Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost
Moderátor: j.ree
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost
Chci jenom popsat včerejší situaci s letem HG8775 a jak ji u NIKI vyřešili...
Let 17:25 HG8775 z FRA - nástup do letadla, rozdání tisku, instruktáž s včelkou, vyparkování letadla, test, chvíle stání, zaparkování letadla zpět, info kapitána že musel se vrátit kvůli signálům chyby z levého motoru, hodina čekání, letušky rozdaly vodu, přijeli technici motor otevřený, hlášení kapitána - tohle je oprava na déle, výstup z letadla do gatu tam nervozní půlhodinka, pak info že poletíme všichni 21:25, rozdání Voucherů na 5 EUR - ale v Schengenu na Terminálu 2 je jen jedna restaurace - Sandwich 5,90 EUR kousek Pizzy 3,50 EUR - byli vyjedeni do mrtě celkem rychle. Návrat do Gatu, tam info, že si pro nás sedne letadlo z Hannoveru a místa na palubních vstupenkách neplatí - free seating, nástup do velmi prázdného A320 od Niki, zaplnili jsme jej téměř celé (volné 2-3 místa), čekání na odletový slot, odlet, standarní servis Niki, přílet do Vídně 23:10 (původně mělo být 18:45, z Hannoveru AB8444 21:30).
Moje postřehy
- krizový management AirBerlinu a Niki na jedničku (Hannover - Vídeň létá tuším normálně AB8444),
- cestující velice klidní, bez afektových výlevů, (to kdyby se stalo nedejbože ČSA !)
- fakt, že ve Frankfurtu Terminálu 2 je jediná restaurace - která byla díky 5EUR voucherům rychle vyjedená mi přijde tristní, (rozdání bagety a vody by bylo inteligentnější...)
- předpokládám, že toto je typická vyšší moc a nárok na odškodnění za zpoždění není - i kdyby byl - nevím jestli by to bylo morálně v pořádku, přece jen až na anabázi 5EUR Voucheru ve FRA to bylo vše v rámci možností aerolinky
Let 17:25 HG8775 z FRA - nástup do letadla, rozdání tisku, instruktáž s včelkou, vyparkování letadla, test, chvíle stání, zaparkování letadla zpět, info kapitána že musel se vrátit kvůli signálům chyby z levého motoru, hodina čekání, letušky rozdaly vodu, přijeli technici motor otevřený, hlášení kapitána - tohle je oprava na déle, výstup z letadla do gatu tam nervozní půlhodinka, pak info že poletíme všichni 21:25, rozdání Voucherů na 5 EUR - ale v Schengenu na Terminálu 2 je jen jedna restaurace - Sandwich 5,90 EUR kousek Pizzy 3,50 EUR - byli vyjedeni do mrtě celkem rychle. Návrat do Gatu, tam info, že si pro nás sedne letadlo z Hannoveru a místa na palubních vstupenkách neplatí - free seating, nástup do velmi prázdného A320 od Niki, zaplnili jsme jej téměř celé (volné 2-3 místa), čekání na odletový slot, odlet, standarní servis Niki, přílet do Vídně 23:10 (původně mělo být 18:45, z Hannoveru AB8444 21:30).
Moje postřehy
- krizový management AirBerlinu a Niki na jedničku (Hannover - Vídeň létá tuším normálně AB8444),
- cestující velice klidní, bez afektových výlevů, (to kdyby se stalo nedejbože ČSA !)
- fakt, že ve Frankfurtu Terminálu 2 je jediná restaurace - která byla díky 5EUR voucherům rychle vyjedená mi přijde tristní, (rozdání bagety a vody by bylo inteligentnější...)
- předpokládám, že toto je typická vyšší moc a nárok na odškodnění za zpoždění není - i kdyby byl - nevím jestli by to bylo morálně v pořádku, přece jen až na anabázi 5EUR Voucheru ve FRA to bylo vše v rámci možností aerolinky
Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost
No vyšší moc to není určitě. To by byla mlha, vítr, bouřka a tak. U technické závady se náhrady vyplácí, ty pravidla ale přesně neznám.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost
Řeším podobný případ. Kvůli poruše stroje zrušen let, dostal jsem se do cíle s 22 hod.zpožděním. Z Austrianu odpověděli toto:
Jednalo se o náhle vzniklou, z naší strany nepředvídatelnou
a běžnou technickou kontrolou neovlivnitelnou závadu, která byla vyhodnocena jako mimořádná událost.
Dle směrnice EC 261/2004 mají cestující v tomto případě nárok na:
- překnihování na nejbližší možný let
- občerstvení v závislosti na době čekání na náhradní let
- 2 telefonáty nebo faxy nebo e-maily
- v případě nutnosti na ubytování v místě čekání na náhradní let a dopravu z/do místa ubytování
Nárok na finanční odškodnění v tomto případě cestujícím nevzniká.
Ještě jsem jim neodpověděl, předal jsem to právníkům a ti se ještě nevyjádřili.
Jednalo se o náhle vzniklou, z naší strany nepředvídatelnou
a běžnou technickou kontrolou neovlivnitelnou závadu, která byla vyhodnocena jako mimořádná událost.
Dle směrnice EC 261/2004 mají cestující v tomto případě nárok na:
- překnihování na nejbližší možný let
- občerstvení v závislosti na době čekání na náhradní let
- 2 telefonáty nebo faxy nebo e-maily
- v případě nutnosti na ubytování v místě čekání na náhradní let a dopravu z/do místa ubytování
Nárok na finanční odškodnění v tomto případě cestujícím nevzniká.
Ještě jsem jim neodpověděl, předal jsem to právníkům a ti se ještě nevyjádřili.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 780
- Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
- Bydliště: Brumov-Bylnice
- Stav: Offline
Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost
Globík - pokud budeš moct, dej sem potom prosím vědět, jak to dopadlo. Myslím, že se to bude všem hodit. Díky!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Info: FLYNIKI.com - porouchaný motor - zkušenost
Samozřejmě dám. Do vlákna v sekci Lufthansa. Btw.už jsem zaprotestoval i sám, než se právníci probudí. Tak jsem zvědavý, co mi airline opět odpoví.