Low-cost vs. klasičtí dopravci
Moderátor: j.ree
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
Ta aliance by samozřejmě byla částečně omezující, ale je to o tom, jestli chci nižší cenu za to, že slevím z požadavků nebo zaplatím vyšší a budu mít přesně to, co chci. Ale uznávám, že by to určitě nebylo jednoduché.
A u ČSA se obávám, že snad ani nebyla žádná snaha o nižší cenu, tam byla jiná motivace. A ani bych se nedivil, kdyby byl zájem o co nejvyšší cenu.
To přesednutí jsem sice já nepsal, ale tuším, jaký to mělo význam.
A u ČSA se obávám, že snad ani nebyla žádná snaha o nižší cenu, tam byla jiná motivace. A ani bych se nedivil, kdyby byl zájem o co nejvyšší cenu.
To přesednutí jsem sice já nepsal, ale tuším, jaký to mělo význam.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
Článek jsem četl a i když si to autor určitě nemyslí anebo o tom neví, ten článek je přeci jen víc o politice/filosofii než o ryanairu. Ten článek je o tom co je fér a co už unfér. Ale to rozhoduje kdo a jak? Z pohledu shareholderů ryanu to je všechno absolutně fér. Z hlediska obecného zájmu se to může už zdát "dirty" ... přitom společenský systém, ve kterém jeden nemůže a ani nesmí externalizovat své náklady na všechny ostatní se skutečně jmenuje socialismus. Ryan je přitom jen jeden dílčí a malý příklad. V jiných oborech je to s externalizací nákladů a privatizací zisku "dirty" ještě víc - i když se jedná obory na kterých záleží mnohem více než na nějakých podelanych letenkách, ie. zemědělství, zdravotnictví etc.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
kowal píše:To mi spíš vadí regulace ze strany státu, stačí se podívat na výhradní postavení SU/OK na lince Praha - Moskva, kdy cena je cca kolem 10.000 CZK, s přestupem ve Vídni to pořídím za 4.500 CZK. To podle mého názoru křiví trh podstatně víc.
Reciproční přepravní práva jsou úplně jiná pohádka, než o čem píše jvoj a než je "regulace vnitřního trhu něčeho". To už jsme tu probírali dříve.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
prodejce píše:Článek jsem četl a i když si to autor určitě nemyslí anebo o tom neví, ten článek je přeci jen víc o politice/filosofii než o ryanairu. Ten článek je o tom co je fér a co už unfér. Ale to rozhoduje kdo a jak? Z pohledu shareholderů ryanu to je všechno absolutně fér. Z hlediska obecného zájmu se to může už zdát "dirty" ... přitom společenský systém, ve kterém jeden nemůže a ani nesmí externalizovat své náklady na všechny ostatní se skutečně jmenuje socialismus. Ryan je přitom jen jeden dílčí a malý příklad. V jiných oborech je to s externalizací nákladů a privatizací zisku "dirty" ještě víc - i když se jedná obory na kterých záleží mnohem více než na nějakých podelanych letenkách, ie. zemědělství, zdravotnictví etc.
Souhlasím, že je to víc o filosofii než o ryanairu. Ovšem ještě večer jsem přemýšlel o těch věcech, co se tu tak píšou, a došel jsem k následujícímu : když ti velcí, dostávající slevy prakticky na všechno, jsou schopni ztlačit svoje cena prakticky na polovinu, pokud by byla řeč o start-upu s 1-2ma letadly, dejme tomu i v relativně konkurenčním prostředí, tak taková společnost nemá šanci přežít, natož růst, jelikož její ceny nebudou jen na těch 100%, ale budou muset být i výš, jelikož nebude moci počítat s tak velkým load-factorem, atd. Dále pak vidím, a myslím, že nejsem sám, že i ti velcí se navzájem kupují (teď teda myslím hlavně na síťové dopravce), a stávají se ještě většími. Dle takovéto logiky ovšem jednou vznikne jakýsi monopol, nebo dejme tomu 2 velké světové společnosti. Ja teda nevím, ale neměl být kapitalismus o tom, že šanci má mít každý?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
Ale tu sanci MA kazdy. Jde jen o to najit diru na trhu a vyuzit ji, dokud je moznost, pripadne prijit na jinou cestu/strategii, jak ten byznys delat.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
micaello píše:Ale tu sanci MA kazdy. Jde jen o to najit diru na trhu a vyuzit ji, dokud je moznost, pripadne prijit na jinou cestu/strategii, jak ten byznys delat.
