Transfery u nízkonákladových společností
Moderátor: j.ree
Re: Wizz Air
Já myslím, že by se měli zaměřit zejména na nízkonákladové uzly, kde se dá výhodně přestupovat na Ryan nebo Easy směr jižní Evropa, Kanáry, Maroko atd. Jen BGY to nezachrání. Pořád mám takový pocit, že sem Wizz nerozvážně vtrhnul v dobách blízkého konce Sky Europe a od té doby přešlapuje na místě. O podivné cenové a zavazadlové politice nemluvě.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Transfery u nízkonákladových společností
EDIT ADMIN: oddělená diskuse z tématu Wizz Air
Pisu to tady asi posté:
Nizkonakladovi dopravci typu FR a EZY vubec nepocitaji s prestupujicimi cestujicimi. Nejsou absolutne soucasti jejich modelu. Pokud se najdou takovi pax, kteri si zkombinuji vice segmentu, tak je to pro aerolinku par eur navic v zanedbatelne vysi - bezvyznamne desetiny az setiny procent na dane lince (muj otec rikaval "Nula-Nula-Prd").
Zadne "nízkonákladové uzly" neexistuji. Uzel (hub) v letecke doprave je FRA, MUC, CDG, AMS, LHR nebo JFK, SIN a DXB a provozuji je sitovi dopravci. Nizkonakladovi dopravci nemaji "uzly", ale báze (bases), ze kterych provozuji dopravu v modelu point-to-point, ve kterem prestupy nehraji zadnou, ale opravdu zadnou roli.
vitezslav píše:Já myslím, že by se měli zaměřit zejména na nízkonákladové uzly, kde se dá výhodně přestupovat na Ryan nebo Easy směr jižní Evropa, Kanáry, Maroko atd. Jen BGY to nezachrání.
Pisu to tady asi posté:
Nizkonakladovi dopravci typu FR a EZY vubec nepocitaji s prestupujicimi cestujicimi. Nejsou absolutne soucasti jejich modelu. Pokud se najdou takovi pax, kteri si zkombinuji vice segmentu, tak je to pro aerolinku par eur navic v zanedbatelne vysi - bezvyznamne desetiny az setiny procent na dane lince (muj otec rikaval "Nula-Nula-Prd").
Zadne "nízkonákladové uzly" neexistuji. Uzel (hub) v letecke doprave je FRA, MUC, CDG, AMS, LHR nebo JFK, SIN a DXB a provozuji je sitovi dopravci. Nizkonakladovi dopravci nemaji "uzly", ale báze (bases), ze kterych provozuji dopravu v modelu point-to-point, ve kterem prestupy nehraji zadnou, ale opravdu zadnou roli.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Highflyer:
To v dnešní době samozřejmě už dávno není pravda. Respektive ano, nízkonákladoví dopravci se tváří, že něco jako síťový model se jich netýká, ale jsou LC letiště, kde "transferoví" pasažéři tvoří poměrně signifikantní část všech cestujících. Typicky BGY a MXP, ale třeba i EIN, HHN, STN a mnohá další.
Škoda, že se není možné vést statistiky. Fakt by mě zajímalo, jaký má třeba FR podíl "transferových" cestujících. Troufám si odhadnout, že to klidně může být mezi 5-10%, což při objemu provozu není zase tak zanedbatelné číslo. A jistě jsou báze, kde je tento podíl vyšší.
To v dnešní době samozřejmě už dávno není pravda. Respektive ano, nízkonákladoví dopravci se tváří, že něco jako síťový model se jich netýká, ale jsou LC letiště, kde "transferoví" pasažéři tvoří poměrně signifikantní část všech cestujících. Typicky BGY a MXP, ale třeba i EIN, HHN, STN a mnohá další.
