Easyjet.com

Moderátor: j.ree

Odpovědět
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od HighFlyer »

Jenon jedna poznamka "zdanlive" off-topic. Overbooking delaji vsichni mobilni operatori - je prodano o 30-50% vic kapacity nez jaka je ta skutecna. To se pak projevi treba na koncertech nebo fotbalovych/hokejovych zapasech, kdy nejde odeslat SMS, uskutecnit hovor ani nacist jednoduchou stranku z jizdniho radu. Na to zatim Komise EU neprisla. Ze bychom podali podnet? :twisted:


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od HonzaLB »

"To by mělo být bez pardonu na okamžité odebrání licence nebo na základě čeho létají."
Vypadá to, že diskutující z novinek se přesunuli úspěšně na ucho24.cz

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

HighFlyer píše:Jenon jedna poznamka "zdanlive" off-topic. Overbooking delaji vsichni mobilni operatori - je prodano o 30-50% vic kapacity nez jaka je ta skutecna.

To není úplně srovnatelné. U toho mobilu, když jsi vytrvalý zkoušíš to dokola, za chvíli se dovoláš. Navíc z povahy a principu bezdrátového spojení samo vyplývá, že negarantuje spojení vždy, všude a za všech okolností. Ale pokud si někdo kupuje letenku na konkrétní spoj a systém dopravce mu ji prodá, tak celkem oprávněně očekává, že tam pro něj ještě bylo místo :-)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od Fabo »

Na letisti kdyz to zkousis furt dokola, taky nakonec na nejake letadlo nasadnes :D

Overbooking by byl problematicky, kdyby neexistovali nejake punitivni nastroje, ale jako ze existujou - tak to neni temer nikdy zadny problem. Temer na kazdem letu je dost lidi, kteri jsou ochotni to vzit, a i pokud neni, tak ta kompenzace je tedy celkem slusna.

Jo a mimochodem, poradna vicefaktorova analyza, ta ti to odhadne docela presne, kolik lidi kam neprijde. Problem vetsinou nastane pouze pokud prijde nejaky neocekavatelny vstup.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od beardie »

JackBrno píše:Jenže ono se to dlouhodobé hledisko skládá jen a pouze z konkrétních jednotlivých letů :-) Je celkem k ničemu vědět, že dlouhodobě ti v průměru na nějakou linku nepřijdou 3 lidi, když ti jeden týden nepřijde 6 lidí a za týden na ten stejný let přijdou všichni :-)

Já jsem odpůrcem všech možných regulací, ale zrovna u tohoto bych udělal výjimku a natvrdo zakázal prodávat víc letenek, než je míst v letadle. Letenka by měla být automaticky rezervací místa v letadle.

v tom pripade bud dostanes op-up alebo ti rovno daju 250 euro na ruku
stale nevidim problem, ak pre cestujuceho nie je problem letiet dalsim letom, tak sa rad prihlasi
ver mi, ze aspon 1-2 ludia sa radi prihlasia pri kazdom lete


P.B
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 22. 07. 2014, 21:49
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od P.B »

To je sice hezké, že se na každém letu najde pár lidí, kteří si rádi vezmou kompenzaci a poletí jinak. Jenže z článku nevyplývá, že by tyto lidi mezi pasažérama personál hledal, pokud na to dojde. Spíš to na někoho padne a ten má prostě smůlu :-)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

Fabo píše:Jo a mimochodem, poradna vicefaktorova analyza, ta ti to odhadne docela presne, kolik lidi kam neprijde. Problem vetsinou nastane pouze pokud prijde nejaky neocekavatelny vstup.


Jenže o nedostavení cestujících rozhodují často právě neočekávatelné vstupy. Např. dopravní zácpa cestou k letišti, zdravotní potíže cesťáka atd., nic moc předvídatelného :-)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Easyjet.com

Příspěvek od Fabo »

JackBrno píše:[quote="Fabo"]
Jo a mimochodem, poradna vicefaktorova analyza, ta ti to odhadne docela presne, kolik lidi kam neprijde. Problem vetsinou nastane pouze pokud prijde nejaky neocekavatelny vstup.


Jenže o nedostavení cestujících rozhodují často právě neočekávatelné vstupy. Např. dopravní zácpa cestou k letišti, zdravotní potíže cesťáka atd., nic moc předvídatelného :-)[/quote]

Dopravní zácpa je poměrně dobře předpovídatelná událost, pokud není zrovna způsobená nehodou. Zdravotní problémy jsou pak individuální, navíc často nedojde ani k checkinu.
Nicméně ano, oba mohou patřit do skupiny neočekávatelných faktorů.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Easyjet.com

Příspěvek od Petr31 »

Fabo píše:
JackBrno píše:[quote="Fabo"]
Jo a mimochodem, poradna vicefaktorova analyza, ta ti to odhadne docela presne, kolik lidi kam neprijde. Problem vetsinou nastane pouze pokud prijde nejaky neocekavatelny vstup.


