Volotea
Moderátor: j.ree
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Volotea
Dnes společnost oznámila další expanzi, v létě má létat 76 linek do 53 destinací v Evropě.
http://airlineroute.net/2012/03/28/vt-s12update3/
http://airlineroute.net/2012/03/28/vt-s12update3/
Re: Volotea
Řekl bych, že zaplňuje díry po Spanairu
Re: Volotea
Oznámení 3 bází a 53 destinací během měsíce, nevím, jestli to trochu nepřepálili. Sice jsou linky většinou provozovány 2-3 týdně, tedy stylem Ryanairu, ale i tak mi to přijde dost rychlá expanze. Jak vidíte její perspektivy?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 431
- Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Volotea
Už mám koupenou letenku Praha Nantes ale zatím to vypada že ten let je jenom na jejich strankach a nikde jinde nelze najít! dokonce začatek čislo letu je V7 což je nějaky senegal airlines tak si začínám řikat jestli jsem nenaletěl na nějakou levou!
Re: Volotea
Lanbub píše:Už mám koupenou letenku Praha Nantes ale zatím to vypada že ten let je jenom na jejich strankach a nikde jinde nelze najít! dokonce začatek čislo letu je V7 což je nějaky senegal airlines tak si začínám řikat jestli jsem nenaletěl na nějakou levou!
V7 měly Air Senegal International a ty v roce 2009 zanikly. Současné Senegal Airlines mají kód DN. Co se týče Volotea, tak mi přijde, že mají dost málo letadel na tolik linek. Ten jejich Boeing 717, ale bude zajímavým zpestřením provozu.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Volotea
Jen malá zajímavost, včera Volotea dosáhla 50.000 přepravených pasažérů
Our 50.000th passenger, Marie-Hélène Mouchonnet( ), received a free return ticket for two to one of the 17 destinations departing from Nantes.
“Volotea’s fares allow us to visit Corse easily. Nice service and a very confortable plane, with lot of space for legs. Briefly, Volotea has nothing to envy to other big companies” says Marie-Hélène.
Our 50.000th passenger, Marie-Hélène Mouchonnet( ), received a free return ticket for two to one of the 17 destinations departing from Nantes.
“Volotea’s fares allow us to visit Corse easily. Nice service and a very confortable plane, with lot of space for legs. Briefly, Volotea has nothing to envy to other big companies” says Marie-Hélène.
Re: Volotea
Malý tripreport Praha - Nantes - Praha z víkendu:
Cesta tam ve čtvrtek 2.8.
Plánovaný odlet 21:15, skutečný 21:55
Volotea má k dispozici on-line checking, dostupný týden před proletěním 1. segmentu - při kontrole palubních vstupenek na T2 v PRG trochu chaos, slečna zřejmě neprošla školením na nové aerolinky / destinace (pokud něco takového je) - neuměla najít v textu palubní vstupenky jméno destinace a ještě se musela nechat ujistit kolegyní od vedle, že ok, že "to je nějaká ta nová destinace ve Francii"
Volotea pro mě splňuje definici globalizovaného euro low-cost dopravce, sídlo má v Barceloně (kam vůbec nelétá), nápisy v letadle tedy anglicky a španělsky, boarding pass je v angličtině a italštině, CC na lince do Nantes Francouzi. Letadlo zaregistrované v Irsku.
LF z PRG do NTE cca 70 %, radím nebrat řady 24 a 25, výhled z okna zakrývá motor B717. Ultratenké sedačky, místo na nohy nic moc, ale dá se přežít - jedna zvláštnost, sedačky úplně postrádají kapsy na zadní straně, takže bezpečnostní instrukce jsou zastrčeny do prostoru mezi sedačkami pod sklápěcí opěrku na ruce. Palubní časopis se nekoná.
CC celkem příjemní, převládá takové to nadšení z nové aerolinky. K prodeji standardní nealko - kafe 2 - 2,5 EUR za kus, bagety 5 EUR za kus, pivo, případně tvrdý alkohol 4-5 EUR. Zajímavost - vůbec neberou cash, dá se platit JEN platební kartou.
