Air Berlin

Moderátor: j.ree

Odpovědět
Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Yirina »

No jasne ze to je podobny, protoze se tyhle dve aerolinky spojujou.
Viz:
http://www.liladesign.com/liladesign/ai ... 56-31.html


Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Příspěvek od Lucky »

Yirina píše:No jasne ze to je podobny, protoze se tyhle dve aerolinky spojujou.
Viz:
http://www.liladesign.com/liladesign/ai ... 56-31.html


tak jsem tu podobnost taky myslel :lol:

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

http://investing.reuters.co.uk/news/art ... URGENT.XML

Zajímavá zpráva, FR se pravděpodobně snaží skupovat akcie AB, zatím nikdo nic nekomentuje, uvidíme jak se situace vyvine a hlavně co na to Evropská komise.

Vypadá to, že Ryanair má mraky cash a hledá koho by koupil... :) 8)

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

dider píše:
Vypadá to, že Ryanair má mraky cash a hledá koho by koupil... :) 8)


Tak to by si ČSA měly dávat pozor :lol:

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: Air Berlin

Příspěvek od stano »

AB odporúčam. Letel som VIE-DUS - A 320. Za dobrú cenu výborné stroje a servis.....


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Air Berlin objednal 25 dreamlinerů +opce na dalších 25 kousků. V časopise Airline Business hezký rozhovor s šéfem Air Berlin Joachimem Hunoldem: http://www.flightglobal.com/articles/20 ... nocks.html

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

fúze s Condor

Příspěvek od euroflyer »

Co říkáte na jejich poslední krok: spojení AB a Condoru?
http://www.airberlin.com/site/index.php?LANG=eng

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Zajimave. Na nemeckem trhu vladne silna konkurence, male firmy nemaji moc sanci na uspech a postupne fuzuji nebo konci. Vypada to, ze nemecky trh se rozdeluje na dve velke a silne skupiny - Lufthansa Group(LH, City Line, Eurowings, Air Dolomity,Germanwings, atd) a Air Berlin(zamereni halvne na leisure - LTU, Condor). Air Berlin bude urcite chtit odkoupit i podil LH v Condoru a LH by tim ziskala dalsi penize na svoji expanzi. Treba na koupi nejakeho dopravce ve vychdni evrope :idea:

Jinak diky propojenosti ceskeho a nemeckeho trhu bych v budoucnu ocekaval stoupajici angazovanost nemeckych firem u nas. Prvni to zkousi Thomas Cook se znackou Neckerman a odletama z nemeckych letist. Brzo se mozna dockame, ze pri koupi zajezdu u Neckermana odletime z PRG dalkovym A330 Air Berlin :wink:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

dider píše:Zajimave. Na nemeckem trhu vladne silna konkurence, male firmy nemaji moc sanci na uspech a postupne fuzuji nebo konci. Vypada to, ze nemecky trh se rozdeluje na dve velke a silne skupiny - Lufthansa Group(LH, City Line, Eurowings, Air Dolomity,Germanwings, atd) a Air Berlin(zamereni halvne na leisure - LTU, Condor). Air Berlin bude urcite chtit odkoupit i podil LH v Condoru a LH by tim ziskala dalsi penize na svoji expanzi. Treba na koupi nejakeho dopravce ve vychdni evrope :idea:

Jinak diky propojenosti ceskeho a nemeckeho trhu bych v budoucnu ocekaval stoupajici angazovanost nemeckych firem u nas. Prvni to zkousi Thomas Cook se znackou Neckerman a odletama z nemeckych letist. Brzo se mozna dockame, ze pri koupi zajezdu u Neckermana odletime z PRG dalkovym A330 Air Berlin :wink:


no češi zatím hodně míří na cenu takže lítají chartery s TVS nebo Nouvelair a spol. Ale když nás bude hodně a začnem víc lítat karibik tak snad nějaká ta A330 bude :)

poja
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 681
Registrován: 29. 04. 2007, 11:45
Stav: Offline

Příspěvek od poja »

povedlo se vám někdy někomu koupit letenku AB popr NIKI levneji než za akčních 29e all inc. resp mají někdy levnější než 29e??

