Ryanair

Moderátor: j.ree

Odpovědět
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Ryanair

Příspěvek od pepa007 »

Ryanair chce v roce 2012 protáhnout Hahnem 8 milionů lidí - slyšíte ten hukot...? :shock:


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Ryan objednal dalších 32 B738, celkový počet objednávek 281 :shock: :D

http://www.ryanair.com/site/EN/news.php ... -en-290906

Tak mě napadá, když vidím jak to tady ryan, easy, germanwings, airberlin, bmibaby zahušťujou a ty nejlepší linky už jsou obsazený, jestli není A320/B737 už trochu moc velký letadlo. Bude se asi čím dál víc lítat i na linkách s menší poptávkou (třeba já bych chtěl Brno-Valencia :) ), takže bych čekal nějakej novej low-cost s letadly velikosti E170-E190. Zatím to zkouší FlyBe, tak uvidíme. Co si o tom myslíte?

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Z low-costu se stává potichu a nenápadně stává masová záležitost. B737-800 je dost velký letadlo. Dosahuje-li linka z Brna do Londýna obsazenosti 80% (asi 150 cestujících), bude možná těžké odhadnout, jak to s tou poptávkou vlastně bude. Jinak myslím, že EMB-170-190 (u FlyBe dokonce EMB-195) je pro taskovéto linky opravdu vhodný stroj. Jak je to s náklady na sedadlo u Embraerů ve srovnání s A320 family/ B737?

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Myslim si ze Ryan bere ted 738ky za cenu E195...

Zatim to vypada ze Ryan,Easy a ostatni maji kam litat a kde zrizovat nove zakladny Jeste porad si generuji svoji novou klientelu ktera misto auta sedne radsi do letadla a jede k mori,za babickou, ozrat se nekam atd. Kdyz se cena ropy udrzi rekneme pod 70USD a lidi budou litat tak bych to nevidel moc na zmenu.

Letadla o kapacie 70-110 pax mi naopak prijdou jako idealni pro sitove dopravce, kteri prisli o cast svych point to point klientu a casto jsou 150mistne letadla pro ne velka. Jako priklad uvedu treba BA, ktera ochuzuje kapacitu na evropskych linkach, zameruje se na HY klientelu a radsi zvysi frekvence.

Totiz ted uz i klasicky dopravce dokaze nabidnout na mene frekventovanych trasach vysoce konkurencni cenu(treba expanze LH v HAM). KD snizili naklady a tech par C-sedadel jim casto umozni prodat vzdy par mist za super cenu ktera je temer konkurencni s lowcostem.

Ono nizkonakladovka je v soucasnosti kazda aerolinka(snad krome CSA) a spolecnosti jako Ryanair by se hodilo nazyvat lowservice airline. A je jasne videt postupne slucovani techto druhu aerolinek. Kazdej ten druh ma svoje pro a proti a ideal bude nekde uprostred. Nej spolecnost je ta ktera ma diky nizkym nakladum nizke ceny a nabizi nadstandartni sluzby(in flight, transfery, salonek).

Osobne vidim uspesnou Evropskou aerolinku za pet let asi takhle...

- fotila mixovana, max tri typy(E170,E190,A319)
- full elekrtonicky booking(plus auta, ubytko)
- tarifni system podobne tem dnesnim lowcostum
- C class sluzby za priplatek(salonek)
- transfery in Europe
- normalni seating a light refreshment on board(snack)
- vernostny program
- zadne Hahny a podobne destinace na uzemi nikoho
- jen a jen konecna cena letenky...tohle uz spoustu ludi kolem prudi a hodne

Tohle ted dokaze nejedna klasicka aerolinka s tim ze nabidne i transfery na dalkove lety. Chce to jen dovest k dokonalosti.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

A ještě malej dodatek. Ta šílená expanze FR ma taky svoje meze. A u aerolinky jako je Ryanair, která v případě krize už nemá co škrtat, může byt jakýkoliv pokles poptávky smrtící. Supr nízka marže na jednoho cestujícího je pro firmu docela riziko.


Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

http://www.airways.cz/zpravy/zprava.asp?id=927 ...


to dider: Souhlasím, jen nevím nevím ten věrnostní program. Jakmile je aerolinka levná, budou s ní tak či tak lidé létat a myslím, že příliš velký prostor pro výhody v rámci věrnostního programu už tam není...

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Zajímavý, já to vidím docela jinak...

Nejdřív k Ryanairu: Souhlas že mají B738 určitě za velmi dobrou cenu. Ale nemyslím že půjdou směrem k tomu co jsi popsal jako "úspěšnou evropskou aerolinku za 5 let". Zatím se snaží stimulovat výnosy z doplňkových činností a to jim nějakou dobu vydrží. Čekám kvalitnější provázání s ubytováním/car rentals. Mixované flotile se asi budou snažit vyhnout za každou cenu. Žádný salonky a snack onboard v ceně, naopak low cost terminály a rošíření provozu do destinací typu Hahn a ještě mnohem horších zapadákovů (Pardubice? :lol:). Na případnej všeobecnej pokles poptávky je podle mě mě Ryan relativně míň citlivej, protože poptávka by asi klesala tak nějak "z vrchu" - tj. od nejdražších letenek, který jsou u legacy carriers.

