o 15min dříve), posádka opět profesionální a milá. Obě dvě zkušenosti hodně vylepšily mé mínění o Ryanairu jako o zde zmiňovaném "dobytčáku". Myslím, že hodně navštěvníku tohoto fóra by si představovalo, že budou lítat za 1 CZK a k tomu dostanou priority boarding a výběr ze dvou menu na palubě :-). Když toto není, nebo se něco nevede, jak by mělo, jsou nespokojení a zmiňují "dobytčák". Pro lety v rámci Evropy se jeví Ryan jako jedna z ideálních voleb. Load factor 95-100% (neviděl jsem volnou sedačku), složení cestujících zhruba stejné jako u letu tam.

Závěr? Opět další milý výlet po Evropě, velká spokojenost s letem a službami Ryanairu (za ty peníze)... Jen by mě zajímalo, jak to ten Ryan dělá, že má tak plná letadla :twisted: . Letěl jsem s nimi tak 7x (což není mnoho) a průměrný load factor tipuju na 85%. Myslím, že za úspěch vděčí několika věcem: 1) perfektně propracovaný a přísný firemní systém, 2) byli první a obsadili zásadní strategické báze (Stansted, Hahn, Gerona, Dublin), 3) začali rozvíjet "polobáze" typu BTS, která je pro low-cost strategicky velmi výhodná (spádovost Vídně, Bratislavy a jižní Moravy) x zde hlavně v porovnání se SkyEurope, která své síly nesmyslně vrhla do drahé Vídně. Podle mě se těžko uživí stejná linka z Bratislavy i Vídně...atd. atd. Už končím :-)


Odpovědět