Škoda, že se není možné vést statistiky. Fakt by mě zajímalo, jaký má třeba FR podíl "transferových" cestujících. Troufám si odhadnout, že to klidně může být mezi 5-10%, což při objemu provozu není zase tak zanedbatelné číslo. A jistě jsou báze, kde je tento podíl vyšší.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Tady musím souhlasit s AirbusA380, že na některých bázích, a teď myslím konkrétně STN, BGY, CRL, možná HHN, jsou počty přestupujících cestujících nezanedbatelné, a kdyby se pro ně na těchto 3-4 největších bázích low-costů vytvořily podmínky na rychlejší re-check-in a security pro ´´transfery´´, mohl by z toho být docela slušný revenue-maker.
Součástí business modelu Low-costů sice transfery nejsou, ale na těch výše zmiňovaných bázích jsou frekvence letů na některých linkách tak vysoké, že by se nemuseli ***t ani s schedulingem aby jim to vycházelo na nějaké rozumné přestupy ve spoustě případů.
Součástí business modelu Low-costů sice transfery nejsou, ale na těch výše zmiňovaných bázích jsou frekvence letů na některých linkách tak vysoké, že by se nemuseli ***t ani s schedulingem aby jim to vycházelo na nějaké rozumné přestupy ve spoustě případů.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Uz tu bol aj spominany napad, ze by LCC mohli ponukat istu formu "poistenia" k letenke, samozrejme za poplatok, ze ak nestihnete prestup z dovodu meskania predchadzajuceho letu, tak vas bez poplatku a doplatku prebookujeme na dalsi mozny let. Viem si predstavit, ze by to mohlo fungovat, kedze dopravcovi by to prinasalo dalsi income a nesposobovalo velke naklady.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Airbus380 píše:Highflyer: To v dnešní době samozřejmě už dávno není pravda.
To v dnesni dobe samozrejme je pravda. S vyjimkou spolecnosti jako Air Berlin nebo Norwegian, ktere se rozhodly tranzitni dopravu aktivne nabizet a podporovat.
ale jsou LC letiště, kde "transferoví" pasažéři tvoří poměrně signifikantní část všech cestujících. Typicky BGY a MXP, ale třeba i EIN, HHN, STN a mnohá další. Škoda, že se není možné vést statistiky.
My, kteri jsme ty statistiky videli, ti rikame, ze to je nula cela nula prd.
Troufám si odhadnout, že to klidně může být mezi 5-10%
Vydel deseti. Mozna o trochu vyssi je to na MXP diky produktu FlyViaMilano.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Tony Smoke píše:Uz tu bol aj spominany napad, ze by LCC mohli ponukat istu formu "poistenia" k letenke, samozrejme za poplatok, ze ak nestihnete prestup z dovodu meskania predchadzajuceho letu, tak vas bez poplatku a doplatku prebookujeme na dalsi mozny let.
http://www.flyviamilano.eu/en
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
HighFlyer píše:Tony Smoke píše:Uz tu bol aj spominany napad, ze by LCC mohli ponukat istu formu "poistenia" k letenke, samozrejme za poplatok, ze ak nestihnete prestup z dovodu meskania predchadzajuceho letu, tak vas bez poplatku a doplatku prebookujeme na dalsi mozny let.
http://www.flyviamilano.eu/en
Parada, o tom som nevedel! Diki
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Highflyer:
Sice jsme už off-topic, admin nechť případně přesune do jiného vlákna...
Já žádné relevantní podklady nemám, jen jsem asi ovlivněn lidmi ze svého okolí, kteří (ač se o leteckou dopravu nezajímají) poměrně hojně mezi low-costy přestupují.
Přesné statistiky by mě velmi zajímaly. Je k dispozici nějaký důvěryhodný zdroj?
Sice jsme už off-topic, admin nechť případně přesune do jiného vlákna...
Já žádné relevantní podklady nemám, jen jsem asi ovlivněn lidmi ze svého okolí, kteří (ač se o leteckou dopravu nezajímají) poměrně hojně mezi low-costy přestupují.
Přesné statistiky by mě velmi zajímaly. Je k dispozici nějaký důvěryhodný zdroj?
