A další základnu otevíra v BRS. Přímo pod nosem EasyJetu....který taky čeká dalších 100+ letadel. Trh v západní evropě je už obsazenej a tak se pure lowcosti vrhají na Easteurope. Uvidíme kdo půjde další z kola ven. A paradoxne se můžou lowcosti stát obětí vlastního úspěchu. Ono těch city pairu pro 738 není to nekonečné množství. A s tak nízkym yieldem si nemůže FR dovolit aby lítal s L/F pod 80%. Není to tak dávno co největší lowcosti oznámili snížení meziročního L/F. A burza to náležitě ohodnotila. Tady je zajímvý článek...
http://www.businessweek.com/globalbiz/c ... gn_id=yhoo
Na trhu lowcostu začíná být těsno a volných sedadel je každý měsíc víc a víc.
A aerolinky jako AF/KL, LH/LX, IB hlásí profit a předzvěsti o konci klasických aerolinek se jaksi nenaplnují. Narozdíl od LCC dopravců mají mnohem víc konkurenčních výhod. Nečekají stovky letadel, disponuji letadlama s menší kapacitou, dokážou pokrýt i mneší města, kde dosahují mnohem vyšší yield. Mají business class a dokonce i firstclass, to je nenápadná ale silná zbraň. Stejně tak i víc frekvencí. A taky dálkovky.
Já jsem short na U2 a FR....