Ryanair

Moderátor: j.ree

Odpovědět
MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od MEA »

...vie niekto ako to je s non priority boarding teraz? príručné zavazadlo môže mať 55-40-20cm akurát sa môže stať že nepôjde na palubu - je to tak? lebo na boarding passe mi vytlačilo you cannot bring ale ďalej to vyzerá menšími písmenami ako píšem vyššie. mám z nich fakt nejasno, dík za odpoveď/-de


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od MEA »

tak asi ok, tu je to kus zreteľnejšie napísané:

Všetci ostatní cestujúci, tzn. tí, ktorí si nezakúpili prioritný nástup, si budú môcť na palubu vziať len 1 kus malej príručnej batožiny (35 x 20 x 20 cm – kabelka, taška, notebook, igelitka), zatiaľ čo ich druhý kus príručnej batožiny (väčší kufor na kolieskach - 55 x 40 x 20, alebo väčšia cestovná taška či batoh) bude zdarma označený pri nástupnej bráne a ten následne odovzdajú pri nástupe do lietadla a bude umiestnený do podpalubia lietadla.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od JackBrno »

Jj, všechno do podpalubí :)

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Adam96 »

Záleží ale na konkrétním člověku u brány. Zažil jsem už, že žlutý tag (tedy -> podpalubí) dostaly i menší batohy, které by se bez problému vlezly pod sedadlo, ale také, že pustili na palubu mj. krosnu, která nesplňovala snad ani limity pro příruční zavazadlo, takže hodně záleží na tom, kdo bude na gatu. Následující snad ani nemusím zmiňovat, ale pro jistotu -- doporučuju mít s sebou nějakou plátěnou tašku/pytlík na ramena/cokoliv, co nezabere moc místa a do toho, v případě označení příručního zavazadla žlutým tagem, dát věci, které chceš mít u sebe nebo které nechceš mít rozbité.

Obecně za sebe musím říct, že se mi tenhle koncept líbí. Sice je třeba počítat delší čas na případný přestup (na druhou stranu se dá připlatit docela lidský poplatek za priority boarding), ale boarding probíhá tak nějak důstojněji. Nikdo se nebije příručními zavazadli do hlav a také mi -- subjektivně -- přijde embarking a disembarking rychlejší.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od JackBrno »

Adam96:
Teď po změně podmínek (to proběhlo pár měsíců zpět) už to není moc na rozhodnutí člověka u gate, ale je jednoznačně dané, že pokud nemáš priority, tak jde bágl dolů. Dřív bylo povoleno 90 báglů na palubu, ale stewardi to nepřepočítávali, takže to bylo na benevolenci člověka u gate. Ale teď když platí, že kdokoliv leze na palubu s báglem, musí mít koupený priority, to si ověří stewardka snadno z palubní vstupenky a pokud by tě člověk u gate pustil neoprávněně s báglem na palubu, tak tě s ním vyhodí.


Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Adam96 »

Nevím, jestli to bylo tím, že přiletěl o 15 minut později, ale nastupoval jsem teď v neděli do letadla FR jako jeden z posledních (LF 98,4 %) a spolucestující předemnou i za mnou byli na palubu s batohy bez problémů vpuštěni, ti však mohli mít zaplaceno priority, nezkoumal jsem. Ale na palubu jsem se dostal i já s batohem, který rozměry odpovídá původním pravidlům pro příruční zavazadla u Wizzair a kamarád právě s onou větší krosnou, takže buď měla většina pasažérů zaplaceno priority, nebo je to pořád tak trochu o benevolenci člověka u gate. :) Samozřejmě teda převážná většina příručních kufříků šla do podpalubí.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od JackBrno »

Pozemní personál si na to asi ještě nezvyknul a stewardky kvůli zpoždění asi neměly čas to řešit. Ale standardně to tak už není, prostě bez priority bágl do podpalubí.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Roiman4 »

Bagl neboli batuzek mi vklidu prosel vzdy na palubu a dokonce i jednou si ho vzal steward a dal do binu. Vicemene pokud je to batoh, tak te pusti. Ale s korepinakem skoro nikoho. 4 lety po zmene v Lednu a bylo to tak na STN, CGN, BTS a LPL

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Globik »

Od 13.6. Ryanair mění časové rozmezí OLC. Konkrétní rozmezí závisí na tom, zda má člověk zaplacenou rezervaci místa:
https://www.fly4free.com/flight-deals/e ... paign=push

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Marty-t »

Už jsem se tu kál - loňské události s masivním rušení letů FR a nutnosti výplaty odškodnění nakonec vůbec neměly vliv na ziskovost Ryanairu (na rozdíl od mého tehdejšího přesvědčení). Ziskovost Ryanu se meziročně naopak zvýšila o 10pct. takže jejich akcie nyní reagují růstem. Management FR má teď spíš vítr se zvyšujících se nákladů na palivo (nárůst ceny barelu ropy na 80USD teď cítíme i my - běžní řidiči u pump) a zároveň ve vysoké ceně ropy vidí příležitost, protože ten nárůst některé konkurenční aerolinky prostě neustojí a zřejmě během letošní zimy nebo po ní skončí.

