easyJet do Genevy

Moderátor: j.ree

Odpovědět
American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

easyJet do Genevy

Příspěvek od American »

Podle planes.cz začne easyJet od 29.10. létat z Prahy do Ženevy. Pokud vím, tak tuto linku už létá flybaboo, takže se asi můžeme dočkat zajímavých cen. Zkoušel sem si rezervaci a na březen, což je nejzazší možný termín by letenka stála 1438 korun což je polovina toho co u flybaboo.


Skybob
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 524
Registrován: 07. 07. 2006, 13:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Skybob »

Flybaboo bude hold muset zlevňovat

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Příspěvek od vitezslav »

Tak to je naprosto super!! Příští rok letím... Ženeva je pro spottery úžasná, už se těším na fotečky se štíty hor na pozadí!

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Skybob píše:Flybaboo bude hold muset zlevňovat


Muj tip je, ze Flybaboo to pravdepodobne neustoji (i kdyz jsem jim osobne fandil, jsou to takovi sympataci ve stylu "co je maly, to je mily"). Ale ekonomicke parametry 50ti mistneho vrtulaku jsou uplne jinde nez 737/A32X. Naklady na sedacku na segmentu 740km jsou u toho vrtulaku skoro 2x vyssi (nehovore o dobe letu a komfortu pro cestujici).

To je bohuzel udel malych regionalnich spolecnosti. Napred tezce bojujou pri zavadeni spojeni na mene frekventovanych trasach a v momente, kdy po par letech velkeho usili dosahnou ziskovosti, tak jim tam vlitne brutalni low-cost s polovicnima cenama a 10ti nasobnym rozpoctem na marketing.

Existuje jen malo precedentu, kdy mala regionalni spolecnost prezila souboj s low-costem o konkretni linku. A prezila pouze v pripadech, kdy se jednalo o linku s prevahou byznys klientely, pro kterou byla dulezitejsi frekvence letu nez cena. Tim prvnim prikladem je Aer Arann na lince Dublin-Cork (az 10x denne AT4/AT7), kam jim vlezl Ryanair (2x a pozdeji 3x denne 738). Aer Arann stahl frekvence z 10ti na 5 denne, ale ocividne na teto lince preziva (a asi prezije). Druhym prikladem je European Air Express na lince Köln-Geneva (2x denne AT4), na niz asi rok souperili s German Wings (1x denne A320). Po roce to dokonce German Wings vzdal a linku CGN-GVA zrusil.

To jsou dva priklady, kdy mala regionalni spolecnost ustala utok low-cost konkurenta. Pak jsou desitky a desitky prikladu, kdy ho neustala...

letuska
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 07. 11. 2005, 14:45
Stav: Offline

Příspěvek od letuska »

a to jeste aer arann lita na PSO[public service obligation], stejne jako do Galway, Donegalu, etc.., coz znamena, ze irska vlada docela tezce sponzoruje kazdou prazdnou sedacku. jinak nevim :cry:


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

letuska píše:a to jeste aer arann lita na PSO[public service obligation], stejne jako do Galway, Donegalu, etc.., coz znamena, ze irska vlada docela tezce sponzoruje kazdou prazdnou sedacku. jinak nevim :cry:


Ano, to je pravda v pripade tech mensich mest, ale nejsem si jist, jestli linka ORK-DUB taky spada pod PSO routes, ale je to mozny. (Zcela jiste tam spada Donegal a Sligo). Galway uz je velmi solidne rozbehnuta linka, ktera si sama na sebe vydelava (je to 40 min vzduchem nebo 4h autem po prisernych silnicich). A navic jim tam nikdy nevleze Ryanair ani zadnej jinej low-cost, protoze pristavaci draha v GWY je prilis kratka na 737.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Já si myslím, že Flybaboo to neustojí, protože obecná low-cost klientela poletí s EZY, stejně jako business klientela, protože to bude asi o poznání rychlejší...

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Tak easy oznámil otevření linky Miláno-Praha. Nemyslíte, že by se easyJetu už opravdu vyplatilo bázovat letadla v Praze?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

American píše:Tak easy oznámil otevření linky Miláno-Praha. Nemyslíte, že by se easyJetu už opravdu vyplatilo bázovat letadla v Praze?


