Air Berlin
Moderátor: j.ree
Yirina píše:No jasne ze to je podobny, protoze se tyhle dve aerolinky spojujou.
Viz:
http://www.liladesign.com/liladesign/ai ... 56-31.html
tak jsem tu podobnost taky myslel
http://investing.reuters.co.uk/news/art ... URGENT.XML
Zajímavá zpráva, FR se pravděpodobně snaží skupovat akcie AB, zatím nikdo nic nekomentuje, uvidíme jak se situace vyvine a hlavně co na to Evropská komise.
Vypadá to, že Ryanair má mraky cash a hledá koho by koupil...
Zajímavá zpráva, FR se pravděpodobně snaží skupovat akcie AB, zatím nikdo nic nekomentuje, uvidíme jak se situace vyvine a hlavně co na to Evropská komise.
Vypadá to, že Ryanair má mraky cash a hledá koho by koupil...
Re: Air Berlin
AB odporúčam. Letel som VIE-DUS - A 320. Za dobrú cenu výborné stroje a servis.....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Air Berlin objednal 25 dreamlinerů +opce na dalších 25 kousků. V časopise Airline Business hezký rozhovor s šéfem Air Berlin Joachimem Hunoldem: http://www.flightglobal.com/articles/20 ... nocks.html
fúze s Condor
Co říkáte na jejich poslední krok: spojení AB a Condoru?
http://www.airberlin.com/site/index.php?LANG=eng
http://www.airberlin.com/site/index.php?LANG=eng
Zajimave. Na nemeckem trhu vladne silna konkurence, male firmy nemaji moc sanci na uspech a postupne fuzuji nebo konci. Vypada to, ze nemecky trh se rozdeluje na dve velke a silne skupiny - Lufthansa Group(LH, City Line, Eurowings, Air Dolomity,Germanwings, atd) a Air Berlin(zamereni halvne na leisure - LTU, Condor). Air Berlin bude urcite chtit odkoupit i podil LH v Condoru a LH by tim ziskala dalsi penize na svoji expanzi. Treba na koupi nejakeho dopravce ve vychdni evrope
Jinak diky propojenosti ceskeho a nemeckeho trhu bych v budoucnu ocekaval stoupajici angazovanost nemeckych firem u nas. Prvni to zkousi Thomas Cook se znackou Neckerman a odletama z nemeckych letist. Brzo se mozna dockame, ze pri koupi zajezdu u Neckermana odletime z PRG dalkovym A330 Air Berlin
Jinak diky propojenosti ceskeho a nemeckeho trhu bych v budoucnu ocekaval stoupajici angazovanost nemeckych firem u nas. Prvni to zkousi Thomas Cook se znackou Neckerman a odletama z nemeckych letist. Brzo se mozna dockame, ze pri koupi zajezdu u Neckermana odletime z PRG dalkovym A330 Air Berlin
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
dider píše:Zajimave. Na nemeckem trhu vladne silna konkurence, male firmy nemaji moc sanci na uspech a postupne fuzuji nebo konci. Vypada to, ze nemecky trh se rozdeluje na dve velke a silne skupiny - Lufthansa Group(LH, City Line, Eurowings, Air Dolomity,Germanwings, atd) a Air Berlin(zamereni halvne na leisure - LTU, Condor). Air Berlin bude urcite chtit odkoupit i podil LH v Condoru a LH by tim ziskala dalsi penize na svoji expanzi. Treba na koupi nejakeho dopravce ve vychdni evrope
Jinak diky propojenosti ceskeho a nemeckeho trhu bych v budoucnu ocekaval stoupajici angazovanost nemeckych firem u nas. Prvni to zkousi Thomas Cook se znackou Neckerman a odletama z nemeckych letist. Brzo se mozna dockame, ze pri koupi zajezdu u Neckermana odletime z PRG dalkovym A330 Air Berlin
no češi zatím hodně míří na cenu takže lítají chartery s TVS nebo Nouvelair a spol. Ale když nás bude hodně a začnem víc lítat karibik tak snad nějaká ta A330 bude
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
pepa007 píše:Air Berlin objednal 25 dreamlinerů +opce na dalších 25 kousků. V časopise Airline Business hezký rozhovor s šéfem Air Berlin Joachimem Hunoldem: http://www.flightglobal.com/articles/20 ... nocks.html
tak kromě dreamlinerů mají údajně objednáno i 24 kusů Q400. když se do toho nafúzuje ještě Condor tak je ta flotila už celkem slušnej guláš
http://businessweek.com/bwdaily/dnflash ... B+analysis
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
pepa007 píše:tak kromě dreamlinerů mají údajně objednáno i 24 kusů Q400. když se do toho nafúzuje ještě Condor tak je ta flotila už celkem slušnej guláš
http://businessweek.com/bwdaily/dnflash ... B+analysis
Velmi dobry clanek! Q400 je moje srdecni zalezitost, a musi to byt srdecni zalezitost kazdeho financniho reditele kterekoli aerolinky . To srovnani celkovych nakladu CRJ (50 pax) = Q400 (76 pax) hovori za vse. Proto povazuji expanzi Air Berlinu do tohoto segmentu za velmi dobry krok. Uvidime, jestli (a jak) budou reagovat EZY a FR.
