Erix8 píše:micaello píše:Asi jsem hlupák, ale v čem je Skypicker tak vyjímečný? Co ho odlišuje od ostatních vyhledávačů? Ten poprask kolem něj mi přijde až příliš vyhypovaný..
Mají přeci unikátní algoritmus: "Ani sto Číňanů by nás nedohnalo, ve vyhledávání nejvýhodnějších letů jsme unikátní" podle Lucie Brešové
Jinak klasická situace dneška - start-upy novináři milují, stejně jako vyjádření "exponenciálně rosteme", "nejsme v zisku, ale kdybychom dnes chtěli zítra jsme", "původně jsme chtěli prodávat až bude hodnota firmy 100 mil. USD, ale teď už min. za desetinásobek" atd. Zkrachuje 9 z 10, v průměru. Třeba bude SP ten desátý, uvidíme za pár ...
Já bych nebyl tak přísnej. Narozdíl od těch 9 z 10 startupů má SkyPicker zákazníky a tržby, a není jich málo. Dále bych nabádal nezaměňovat pojmy "hodnota" (value) a "ohodnocení" (valuation) Nemálo investorů vidí kapitálovej trh jako jednu velkou hru, a ať je to jak chce, tak vydělat se na něm prokazatelně dá – stačí najít někoho, kdo je ochoten zaplatit víc než jste zaplatili vy.
To může být prakticky velmi dlouhý řetězec, na jehož konci to třeba pohltí někdo jako Google... Facebook koupil WhatsApp za 19 MILIARD dolarů - má WhatsApp takovou hodnotu? Má vůbec Facebook takovou hodnotu, když jedinej jeho příjem je z reklamy? To nikdo neví Ale s valuací se spekulovat dá.
A čím je Skypicker výjimečnej? Ničím Četl jsem teď ve Forbesu překvapivě upřímnej rozhovor se zakladatelem. Ta jejich "unikátnost" spočívá v tom, že dokážou vyhledat navazující lety dvou různých nespolupracujících aerolinek. Nejnověji ti nabídnou i pojištění toho "přípoje" (tj. když ti kvůli zpoždění wizzairu uletí následující let s easyjetem). Ale ten Oliver sám říká, že tohle je věc, která je užitečná jen pro strašně malý procento cesťáků - ale naštěstí pro ně, i tohle malinkatý procento cesťáků je tak obrovský, že se v něm točí obrovský peníze. Ale možná proto jim taky nikdo zatím moc nekonkuruje, protože každej zkouší mířit na masovej trh, a tohle všem přišlo nezajímavý. Ono je dost těžký jít za investorem s tím, že cílíš na 1% populace, a to ještě v daným segmentu na to nejnižší
Humbuk je kolem toho proto, že těch technologických startupů, který by takhle rychle rostly v ČR moc není, naposled to byl možná Slevomat.