Přílet do Nantes přesně v půlnoci - autobus do města končí ve 23:15, taxíky žádné - po urgencích na informační přepážce tedy nějaké zavolali a za 8 km cestu do centra si taxikář naúčtoval 45 EUR podle taxametru (asi nějaké after-midnight turbo )
Zpět z Nantes do Prahy v neděli 5.8.
Load faktor 100 % !!, poměrně slušný podíl i česky mluvících pasažérů
Zbytek jako přes kopírák jako při letu tam
Cesta tam ve čtvrtek 2.8.
Plánovaný odlet 21:15, skutečný 21:55
Volotea má k dispozici on-line checking, dostupný týden před proletěním 1. segmentu - při kontrole palubních vstupenek na T2 v PRG trochu chaos, slečna zřejmě neprošla školením na nové aerolinky / destinace (pokud něco takového je) - neuměla najít v textu palubní vstupenky jméno destinace a ještě se musela nechat ujistit kolegyní od vedle, že ok, že "to je nějaká ta nová destinace ve Francii"
Volotea pro mě splňuje definici globalizovaného euro low-cost dopravce, sídlo má v Barceloně (kam vůbec nelétá), nápisy v letadle tedy anglicky a španělsky, boarding pass je v angličtině a italštině, CC na lince do Nantes Francouzi. Letadlo zaregistrované v Irsku.
LF z PRG do NTE cca 70 %, radím nebrat řady 24 a 25, výhled z okna zakrývá motor B717. Ultratenké sedačky, místo na nohy nic moc, ale dá se přežít - jedna zvláštnost, sedačky úplně postrádají kapsy na zadní straně, takže bezpečnostní instrukce jsou zastrčeny do prostoru mezi sedačkami pod sklápěcí opěrku na ruce. Palubní časopis se nekoná.
CC celkem příjemní, převládá takové to nadšení z nové aerolinky. K prodeji standardní nealko - kafe 2 - 2,5 EUR za kus, bagety 5 EUR za kus, pivo, případně tvrdý alkohol 4-5 EUR. Zajímavost - vůbec neberou cash, dá se platit JEN platební kartou.
Přílet do Nantes přesně v půlnoci - autobus do města končí ve 23:15, taxíky žádné - po urgencích na informační přepážce tedy nějaké zavolali a za 8 km cestu do centra si taxikář naúčtoval 45 EUR podle taxametru (asi nějaké after-midnight turbo )
Zpět z Nantes do Prahy v neděli 5.8.
Load faktor 100 % !!, poměrně slušný podíl i česky mluvících pasažérů
Zbytek jako přes kopírák jako při letu tam
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 657
- Registrován: 16. 08. 2004, 20:54
- Bydliště: Praha a Rožnov p/R
- Stav: Offline
Re: Volotea
letěl jsem o týden později,výše uvedené můžu potvrdit,pokud nebudete chtít platit na palubě kreditkou a chcete se třeba zbavit eurových mincí,tak vezmou i cash.Jinak zpoždění na letu z PRG 9.8. bylo přes dvě hodiny,obsazenost tak 80procent.Pracovnice na T2 přesně stejná reakce jako u předešlého příspěvku,strašně se divila a ověřovalo to u kolegy
Jinak pozor na příruční zavazadlo,mají limit 20cm na šířku,plno lidí v Nantes to mělo problém narvat do klece.
Jo a rozdávali kupóny na slevy při bookování dalších letů 20/10Eur.
Autopůjčovny jsou venku před letištěm a v noci mají zavřeno,my za taxi platili 31Eur
Jinak pozor na příruční zavazadlo,mají limit 20cm na šířku,plno lidí v Nantes to mělo problém narvat do klece.
Jo a rozdávali kupóny na slevy při bookování dalších letů 20/10Eur.
Autopůjčovny jsou venku před letištěm a v noci mají zavřeno,my za taxi platili 31Eur
Re: Volotea
Ted jsem udělal zajímavou zkušenost s rezervací u této společnosti. Už delší dobu chci zaletět na pár dní do MRS a protože B717 ještě nemám ve flightmemory, nebylo co řešit.