Taky nejspíš bude zrychlovat konsolidace stávajících low costů. Na druhé straně čekám právě vznik nových lowcostů s unifikovanou flotilou cca 100-místných mašin. Shodou okolností MyAir právě objednal 19 ks CRJ900X. E190 a CRJ900 na tom budou se sedačkovejma nákladama asi blízko A320/B737NG.

U současných legacy carriers asi taky konsolidace, "zánik" (pohlcení) neefektivních mastodontů (Alitalia, ČSA). Zmenšování letadel a zvyšování frekvencí, menší počet typů ve flotile, uvidíme co ještě...

Samozřejmě v Americe, Asii,... to zas bude vypadat asi jinak...

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Thisway: no ten vernostni program nebude tak stedry jak ho zname dnes. Spise takovy psychologicky ala benzinky. Lidi budou mit radi nejakou karticku a za treba 30letu dostanou jeden let free, nebo cestovni tasku s logem :D

pepa007: no ta idealni aerolinky urcite nevznikne s Ryanairu :)

no ja to vidim tak,ze v pripade krize omezi lety a vylety prave nizsi prijmove skupiny a lidi co letaji proto ze jim na letenky v rozpoctu zbydou penize. Prave HY klientela ale bude letat dal, resp. omezeni tam muze nastat, ale tihle cestujici vyuzivaji vice sluzby klasickych dopravcu kteri uz taky dokazou nabidnout velice konkurencni cenu.

Ta objednavka MyAiru mne celkem zaujala, prostor pro mensi letadla tady urcite je. Ale spis u klasickych dopravcu, resp. k tym co maji ke klasickym dopravcum bliz ale casto litaji na principu lowcostu. A techle aerolinek je taky dost.Air One, InterSky, FlyBaboo, FlyBE - prave tohle jsou dopravci kteri se zacinaji vrhat na regionalni linky a nabizeji lowcost filosofii casto uzce spojenou s nejakym velkym klas. dopravcem. Na jedne strane nabizeji levne spojeni mensich mest a na druhe dokazou feedovat linky jinych dopravcu a pri zpozdeni letu nebi jine komplikaci Vam zkusi nabidnout nahradni spojeni.

AZ,OK souhlas. Konkurence jim neumožní dal fungovat a to co popisujes urcite nastane. Zachranit je muze jen brutalni zmena, ktera v Italii podle mne neprichazi v uvahu a unas uz nemam slov.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1027
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Aer Limbus, roztomilý překlep... :D :D :D

http://www.ihned.cz/1-10071660-19455710-001000_d-64

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Příspěvek od Zlin142 »

pepa007 píše:Souhlas že mají B738 určitě za velmi dobrou cenu.


Vždyť si vzpomeňte jak to bylo. O'Leary využil krize těsně po 11.9.2001 a vytřískal z Boeingu nějaký "super sweet-deal" protože v daném okamžiku bylo pro Boeing výhodnější se nechat ojebat a prodat 738 za výrobní náklady + marži 100 USD než riskovat uzavření výrobní linky

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Příspěvek od vitezslav »

zlin142: Přesně... Ale v tom je to umění - někoho ojebat, než se nechat ojebat :D !

Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Brusel brzdí plány Ryanairu na expanzi

Příspěvek od Lanbub »

Brusel brzdí plány Ryanairu na expanzi

http://ihned.cz//c4-10073040-20042700-0 ... na-expanzi

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Re: Brusel brzdí plány Ryanairu na expanzi

Příspěvek od Jafa »

Lanbub píše:Brusel brzdí plány Ryanairu na expanzi

http://ihned.cz//c4-10073040-20042700-0 ... na-expanzi


...O´Leary má pravdu v tom, že je to dost velká nekonzistence od orgánů EU, když mu to nechtějí povolit a přitom bez mrknutí oka schválili fúzi AF a KLM...

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »


sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Příspěvek od sever2 »

to Jafa,

ve clanku je, ze EK pripad prozkouma, ne ze ho zatrhne. Fuze AF - KL taky prosla kontrolou. Oleary je trochu vetsi populista nez se slusi. Kazda podobna fuze v EU projde hloukovym setrenim, na jehoz konci se pravdepodobne zjisti, ze prinos konsolidace je vetsi, nez ztrata konkurence na urcitych trasach.

EU vubec prosetruje kde co. V roce 2000 zacala dokonce vysetrovat spojeni Air Canada a Canadian International. Pravdepodobne zjistila, ze k omezeni konkurence na linkach Evropa - Kanada doslo, ale asi taky PREKVAPIVE zjistila :lol: , ze nemuze naprosto nic delat. Leda tak odebrat novym Air Canada prava k letum, coz by asi situaci nijak nezlepsilo.

tohle je dobry clanek, trosku uvadi veci na pravou miru:

http://www.thisislondon.co.uk/news/arti ... article.do


Odpovědět