Helvetic.com

Moderátor: j.ree

okJET
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 06. 11. 2003, 20:57
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od okJET »

Tak od 27.2. tady máme další low cost. Helvetic.com bude lítat na lince ZRH-PRG jednou denně s F100. Letový řád: http://www.helvetic.com/Default.aspx?Pa ... tsSchedule


sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od sever2 »

Na jejich letadla se tesim. Prijemne rozptyleni v bile sedi. To aby sme snad zacli uzavirat sazky, kdo bude dalsi. No vlastne to uz je asi taky jasne (TVS). Mozna, ze praha az tolik low-cost linek neodbavuje, ale devet low-costu na jednom letisti clovek jen tak nevidi. Teda jestli nekde.

okJET
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 06. 11. 2003, 20:57
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od okJET »

Co se low-costu týče tak je zajímavej tenhle link: http://www.ch-aviation.ch/lcc.php

BA001
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 267
Registrován: 07. 01. 2003, 20:01
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od BA001 »

Myslim, ze pro TVS je to dobra lekce, asi jen tezko pocitali s low-cost konkurentem na teto lince - i kdyz treba ma TVS v Zurichu spiona... :)
Docela preju TVS, aby to jejich ziskavani ostruh v no-frill businessu trosku protrpeli :))) Obavam se, ze dalsiho dopravce tahle linka uz neuzivi, tim spis, ze pro low-costy, kteri si nevyjednaji vyhodne podminky na Klotenu tak jako helvetic, o dost penez pripravi vysoke letistni poplatky. EasyJet/easySwiss uz proti nim protestuje dlouho - a marne.

Zvlastni je, ze na lince Zurich-PRG lita uz Swiss v rezimu velmi podobnemu low-cost: nizke ceny, omezeny servis, booking vyhodnych cen pres inet apod.



Změněno uživatelem - BA001 na 21/12/2003 21:23:52

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od sever2 »

Tezko na cvicisti, lehko na bojisti. Aloe pochybuju, ze by TVS nevedel o ambicich Helvetic respektive Odette Airways zahajit lety do Prahy, kdyz uz odlozeni terminu zacatku letu taky vykrikoval i Richiee nekdy na prelomu mesice, pokud se nemylim. No pokud to nevedeli, tak to budou mit na trhu opravdu dost tezky. Tendence na urcite lince maji ale se vstupem low-cost konkurence jsou, ze se vyrazne zvysuje pocet pasazeru, takze by se TVS uzivit moh. I kdyz nerikam, ze by nebylo od veci presunout sve ambice treba na Zenevu, kde by bylo spojeni potreba uz z principu. A pak stale existuje rada destinaci, pro TVS nadmiru zajimave.


infoair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 13. 08. 2003, 00:58
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od infoair »

Někde se psalo, že low cost využívá i business klientela, ale ze své zkušenosti mohu potvrdit "PRG-ZRH-firma-ZRH-PRG today" - a ne abych někde po kopcích hledal krávu Milka (myšleno tak, že je mi jedno jestli v CH nebo někde jinde budu x nebo y dní). Ač nemám moc pamět na obličeje, mnoho úsměvů co ráno vídím na Ruzyni, tak ty samé vidím i večer při návratu. Podle mě flag=ataché kufřík, low cost=baťůžek.



Změněno uživatelem - infoair na 22/12/2003 02:47:45

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od sever2 »

to infoair,
no je vetsinou pravidlem, ze cestujici, ktery s jednou spolecnosti leti tam, tak s ni leti i zpatky. To neni zrovna vhodny argument. Je jasne, ze v Evrope je porad hafo obchodnich cestujicich, kteri vyuzivaji flag, ale pak je taky spousta tech strednich, mensich firem. A jejich zastupci treba ani nemusi mit zrovna kufricek. Stejne tak se muzem s low-costem vratit hned ten den, na to nepotrebujes flag.......viz. easy STN-PRG.

