Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

metro112
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21. 01. 2018, 13:16
Stav: Offline

Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od metro112 »

V lete po prazdninach jedu sluzebne na 3/4 roku na Kamcatku. Sef chce abych si udelal pilotni prukaz na vrtulnik, protoze spoluprace s ruskymi piloty je mirne receno problematicka a pohybovat se tam jinak taktez. Tvrdil ze mistni obchodni partner se stroji nema problem, problem jsou lidi.

Muzete mi prosim doporucit nejakou leteckou skolu pokud mozno na morave? A bude mi pilotni prukaz ziskany u nas vubec neco platny v rusku? Oni tam pry na predpisy nejak moc nehledi, ale relativne pobliz je pomerne velka vojenska oblast, takze nejaky papir asi budu potrebovat. Tohle je uplne mimo muj obor a tak bych nerad travil cas nad necim co mi bude ve vysledku k nicemu. Moc nadseny z cele veci nejsem, ale dost by nam to urychlilo praci a taky uplne zadarmo to delat nebudu :-)


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od zbozivulekral »

No tak to aby sis pohnul, protože správně by jsi měl mít licenci komerčního pilota CPL(H), neboť PPL(H) pro výkon povolání nestačí...

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od whiskey »

Na druhu stranu, kolko ludi na svete asi lieta Mi-8 s PPL? :))

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od Fabo »

Boli casy, ked fungovala na Slovensku vrtulnikova skola UT Air, to by pre teba bolo asi idealne, ale na to uz je par rokov neskoro...

Co sa tyka cien, sukromny pilot vrtulniku, nieco okolo pol miliona korun. Obchodny pilot, to bude tak dalsi milion a pol, dva miliony (vr. naletu)

Typovka na Mi-8 netusim. Dobra sprava je, ze to ponuka Techmont na Slovensku, inak by s tym asi bol problem.

Osobne si myslim, ze ked prides k sefovi s tym, ze cela sranda bude stat 3+ miliony a ak sa to chce stihnut do leta, tak ti musi dat volno kedykolvek ked bude nahodou pekne, tak z myslienky asi upusti.
A to som este vobec neriesil ten problem s uznanim licencie v Rusku...

O nieco jednoduchsie mozno bude ak chce len to, aby si bol schopny v pripade potreby letiet, s tym, ze potrebne papiere budu na ruskej strane a ty budes papierovo pasazier. To by sa mozno zmestilo do miliona.

metro112
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21. 01. 2018, 13:16
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od metro112 »

Dik za info, do Techmontu zavolam.
Maji presne ty same rachotiny se kterymi tam litali. Jen mne zarazilo, ze je vsude uvadena triclena posadka, ale kluci rikali ze s nema v drtive vetsine pripadu lital jen jeden pilot. Jak to tedy vlastne u vrtulniku MI8 je?

Penize nejspis problem nebudou, pronajem technologii je silene drahy a mame pevne terminy ve smlouvach a tak kdyz nemohou sehnat 3 dny pilota protoze mel lepsi kseft, je to problem a cela akce se hodne protahuje a prodrazuje.

Co se tyka PPL/CPL pokud jsem tomu dobre vyrozumel, v ruske firme pro kterou budem pracovat si na nejake velke papirovani moc nehraji, pry to pujci vicemene komukoliv kdo je schopen letet. Spis je potreba neco kvuli tem vojakum. Je tam jakasi byvala strelnice nebo co, ktera se v soucasne dobe pry uz nevyuziva, ale zakladna jeste posadku ma.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od Fabo »

metro112 píše:Dik za info, do Techmontu zavolam.
Maji presne ty same rachotiny se kterymi tam litali. Jen mne zarazilo, ze je vsude uvadena triclena posadka, ale kluci rikali ze s nema v drtive vetsine pripadu lital jen jeden pilot. Jak to tedy vlastne u vrtulniku MI8 je?


Techmont to myslim lita v 2+1. Mam dojem, ze to bude litatelny v jednom pilotovi a jednom dalsim clenu posadky, ale nemyslim, ze jen jeden clen posadky by stacil... Neco tam je divneho.

metro112 píše:Penize nejspis problem nebudou, pronajem technologii je silene drahy a mame pevne terminy ve smlouvach a tak kdyz nemohou sehnat 3 dny pilota protoze mel lepsi kseft, je to problem a cela akce se hodne protahuje a prodrazuje.