Re: Wizz Air
HF + A380: Ta čísla nejsou, protože tito dopravci prostě prodávají jednotlivé segmenty. Když se ale pohybuji po BGY nebo HHN, troufám si tvrdit, že počet "přestupujících" je ještě daleko větší než 10%. Vždyť co by ty statisíce a miliony cestujících v těchto destinacích dělali? BGY je např. dost velkým hubem (nebo podle tebe bází), kde nejen Angličané a Skandinávci přestupují. Např. z velmi vytížené linky Ryanu ze Stockholmu nekončí spousta cestujících v oblasti Milána. A pokud jednou rozlétá Ryan z PRG Hahn, nevěřím, že to bude kvůli dopravě z Prahy do Frankfurtu, kterou nabízí Lufthansa po většinu roku v akcích za přijatelné ceny a několikrát denně.
PS: Pro šťouraly - tohle není úvaha o síťovém modelu. Dobře vím, že s ním LCC nepracují. Ale uvedu příklad - pokud letím s Wizzem do BGY, tady přespím a druhý den pokračuji Ryanem do Marakkeše, tam jsem týden a letím zpět přes Londýn, samozřejmě se to zapíše do statistik jako čtyři samostatné segmenty.Ale mým cílem není ani Bergamo, ani Londýn, přestože jsem opustil tranzitní prostor
PS: Pro šťouraly - tohle není úvaha o síťovém modelu. Dobře vím, že s ním LCC nepracují. Ale uvedu příklad - pokud letím s Wizzem do BGY, tady přespím a druhý den pokračuji Ryanem do Marakkeše, tam jsem týden a letím zpět přes Londýn, samozřejmě se to zapíše do statistik jako čtyři samostatné segmenty.Ale mým cílem není ani Bergamo, ani Londýn, přestože jsem opustil tranzitní prostor
Naposledy upravil(a) vitezslav dne 18. 02. 2015, 16:12, celkem upraveno 2 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Jsou společnosti - namátkově skypicker nebo letuška - které přestupní LCC spojení za poplatek nabízí. A jejich prodeje v tomto případě by mohly být zajímavým vodítkem. A co se týče vlivu ViaMilano na MXP tak myslím, že o tom hodně lidí - včetně těch co tam přestupují - neví, ale vliv bych čekal především co se týče přestupů LCC-legacy a zpět než LCC-LCC.
Taky mě celkem překvapuje, že to LCC nenabízej - bez překládání zavazadel atp. Prostě jen jako nabízej půjčení auta, rezervaci hotelu, tak by nabízeli produkt externí firmy - pojišťovny, která by zaplatila případné přebookování.
Taky mě celkem překvapuje, že to LCC nenabízej - bez překládání zavazadel atp. Prostě jen jako nabízej půjčení auta, rezervaci hotelu, tak by nabízeli produkt externí firmy - pojišťovny, která by zaplatila případné přebookování.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 439
- Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
- Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: fórum
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Airbus380 píše:Highflyer:
Sice jsme už off-topic, admin nechť případně přesune do jiného vlákna..
Téma je zajímavé... založím nový samostatný topic k transferům low-costů.
Co se týká statistik, tak se obávám, že ze strany letišť žádná statistika nebude k dispozici, protože oficiálně k žádnému transferu nedochází. Maximálně mohou být k dispozici nějaká čísla z programů typů ViaMilano nebo od prodejců.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Taky by mě zajímalo, co má HighFlyer za čísla - klidně bez konkrétních údajů, jen typ co to je zač.
Aerolinky mohou možná vidět čísla za shodu údajů cestujícího při více letech (se stejnou aerolinkou) během jednoho dne (příp dvou následujícíh dnů) a toto očistit o zpáteční lety. Ale přestupy Wizz-Ryan v BGY či cokoli-Easy v MXP dle mě těžko může někdo kontrolovat, letiště dle mě nemá data o přilétajících (nebo se mýlím?), tudíž tam to srovnání těžko půjde udělat, o přestupech přes noc nebo delších než takových 8 hodin ani nemluvím (je to obchodní cestující, který do MXP potřeboval a pak pokračoval na další jednání dál, nebo to je turista, který jen našel levnější cestu?).