Vybral jsem lety v červenci 2016 za 121Eur RT AI a probojoval se až k platbě (kartou). Při autorizaci došlo k nějaké chybě. Vzápětí mi přišel email, ať to zkusím znovu s přímým linkem a celkovou cenou o 20Eur vyšší. Přisuzoval jsem to tomu, že jsem se přesně trefil do okamžiku, kdy se měnila cena (nebo byla vyčerpána kapacita za tu původní). Vyprdnul jsem se na to s tím, že rezervaci udělám někdy jindy. Bylo pro mě překvapením, když původní částka za dva dny odlétla z účtu (všechny platby musím potvrzovat mobilním klíčem přes telefon, k čemuž nedošlo!!).
Žádné potvrzení nepřišlo. Poslal jsem tedy na Voloteu dotaz mailem. Potvrzovací kód mi poslali obratem, přestože jsem psal v pozdních večerních hodinách. Fakturu ani klasický "confirmed" ne. Trošku chaos, ale snad to klapne. Ještě, že jsem rezervaci hned neopakoval, protože by patrně došlo k duplicitě a zas by mi museli něco vracet...
Vybral jsem lety v červenci 2016 za 121Eur RT AI a probojoval se až k platbě (kartou). Při autorizaci došlo k nějaké chybě. Vzápětí mi přišel email, ať to zkusím znovu s přímým linkem a celkovou cenou o 20Eur vyšší. Přisuzoval jsem to tomu, že jsem se přesně trefil do okamžiku, kdy se měnila cena (nebo byla vyčerpána kapacita za tu původní). Vyprdnul jsem se na to s tím, že rezervaci udělám někdy jindy. Bylo pro mě překvapením, když původní částka za dva dny odlétla z účtu (všechny platby musím potvrzovat mobilním klíčem přes telefon, k čemuž nedošlo!!).
Žádné potvrzení nepřišlo. Poslal jsem tedy na Voloteu dotaz mailem. Potvrzovací kód mi poslali obratem, přestože jsem psal v pozdních večerních hodinách. Fakturu ani klasický "confirmed" ne. Trošku chaos, ale snad to klapne. Ještě, že jsem rezervaci hned neopakoval, protože by patrně došlo k duplicitě a zas by mi museli něco vracet...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 361
- Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
- Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Volotea
Ja take vzdy musim potvrdit jeste sms klic, ale napr. u Ryanairu ta platba vzdy probehne bez nej. Cim to je ?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Volotea
RadekB píše:Ja take vzdy musim potvrdit jeste sms klic, ale napr. u Ryanairu ta platba vzdy probehne bez nej. Cim to je ?
Tady se to nedavno resilo...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Volotea
Tak jsem se těšil na let s nimi, až jsem nakonec..zklamaný.
