Stránka 1 z 2

život pilota

Napsal: 03. 06. 2018, 14:41
od rush13
Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?

Re: život pilota

Napsal: 03. 06. 2018, 16:02
od Petr31
rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?


...číst určitě umíš, takže tady máš zdarma odkaz a dál už je to na tobě 8) Výborných článků o tom, jaká je řehole býti pilotem tam je nepočítaně!
http://www.planes.cz/cs/articles?page=2

Re: RE: život pilota

Napsal: 04. 06. 2018, 14:36
od JackBrno
rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?

U běžných letů po Evropě pilot nejde na památky a dokonce ani do hotelu, protože za 25-50 minut letí zpět a nocuje na svém domácím letišti :)

Re: RE: život pilota

Napsal: 04. 06. 2018, 15:57
od alesesl
JackBrno píše:
rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?

U běžných letů po Evropě pilot nejde na památky a dokonce ani do hotelu, protože za 25-50 minut letí zpět a nocuje na svém domácím letišti :)


a kdyz ten pilot prileti vecer do te dane destinace a odleta az brzy rano. Tech letu je taky hodne.

Re: život pilota

Napsal: 04. 06. 2018, 19:47
od MarcosFT
Ne vzdy to je tak, ze posadka z vecerniho letu odlita hned prvnim rannim letem. Alespon co jsem se bavil s letuskami od LX a LH, ale toho casu je fakt moc malo a je to spise k nicemu nez k necemu. Zase s widebody si tolik nezalitas, 5, 6 letu mesicne ??....Ale asi lepsi nez kazdy rano litat PRG-STN a obcas do toho hodit CRL..

Re: život pilota

Napsal: 26. 08. 2018, 16:08
od rush13
Díky za odpovědi, moc mi to pomohlo. :D

Re: život pilota

Napsal: 26. 08. 2018, 17:09
od mandrinka
Asi zalezi na trase a aerolince. Mam znameho, ktery se schazi s jednim pilotem z flydubai, kdyz lita do Prahy. Takze urcite je cas na pamatky i se vyspat (a ne sam) :mrgreen: . A pokud je pravda, co jsem slysel o posadkach Emirates, tak cas byva.

Re: život pilota

Napsal: 26. 08. 2018, 18:07
od Roiman4
V Emirates mas 48h pauza na long-haulech. Takze tam je cas urcite.

Re: RE: Re: život pilota

Napsal: 27. 08. 2018, 08:00
od JackBrno
rush13 píše:Díky za odpovědi, moc mi to pomohlo. :D

Obecně se dá říct, že na krátkých letech, tedy více méně celá Evropa, naprostá většina letadel (tedy vč. posádek) nocuje na domovském letišti už jen proto, že se v noci dělá denní údržba. Posádka si za den odletí svůj jeden až dva lety (výjimečně možná i tři při nejkratších letech), mezi nimi v destinaci nemá šanci vůbec vyběhnout z letiště a končí večer zase na domovském letišti. I když jsou vyjímky, když ČSA lítaly PRG/BRQ, tak v Brně letadlo nocovalo, jenže to přiletěli večer po 22.hod a někdy kolem 5.ráno zase odlet, takže to asi moc času ani nálady na památky nebylo :) Jinak ale pobyty v destinacích po Evropě moc nejsou. Naopak u dlouhých letů (>5-6hod) to zpět už letí jiná posádka a ta původní má aspoň těch 24hod v destinaci volno. No a pokud se litá nějaká exotika přes Atlantik jen třeba 1-2x týdně, tak tam má posádka několikadenní volno :)

Re: život pilota

Napsal: 12. 02. 2020, 20:38
od Globik
Přijde tohle někomu jako normální nástupní plat pilota carga v jednom z nejdražších států USA?
https://www.simplyhired.com/job/7qxeo9J ... &q=airport

Re: život pilota

Napsal: 12. 02. 2020, 21:24
od MEA
Globik píše:Přijde tohle někomu jako normální nástupní plat pilota carga v jednom z nejdražších států USA?
https://www.simplyhired.com/job/7qxeo9J ... &q=airport


áno. a čo som počul od ľudí - pilotov, býva to aj o dosť horšie. lebo začínajúci kopilot nie je kapitán po päťdesiatke. platovo určite...

Re: život pilota

Napsal: 13. 02. 2020, 07:55
od Eidi
Netýká se to tak úplně způsobu fungování pilotů v destinaci, ale doporučuju si projet Flight Time Limitation a Fatigue Risk Management System pro lepší představu, že pracovní režimy posádek jsou legislativně upravený a z toho pak vyplývá možnost se někde podívat v rámci layoveru.

Re: život pilota

Napsal: 13. 02. 2020, 14:25
od Fabo
@Globik: To uz je celkom dobre praveze... regionalky bezne maju nastupak okolo $25K... F/O na jetoch aj u majors mozu zacinat na 50.

samozrejme vyhoda prace na pevnine je, ze sa da byvat niekde mimo a dochadzat.

Re: život pilota

Napsal: 13. 02. 2020, 17:16
od Globik
Fabo píše:@Globik: To uz je celkom dobre praveze... regionalky bezne maju nastupak okolo $25K... F/O na jetoch aj u majors mozu zacinat na 50.

samozrejme vyhoda prace na pevnine je, ze sa da byvat niekde mimo a dochadzat.

Tak za předpokladu, že, že minimální plat je ve spoustě států kolem 10 dolarů na hodinu a v průměrném obchoďáku nebo lepším supermarketu je nástupní plat až 15 na hodinu (a na to samozřejmě stačí dokončená střední škola bez dalších kurzů a praxe), tak mi to přijde dost tristní. Známá si dělá papíry na Grand Caravan a když řekla, co jí to bude stát, tak moje žena byla v šoku.

Re: život pilota

Napsal: 13. 02. 2020, 19:51
od Fabo
A ještě pak k tomu přidej požadavek na 1500h na ATPL i na F/O pozici v regionálce, no, divím se, že nemaj víc problémů s nedostatkem pilotů