Aerolinky mohou možná vidět čísla za shodu údajů cestujícího při více letech (se stejnou aerolinkou) během jednoho dne (příp dvou následujícíh dnů) a toto očistit o zpáteční lety. Ale přestupy Wizz-Ryan v BGY či cokoli-Easy v MXP dle mě těžko může někdo kontrolovat, letiště dle mě nemá data o přilétajících (nebo se mýlím?), tudíž tam to srovnání těžko půjde udělat, o přestupech přes noc nebo delších než takových 8 hodin ani nemluvím (je to obchodní cestující, který do MXP potřeboval a pak pokračoval na další jednání dál, nebo to je turista, který jen našel levnější cestu?).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
vitezslav píše:Vždyť co by ty statisíce a miliony cestujících v těchto destinacích dělali?
No co by tam delali? Zacinaji tam nebo konci svoji cestu ;-)
BGY je např. dost velkým hubem (nebo podle tebe bází), kde nejen Angličané a Skandinávci přestupují. Např. z velmi vytížené linky Ryanu ze Stockholmu nekončí spousta cestujících v oblasti Milána.
Muzes tuto domnenku necim podporit?
A pokud jednou rozlétá Ryan z PRG Hahn, nevěřím, že to bude kvůli dopravě z Prahy do Frankfurtu, kterou nabízí Lufthansa po většinu roku v akcích za přijatelné ceny a několikrát denně.
FR linku PRGHHN nejakou dobu provozoval a zrusil. A po navratu do PRG ji uz neobnovil. V dobe, kdy byla provozovana, byla urcena predevsim pro Nemce k navsteve Prahy. Cesi tvorili mensinu (a ti, kteri v HHN presedali, jeste mensi mensinu).
PS: Pro šťouraly - tohle není úvaha o síťovém modelu. Dobře vím, že s ním LCC nepracují. Ale uvedu příklad - pokud letím s Wizzem do BGY, tady přespím a druhý den pokračuji Ryanem do Marakkeše, tam jsem týden a letím zpět přes Londýn, samozřejmě se to zapíše do statistik jako čtyři samostatné segmenty.Ale mým cílem není ani Bergamo, ani Londýn, přestože jsem opustil tranzitní prostor :D
Velice bych se primlouval za to, aby argument "Ja sam uz jsem to udelal nejmene 8x a naposledy jsem na Stanstedu videl nejmin 10 lidi z meho letu PRGSTN, jak se prihlasuji na dalsi let do Glasgow", byl dan do kontextu s celkovym poctem prepravenych pax u aerolinek, o kterych se bavime:
Ryanair 86 mil.
easyJet 64 mil.
Air Berlin 32 mil.
Norwegian 24 mil.
Vueling 18 mil.
Wizz Air 16 mil.
===================
CELKEM 240 mil. pax.
Na tomto foru je extremne vysoka koncentrace lidi, kteri uz si ten prestup lowcost - lowcost zkusili (vcetne me samotneho), proto se nekterym zda, ze je to prece "rostouci fenomen" a ze transferovi cestaci se nejpozdeji pristi tyden stanou predmetem zvlastniho zajmu nizkonakladovych dopravcu*. Ale v celkovem objemu jsme opravdu jenom uchylka. Kapka v mori. Nula cela nula prd.
* Nevylucuji, ze se stanou predmetem zajmu nekterych letist (viz FlyViaMilano).
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Wizz Air
Nejsem si jist, ale myslím, že HighFlyer to dělení deseti myslel jako celek - tak bych to viděl jako reálné, ´´transfery´´ určitě netvoří deset procent byznysu RYR či EZY. Ovšem na těch zmiňovaných minimálně 2 bázích, tedy STN a BGY (a i z těchto dvou spíš BGY), bych to opradu mezi těmi 5-10% viděl. Nechci tu myšlenku podpořit jen tím, že terminál v BGY je noc co noc plný příletuvších nocležníků odlétajících ráno dál, jsem si jistý, že kromě nich ještě další procenta lidí přestupují i během několika hodin ve dne. Se STN zkušenost nemám, tam jsem jen prvně přilétal a odlétal asi před měsícem, a v momentálním stavu mi to rozhodně nepřišlo jako letiště k pohodlnému přestupu. Na BGY se dá přestoupit podle mě i během 2 hodin.