infoair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 13. 08. 2003, 00:58
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od infoair »

to sever2
já si stále myslím, že v obchodě nejde plánovat až tak dalece dopředu např. půl roku (vyjma akcí které jsou dané - veletrhy, kongresy atd.) a v kratším časovém horizontu rozdíly v ceně letenek nejsou až tak dramatické. Prezentace nabídek nebo podpisy smluv nejde tak moc odkládat jen kvůli ceně letenky. Kromě toho když je spoj jen jeden denně, narůstají vydání za hotel, diety atd., což opět navyšuje cenu cesty (to samozřejmě platí i o flag). Jen pro zajímavost, když dnes budu chtít letět do STN a zpět, tak v on-line bookingu je ČSA o 1900 Kč levnější než easyJet. Tento příspěvek je platný pouze pro ČR, nezkoumal jsem fce letů flag a low cost mezi nějakými destinacemi v Evropě, kde jak bylo psáno business klientela u low costu vzrůstá (ale asi bychom zase srovnávali nesrovnatelné).

BA001
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 267
Registrován: 07. 01. 2003, 20:01
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od BA001 »

Sever2 neochvejne razi nazor, ze s low-costy letaji i business pax. Uz jsem se snazil (na zaklade vlastni zkusenosti) tady jeho nazor korigovat, ale neda si to vysvetlit...

V posledni dobe (umerne s ozivovanim letectvi po Iraku a SARSU) se opravdu skladba pax na letech low-costu ponekud pozmenila. Je to dano ale predevsim tim, ze low-cost airlines se zacaly v nekterych aspektech sveho provozu priblizovat full-servisovým spolecnostem, resp. full servisové aerolinky bez skrupuli praktikuji nektere praktiky low-costu. Ze se ten rozdil stira je asi dobre, podivejme se na CSA, ktere maji c/s s low-costovou SKY. A je SKY vubec low-cost spolecnost? Je low-cost spolecnost Virgin Express? A co treba vnitrostatni preprava v Australii, je to snad typicky rezim full-service? Roste nam u leteckych spolecnosti zkratka takova "stredni trida" a tahle middle class je prijatelna i pro business klientelu. Virgin Express v Bruselu, FlyBe na linkach mezi Francii a Britanii, easySwiss i ti SkyEurope jsou toho typickym dukazem.

Velkou zmenu prodelava i prodej tzv. pobytovych balicku u CK. Klienti chteji co nejlevnejsi produkty, luxus neni pozadovan. Cestuje hlavne ona stredni vrstva a logicky si tedy vybira "stredni vrstvu" i mezi leteckymi spolecnostmi. Cestovky tlaci ceny pobytovych balicku dolu a nabizeji (a prodavaji) jako jejich soucast letenky s low-cost spolecnostmi. A to i velke renomovane CK.

Zpet k business travellers: s temi hard low-cost spolecnostmi temer necestuji. Proste proto, ze doprava z odlehlych letist (Ryanair) nesetri cas ani penize, a dovolenkove destinace (Baleary, pobrezi Italie atd.) business cestujici nezajima.

Helvetic bude jiste tezit ze strategickeho vyznamu letiste Kloten, ale uprimne receno - kde jsou ty casy, kdy byl Zurich jednim z hlavnich evr. hubu. Jinak z osobni zkusenosti muzu rict, ze z low-cost spolecnosti operujicich v Praze, vyuzivaji business pax hlavne oba lety Germanwings. U dalsich dopravcu je to procento zanedbatelne, uvidime jake spektrum bude litat s Volareweb do MXP, protoze reklama na tuto linku v milanske oblasti je velmi poutava.



Změněno uživatelem - BA001 na 23/12/2003 20:36:33

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od sever2 »

to BA001,
co je to za prispevek, kdyz v jednom odstavci reknes, ze business neletaji s low-costem a v dalsim uznas, ze business pax vyuzivaji 4U na linkach do Prahy. A proc by pak asi nemohli vyuzivat treba Snowflake na lince CPH - SJJ, easyJet na linkach z SXF do BCN a jine. Myslis, ze se Southwest neletaly business pax treba i v jejich zacatcich....omyl.