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

pepa007 píše:Air Berlin objednal 25 dreamlinerů +opce na dalších 25 kousků. V časopise Airline Business hezký rozhovor s šéfem Air Berlin Joachimem Hunoldem: http://www.flightglobal.com/articles/20 ... nocks.html


tak kromě dreamlinerů mají údajně objednáno i 24 kusů Q400. když se do toho nafúzuje ještě Condor tak je ta flotila už celkem slušnej guláš :)

http://businessweek.com/bwdaily/dnflash ... B+analysis

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

pepa007 píše:tak kromě dreamlinerů mají údajně objednáno i 24 kusů Q400. když se do toho nafúzuje ještě Condor tak je ta flotila už celkem slušnej guláš
http://businessweek.com/bwdaily/dnflash ... B+analysis

Velmi dobry clanek! Q400 je moje srdecni zalezitost, a musi to byt srdecni zalezitost kazdeho financniho reditele kterekoli aerolinky :). To srovnani celkovych nakladu CRJ (50 pax) = Q400 (76 pax) hovori za vse. Proto povazuji expanzi Air Berlinu do tohoto segmentu za velmi dobry krok. Uvidime, jestli (a jak) budou reagovat EZY a FR.

Ten "gulas" u AB nevidim jako zasadni problem. Dulezity je celkovy pocet letadel jednoho typu. Jestli ma aerolinka ve flotile od jednoho typu 2 nebo 7 letadel nijak extra nepomuze, chce to 20+ kusu. Porad musi mit sklad nahradnich dilu na ten typ (coz jsou polozky, jejichz celkova hodnota se pocita v milionech eur), musi na ten typ vycvicit piloty, letusky a mechaniky. Ekonomicka "unahlenost" je, kdyz ma nejaka aerolinka napr. 2x ATR, 2x 737 a jeste se rozhodne poridit 2x A320. Ale u AB to jsou uplne jina cisla -- takovych 24x Q400 je daleko lepsi uspora z rozsahu (economies of scale) nez 15x 737 u SkyE. Nebo 12x ATR u CSA :oops: No a 59x 737 + 38x 319/320/321 (AB) oproti 20x 737 + 15 x 319/320/321 (CSA) to jsou dosti odlisna cisla. Samozrejme je otazka, co ty "kusovky" u AB, jako 757, 767 a F100. Troufam si rict, ze to je vsechno docasna zalezitost a ze v dohledne dobe se dockame prechodu ze 757 na 321, F100 na A319, 767 na 330 a nasledne vsech 330 na 787.

Co se tyce Dreamlineru, tak 25 kusu je dobry pocet, ale netroufam si v tuto chvili odhadnout, jak bude fungovat model AB na dalkovych tratich. Pokud se jim to podari, tak to bude velmi silny hrac se sirokym zaberem od kratkych trati (Q400) pres stredni (737) az po dlouhe (787). Tak jeste aby zacali litat do PRG ;-).
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 01. 05. 2008, 19:29, celkem upraveno 1 x.

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

HF: To, co nyní předvádí AB, se mi jeví jako skvělá taktika pro budoucnost a možná jediná možnost, jak na evropském minipísečku konkurovat takovým gigantům, jako je Easy a Ryan /a možná je v něčem i předběhnout.../.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

HighFlyer píše: Porad musi mit sklad nahradnich dilu na ten typ (coz jsou polozky, jejichz celkova hodnota se pocita v milionech eur), musi na ten typ vycvicit piloty, letusky a mechaniky.


Myslim si, ze hodnota tohodle argumentu byva casto precenovana. Nahradni dily zadna rozumna spolecnost prakticky nedrzi. Kromne predmetu bezne spotreby. Kdyz vim, ze za tyden spotrebuji 5 pneu na ATR a 5,5 na Q pri dodaci dobe 70 hodin, tak mam na "sklade" 3 od kazdeho. Tzn 6. Pokud by cela flotila byla z ATR, potrebuji 10 tydne se stejnou dodaci dobou cimz jednoduse taky potrebuju 6, nemuzu jit na 3 CELKEM. Preskoleni pilotu je BEZNOU soucasti kontraktu a je v cene a proto je metodicky nespravne jej prihazovat na misky podruhe. Letuska a mechanik vicero typu zvladne. Cas straveny preskolenim lehce nahradis ockovanim proti chripce a nafasovanim reflexnich vest a chranicu sluchu.

Netvrdim, ze je to zadarmo, jen nabizim pohled na to, jak moc to (ne) stoji. Jak mile si uvedomime, kolik casu a kokrhani pak treba piloti stravi porovnavanim kdo ma vetsi ..ero, a nikoliv v kancelari personalniho, muze se drzeni vice typu ukazat jako RADOVE vynosnejsi investice. Samozrejme ne v situaci 20+2+2, ale v 30+20+60? Kdo vi.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

mně zas přijde, že se dost podceňuje argument, že Q400 je přecejen turboprop a ty mají podle mě pro laiky velmi silný podvědomý negativní konotace. dokonce bych řek, že to je taková ta záležitost, na kterou by v průzkumu 90% lidí odpovědělo, že jim to nevadí ale skutečnost by byla přesně opačná. něco jako otázka "vadilo by vám kdyby váš soused byl Rom?" :)


Odpovědět