Cimber Sterling

Moderátor: j.ree

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:
prodejce píše:oni létali do Prahy a do dánských regionů už jednou a museli z toho utéct (Cimber)

Tady musim oponovat co se tyce tech danskych regionu. Cimber existuje 60+ let a danske regiony jsou pro tuto aerolinku bread and butter business, konkretne spojeni sesti danskych sekundarnich mest s Kodani. Dalsim pilirem je provozovani 50ti mistnych Canadairu pro SAS (stejny model jako CSA + Job Air), na coz je nasazeno 6 ze 13ti techto stroju.

Na konec jeste par citaci a odpovedi:
prodejce píše:Oni zkrachovali už jednou (Sterling), oni létali do Prahy a do dánských regionů už jednou a museli z toho utéct (Cimber).

Po tomto mem prispevku s analytickou ambici o historii firmy a pilirich, na kterych stoji, je tedy upresneno, kdo zkrachoval, kdo nezkrachoval a kdo odnikud neutikal.


Tak tohle vezmu velmi rychle:

1) Cimber samostatný létal z Kodaně do Prahy, je to tak 2-3 roky, ne více, myslím 2x denně. Po pár týdnech naprosto změnili letový řád a prorušili lety. Po dalších pár týdnech to zrušili všechno a svoje cestující se zakoupenými letenkami převedli na spoje jiných dopravců. Ještě si pamatuju jak lidi nadávali když se posílali nové letenky. Dát už prodané cestující jiné airline a ukončit linku je to, čemu říkám "utéct z trhu".

2) Cimber samostatný létal párkrát týdně do Prahy z nějakého regionu .. teď nevim jestli to byl Billund či co (?) a rovněž z toho utekli výše uvedeným způsobem. Tím jsem myslel, že lítali regiony. Takže se omlouvám za nepřesnou formulku, to by mě nenapadlo, že to někdo pochopí jako regionální lety po Dánsku. Šterlink-Cimber chce v létě rozjet opět tuto regionální linku z Prahy do nějaké prdelky, která v minulosti nešla.

HighFlyer píše:Nikde jsem nenarazil na informaci, ze by firma Cimber Sterling byla obchodovana na burze. To je dalsi duvod, proc mne nesedi srovnavani s kauzou SkyEurope.


3) a mě to sedí - na klesající ceny akcií Cimber Sterling Group A/S se můžete podívat zde:
http://www.reuters.com/finance/stocks/c ... =CIMBER.CO

TEĎ JE TEDY NEJLEPŠÍ ČAS K NÁKUPU - DOKUD OBSAZUJÍ TRH! :wink:
Naposledy upravil(a) prodejce dne 18. 03. 2010, 03:12, celkem upraveno 2 x.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od prodejce »

jak jsem koukal na ty Reuters, tak mě teď málem vypadlo oko. Ono to vypadá, že jejich akcie byly kotovány na burze až 1.12.2009 ... tedy před 3,5 měsícem ?!?

:shock:

tak to je tunel jako prase.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od Orus-x »

prodejce: Cimber nikdy před tím, než oznámil regionální linku Praha - Billund, nelítal regionální linku Praha - dánské regiony. Jestli máš na mysli dřívější spojení PRG-BLL, tak to byl Sun Air of Scandinavia, franšíza BA.
Některé informace by si to chtělo trochu prověřit, než je s patřičnou agresivitou vyplesknu na fórum :wink:

Jinak 30 minutový let s B737 z Bornholmu do Kodaně si budu moct na vlastní kůži vyzkoušet začátkem června, jestli teda ještě začátkem června nějaký Cimber Air (není náhodou správná dánská výslovnost "Kimber Air", případně "Kchimber Air"?) bude existovat

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od františek dobrota »