Zadna stredni trida se tady nerodi. Pouze se za tu dobu rozsirilo spektrum low-cost aerolinii. Jediny rozdil mezi VirginExpress a vetsinou je ten, ze umozni cestujicim connections a jeden cas code-sharovaly se Sabenou a pak SN Brussels. Bohuzel dve evropske vyjimky mezi nizkonakladovyma aeroliniema nestaci na zalozeni nejake stredni tridy.

Jinak jsem rad ze se u tebe chytlo me nazvoslovi.....ale puvodne to znelo hardcore low-cost ne hard low-cost tomu by zadny English speaker nerozumnel.

A prosim muzes mi vysvetlit jaky ma vliv upadku Curychu ve smyslu hubu na low-cost aerolinii Helvetic? Myslim, ze v tom mas docela zmatek. Huby provozuji krome VirginExpress a par dalsich low-cost aerolini (ktere spocitas na prstech jedne ruky) uz pouze jenom flag carriers. HUb se totiz vyzbacuje tim, ze skrze nej plynou transferovi cestujici, jenomze vetsina low-costu nenabizi connections, takze Helvetic by tezko kdy mohly ziskat neco i kdyby fungovaly v dobach nejvetsi slavy Curychu. Poptavka po samotnem Curychu se krachem Swissairu nijak nesnizila, pouze tam prisly o spoustu transferovych cestujicich, ktere Helvetic vubec nemusi zajimat.

to infoair,
je jasny, ze lide musi zvazit, co je pro ne vyhodnejsi za. Na druhou stranu driv nez se smlouva podepise, tak se musi pripravit a urcity harmonogram ve vetsine pripadu existuje. Jinak i z duvodu, ktere si napsal low-cost aerolinie na trasach, kde mohou pochytat i business neletaji jen jednou denne. Pripad treba PRG-STN, AMS-EDI atd. Ale tohle, jaksi rekl, plati i o flag. Nikdy jsem netvrdil, ze to palti vseobecne. Vzdy jsem rikal, ze se musi jit pripad od pripadu, coz je asi to co BA001 uniklo.

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od stano »

To Sever2:
som velmi nemilo prekvapeny tvojimi reakciami - napr: 738 do Thajska - ziadna tragedia, vyslovene chytanie za slovo BAA1...Akoby nemohla jestvovat akademicka debata, pravo na vlastny nazor. Dnes si naozaj treba polozit otazku: a./ preco vznikli low cost, pre koho, co ocakava cestujuci od leteckej prepravy....at pod.
a./ najprv som tomu nechcel verit, ale teraz sa priklanam k nazoru, "nizka cena leteniek" je iba kryci manever novej spolocnosti, ako sa dostat do povedomia verejnosti. Zda sa mi, ze vacsina low postupom casu ziadnymi low cost nie je.A co je najhorsie - nie je ani flag a ani low cost !
b./ letecke spolocnosti maju pomerne dobre zmapovany trh s potencionalnymi cestujucimi. Uvedomuju si to najhlavnejsie, ze hlavnym problemom je neumerne vysoka cena leteniek. Povodna snaha o co najnizsie ceny sa vsak velmi skoro vytratila a nakoniec dospeli do stavu ako som napisal vyssie, ze nie su ani low ani flag. Na tomto mieste by som chcel dodat, ze za klasickeho low pokladam jedine Ryanair. Sucasne chcem ale vyzdvihnut CSA, ze so ctou zostala narodnym dopravcom a ceny pri tom dokazala priblizit nizkonakladovym firmam, CSA ponuka kvalitny lietadlovy park a relativne aj servis.
c./ co ocakava cestujuci: vzorovy priklad uviedla pani Jana, jej jadrom by mohlo byt "pravidelnost a korektnost" Obchodny cestujuci sa bez tohto nemoze zaobist. Ked ma pricestovat na obchodne jednanie o pol dna neskor, potom tam nemusi ist, je vylucene, aby cestoval na letisko 5. kategorie, odkial nejestvuje ziadny pripoj a pod., nevraviac o servise tychto letisk. Takze obchodny cestujuci moze akceptovat low len vtedy, ked sa mu dostane urcite minimum sluzieb a kvality prepravy. Beznym neobchodnym cestujucim (studenti, dovolenky, ine sukromne cesty a pod.) mozno az tak striktna poziadavka na minime sluzieb neprekaza, ale som presvedceny, ze spolocnost, ktora tuto skutocnost zneuziva, je sama proti sebe. Ak si niekto prestane vazit zakaznika, je to zaciatok jeho konca. Toto som si nevymyslel ja, toto uz davno preverila historia.

