Transfery u nízkonákladových společností

Moderátor: j.ree

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od vitezslav »

Já myslím, že by se měli zaměřit zejména na nízkonákladové uzly, kde se dá výhodně přestupovat na Ryan nebo Easy směr jižní Evropa, Kanáry, Maroko atd. Jen BGY to nezachrání. Pořád mám takový pocit, že sem Wizz nerozvážně vtrhnul v dobách blízkého konce Sky Europe a od té doby přešlapuje na místě. O podivné cenové a zavazadlové politice nemluvě.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Transfery u nízkonákladových společností

Příspěvek od HighFlyer »

EDIT ADMIN: oddělená diskuse z tématu Wizz Air

vitezslav píše:Já myslím, že by se měli zaměřit zejména na nízkonákladové uzly, kde se dá výhodně přestupovat na Ryan nebo Easy směr jižní Evropa, Kanáry, Maroko atd. Jen BGY to nezachrání.

Pisu to tady asi posté:

Nizkonakladovi dopravci typu FR a EZY vubec nepocitaji s prestupujicimi cestujicimi. Nejsou absolutne soucasti jejich modelu. Pokud se najdou takovi pax, kteri si zkombinuji vice segmentu, tak je to pro aerolinku par eur navic v zanedbatelne vysi - bezvyznamne desetiny az setiny procent na dane lince (muj otec rikaval "Nula-Nula-Prd").

Zadne "nízkonákladové uzly" neexistuji. Uzel (hub) v letecke doprave je FRA, MUC, CDG, AMS, LHR nebo JFK, SIN a DXB a provozuji je sitovi dopravci. Nizkonakladovi dopravci nemaji "uzly", ale báze (bases), ze kterych provozuji dopravu v modelu point-to-point, ve kterem prestupy nehraji zadnou, ale opravdu zadnou roli.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Airbus380 »

Highflyer:
To v dnešní době samozřejmě už dávno není pravda. Respektive ano, nízkonákladoví dopravci se tváří, že něco jako síťový model se jich netýká, ale jsou LC letiště, kde "transferoví" pasažéři tvoří poměrně signifikantní část všech cestujících. Typicky BGY a MXP, ale třeba i EIN, HHN, STN a mnohá další.

Škoda, že se není možné vést statistiky. Fakt by mě zajímalo, jaký má třeba FR podíl "transferových" cestujících. Troufám si odhadnout, že to klidně může být mezi 5-10%, což při objemu provozu není zase tak zanedbatelné číslo. A jistě jsou báze, kde je tento podíl vyšší.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od jvoj »

Tady musím souhlasit s AirbusA380, že na některých bázích, a teď myslím konkrétně STN, BGY, CRL, možná HHN, jsou počty přestupujících cestujících nezanedbatelné, a kdyby se pro ně na těchto 3-4 největších bázích low-costů vytvořily podmínky na rychlejší re-check-in a security pro ´´transfery´´, mohl by z toho být docela slušný revenue-maker.

Součástí business modelu Low-costů sice transfery nejsou, ale na těch výše zmiňovaných bázích jsou frekvence letů na některých linkách tak vysoké, že by se nemuseli ***t ani s schedulingem aby jim to vycházelo na nějaké rozumné přestupy ve spoustě případů.

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Tony Smoke »

Uz tu bol aj spominany napad, ze by LCC mohli ponukat istu formu "poistenia" k letenke, samozrejme za poplatok, ze ak nestihnete prestup z dovodu meskania predchadzajuceho letu, tak vas bez poplatku a doplatku prebookujeme na dalsi mozny let. Viem si predstavit, ze by to mohlo fungovat, kedze dopravcovi by to prinasalo dalsi income a nesposobovalo velke naklady.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HighFlyer »

Airbus380 píše:Highflyer: To v dnešní době samozřejmě už dávno není pravda.

To v dnesni dobe samozrejme je pravda. S vyjimkou spolecnosti jako Air Berlin nebo Norwegian, ktere se rozhodly tranzitni dopravu aktivne nabizet a podporovat.

ale jsou LC letiště, kde "transferoví" pasažéři tvoří poměrně signifikantní část všech cestujících. Typicky BGY a MXP, ale třeba i EIN, HHN, STN a mnohá další. Škoda, že se není možné vést statistiky.

