život pilota

rush13
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 03. 06. 2018, 14:27
Stav: Offline

život pilota

Příspěvek od rush13 »

Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od Petr31 »

rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?


...číst určitě umíš, takže tady máš zdarma odkaz a dál už je to na tobě 8) Výborných článků o tom, jaká je řehole býti pilotem tam je nepočítaně!
http://www.planes.cz/cs/articles?page=2

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: život pilota

Příspěvek od JackBrno »

rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?

U běžných letů po Evropě pilot nejde na památky a dokonce ani do hotelu, protože za 25-50 minut letí zpět a nocuje na svém domácím letišti :)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: RE: život pilota

Příspěvek od alesesl »

JackBrno píše:
rush13 píše:Mám takový dotaz. Jak to vlastně funguje, potom co pilot doletí do dané destinace? Má čas si to tam prohlédnou, zajít se podívat na památky nebo se jen vyspí v hotelu, nasedne do letadla a odletí zpátky?

U běžných letů po Evropě pilot nejde na památky a dokonce ani do hotelu, protože za 25-50 minut letí zpět a nocuje na svém domácím letišti :)


a kdyz ten pilot prileti vecer do te dane destinace a odleta az brzy rano. Tech letu je taky hodne.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od MarcosFT »

Ne vzdy to je tak, ze posadka z vecerniho letu odlita hned prvnim rannim letem. Alespon co jsem se bavil s letuskami od LX a LH, ale toho casu je fakt moc malo a je to spise k nicemu nez k necemu. Zase s widebody si tolik nezalitas, 5, 6 letu mesicne ??....Ale asi lepsi nez kazdy rano litat PRG-STN a obcas do toho hodit CRL..


rush13
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 03. 06. 2018, 14:27
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od rush13 »

Díky za odpovědi, moc mi to pomohlo. :D

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od mandrinka »

Asi zalezi na trase a aerolince. Mam znameho, ktery se schazi s jednim pilotem z flydubai, kdyz lita do Prahy. Takze urcite je cas na pamatky i se vyspat (a ne sam) :mrgreen: . A pokud je pravda, co jsem slysel o posadkach Emirates, tak cas byva.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od Roiman4 »

V Emirates mas 48h pauza na long-haulech. Takze tam je cas urcite.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: život pilota

Příspěvek od JackBrno »

rush13 píše:Díky za odpovědi, moc mi to pomohlo. :D

Obecně se dá říct, že na krátkých letech, tedy více méně celá Evropa, naprostá většina letadel (tedy vč. posádek) nocuje na domovském letišti už jen proto, že se v noci dělá denní údržba. Posádka si za den odletí svůj jeden až dva lety (výjimečně možná i tři při nejkratších letech), mezi nimi v destinaci nemá šanci vůbec vyběhnout z letiště a končí večer zase na domovském letišti. I když jsou vyjímky, když ČSA lítaly PRG/BRQ, tak v Brně letadlo nocovalo, jenže to přiletěli večer po 22.hod a někdy kolem 5.ráno zase odlet, takže to asi moc času ani nálady na památky nebylo :) Jinak ale pobyty v destinacích po Evropě moc nejsou. Naopak u dlouhých letů (>5-6hod) to zpět už letí jiná posádka a ta původní má aspoň těch 24hod v destinaci volno. No a pokud se litá nějaká exotika přes Atlantik jen třeba 1-2x týdně, tak tam má posádka několikadenní volno :)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: život pilota

Příspěvek od Globik »

Přijde tohle někomu jako normální nástupní plat pilota carga v jednom z nejdražších států USA?
https://www.simplyhired.com/job/7qxeo9J ... &q=airport

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od MEA »

Globik píše:Přijde tohle někomu jako normální nástupní plat pilota carga v jednom z nejdražších států USA?
https://www.simplyhired.com/job/7qxeo9J ... &q=airport


áno. a čo som počul od ľudí - pilotov, býva to aj o dosť horšie. lebo začínajúci kopilot nie je kapitán po päťdesiatke. platovo určite...

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od Eidi »

Netýká se to tak úplně způsobu fungování pilotů v destinaci, ale doporučuju si projet Flight Time Limitation a Fatigue Risk Management System pro lepší představu, že pracovní režimy posádek jsou legislativně upravený a z toho pak vyplývá možnost se někde podívat v rámci layoveru.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od Fabo »

@Globik: To uz je celkom dobre praveze... regionalky bezne maju nastupak okolo $25K... F/O na jetoch aj u majors mozu zacinat na 50.

samozrejme vyhoda prace na pevnine je, ze sa da byvat niekde mimo a dochadzat.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: život pilota

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:@Globik: To uz je celkom dobre praveze... regionalky bezne maju nastupak okolo $25K... F/O na jetoch aj u majors mozu zacinat na 50.

samozrejme vyhoda prace na pevnine je, ze sa da byvat niekde mimo a dochadzat.

Tak za předpokladu, že, že minimální plat je ve spoustě států kolem 10 dolarů na hodinu a v průměrném obchoďáku nebo lepším supermarketu je nástupní plat až 15 na hodinu (a na to samozřejmě stačí dokončená střední škola bez dalších kurzů a praxe), tak mi to přijde dost tristní. Známá si dělá papíry na Grand Caravan a když řekla, co jí to bude stát, tak moje žena byla v šoku.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: život pilota

Příspěvek od Fabo »

A ještě pak k tomu přidej požadavek na 1500h na ATPL i na F/O pozici v regionálce, no, divím se, že nemaj víc problémů s nedostatkem pilotů


Odpovědět