Ten "gulas" u AB nevidim jako zasadni problem. Dulezity je celkovy pocet letadel jednoho typu. Jestli ma aerolinka ve flotile od jednoho typu 2 nebo 7 letadel nijak extra nepomuze, chce to 20+ kusu. Porad musi mit sklad nahradnich dilu na ten typ (coz jsou polozky, jejichz celkova hodnota se pocita v milionech eur), musi na ten typ vycvicit piloty, letusky a mechaniky. Ekonomicka "unahlenost" je, kdyz ma nejaka aerolinka napr. 2x ATR, 2x 737 a jeste se rozhodne poridit 2x A320. Ale u AB to jsou uplne jina cisla -- takovych 24x Q400 je daleko lepsi uspora z rozsahu (economies of scale) nez 15x 737 u SkyE. Nebo 12x ATR u CSA No a 59x 737 + 38x 319/320/321 (AB) oproti 20x 737 + 15 x 319/320/321 (CSA) to jsou dosti odlisna cisla. Samozrejme je otazka, co ty "kusovky" u AB, jako 757, 767 a F100. Troufam si rict, ze to je vsechno docasna zalezitost a ze v dohledne dobe se dockame prechodu ze 757 na 321, F100 na A319, 767 na 330 a nasledne vsech 330 na 787.
Co se tyce Dreamlineru, tak 25 kusu je dobry pocet, ale netroufam si v tuto chvili odhadnout, jak bude fungovat model AB na dalkovych tratich. Pokud se jim to podari, tak to bude velmi silny hrac se sirokym zaberem od kratkych trati (Q400) pres stredni (737) az po dlouhe (787). Tak jeste aby zacali litat do PRG .
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 01. 05. 2008, 19:29, celkem upraveno 1 x.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
HighFlyer píše: Porad musi mit sklad nahradnich dilu na ten typ (coz jsou polozky, jejichz celkova hodnota se pocita v milionech eur), musi na ten typ vycvicit piloty, letusky a mechaniky.
Myslim si, ze hodnota tohodle argumentu byva casto precenovana. Nahradni dily zadna rozumna spolecnost prakticky nedrzi. Kromne predmetu bezne spotreby. Kdyz vim, ze za tyden spotrebuji 5 pneu na ATR a 5,5 na Q pri dodaci dobe 70 hodin, tak mam na "sklade" 3 od kazdeho. Tzn 6. Pokud by cela flotila byla z ATR, potrebuji 10 tydne se stejnou dodaci dobou cimz jednoduse taky potrebuju 6, nemuzu jit na 3 CELKEM. Preskoleni pilotu je BEZNOU soucasti kontraktu a je v cene a proto je metodicky nespravne jej prihazovat na misky podruhe. Letuska a mechanik vicero typu zvladne. Cas straveny preskolenim lehce nahradis ockovanim proti chripce a nafasovanim reflexnich vest a chranicu sluchu.
Netvrdim, ze je to zadarmo, jen nabizim pohled na to, jak moc to (ne) stoji. Jak mile si uvedomime, kolik casu a kokrhani pak treba piloti stravi porovnavanim kdo ma vetsi ..ero, a nikoliv v kancelari personalniho, muze se drzeni vice typu ukazat jako RADOVE vynosnejsi investice. Samozrejme ne v situaci 20+2+2, ale v 30+20+60? Kdo vi.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
mně zas přijde, že se dost podceňuje argument, že Q400 je přecejen turboprop a ty mají podle mě pro laiky velmi silný podvědomý negativní konotace. dokonce bych řek, že to je taková ta záležitost, na kterou by v průzkumu 90% lidí odpovědělo, že jim to nevadí ale skutečnost by byla přesně opačná. něco jako otázka "vadilo by vám kdyby váš soused byl Rom?"