Easyjet.com

Moderátor: j.ree

Odpovědět
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

U jakého dopravce? U SA těžko, když to máš rovnou s místenkou :-)


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od Fabo »

U SA. Nevim cim to bylo, treba se jim porouchal vetsi autobus, nebo co.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od hafi »

u letecký dopravy existuje tolik důvodů, proč může být let přeložen, zpožděn, přesměrován, zrušen, že těch pár procent navíc kvůli overbookingu by mě nějak nerozhodilo. Prostě vždy musíš počítat, že existuje nějaká šance, že neodletíš. A to nemluvím o situacích po nějakých hromadných nečekaných zrušeních, třeba špatném počasí, kdy je overbooking zdaleka nejrychlejší možností jak lidi dopravit do cíle co nejdříve.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

Fabo:

To asi fakt musel být nějaký technický problém autobusu nebo rezervačního systému.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

hafi:

To je sice pravda, ale vnější neplánovaný faktor se dá omluvit. Ale to, že společnost úmyslně prodá letenky lidem, kteří se prostě nevejdou do letadla, to mi hlava nebere. Samozřejmě vím, že to letecké společnosti mají obtížné a jedou jen s minimálními maržemi (pokud jsou vůbec v plusu), ale že by jim ty 3-5 letenek prodaných navíc (víc si určitě overbooknout dovolit nemůžou) pomohlo tolik, že to stojí za ty potíže, tomu bych moc nevěřil. Nicméně toto prostě je klamáním spotřebitele, protože ti letecká společnost prodává něco, co ve skutečnosti nemá (sedadlo v letadle) a byl bych pro zákaz takového jednání. Případně bych výrazně zvýšil kompenzace za odepření nástupu do letadla, protože to je vůči klientovi mnohem horší a úmyslné chování, než třeba zpoždění způsobené např. tím, že posádka uvízne cestou na letište na D1 :-)


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od hafi »

Osobně mi přijde mnohem horší např stávka na letišti, kdy tě letecká společnost pošle slušně k šípku a starej se sám, než overbooking, který klidně může znamenat, že poletím jen o hodinu později, a když ne, tak mám aspoň nárok na rozumnou kompenzaci.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od JackBrno »

Tak za stávku letevká společnost nemůže :-) Nicméně tam by bylo na místě, aby se kompenzace vyplácely a let. společnost by si to pak vyřídila s letištěm :-)

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od hafi »

...a jindy se Sv. Petrem, že?

Chtěl jsem říct, že jako cestujícímu mi je celkem fuk, proč neletím, klíčový je stav, že neletím a vědět předem, že se to může stát.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od Fabo »

+1.

Onomu cestujicimu SA mohlo byt take sumafuk zda SA nasadil (treba) 48 mistni autobus misto 52 mistneho kvuli technicke poruse, nebo proto, ze jinde neprodal 49 jizdenek ale 51.
Vysledek je stejny, IDB nezapricineny force majeure.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od 737 »

JackBrno píše:Já na tom vidím špatné to, že cestující celkem oprávněně předpokládá, že má nákupem letenky na konkrétní let rezervované místo v letadle a přitom existuje nenulová možnost, že se dostaví včas k letadlu, ale nebude mu umožněno nastoupit. Podle mě je to dost zásadní klamání spotřebitele.


Na druhou stranu, když si cestující kupuje letenku, tak potvrzuje souhlas s přepravními podmínkami dopravce, ve kterých je o overbookingu zmínka, byť musím objektivně uznat, že když se na ně teď koukám, overbooking tam explicitně uveden není. V podmínkách přepravy je uvedeno pouze toto:

"Kdykoli po vytvoření Rezervace jsme oprávněni měnit Naše letové řády, a/nebo zrušit, ukončit, odklonit, odložit, odepřít nástup do letadla nebo zpozdit jakýkoli Let, domníváme-li se, že je takový postup odůvodněný okolnostmi, které nemůžeme ovlivnit nebo bezpečnostními důvody. Ustanovení, kterými se řídí rušení letů, zpoždění letů a odepření přepravy jsou uvedena v Úmluvě a v platných případech také v nařízení č. 261/2004/ES. Podívejte se prosím na Naše Webové stránky pro více informací o Vašich právech a pro další podpůrné informace ohle narušených služeb."

Zdroj: http://www.easyjet.com/cs/obchodni-podminky#a15

Jistě by bylo fér, aby byla v podmínkách možnost overbookingu jasně a srozumitelně objasněna a cestující následně nebyli překvapeni z nastalé situace.

palan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 07. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od palan »

Docela by mě zajímalo, jak se zachovat v případě, kdy dojde k overbookingu či jiné situaci kdy easyJet nepoletí a jediné co uvidím na tabuli u letu je CANCELLED. To musím volat na jejich zpoplatněnou linku a řešit mou situaci nebo to mohu řešit přímo na letišti na nějaké přepážce, která je zastupuje (vemte si že situace nastane např. v 10 večer)?