Nejsem si jist jestli je ta úvaha o CRJ/Emb úplně v pořádku, a to hlavně v případě Embarerů..Považuji se sice za ekonomického analfabeta :) , ale možná by sem mohl někdo postnout nějaký graf nákladů letecké společnosti. Dost by mne zajímal poměr mzdy/údržba/palivo/poplatky - a to i zcela obecě,nejen aplikováno na Cimber.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od dider »

Dík za hodnotný přehled o QI. Taky mě to vždy dost chytne, když si potřebuji proklepnout nějakou aerolinku. Naposledy mě na pár hodin zaměstnala výroční zpráva LH Group :)

Já mám pocit, že QI jeden čas letál CPH s AT4 a byl na tom dokonce i codeshare SK. Možná to bylo hned poté co spoj ukončil SAS.

Ohledně CRJ, souhlas, to letadlo se vyplatí provozovat snad už jen dopravci jako Cimber nebo někomu v US, kdo líta pro majors typu DL nebo AA, jinak řečeno, někomu kdo lítá s mnohem nižším nákladem na sedačku, než by dosáhnul velký sítový dopravce, kterej si ho následně na commutery smluvně pronajímá na základě ASA (QI > SK nebo v mnohem větší míře Pinnacle > DL). Ale i tak této kategorii letadel už delší dobu zvoní hrana přesně z důvodů, které HF popsal - ve prospěch CR9 nebo E-Jet family. Nebo DH4 :wink:

Prodejce: ohledně té burzy, ja myslím, že si tam právě chtěli vzít peníze na další expanzi spojenou s převzetím letadel od Sterling nebo na to, že s těma penězma zaplacají díru, která vznikla hospodařením v roce 2009. Ale když se našli inevstoři co jejich akcie koupili, tak to není nic proti ničemu, nebo?


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od dider »

františek dobrota píše:Nejsem si jist jestli je ta úvaha o CRJ/Emb úplně v pořádku, a to hlavně v případě Embarerů..Považuji se sice za ekonomického analfabeta :) , ale možná by sem mohl někdo postnout nějaký graf nákladů letecké společnosti. Dost by mne zajímal poměr mzdy/údržba/palivo/poplatky - a to i zcela obecě,nejen aplikováno na Cimber.


CR2 - CR7 -CR9

CR7 nabizí o cca 40% víc kapacity zatímco náklady na sedačku budou vyšší odhadem o cca 10% v závislosti od povahy letu. CR9 bude proti CR2 ještě výhodnější.

Nemám čas hledat přesná čísla, ale když budeš hledat třeba na airliners.net, najdeš o tady tom kvanta informací. CRJ/EMB jsou v dnešní době naprosto nevhodné letadlo pro jakoukoliv aerolinku (mimo ASA aerolinky typu Pinnacle, ale i tam už jim pomalu ale jistě zvoní hrana ve prospěch ekomičtejších CR7/CR9 nebo E70/E90). Ono doba tarifů "RT za 1000EUR" po EU, které dokázali tyto mašinky uživit je nenávratně pryč.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:jak jsem koukal na ty Reuters, tak mě teď málem vypadlo oko. Ono to vypadá, že jejich akcie byly kotovány na burze až 1.12.2009 ... tedy před 3,5 měsícem ?!? tak to je tunel jako prase.

Nevim, jestli jsi nekdy pripravoval vstup firmy na burzu (ja ano) a mas predstavu o tom, co to vsechno obnasi. Cele pripravy trvaji rok, nekdy i dele. To znamena, ze se s pripravou primarni emise zacinalo koncem roku 2008, tj. ihned potom, co Cimber prevzal nektera aktiva Sterlingu (4.12.2008).

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od prodejce »

Orus-x píše:prodejce: Cimber nikdy před tím, než oznámil regionální linku Praha - Billund, nelítal regionální linku Praha - dánské regiony. Jestli máš na mysli dřívější spojení PRG-BLL, tak to byl Sun Air of Scandinavia, franšíza BA.
Některé informace by si to chtělo trochu prověřit, než je s patřičnou agresivitou vyplesknu na fórum :wink:


Kdepak, Sun Air bylo něco jiného. Přijímám závazek toto dohledat.