V tom pripade ale porad nevim, co casove. Rozhodne bych zkusil ten Techmont a v Brne Blue Sky Service, kde by mohli dat vedet co a jak.

metro112 píše:Co se tyka PPL/CPL pokud jsem tomu dobre vyrozumel, v ruske firme pro kterou budem pracovat si na nejake velke papirovani moc nehraji, pry to pujci vicemene komukoliv kdo je schopen letet. Spis je potreba neco kvuli tem vojakum. Je tam jakasi byvala strelnice nebo co, ktera se v soucasne dobe pry uz nevyuziva, ale zakladna jeste posadku ma.


Porad myslim, ze to neni uplne nejlepsi napad letet sam. Kdyz ne kvuli papirum, tak kvuli zkusenostem s litanim s tezkym vrtulnikem... To bych spis zkusil sehnat nekoho, kdo tou ruskou blbosti lital treba u armady/Techmontu/UT Airu a vzit ho na kontrakt. Pro tebe, s cerstvym prukazem a cerstvou typovkou bych jak tak akceptoval roli druheho pilota, ale letet zrovna s timhle a jeste nejaky slozitejsi lety sam (a jeste v zime, to ani nemluve), to smrdi pruserem.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od bubo »

no.....nevim, co presne by jsi mel na Kamcatce litat, ale predstava, ze se par mesicu naucis litat s vrtulnikem tak, aby jsi se nazabil a budes litat Mi-8 (protoze tam asi nic mensiho nemaji) je docela usmevna. Letecke zkusenosti se ziskavaji pomalu. Ano, za par mesicu se muzes naucit litat s necim malym (R-22 treba) a nezabijes se. Ale je neco jineho litat si jako cerstvi pilot kdy a kam chces za dobreho pocasi nez litat po Kamcatce, kam a kdy potrebuje firma (a ted jeste nevim, jestli nahodou nemas litat i neco s podvesem atd). Ale litat Mi-8 znamena litat jako druhy pilot rok dva tri, nez to budes umet. tj. problem se shanenim lidi zustava. A po pravde receno, ona se mozna bude shanet lip cela posadka, nez kapitan, ktery bude litat s nekym, kdo ma nalitane malo a koho v zivote nevidel. Je to litani, na ktere by jsi mel mit CPH(H) a pokud zacnes ted a do prazdnim nebudes nic jineho delat, tak to mozna, ale jenom mozna stihnes...

metro112
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21. 01. 2018, 13:16
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od metro112 »

Ono, by se litalo spis jen obcas, kdyz bude nejaky problem apod. Stava se, ze se neco pokazi a pak musime treba 3 dny cekat nez dopravime nahradni dil, prosvihne se pak odvoz do laboratore, ceka se na vysledky atd. a tak se postupne nabaluji dalsi zpozdeni a problemy. Vlastni posadka se nam nevyplati, dopravu zajistuje podle smlouvy ruska strana, tzn. pro nas je zdarma, takze litat vetsinu letu jako druhy pilot by urcite nebyl problem. Delali to tak pred casem na pruzkumu v Australii, tam si technik udelal jen nejaky kratky kurz a operativne lital. Ale tam meli takovy maly vrtulnicek, technologie se prepravovaly po zemi. To v Rusku bohuzel mozne neni.

Je vubec technicky mozne litat MI8 v jednom cloveku? Je mi jasne ze v civilizaci musi byt plna posadka, tam si na predpisy moc nehraji. Chlapi tvrdili ze lital jen jeden clovek, ale je mozne ze mysleli jen jeden pilot a ten palubni mechanik. Co vlastne ten technik v MI8 dela? Litani s podvesem apod. bych urcite nedelal. Jak uz jsem zminil, nejsem z cele veci prilis nadseny a pokud by bylo nutne skolit vic lidi, asi bychom se na to vykaslali.

qwertyx64
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 156
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od qwertyx64 »

Pilota na vrtulnik v RU nebude vacsi problem najst ako si robit teraz papiere a este to bude aj lacnejsie.