Ano, myslime! : -)

BTW, dalsi linka, kterou muzou Smarti zabalit :lol: Huraaaaaaaaaa!!

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

HighFlyer píše:
American píše:Tak easy oznámil otevření linky Miláno-Praha. Nemyslíte, že by se easyJetu už opravdu vyplatilo bázovat letadla v Praze?


Ano, myslime! : -)

BTW, dalsi linka, kterou muzou Smarti zabalit :lol: Huraaaaaaaaaa!!


No jo, to mi vůbec nedošlo. To asi i Sky bude mít problémy, protože kdo poletí do Bergama, když může za něco málo víc jak 1000,-Kč na Malpensu, kde je i řada přestupů.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Jedine omezeni expanze EasyJetu je nedostatek letadel a ted i posadek. Myslim si ze nas cekaji dalsi destinace...a jednou i zakladna v Praze.

EasyJet a Ryanair jsou dravci ktery maji objednano velke mnozstvi letadel a jejich expanze bude agresivni a pomalu zacne valcovat konkurenci dal na vychod. Smartwings a mozna ani SkyEurope namaji moc velkou sanci konkurovat. Mozna kdyby se SkyEurope spojil s Wizzairem tak muzou vytvorit neco co velkou britskou dvojici ohrozit a vytvorit sinejsi konkurenci na opacne strane Evropy.

Ale jako zakaznik mam radost...dalsi konkurence a nizsi ceny...

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Příspěvek od skater »

Tak to tu ještě nebylo...dostanete zaplaceno za to, že letíte...zkuste rezervaci na novou destinaci PRG-MXP-PRG v druhé polovině prosince 06 ...za let tam Vám EZY 41 korun, za let zpátky zaplatíte vy 59 Kč. K tomu celkem rozumný poplatky 1000 Kč, takže celková cena jen 1018 Kč!

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

American píše:No jo, to mi vůbec nedošlo. To asi i Sky bude mít problémy, protože kdo poletí do Bergama, když může za něco málo víc jak 1000,-Kč na Malpensu, kde je i řada přestupů.


Casove je to z Bergama a z MXP do centra Milana prast jak uhod. Dokonce bych rekl, ze na dalnici z Bergama byva mensi provoz a nejsou tam zastavky na "highway basketball" (neboli platba mytneho v hotovosti). Takze jsem BGY vzdycky preferoval oproti MXP (asi 2x jsem letel na LIN, to byla uplna pohodicka - do centra asi 15min, ale to bylo z VIE, neb linku PRGLIN nikdo neprovozuje). Navic mam rad ten prijemnej 'vesnickej' terminal v BGY oproti tradicnimu italskymu chaosu a hysterii na MXP (ale to priznavam, ze je to moje osobni preference :-)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

dider píše: Smartwings a mozna ani SkyEurope namaji moc velkou sanci konkurovat.

Smarti urcite ne, ti neustoji ani momentalni sezonni pokles poptavky na libovolne lince, ale SkyEurope to mozna ustoji. Uz ted' zvladaji souboj s EZY i Ryanairem o trh mezi BTS a STN/LTN, DUB a BGY.

dider píše:Mozna kdyby se SkyEurope spojil s Wizzairem tak muzou vytvorit neco co velkou britskou dvojici ohrozit a vytvorit sinejsi konkurenci na opacne strane Evropy.

Velmi zajimava myslenka! Mohl by to byt ucinny obranny manevr. Taky jsem tady pred nejakou dobou nadhodil (a byl jsem za to ukamenovan) moznost spojeni TVS + Sky. Jedni umi chartery (a pravidelka jim nejde), druzi umi pravidelku (a chartery delaji jen okrajove), dale moznost synergii plynoucich z jednotne fotily (sdilena udrzba, sklady nahradnich dilu, skoleni posadek atd.)

dider píše:Ale jako zakaznik mam radost...dalsi konkurence a nizsi ceny...


Naprosty souhlas!! 8)


Odpovědět