Pokud netušíte co bylo 2 roky zpátky pak se není co divit, že se můžete nachytat.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:Pokud netušíte co bylo 2 roky zpátky pak se není co divit, že se můžete nachytat.

Pred cca 3 rokama skutecne lital Cimber (stary) CPH-PRG s AT4 nebo AT7. Bylo to jednou denne odpoledne. Na lince byly taktez SAS (2-3x denne Q400), CSA (2x 735) a SkyEurope. Bylo celkem naivni na tu linku lezt proti trem konkurentum, uz tenkrat jsem to nechapal.

Ten Billund pred 2-3 rokama bych taky tipoval na Sun Air of Scandinavia, ale mohu se mylit.

Jeste k argumentu:
prodejce píše:teď nevim jestli to byl Billund či co (?) a rovněž z toho utekli výše uvedeným způsobem...Šterlink-Cimber chce v létě rozjet opět tuto regionální linku z Prahy do nějaké prdelky, která v minulosti nešla.

A nemuze to byt tak, ze je ozkousene, ze Billund-Praha se uzivi pouze v lete? A nebyl to utek, ale planovane sezonni stridani destinaci? Mohli bychom take hovorit o kazdorocnim "uteku" CSA ze Splitu a Dubrovniku...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od prodejce »

proč to tedy v dalších letech neobnovili. Proč Sun neobnovil svou linku do billundu na léto?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:proč to tedy v dalších letech neobnovili. Proč Sun neobnovil svou linku do billundu na léto?

Neobnovil Sun, rok pauza, ted obnovuje Cimber/Sterling?

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od MK »

Letove rady na LKPR si vedu zhruba 3 roky - co se tyce tech linek do Danska, tak do BLL letali Sun Air of Scandinavia s Dornierem 328 (nejspis do leta 2007), a na linkach do CPH se krome CSA vystridali take SAS, Danish Air Transport, SkyEurope, Sterling, Smartwings a Norwegian. Cimber Air se v mych tabulkach objevuje az v lete 08 na lince do CPH (QI793/4,795/6,797/8), v polednich a vecernich odletech (1230,1255,1950), a to denne v pracovni dny s AT7, o vikendech s CRJ (v tu dobu se krome QI na linkach objevovali take OK,NE,NB a SK - s celkovym poctem 38 odletu tydne (vc QI). O pul roku pozdeji (zimni letovy rad 08/09) se na linkach do CPH objevuji jiz pouze OK (15xtydne) a NE(4x tydne) - propad v poctu letu o dobrou polovinu. V lete 09 letaji do CPH OK(19xtydne), DY(4xtydne) a NE(5x). V zime 09/10 OK(18x), QI(17x) a DY(4x). V letnim letovem radu 2010 jsou planovany lety OK(13x), QI(15x) a DY(4x)...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od HighFlyer »

Dekuji MK za potvrzeni, ze si ten Billund pamatuju spravne, ze to byl Sun Air a ze to bylo pred 3 rokama.

A taky ze QI vstoupil na CPHPRG v dobe kdy uz tam byli dokonce 4 dalsi dopravci (nikoli 3, jak jsem se domnival mylne).

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:
prodejce píše:proč to tedy v dalších letech neobnovili. Proč Sun neobnovil svou linku do billundu na léto?

Neobnovil Sun, rok pauza, ted obnovuje Cimber/Sterling?


Sun si tedy nechal utéct neobsazenou díru na trhu? Nechápu proč..

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cimber Sterling

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:Sun si tedy nechal utéct neobsazenou díru na trhu? Nechápu proč..

Nevhodna flotila? (Do328)
Lepsi prilezitosti (pro danou flotilu) jinde?


Odpovědět