My, kteri jsme ty statistiky videli, ti rikame, ze to je nula cela nula prd.

Troufám si odhadnout, že to klidně může být mezi 5-10%

Vydel deseti. Mozna o trochu vyssi je to na MXP diky produktu FlyViaMilano.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HighFlyer »

Tony Smoke píše:Uz tu bol aj spominany napad, ze by LCC mohli ponukat istu formu "poistenia" k letenke, samozrejme za poplatok, ze ak nestihnete prestup z dovodu meskania predchadzajuceho letu, tak vas bez poplatku a doplatku prebookujeme na dalsi mozny let.

http://www.flyviamilano.eu/en

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Tony Smoke »

HighFlyer píše:
Tony Smoke píše:Uz tu bol aj spominany napad, ze by LCC mohli ponukat istu formu "poistenia" k letenke, samozrejme za poplatok, ze ak nestihnete prestup z dovodu meskania predchadzajuceho letu, tak vas bez poplatku a doplatku prebookujeme na dalsi mozny let.

http://www.flyviamilano.eu/en


Parada, o tom som nevedel! Diki :)

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Airbus380 »

Highflyer:

Sice jsme už off-topic, admin nechť případně přesune do jiného vlákna...

Já žádné relevantní podklady nemám, jen jsem asi ovlivněn lidmi ze svého okolí, kteří (ač se o leteckou dopravu nezajímají) poměrně hojně mezi low-costy přestupují.

Přesné statistiky by mě velmi zajímaly. Je k dispozici nějaký důvěryhodný zdroj?

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od vitezslav »

HF + A380: Ta čísla nejsou, protože tito dopravci prostě prodávají jednotlivé segmenty. Když se ale pohybuji po BGY nebo HHN, troufám si tvrdit, že počet "přestupujících" je ještě daleko větší než 10%. Vždyť co by ty statisíce a miliony cestujících v těchto destinacích dělali? BGY je např. dost velkým hubem (nebo podle tebe bází), kde nejen Angličané a Skandinávci přestupují. Např. z velmi vytížené linky Ryanu ze Stockholmu nekončí spousta cestujících v oblasti Milána. A pokud jednou rozlétá Ryan z PRG Hahn, nevěřím, že to bude kvůli dopravě z Prahy do Frankfurtu, kterou nabízí Lufthansa po většinu roku v akcích za přijatelné ceny a několikrát denně.

PS: Pro šťouraly - tohle není úvaha o síťovém modelu. Dobře vím, že s ním LCC nepracují. Ale uvedu příklad - pokud letím s Wizzem do BGY, tady přespím a druhý den pokračuji Ryanem do Marakkeše, tam jsem týden a letím zpět přes Londýn, samozřejmě se to zapíše do statistik jako čtyři samostatné segmenty.Ale mým cílem není ani Bergamo, ani Londýn, přestože jsem opustil tranzitní prostor :D
Naposledy upravil(a) vitezslav dne 18. 02. 2015, 16:12, celkem upraveno 2 x.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od hafi »

Jsou společnosti - namátkově skypicker nebo letuška - které přestupní LCC spojení za poplatek nabízí. A jejich prodeje v tomto případě by mohly být zajímavým vodítkem. A co se týče vlivu ViaMilano na MXP tak myslím, že o tom hodně lidí - včetně těch co tam přestupují - neví, ale vliv bych čekal především co se týče přestupů LCC-legacy a zpět než LCC-LCC.

Taky mě celkem překvapuje, že to LCC nenabízej - bez překládání zavazadel atp. Prostě jen jako nabízej půjčení auta, rezervaci hotelu, tak by nabízeli produkt externí firmy - pojišťovny, která by zaplatila případné přebookování.

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 439
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od Admin »

Airbus380 píše:Highflyer:

Sice jsme už off-topic, admin nechť případně přesune do jiného vlákna..


Téma je zajímavé... založím nový samostatný topic k transferům low-costů.

Co se týká statistik, tak se obávám, že ze strany letišť žádná statistika nebude k dispozici, protože oficiálně k žádnému transferu nedochází. Maximálně mohou být k dispozici nějaká čísla z programů typů ViaMilano nebo od prodejců.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od hafi »

Taky by mě zajímalo, co má HighFlyer za čísla - klidně bez konkrétních údajů, jen typ co to je zač.