Prvně společnost:
- kupoval jsem letenky pro dva PRG-VCE-PRG, seating jsem nechal až na check-in 7 dní před odletem. Samozřejmě systém je nastavený velmi prozřetelně, takže vám ve většině případů nedá pro dva lidi samostatnou dvojku (mají to 2-3) a nehodí ani jednoho k okénku, ale pěkně na trojičku a do uličky a nejlépe dozadu (protože tam to nejvíc hučí), reku si ok, přehodím si sedadlo z uličky k okénku za 5EUR (nechtěl jsem riskovat), takže nakonec 22EF. Check-in na cestu zpět to samé, jen 20EF (výměna Dčka za Fko opět za 5EUR)
- letadlo přiletělo do PRG z Nantes, zpoždění přes hodinu, cabin crew při boardingu naprosto laxní, však na co by se namáhali lidem pomoct s bagáží nebo nalezením místa
- letadlo samotné stáří 12 let, čemuž odpovídal i interiér, místa na nohy dostatek, na evropské přískoky v pohodě, určitě lepší nez sardinkárna Wizzu, hukot od motoru kvalitní =D (vpředu to musí být zase zřejmě příjemně tiché), LF na této cestě 80%
- cesta zpět, zpoždění přes dvě hodiny (ledadlo do VCE přiletělo opět z Nantes), opět totálně neorganizovaný boarding, tentokrát LF 100%, příruční kufr mi vzali ve dveřích letadla, nedostal jsem ani lístek, nic, žádný doklad o tom, že jsem jim ho odevzdal
- uvnitř naprosto vydýchaný vzduch (což je něco pro mě, že, automaticky mě rozbolela hlava), ale co víc, nad naší řadou sedadel nefungovaly fukary, zavolal jsem letušku, ta s tím potočila (stejně jako pár sekund před ní), pokrčila rameny a odešla si zase sednout dozadu
- aby všemu nebylo konec =D, zavřeli dveře a kapitán zahlásil, že budeme 40 minut stát na ploše, protože nám Praha nedovolí dřívější přílet, celkové zpoždění tedy 3hodiny..těch 40 minut uvnitř "bez vzduchu" bylo pro mě utrpením, nakonec jsme odstartovali, nad Alpami se párkrát pohoupali v turbulencích, abychom přesně o hodinu později přistáli ze severozápadu v Praze
Jediný pozitivní highlight na obouch letech byl naprosto pohodový hlas kapitána, dokázal bych si ho představit jako motivačního psychologa
Uvidíme, co bude o dva měsíce později cestou do Toulouse
PS: nevím, jaké ma Volotea statistiky zpožděných letů, ale namátkou jen historie letů EI-EXJ, kterým jsme letěli tam i zpět napovídá, že ta zpoždění, několikahodinová, jsou na denním pořádku
Prvně společnost:
- kupoval jsem letenky pro dva PRG-VCE-PRG, seating jsem nechal až na check-in 7 dní před odletem. Samozřejmě systém je nastavený velmi prozřetelně, takže vám ve většině případů nedá pro dva lidi samostatnou dvojku (mají to 2-3) a nehodí ani jednoho k okénku, ale pěkně na trojičku a do uličky a nejlépe dozadu (protože tam to nejvíc hučí), reku si ok, přehodím si sedadlo z uličky k okénku za 5EUR (nechtěl jsem riskovat), takže nakonec 22EF. Check-in na cestu zpět to samé, jen 20EF (výměna Dčka za Fko opět za 5EUR)
- letadlo přiletělo do PRG z Nantes, zpoždění přes hodinu, cabin crew při boardingu naprosto laxní, však na co by se namáhali lidem pomoct s bagáží nebo nalezením místa
- letadlo samotné stáří 12 let, čemuž odpovídal i interiér, místa na nohy dostatek, na evropské přískoky v pohodě, určitě lepší nez sardinkárna Wizzu, hukot od motoru kvalitní =D (vpředu to musí být zase zřejmě příjemně tiché), LF na této cestě 80%
- cesta zpět, zpoždění přes dvě hodiny (ledadlo do VCE přiletělo opět z Nantes), opět totálně neorganizovaný boarding, tentokrát LF 100%, příruční kufr mi vzali ve dveřích letadla, nedostal jsem ani lístek, nic, žádný doklad o tom, že jsem jim ho odevzdal
- uvnitř naprosto vydýchaný vzduch (což je něco pro mě, že, automaticky mě rozbolela hlava), ale co víc, nad naší řadou sedadel nefungovaly fukary, zavolal jsem letušku, ta s tím potočila (stejně jako pár sekund před ní), pokrčila rameny a odešla si zase sednout dozadu
- aby všemu nebylo konec =D, zavřeli dveře a kapitán zahlásil, že budeme 40 minut stát na ploše, protože nám Praha nedovolí dřívější přílet, celkové zpoždění tedy 3hodiny..těch 40 minut uvnitř "bez vzduchu" bylo pro mě utrpením, nakonec jsme odstartovali, nad Alpami se párkrát pohoupali v turbulencích, abychom přesně o hodinu později přistáli ze severozápadu v Praze
Jediný pozitivní highlight na obouch letech byl naprosto pohodový hlas kapitána, dokázal bych si ho představit jako motivačního psychologa
Uvidíme, co bude o dva měsíce později cestou do Toulouse
PS: nevím, jaké ma Volotea statistiky zpožděných letů, ale namátkou jen historie letů EI-EXJ, kterým jsme letěli tam i zpět napovídá, že ta zpoždění, několikahodinová, jsou na denním pořádku
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Volotea
micaello píše:Tak jsem se těšil na let s nimi, až jsem nakonec..zklamaný.