Jenže o nedostavení cestujících rozhodují často právě neočekávatelné vstupy. Např. dopravní zácpa cestou k letišti, zdravotní potíže cesťáka atd., nic moc předvídatelného :-)


Dopravní zácpa je poměrně dobře předpovídatelná událost, pokud není zrovna způsobená nehodou. Zdravotní problémy jsou pak individuální, navíc často nedojde ani k checkinu. Nicméně ano, oba mohou patřit do skupiny neočekávatelných faktorů.[/quote]


Pánové, vysvětlete mi, jakou finanční škodu utrpí letecká společnost, když ji na každý let nedorazí (vlastní vinou) pár cesťáků, kteří ale stejně zaplatili za letenku, když tady mnozí obhajují overbooking...pořád tomu nerozumím, jsa kluk z vesnice :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:Jenon jedna poznamka "zdanlive" off-topic. Overbooking delaji vsichni mobilni operatori - je prodano o 30-50% vic kapacity nez jaka je ta skutecna. To se pak projevi treba na koncertech nebo fotbalovych/hokejovych zapasech, kdy nejde odeslat SMS, uskutecnit hovor ani nacist jednoduchou stranku z jizdniho radu. Na to zatim Komise EU neprisla. Ze bychom podali podnet? :twisted:


I kdyz v tom je zcela jiste nejaka nadsazka, tak nejdriv nastuduj neco o Erlanzich - napriklad https://en.m.wikipedia.org/wiki/Erlang_(unit)

Pokud si skutecne myslis, ze operatori maji kapacitu na to, aby najednou spojili 50% svych zakazniku, tak ... Ehm ... No nic :-)

... Vlastne mozna ano ... Jak to jen rict slusne ... Aha, uz to mam ...

je to pekne naivni predstava :ugeek:

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Easyjet.com

Příspěvek od 737 »

Petr31 píše:Pánové, vysvětlete mi, jakou finanční škodu utrpí letecká společnost, když ji na každý let nedorazí (vlastní vinou) pár cesťáků, kteří ale stejně zaplatili za letenku, když tady mnozí obhajují overbooking...pořád tomu nerozumím, jsa kluk z vesnice :D


Jde o náklady ušlé příležitosti. Dejme tomu, že letadlo má kapacitu 150 sedadel a dopravce prodá na konkrétním letu stejný počet letenek. Ale on by teoreticky mohl prodat 155, jelikož na základě svých statistik ví, že na této lince se průměrně nedostaví 5 cestujících, kteří si zakoupili letenku. Ušlý výnos z těch 5 neprodaných letenek je tedy jakýsi implicitní náklad. Co je pro aerolinku lepší - prodat 150 letenek nebo 155?

Jako zajímavost k overbookingu lze uvést, že např. ruská legislativa jej stále ještě neumožňuje. Aeroflot (a pravděpodobně i další letecké společnosti v Rusku) dost aktivně lobuje za to, aby byl overbooking uzákoněn.

Můj názor je takový, že byť může overbooking na první pohled působit ze strany leteckých dopravců pokrytecky, nevidím na něm nic špatného. Navíc pravděpodobnost, že letadlo bude 100% vyprodané a zároveň se dostaví i cestující, se kterými se "nepočítalo", je velmi nízká. Problémem však může být situace, kdy se letecká společnost vyhýbá odpovědnosti vůči poškozeným cestujícím, jak je popsáno v uvedeném článku, což se bohužel často děje nejen v případě overbookingu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

Já na tom vidím špatné to, že cestující celkem oprávněně předpokládá, že má nákupem letenky na konkrétní let rezervované místo v letadle a přitom existuje nenulová možnost, že se dostaví včas k letadlu, ale nebude mu umožněno nastoupit. Podle mě je to dost zásadní klamání spotřebitele.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od Petr31 »

JackBrno píše:Já na tom vidím špatné to, že cestující celkem oprávněně předpokládá, že má nákupem letenky na konkrétní let rezervované místo v letadle a přitom existuje nenulová možnost, že se dostaví včas k letadlu, ale nebude mu umožněno nastoupit. Podle mě je to dost zásadní klamání spotřebitele.


Krásně jsi to napsal, tesat do kamene.Vždy, když jsem si na konkrétní let kupoval letenku, plánoval a organizoval k tomu související aktivity, tak jsem taky počítal, že v uvedený termín poletím, tedy pokud nenastane něco, co jako cestující neovlivním.Většinou jsem lítal z destinací, kde je poměrně řídké spojení, takže představa, že se dostavím k odletu a bude mi nabídnuto letět jindy a ještě se dohadovat o případnou kompenzaci by mě velice zvýšila tlak a agresivitu!
PS: A ještě dotaz......kde to šlo, vždy jsem se odbavoval elektronicky....pokud jsem takto předem odbaven, znamená to, že už mám konečně místo v letadle, nebo se mnou stale může někdo hrát nějakou hru na letišti?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

Myslím, že pokud už máš z el. odbavení přiděleno sedadlo, už by se tě overbooking neměl týkat. To je vlastně totéž, jako když už dostaneš palubní vstupenku se sedadlem při odbavení na přepážce.

P.S. ještě mě napadá, kdyby náhodou obhájci overbookingu chtěli srovnávat např. s nákupem jízdenky na vlak či MHD, kde taky nákup jízdenky (pokud není spojena s místenkou) negarantuje místo v konkrétním spoji, tak by takové srovnání pořádně kulhalo, protože taková jízdenka na rozdíl od letenky, není vázána na konkrétní spoj. A ti dopravci, kteří prodávají jízdenky na konkrétní spoj (např. SA), si nic jako overbooking nedovolí a to přesto, že umožňují bezplatné storno jízdenky do 30 minut před odjezdem, kde se běžně stává, že už náhradního cesťáka neseženou.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od Fabo »

Ale dovoli... byl jsem svedkem. Jako nahradne reseni byla nabizena jizdenka na vlak.


Odpovědět