Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost

Moderátor: j.ree

Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost

Příspěvek od Marty-t »

Chci jenom popsat včerejší situaci s letem HG8775 a jak ji u NIKI vyřešili...

Let 17:25 HG8775 z FRA - nástup do letadla, rozdání tisku, instruktáž s včelkou, vyparkování letadla, test, chvíle stání, zaparkování letadla zpět, info kapitána že musel se vrátit kvůli signálům chyby z levého motoru, hodina čekání, letušky rozdaly vodu, přijeli technici motor otevřený, hlášení kapitána - tohle je oprava na déle, výstup z letadla do gatu tam nervozní půlhodinka, pak info že poletíme všichni 21:25, rozdání Voucherů na 5 EUR - ale v Schengenu na Terminálu 2 je jen jedna restaurace - Sandwich 5,90 EUR kousek Pizzy 3,50 EUR - byli vyjedeni do mrtě celkem rychle. Návrat do Gatu, tam info, že si pro nás sedne letadlo z Hannoveru a místa na palubních vstupenkách neplatí - free seating, nástup do velmi prázdného A320 od Niki, zaplnili jsme jej téměř celé (volné 2-3 místa), čekání na odletový slot, odlet, standarní servis Niki, přílet do Vídně 23:10 (původně mělo být 18:45, z Hannoveru AB8444 21:30).

Moje postřehy
- krizový management AirBerlinu a Niki na jedničku (Hannover - Vídeň létá tuším normálně AB8444),
- cestující velice klidní, bez afektových výlevů, (to kdyby se stalo nedejbože ČSA !)
- fakt, že ve Frankfurtu Terminálu 2 je jediná restaurace - která byla díky 5EUR voucherům rychle vyjedená mi přijde tristní, (rozdání bagety a vody by bylo inteligentnější...)
- předpokládám, že toto je typická vyšší moc a nárok na odškodnění za zpoždění není - i kdyby byl - nevím jestli by to bylo morálně v pořádku, přece jen až na anabázi 5EUR Voucheru ve FRA to bylo vše v rámci možností aerolinky


RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost

Příspěvek od RAdek »

No vyšší moc to není určitě. To by byla mlha, vítr, bouřka a tak. U technické závady se náhrady vyplácí, ty pravidla ale přesně neznám.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost

Příspěvek od Globik »

Řeším podobný případ. Kvůli poruše stroje zrušen let, dostal jsem se do cíle s 22 hod.zpožděním. Z Austrianu odpověděli toto:

Jednalo se o náhle vzniklou, z naší strany nepředvídatelnou
a běžnou technickou kontrolou neovlivnitelnou závadu, která byla vyhodnocena jako mimořádná událost.

Dle směrnice EC 261/2004 mají cestující v tomto případě nárok na:

- překnihování na nejbližší možný let

- občerstvení v závislosti na době čekání na náhradní let

- 2 telefonáty nebo faxy nebo e-maily

- v případě nutnosti na ubytování v místě čekání na náhradní let a dopravu z/do místa ubytování

Nárok na finanční odškodnění v tomto případě cestujícím nevzniká.

Ještě jsem jim neodpověděl, předal jsem to právníkům a ti se ještě nevyjádřili.

ziletka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 780
Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
Bydliště: Brumov-Bylnice
Stav: Offline

Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost

Příspěvek od ziletka »

Globík - pokud budeš moct, dej sem potom prosím vědět, jak to dopadlo. Myslím, že se to bude všem hodit. Díky! :thumbup:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost

Příspěvek od Globik »

Samozřejmě dám. Do vlákna v sekci Lufthansa. Btw.už jsem zaprotestoval i sám, než se právníci probudí. Tak jsem zvědavý, co mi airline opět odpoví.


Odpovědět