Prvně společnost:
- kupoval jsem letenky pro dva PRG-VCE-PRG, seating jsem nechal až na check-in 7 dní před odletem. Samozřejmě systém je nastavený velmi prozřetelně, takže vám ve většině případů nedá pro dva lidi samostatnou dvojku (mají to 2-3) a nehodí ani jednoho k okénku, ale pěkně na trojičku a do uličky a nejlépe dozadu (protože tam to nejvíc hučí), reku si ok, přehodím si sedadlo z uličky k okénku za 5EUR (nechtěl jsem riskovat), takže nakonec 22EF. Check-in na cestu zpět to samé, jen 20EF (výměna Dčka za Fko opět za 5EUR)
- letadlo přiletělo do PRG z Nantes, zpoždění přes hodinu, cabin crew při boardingu naprosto laxní, však na co by se namáhali lidem pomoct s bagáží nebo nalezením místa
- letadlo samotné stáří 12 let, čemuž odpovídal i interiér, místa na nohy dostatek, na evropské přískoky v pohodě, určitě lepší nez sardinkárna Wizzu, hukot od motoru kvalitní =D (vpředu to musí být zase zřejmě příjemně tiché), LF na této cestě 80%
- cesta zpět, zpoždění přes dvě hodiny (ledadlo do VCE přiletělo opět z Nantes), opět totálně neorganizovaný boarding, tentokrát LF 100%, příruční kufr mi vzali ve dveřích letadla, nedostal jsem ani lístek, nic, žádný doklad o tom, že jsem jim ho odevzdal
- uvnitř naprosto vydýchaný vzduch (což je něco pro mě, že, automaticky mě rozbolela hlava), ale co víc, nad naší řadou sedadel nefungovaly fukary, zavolal jsem letušku, ta s tím potočila (stejně jako pár sekund před ní), pokrčila rameny a odešla si zase sednout dozadu
- aby všemu nebylo konec =D, zavřeli dveře a kapitán zahlásil, že budeme 40 minut stát na ploše, protože nám Praha nedovolí dřívější přílet, celkové zpoždění tedy 3hodiny..těch 40 minut uvnitř "bez vzduchu" bylo pro mě utrpením, nakonec jsme odstartovali, nad Alpami se párkrát pohoupali v turbulencích, abychom přesně o hodinu později přistáli ze severozápadu v Praze
Jediný pozitivní highlight na obouch letech byl naprosto pohodový hlas kapitána, dokázal bych si ho představit jako motivačního psychologa
Uvidíme, co bude o dva měsíce později cestou do Toulouse
PS: nevím, jaké ma Volotea statistiky zpožděných letů, ale namátkou jen historie letů EI-EXJ, kterým jsme letěli tam i zpět napovídá, že ta zpoždění, několikahodinová, jsou na denním pořádku
A to meskanie bolo kolko presne? Lebo ak to bolo nad 3 hodiny, tak z nich mozes este 250€ vytlct...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Volotea
Tony Smoke píše:A to meskanie bolo kolko presne? Lebo ak to bolo nad 3 hodiny, tak z nich mozes este 250€ vytlct...
Vzhledem k velkoryse nastaveným leteckým časům (aneb ohlášená doba letu 85 minut, reálně 60) bylo zpoždění oproti plánovanému příletu "jen" 2:08..to je ale fuk, já jim i tak fandím
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Volotea
U letů do Marseilles píšou operated by Air X Charter - nevíte co to je zač a s čím lítají?
A který linky teď ještě lítá B717 prosím? Dík
A který linky teď ještě lítá B717 prosím? Dík