Detaily na: https://www.patria.cz/zpravodajstvi/383 ... -zimu.html

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:Už jsem se tu kál - loňské události s masivním rušení letů FR a nutnosti výplaty odškodnění nakonec vůbec neměly vliv na ziskovost Ryanairu (na rozdíl od mého tehdejšího přesvědčení). Ziskovost Ryanu se meziročně naopak zvýšila o 10pct. takže jejich akcie nyní reagují růstem. Management FR má teď spíš vítr se zvyšujících se nákladů na palivo (nárůst ceny barelu ropy na 80USD teď cítíme i my - běžní řidiči u pump) a zároveň ve vysoké ceně ropy vidí příležitost, protože ten nárůst některé konkurenční aerolinky prostě neustojí a zřejmě během letošní zimy nebo po ní skončí.

Detaily na: https://www.patria.cz/zpravodajstvi/383 ... -zimu.html


....vidím, že nejen fotbal nemá logiku :crazy: Nejsou ta data MOLem zfalšovaná? Co bude následovat příště? :crazy:

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Adam96 »

Co jsem se zběžně díval do výroční zprávy pro rok 2017 od Ryanairu, výrazně se zpomalil růst v provozní oblasti, ten byl ale kompenzován v rámci nějakých ostatních finančních operací. Nevím moc, jak je to v rámci mezinárodních účetních výkazů, ale v rámci těch českých se dá s čísly operovat poměrně snadno tak, aby došlo ke zlepšení výkazového výsledku hospodaření. Dále pak lze výsledek hospodaření upravovat pomocí neprovozních operací -- vezměte si, že ČSA v krizovém období taky dosahovaly v některých letech celkového zisku zejména díky různým operacím s podíly, prodejem dlouhodobého majetku apod. Dovedu si představit, že pro O'Learyho by bylo snížení zisku takovou noční můrou, že by byl schopen upravovat čísla ve výsledovce právě pomocí obdobných operací.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Marty-t »

Nebo je to ještě prostší - většinu kompenzací za zrušené podzimní lety prostě vyplatí/il v tomto finančním roce. Navíc musel přidat posádkám aby mu nepláchli + vyšší cena ropy - asi proto očekává letos těžký rok a po dlouhé době pokles zisku. Nevím. Do účetnictví mu nevidím...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od JackBrno »

Už jsem to tady psal dříve, ale asi se na to zapomnělo, takže připomínám :) Vy tady operujete předpokladem kdoví jak astronomických kompenzací za zrušené lety a přemýšlíte, jak je MOL musel účetně maskovat, ale uvědomte si dvě věci:

1) procento zrušených letů vůči celkovému počtu letů, bylo nepatrné

2) ale hlavně, Ryanair si dal velký pozor na to, aby se rušení většinově týkalo letů s předstihem více, než 14 dní, tudíž bez jakéhokoliv nároku na kompenzaci!

Reálně tak náklady na kompenzace za zrušené lety můžou být blízké, ne-li rovné nule a není třeba nic maskovat.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ryanair

Příspěvek od Petr31 »

Adam96 píše:Co jsem se zběžně díval do výroční zprávy pro rok 2017 od Ryanairu, výrazně se zpomalil růst v provozní oblasti, ten byl ale kompenzován v rámci nějakých ostatních finančních operací. Nevím moc, jak je to v rámci mezinárodních účetních výkazů, ale v rámci těch českých se dá s čísly operovat poměrně snadno tak, aby došlo ke zlepšení výkazového výsledku hospodaření. Dále pak lze výsledek hospodaření upravovat pomocí neprovozních operací -- vezměte si, že ČSA v krizovém období taky dosahovaly v některých letech celkového zisku zejména díky různým operacím s podíly, prodejem dlouhodobého majetku apod. Dovedu si představit, že pro O'Learyho by bylo snížení zisku takovou noční můrou, že by byl schopen upravovat čísla ve výsledovce právě pomocí obdobných operací.


...dovolím si tvrdit, že stačí vzpomenout na ENRON v roce 2008 a lehce se ukáže, že u nás jsme velcí amatéři, co se účetní kreativity týče. K sebemrskačství rozhodně nevidím důvod.


Odpovědět