Preco sa snazis za kazdu cenu nerozumiem tej chuti porusovat zakony...

metro112
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21. 01. 2018, 13:16
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od metro112 »

V Rusku to problem asi nebude, ale tohle je na Kamcatce, tam prakticky vubec nic neni a kdo vyslovene nemusi, se tam nehrne a kdyz uz, tak si necha dobre zaplatit. Ja osobne z toho moc nadseny nejsem, byl to sefuv napad a ja zatim zjistuju co a jak. Mozna z toho nakonec sejde. V Australii s tim vetsi problem nemeli a ja se na vanocnim vecirku prokec ze mne znamy nechal chvili drzet knipl v takovem malem letadylku a tak mne maji za cloveka ktery k litani ma ve firme nejbliz. Ze jsem hubu nedrzel :-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od Globik »

Jestli máš rodinu, se kterou chceš trávit většinu času, tak chápu, že se Ti do toho nechce. V opačném případě do toho prosím jdi. Myslím, že většina zdejšího publika Ti bude závidět létat vrtulníkem na Kamčatce.

metro112
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21. 01. 2018, 13:16
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od metro112 »

Ja k litani nemam vcelku zadny vztah, beru to jen jako soucast prace. Asi jako kdyz si pilot dela ridicak na traktor. Proste pokud je to potreba, naucim se, ale je to uplne mimo muj obor. Jsme mala firma kde vsichni delaji vsechno, na spoustu veci nemuzeme mit specialisty takze jsme zvykli ze se vzdy nekdo nauci co je potreba. Ono sehnat geologa s typovou zkouskou na MI8 jen na jeden az dva roky prace neni snadne ani v Rusku. Ale tohle je jen jedna z moznosti, je rozpracovano vice variant.

S MI8 udajne v jednom cloveku litat tecnicky mozne je, jen se to moc nedoporucuje a je to i nejspis proti nejakym predpisum, jak uz tu nekdo zminil. Tak uvidime.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od Globik »

metro112 píše:Ja k litani nemam vcelku zadny vztah, beru to jen jako soucast prace. Asi jako kdyz si pilot dela ridicak na traktor. Proste pokud je to potreba, naucim se, ale je to uplne mimo muj obor. Jsme mala firma kde vsichni delaji vsechno, na spoustu veci nemuzeme mit specialisty takze jsme zvykli ze se vzdy nekdo nauci co je potreba. Ono sehnat geologa s typovou zkouskou na MI8 jen na jeden az dva roky prace neni snadne ani v Rusku. Ale tohle je jen jedna z moznosti, je rozpracovano vice variant.

S MI8 udajne v jednom cloveku litat tecnicky mozne je, jen se to moc nedoporucuje a je to i nejspis proti nejakym predpisum, jak uz tu nekdo zminil. Tak uvidime.

Nejde v životě jen o to, co potřebuje firma nebo k čemu máš osobní vztah. Když budeš nějaké slečně valit klíny do hlavy, tak se Ti bude hodit o hodně víc, že litáš s vrtulníkem, než že jezdíš s traktorem. Btw.nepochopil jsem z Tvého posledního příspěvku, zda jsi geolog nebo ne. Pokud ano, byl by jsi mi prosím schopen objasnit událost Nuuanu landslide? Byl bych Ti vděčný, myslím to vážně, předem děkuji.

metro112
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21. 01. 2018, 13:16
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od metro112 »

Jde o masivni pudni sesuv ktere ale byly na havajskych ostrovech celkem bezne. Cerpam ale jen z verejne dostupnych zdroju. Kdo z nejakeho duvodu nezkouma primo tyto jevy v uvadene lokalite, nema moc pohnutek se timto podrobneji zabyvat, takze ti bohuzel nepovim o nic vic nez si muzes sam vygooglit.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Pilotni prukaz na ruske vrtulniky

Příspěvek od cocik »

Souhlasim s tim, co tady pise spousta jinejch lidi - predstava, ze se clovek (navic bez vztahu k letectvi) za par mesicu nauci litat s vrtulnikem tak, aby mohl po Kamcatce vodit Mi-8, je dost naivni (to opravdu neni litani s lehkou masinou nekde nad rovnou australskou busi, kde videli spatny pocasi naposledy pred sto lety). Mozna to pujde papirove zvladnout (pokud nebudou finance problem), ale co letecky zkusenosti? Jako clovek, co musi cas od casu v asijskejch zapadakovech resit logistiku, bych doporucoval vzit ten ranec penez, kterej by stal ten pilotni vycvik, a za ty penize do oblasti dostat zkusenyho pilota s kvalifikaci. Pokud se bavime o tom, ze je firma ochotna dat za vycvik nekolik milionu, tak to je castka, za kterou urcite pujde sehnat na par mesicu kontraktor s kvalifikaci. IMHO to bude ve finale levnejsi a mnohem bezpecnejsi.


Odpovědět