To je pravda, ale v konkurencnim prostredi?
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
A v jakém jiném, než konkurenčním prostředí, by to mělo být?
Buď vymyslíš něco úplně nového, úžasného a dokonalého, určitou dobu budeš bez konkurence, ale časem určitě nějaká bude.
Nebo naopak okoukáš něco starého, úžasného a dokonalého, poté ale musíš počítat s tím, že asi nejsi první ani druhý a naopak do konkurenčního prostředí vstupuješ.
Trochu jsem to zjednodušil, aby to bylo pochopitelné, v reálu je to samozřejmě složitější, ale pro základní pochopení by to stačit mělo.
Nebo snad myslíš, že kapitalismus je o tom, že všichni mají stejné výchozí podmínky? Jestli ano, tak se probuď, protože tak to opravdu není. To bychom pak všichni jezdili ve Škodě 120, bydleli ve stejných bytech, měli vystudovanou jednu a tu samou školu, dělali práci za stejné peníze, měli stejně našetřeno (nebo nenašetřeno), jezdili na dovolenou do NDR nebo PLR (možná i do Jugoslávie) a to by bylo asi tak všechno. Ale všichni bychom měli stejné podmínky a byli spokojení, že se nikdo nemá líp.
Buď vymyslíš něco úplně nového, úžasného a dokonalého, určitou dobu budeš bez konkurence, ale časem určitě nějaká bude.
Nebo naopak okoukáš něco starého, úžasného a dokonalého, poté ale musíš počítat s tím, že asi nejsi první ani druhý a naopak do konkurenčního prostředí vstupuješ.
Trochu jsem to zjednodušil, aby to bylo pochopitelné, v reálu je to samozřejmě složitější, ale pro základní pochopení by to stačit mělo.
Nebo snad myslíš, že kapitalismus je o tom, že všichni mají stejné výchozí podmínky? Jestli ano, tak se probuď, protože tak to opravdu není. To bychom pak všichni jezdili ve Škodě 120, bydleli ve stejných bytech, měli vystudovanou jednu a tu samou školu, dělali práci za stejné peníze, měli stejně našetřeno (nebo nenašetřeno), jezdili na dovolenou do NDR nebo PLR (možná i do Jugoslávie) a to by bylo asi tak všechno. Ale všichni bychom měli stejné podmínky a byli spokojení, že se nikdo nemá líp.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
kowal píše:a byli spokojení, že se nikdo nemá líp.
Az se mi hruzou zjezili vsechny chlupy
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
kowal píše:A v jakém jiném, než konkurenčním prostředí, by to mělo být?
Buď vymyslíš něco úplně nového, úžasného a dokonalého, určitou dobu budeš bez konkurence, ale časem určitě nějaká bude.
Nebo naopak okoukáš něco starého, úžasného a dokonalého, poté ale musíš počítat s tím, že asi nejsi první ani druhý a naopak do konkurenčního prostředí vstupuješ.
Trochu jsem to zjednodušil, aby to bylo pochopitelné, v reálu je to samozřejmě složitější, ale pro základní pochopení by to stačit mělo.