A preto celkom nakoniec chcem verejne pranierovat Sever2 - za dalej uvedeny text. Tymto uplne ponizil cestujuceho, postavil ho do ulohy hlupaka:
"Ja si ale treba napriklad nemyslim, ze letet s B738 do Tchajska, je az takova tragedie. Jasne nikdy jsem to nezkousel a lidem by se alespon melo rict, vemte si knihy, filmy nebudou, ale podstatne veci radoví cestujici treba ani nepoznaji. Hodne jich jde do letadla s tim, ze tim cim poleti, je asi Boeing nebo tak neco, a kdyby jim nekdo namluvil ze B738 je dalkovy letoun, tak mu odporovat nebudou."
Za podobny text by som sa naozaj hambil ! Letenka do Thajska nestoji 30 korun, prepravca by za cenu letenky mal poskytnut primeranu sluzbu. Sluzbu taku, aby sa cestujuci k danej spolocnosti znovu vratil, aby nepovedal "nikdy viac !"

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od sever2 »

to stano,
vratim se nejdrive k B738. No vlastne jsem neprisel s nicim novym. Uz prede mnou tady zaznelo to, ze cesti spotrebitele se tady v tom nechaji stale snadno nachytat. Bohuzel to je fakt. Ti lide hambi tak akorat sami sebe, ne ja je.

A dokonce sem si jisty, ze to neni problem jenom ceskych cestujicich. Znam spoustu lidi ze zahranici, kteri relativne dost cestuji, ale clovek by je o tom, ze B738 je dalkovy letoun presvedcil a ani by mi to nedalo moc prace. Stejne tak nejsou sto pochopit code-sharing. Jeden mi treba tvrdil, ze Kuala Lumpur ma zarucene 300 air-bridgu atd.

No po pravde letecka spolecnost, ktera by poskytla zakaznikovi naprosto perfektni servis, proste neni. Vsechno ma sve chyby. A pokud nejaky zakaznik nejake CK si nezjisti, ze leti do BKK s B738, a na to nemusi mit IQ150, opravdu si troufam rict, ze je hloupy, protoze jak jsi rekl, ta letenka nestoji 30 korun a on nejede do vedlejsiho mesta.

Opravdu si nemyslim, ze je za tohle nutne pranyrovat aerolinie a CK. To uz vic treba krivdi LH tem babickam, co se musi na FRA casto splhat po schodech do A340 a to urcite pro nektere neni zdaleka tak jednoduche, jak se nam muze zdat. Ty treba nemely sanci tohle zjistit pred koupi letenky.

Uvedom si, ze nez nekdo koupi zajezd, ma si proste sehnat vsechny dostupne informace. Kdyz nebudou typ vedet v CK, tak je na rade aerolinka (telefonni cislo snad TVS ma). A nejlepe si ty informace jeste nejak jinak overit. A krom toho, ja rikam, kdo zaruci, ze B763 bude pohodlnejsi.

No a ted k low-costu:

Jak si rekl, kazdy ma pravo na vlastni nazor, ale forum je od toho, aby probihala interakce.