A jak se chovat při zdržení letu - co když mi (stejně jako většina společností) neposkytnou ubytování či jídlo - můžu se ubytovat či najíst za vlastní náklady a pak to po nich požadovat spolu s odškodněním za zpoždění? Nebo mám prostě jako klient smůlu a právo třeba na občerstvení je nevymahatelné byť má daná společnost takovou povinnost....

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od Fabo »

Na letisti ti v prvni rade MUSI poskytnout informace o tom, jak mas postupovat, a na co mas narok, ve smyslu EC261/2004, a to primo na letisti (byt treba prostrednictvim kontraktora) = zadne zavolej si na placenou linku a tam ti to rekneme

Takze tohle aerolinka typu Easyjet neudela, to by se ji to zruseni hodne prodrazilo. Stejne tak jako prakticky kazda jina spolecnost v Evrope, takze urcite nic takoveho jako
(stejně jako většina společností)
nehrozi.

No a samozrejme kdyby nahodou tohle fakt odmitli, tak si muzes vymahat naklady.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od alesesl »

Tak to vypada, ze Easyjet zacne od 28.3. letat do NAP z PRG.

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od Tony Smoke »

alesesl píše:Tak to vypada, ze Easyjet zacne od 28.3. letat do NAP z PRG.


Ano. A aj VIE

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Easyjet.com

Příspěvek od happyna »

pepa007 píše:
happyna píše:Jinak k těm vymáhajícím firmám, když jim to pošlu, vymáhají jenom tu kompenzaci nebo můžou taky vymáhat peníze za ten zrušenej let?

Nebo lze to reklamovat u banky?


Zdravím Tě kolego, byl jsem na stejným letu :D

Vyhlásili (někdy kolem 23hod) že je let zrušenej z důvodu počasí. Mimochodem to letadlo tam stálo u chobotu, není pravda že bylo v AMS.

Pokud je let zrušenej, tak můžeš chtít buď a) rerouting (což byl ten let druhej den) anebo b) jsi mohl vrátit letenku a dostal bys prachy zpátky. Článek 5(1)(a) odkazující na článek 8. Z tvojeho příspěvku nevidím, jestli jsi nakonec letěl ten druhej den nebo ne.

Pokud je let *zrušen* z mimořádných důvodů mimo kontrolu dopravce, což zahrnuje i počasí, tak bohužel není nárok na finanční kompenzaci. Článek 5(3).

Nicméně pokud je u zrušenýho letu re-routing až druhej den, tak máš nárok na hotel. Článek 5(1)(b).

Pokud máš cestovní pojištění, tak se podívej jestli zahrnuje "vícenáklady způsobené zmeškáním nebo zpožděním prostředku hromadné dopravy" - pokud jo, tak přes to můžeš zkusit nárokovat ten hotel a vstupenky v paříži (z čehož usuzuju žes nakonec nejel?).

jinak péče easyJetu stála za v********l. Už když v Praze hlásili zpoždění 30 minut, tak na webu easyJetu už byl očekávanej odlet se zpožděním 3 hodiny. Fakt by mě zajímalo jestli to byla záměrná lež...

Následně po zrušení samozřejmě zástupce easyJetu nikde, borci z Menzies se k tomu taky neměli, tak jsem odjel taxíkem do Ramady na Terminálu 3. 109 EUR za noc ty vole :-/ Teďka žádám proplacení hotelu, už si vyžádali účtenky tak snad nebudou remcat.

Ty lístky na Paris Air Show - nevím jaký jsi měl, ale já jsem kupoval v pátek večer jednodenní, ale bylo jedno kterej den se vybereš. Takže jste asi mohli o den později. Já jsem šel v sobotu, a jestli tě to uklidní, tak počasí bylo na h***o, zima a chvilkama pršelo. Ale je fakt že letová ukázka A380 byla dechberoucí.

Je mi líto jestli vám to sem nevyšlo. Bohužel za to nemůže easyJet, ale počasí. Ale rozhodně by se easyJet měl líp postarat.

Nerozumím poznámkám ostatních, žes měl letět tradičním dopravcem, to je hovadina. ČSA zásadně neberu, kdybych letěl s LH, tak mám možná širší možnosti re-routingu někde přes Frankfurt, ale stejně bych tam doletěl možná někdy v 5 ráno nevyspalej a rozbitej, a to ještě není jistý, protože podle meteo radaru bylo zabouřkovaný celý německo, takže re-routing tak možná přes Oslo :-)

Trosku to tu ozivim, VCERA (konec roku 2015 :D) dorazila kompenzace :wink:


Odpovědět