Nebo snad myslíš, že kapitalismus je o tom, že všichni mají stejné výchozí podmínky? Jestli ano, tak se probuď, protože tak to opravdu není. To bychom pak všichni jezdili ve Škodě 120, bydleli ve stejných bytech, měli vystudovanou jednu a tu samou školu, dělali práci za stejné peníze, měli stejně našetřeno (nebo nenašetřeno), jezdili na dovolenou do NDR nebo PLR (možná i do Jugoslávie) a to by bylo asi tak všechno. Ale všichni bychom měli stejné podmínky a byli spokojení, že se nikdo nemá líp.
Tady jsi poněkud špatně pochopil, co jsem myslel pod konkurenčním prostředím. Je přecijen rozdíl v tom, když člověk začně lítat z Londýna do Amsterdamu, kde x dopravců lítá x letů denně, a mezi tím, když začne lítat z Kathmandu třeba do Ulanbataaru (ano, co se týče potenciálu, je to blbej příklad...). Nemyslím, že by měl mít každý stejné výchozí podmínky, ale také si nemyslím, že by tu kvůli monopolům měly zaniknout jakékoli podmínky...
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
No já tý tvojí argumentaci vůbec nerozumím.
V EU působí cca 215 aerolinek a proto nemyslím, že FR má nějakou monopolní pozici. Evropské nebe je deregulované (a je t tak dobře) a to znamená, že může létat kdo chce a kam chce za předpokladu, že splní podmínky pro získání AOC.
V EU působí cca 215 aerolinek a proto nemyslím, že FR má nějakou monopolní pozici. Evropské nebe je deregulované (a je t tak dobře) a to znamená, že může létat kdo chce a kam chce za předpokladu, že splní podmínky pro získání AOC.
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
micaello píše:kowal píše:a byli spokojení, že se nikdo nemá líp.
Az se mi hruzou zjezili vsechny chlupy
To se nedivím, já když jsem to psal, tak jsem si to po sobě poprvé přečetl, tak jsem se taky vyděsil. Ale byla to samozřejmě nadsázka, rozhodně bych v takové společnosti žít nechtěl
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
dider píše:No já tý tvojí argumentaci vůbec nerozumím.
V EU působí cca 215 aerolinek a proto nemyslím, že FR má nějakou monopolní pozici. Evropské nebe je deregulované (a je t tak dobře) a to znamená, že může létat kdo chce a kam chce za předpokladu, že splní podmínky pro získání AOC.
Přesně tak, já už se v tom také nějak ztrácím. Ale asi bych jvoj doporučil si něco přečíst o monopolech, než ten pojem začne používat. Stačí jakákoliv učebnice mikroekonomie. Protože v EU bych slovo monopol opravdu nepoužil na leteckou dopravu a FR.
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
Já sice měl semestry mikroekonomie už před 20 lety, ale taky se mi zdá, že v tom jvoj co se týká konkurenčního prostředí nemá moc jasno. Létám obojím, tj lowcostem i LC (v economy i business), létání není dnes nic exkluzivního jak dejme tomu před 20 lety, je to a já to tak beru přeprava z bodu A do B. U LC dostaneš sendvič a pití v ceně. Kolikrát je pro mě letět lowcostem, protože lítá na letiště, které je pro mě z hlediska polohy výhodnější.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Low-cost vs. klasičtí dopravci
jvoj píše: Nemyslím, že by měl mít každý stejné výchozí podmínky, ale také si nemyslím, že by tu kvůli monopolům měly zaniknout jakékoli podmínky...
To je zajímavá větička. V dobách, kdy se ještě říkalo "rukulíbám pane továrníku" a rada Vacátko naháněl defraudanty prchající v rychlících do Paříže, mluvil Winston Churchill o škodlivosti "výstřelků akumulovaného kapitálu". Kdyby tušil, jak to bude vypadat za 70 let, možná by si vypůjčil od nějaké sufražetky nabroušený deštník a bodnul by se do krku (či kam ho ty sufražetky bodaly). Ty píšeš jako politik, ne jako analytik.