Na to, proc vznikly low-cost dopravci, je velmi jednoducha odpoved. Stejne jako v pripade kazde firmy, nekdo chtel vydelat. Stejne jako u flag aerolinii, ceny jejich letenek tlaci dolu pouze konkurence. Konkurence ze strany pozemnich dopravy ale i zabehnutych aerolinii, jejichz ceny byly castokrat nekrestansky predrazene. A prave zabehnute spolecnosti byly a jsou ty, ktere se musi alespon trochu prizpusobit. Nektere sly ale dost daleko, a tak se muze zdat rozdil mene markantni. Nemeni to ovsem nic na tom, ze oba styly stoji na naprosto jinych zakladech.

Puvodni snaha o co nejnizsi ceny tady nikdy nebyla. To je prave ten chytry marketingovy krok. Kazda spolecnost pujde pripad od pripadu pouze tak nizko, jak ji konkurence donuti a tak vysoko, jak ji konkurence pusti. Nikdo se v zadnem obchodu nesnazi dobrovolne a bezduvodne tlacit cenu svych sluzeb dolu. To se snad da pochopit.

A pokud by doslo k takovemu snizeni rozdilu mezi low-cost aerolinii a full-service spolecnostmi, neznamenalo by to nahadou snizene te barikady, o ktere ja tvrdim, ze neni az tak velka, a usnadneni odlivu business pax k low-cost.

Co muze napriklad ziskat clovek navic, kdyz AMS-EDI poleti s KL a ne s U2? Nejaky ten snack a ted uz dokonce bez novin. Nacitani FFP mili a mozna pristup do salonku, ale co z toho, kdyz se stejne hodla na letisti zdrzet co nejmene? Koukal jsem na ceny obou dopravcu na vecerni let tam 6.1. a po 120 pristiho dne zpet: easyJet nabizi celkovou cenu i s taxama 158 euro, KLM az trochu neuveritelnych necelych 800 euro. To jsou ty mile na FFP trikrat predplacene!!

A CSA bych moc za to jejich snizovani cen nevyzdvihoval. Ceny snizily tak akorat tak na linkach, kde jim primo konkuruje low-cost a to jeste na ukor zisku z te linky. Takze co dokazaly, to teda nevim. Leda tak udrzet podil na trhu, to ale jeste samo o sobe neni zadne umeni.

Změněno uživatelem - sever2 na 04/01/2004 02:57:44

BA001
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 267
Registrován: 07. 01. 2003, 20:01
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od BA001 »

sever2: nerad bych se poustel do nejakych osobnich utoku, takze radsi tuto debatu opoustim a budu doufat, ze si muj prispevek jeste jednou seriozne prectes a treba pochopis o cem byl. Posledni dobou jsou tvoje prispevky tady na foru severe2 dost hystericke, to se pak na ne tezko odpovida...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od Globik »

sever 2: "Uvedom si, ze nez nekdo koupi zajezd, ma si proste sehnat vsechny dostupne informace. Kdyz nebudou typ vedet v CK, tak je na rade aerolinka (telefonni cislo snad TVS ma). A nejlepe si ty informace jeste nejak jinak overit." Ty si fakt myslíš, že TVS poskytují takové informace? A pokud ano, že mají nějakou váhu, tedy že se dá spolehnout na to, že se nezmění? Mě se nyní stalo, že TVS změnil 10 dní před odletem termín odletu o 1 den (respektivě zřejmě zcela přeházel kombinaci letů tak, že místo společného letu do 2 destinací udělal 2 lety zvlášť). A při pochopitelném vlivu Čedoku a Canarie pak snad není problém, aby šachovali i s typy letadel kvůli potřebnému počtu míst.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Helvetic.com

Příspěvek od Robert »

to Sever2: Nic proti tobě nemám, ale mám někdy pocit, že tu prosazuješ své názory tak, jako kdyby byly vždy správné a ty si měl nějaký patent na pravdu. Myslím, že takové obraty jako "co je to za prispevek" či "myslim, ze v tom mas docela zmatek" by sis mohl pro příště odpustit.


Odpovědět