palan píše:Obchodní podmínky: "Požadovanými dokumenty pro cestující na mezinárodních letech (včetně letů v rámci EU) je platný cestovní pas, nebo bude za určitých okolností akceptován platný státní průkaz totožnostiEU za předpokladu, že je případně doplněn jakýmikoli dalšími relevantními dokumenty, jako jsou víza. "
V potvrzení rezervace: "Odbavení: easyJet je bezletenková společnost. Vše, co potřebujete je platný pas. Nemusíte nás kontaktovat pro opětovné potvrzení."
Mám to chápat tak, že si musím běžet zařídit cestovní pas pro let Praha - Řím? Ten jejich popis v obchodních podmínkách je fakt výborně definovanej
Přiznám se, že toto bych čekal od úplně jiných, třeba nejmenovaných irských ajrolinek. Stejně tomu nerozumím, jak je to možné, zvlášť když lowcosty preferují elektronické odbavení......ví někdo víc???? Není to nějaká okurková kachna???
Přiznám se, že toto bych čekal od úplně jiných, třeba nejmenovaných irských ajrolinek. Stejně tomu nerozumím, jak je to možné, zvlášť když lowcosty preferují elektronické odbavení......ví někdo víc???? Není to nějaká okurková kachna???
Tak overbooking snad není protiprávní, ne? Každopádně by se pak aerolinka, která ho dělá, měla o cestující, kteří se nedostanou na palubu, náležitě postarat podle regulí EU.
Přiznám se, že toto bych čekal od úplně jiných, třeba nejmenovaných irských ajrolinek. Stejně tomu nerozumím, jak je to možné, zvlášť když lowcosty preferují elektronické odbavení......ví někdo víc???? Není to nějaká okurková kachna???
Tak overbooking snad není protiprávní, ne? Každopádně by se pak aerolinka, která ho dělá, měla o cestující, kteří se nedostanou na palubu, náležitě postarat podle regulí EU.
1. Overbooking je uplne normalni u vetsiny leteckych spolecnosti (paradoxne FR sve lety temer nikdy neoverbookuje). Duvodu je vic. Vemte si treba, ze nekto fakt hrozne moc potrebuje najednou letet, zaplati 500 eur za letenku po evrope na druhy den. Pak je levnejsi nekoho presmerovat. A dat mu treba stovku kredit na dalsi lety, jeste bude rad. Nebo proste nekdo vi, ze bude potrebovat letet za mesic, ale zda to bude v patek, nebo az v sobotu, zjisti az tyden pred odletem, tak si koupi dve letenky po stovce. Takovych lidi neni malo, zejmena u linek ktere maji flex tarify (proste si koupim full flex navrat, a odletim az dohodnu obchod, odevzdam projekt...)
2. Ano, ma se o cestujici postarat. Prvni krok je najit dobrovolnika, pokud se nepovede, dostane nekdo holt jine nabidky. A jestli veme prvni co mu daj (zitra z Bristolu), tak je to tak trochu jeho chyba. Rict treba poslete me tam pres Milan a ja se vzdam kompenzace taky neni tezke, kdyz se clovek kompenzace vzdat nechce tak i ta aerolinka nemusi vychazet vstric (zaplatit nekomu, cizi AL, at ho odpravi dnes, + kompenzace/na hotel a zitra svou linkou, +kompenzace - nemusi byt vzdycky prvni reseni levnejsi)
3. Aerolinky, pomerne logicky, nevyplati kompenzaci z vlastni vule automaticky... pokud o nich pasazer nevi, nebo se mu to nechce resit, ma usetreno par stovek. Pokud si o to pasazer rekne, tak mu to bud vyplati (a omluvi se, aby se nereklo), nebo se zacne kroutit, ze vis major... treba ho to prejde. No a pokud ne, tak to teprv vyplati.
Přiznám se, že toto bych čekal od úplně jiných, třeba nejmenovaných irských ajrolinek. Stejně tomu nerozumím, jak je to možné, zvlášť když lowcosty preferují elektronické odbavení......ví někdo víc???? Není to nějaká okurková kachna???
Tak overbooking snad není protiprávní, ne? Každopádně by se pak aerolinka, která ho dělá, měla o cestující, kteří se nedostanou na palubu, náležitě postarat podle regulí EU.
...no dle článku se právě nestará...
Však já taky píšu, že by se aerolinka měla postarat... Samotný nadpis "Protiprávní easyJet. Prodává více sedadel, než je míst v letadle" a další zmínky, že overbooking je v rozporu s legislativou EU je ale nesmysl.
Fabo píše:1. Overbooking je uplne normalni u vetsiny leteckych spolecnosti (paradoxne FR sve lety temer nikdy neoverbookuje). Duvodu je vic. Vemte si treba, ze nekto fakt hrozne moc potrebuje najednou letet, zaplati 500 eur za letenku po evrope na druhy den. Pak je levnejsi nekoho presmerovat. A dat mu treba stovku kredit na dalsi lety, jeste bude rad. Nebo proste nekdo vi, ze bude potrebovat letet za mesic, ale zda to bude v patek, nebo az v sobotu, zjisti az tyden pred odletem, tak si koupi dve letenky po stovce. Takovych lidi neni malo, zejmena u linek ktere maji flex tarify (proste si koupim full flex navrat, a odletim az dohodnu obchod, odevzdam projekt...)
Mám pocit, že Ryanair někde uváděl, že overbooking neprovádí. Co se týče easyjetu, pravděpodobně vychází ze zkušenosti, že se určité procento cestujících nedostaví.
Standartne snad ne, ale videl jsem instrukce typu "pokud je cislo vasi palubni vstupenky vyssi nez 190, kontaktujte zamestnance letiste nebo callcentrum Ryanairu", takze nejspis se misty stane.
Potíž je v tom, že je sice nezanedbatelné procento lidí, co se nedostaví, ovšem to je dlouhodobý průměr. Ale plánovat se podle toho pravidelně moc nedá, protože na jednom letu se nedostaví třeba 6 lidí a na druhém letu té samé linky přijdou všichni
Na taketo úlohy slúži business Intelligence a podobne nástroje. Typicky sa to mení od linky k linke, závisí to výrazne aj od dna v týždni, atd. Neboj sa, majú to veľmi dobre spočítané
Jenže ono se to dlouhodobé hledisko skládá jen a pouze z konkrétních jednotlivých letů Je celkem k ničemu vědět, že dlouhodobě ti v průměru na nějakou linku nepřijdou 3 lidi, když ti jeden týden nepřijde 6 lidí a za týden na ten stejný let přijdou všichni
Já jsem odpůrcem všech možných regulací, ale zrovna u tohoto bych udělal výjimku a natvrdo zakázal prodávat víc letenek, než je míst v letadle. Letenka by měla být automaticky rezervací místa v letadle.