Aerolinky mohou možná vidět čísla za shodu údajů cestujícího při více letech (se stejnou aerolinkou) během jednoho dne (příp dvou následujícíh dnů) a toto očistit o zpáteční lety. Ale přestupy Wizz-Ryan v BGY či cokoli-Easy v MXP dle mě těžko může někdo kontrolovat, letiště dle mě nemá data o přilétajících (nebo se mýlím?), tudíž tam to srovnání těžko půjde udělat, o přestupech přes noc nebo delších než takových 8 hodin ani nemluvím (je to obchodní cestující, který do MXP potřeboval a pak pokračoval na další jednání dál, nebo to je turista, který jen našel levnější cestu?).

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od HighFlyer »

vitezslav píše:Vždyť co by ty statisíce a miliony cestujících v těchto destinacích dělali?

No co by tam delali? Zacinaji tam nebo konci svoji cestu ;-)

BGY je např. dost velkým hubem (nebo podle tebe bází), kde nejen Angličané a Skandinávci přestupují. Např. z velmi vytížené linky Ryanu ze Stockholmu nekončí spousta cestujících v oblasti Milána.

Muzes tuto domnenku necim podporit?

A pokud jednou rozlétá Ryan z PRG Hahn, nevěřím, že to bude kvůli dopravě z Prahy do Frankfurtu, kterou nabízí Lufthansa po většinu roku v akcích za přijatelné ceny a několikrát denně.

FR linku PRGHHN nejakou dobu provozoval a zrusil. A po navratu do PRG ji uz neobnovil. V dobe, kdy byla provozovana, byla urcena predevsim pro Nemce k navsteve Prahy. Cesi tvorili mensinu (a ti, kteri v HHN presedali, jeste mensi mensinu).

PS: Pro šťouraly - tohle není úvaha o síťovém modelu. Dobře vím, že s ním LCC nepracují. Ale uvedu příklad - pokud letím s Wizzem do BGY, tady přespím a druhý den pokračuji Ryanem do Marakkeše, tam jsem týden a letím zpět přes Londýn, samozřejmě se to zapíše do statistik jako čtyři samostatné segmenty.Ale mým cílem není ani Bergamo, ani Londýn, přestože jsem opustil tranzitní prostor :D

Velice bych se primlouval za to, aby argument "Ja sam uz jsem to udelal nejmene 8x a naposledy jsem na Stanstedu videl nejmin 10 lidi z meho letu PRGSTN, jak se prihlasuji na dalsi let do Glasgow", byl dan do kontextu s celkovym poctem prepravenych pax u aerolinek, o kterych se bavime:

Ryanair 86 mil.
easyJet 64 mil.
Air Berlin 32 mil.
Norwegian 24 mil.
Vueling 18 mil.
Wizz Air 16 mil.
===================
CELKEM 240 mil. pax.

Na tomto foru je extremne vysoka koncentrace lidi, kteri uz si ten prestup lowcost - lowcost zkusili (vcetne me samotneho), proto se nekterym zda, ze je to prece "rostouci fenomen" a ze transferovi cestaci se nejpozdeji pristi tyden stanou predmetem zvlastniho zajmu nizkonakladovych dopravcu*. Ale v celkovem objemu jsme opravdu jenom uchylka. Kapka v mori. Nula cela nula prd.

* Nevylucuji, ze se stanou predmetem zajmu nekterych letist (viz FlyViaMilano).

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Wizz Air

Příspěvek od jvoj »

Nejsem si jist, ale myslím, že HighFlyer to dělení deseti myslel jako celek - tak bych to viděl jako reálné, ´´transfery´´ určitě netvoří deset procent byznysu RYR či EZY. Ovšem na těch zmiňovaných minimálně 2 bázích, tedy STN a BGY (a i z těchto dvou spíš BGY), bych to opradu mezi těmi 5-10% viděl. Nechci tu myšlenku podpořit jen tím, že terminál v BGY je noc co noc plný příletuvších nocležníků odlétajících ráno dál, jsem si jistý, že kromě nich ještě další procenta lidí přestupují i během několika hodin ve dne. Se STN zkušenost nemám, tam jsem jen prvně přilétal a odlétal asi před měsícem, a v momentálním stavu mi to rozhodně nepřišlo jako letiště k pohodlnému přestupu. Na BGY se dá přestoupit podle mě i během 2 hodin.


Odpovědět