Začátky spojene s touto profesí

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

Aha, tak to jsem si myslel že je dosti podstatná věc. Děkuji za objasnění. Samozřejmě, mít VŠ není špatná věc, a ušetřit 80 tisíc taky ne, ale v celkovém součtu to je vcelku jedno.
Klidně pište i něco, co vyčtete mezi řádky! Budu jedině rád.
Filip.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Fabo »

VS (alespon Bc.) se muze hodit ze dvou duvodu:
1. Nektere aerolinky to muzou porad pozadovat, nebo pokladat za vyhodu, kdyz ma kandidat ukoncenou vysokou skolu (myslim, ze to byla kdysi i pozadavka OAA integrovaneho kurzu pro TCX kterym prosel Phantomski, t.c. uz kapitan)
2. Nikdy nevis co se ti stane, prijde krize, nebo ztratis medical - mit vysokou ti pomuze pak v uplatneni v pozemnim zivote. A to je docela kriticke i pak pro pripadny navrat k profesi pilota - jednoduse receno, musis mit penize na udrzovani licence)

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od lukaskr »

Právě naopak, třeba Etihad platí komplet všechno od PPL až po typovku, musíš být ale šikovný a samozřejmě se jim na několik let upsat.

Začít můžeš třeba na větroni v aeroklubu, aby sis to vyzkoušel, nestojí to moc, moc toho nenalítáš, ale něco přece.

Do písku se dá jít i s pár stovkama hodin na Boeingu/Airbusu, oni už si tě přeškolí na co potřebujou.

Myslím, že podmínky pro žadatele se budou jen zlepšovat, tzn za chvíli už i evropské firmy budou ochotné půjčit nebo rovnou i zaplatí celý výcvik za uvázání se na x let...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Fabo »

lukaskr píše:Právě naopak, třeba Etihad platí komplet všechno od PPL až po typovku, musíš být ale šikovný a samozřejmě se jim na několik let upsat.


Neni to jen pro Emiratany?

lukaskr píše:Myslím, že podmínky pro žadatele se budou jen zlepšovat, tzn za chvíli už i evropské firmy budou ochotné půjčit nebo rovnou i zaplatí celý výcvik za uvázání se na x let...


Zaplatit, to tezko... kadetshipy samozrejme existuji a jsou vsude kolem. Ale stejne na ne jak tak nedostane kazdy 100% kryti vc. nakladu na zivot.
Naposledy upravil(a) Fabo dne 21. 08. 2018, 19:55, celkem upraveno 1 x.

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od lukaskr »

jednoho znám osobně a už lítá linky


Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

[quote="lukaskr"]Právě naopak, třeba Etihad platí komplet všechno od PPL až po typovku, musíš být ale šikovný a samozřejmě se jim na několik let upsat. [quote="lukaskr"]

Kde se můžu hlásit? :lol: :lol:

Ne vážně, nečekám že mi to spadne do klína, určitě něco ještě pohledám více do hloubky, a když nic nenajdu, tak začnu na vlastní pěst.

Ad Větroň -
Jak jsem psal, na větroni jsem nikdy neletěl, ale ani mě to nikdy nějak zvlášť nelákalo. Uvidím, a třeba změním názor. Nicméně určitě je lepší alespoň něco znát, než nic.
Naposledy upravil(a) Final Sequence dne 21. 08. 2018, 18:36, celkem upraveno 1 x.

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

**Nějak mi blbne ta citace, tak doufám že to přežijete** :)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od JackBrno »

lukaskr píše:Myslím, že podmínky pro žadatele se budou jen zlepšovat, tzn za chvíli už i evropské firmy budou ochotné půjčit nebo rovnou i zaplatí celý výcvik za uvázání se na x let...

To platí teď v době obrovského růstu, kdy chybí spousty pilotů. Za pár let to nemusí být vůbec pravda :) Ostatně dříve bylo běžné, že výcvik platila téměř kompletně aerolinka. Jenže přišla krize a nadbytek pilotů a najednou aerolinky řekly, "chceš lítat? Zaplať si výcvik", což bylo před tím úplně nemyslitelné :) A ještě jako druhému pilotovi zpočátku platí pomalu jak ve fabrice u pásu, že vůbec může být rád, že ho necháme nalétávat si hodiny :) Takže i když teď aerolinky jsou nakloněny převzít část nákladů za výcvik, tak je ekonomickou nevyhnutelností, že za pár let zase přijde krize a veškeré nápady platit výcvik vlastních pilotů spadnou pod stůl. Piloti se budou předhánět v tom, kdo si výcvik zaplatí sám a za jak málo peněz budou ochotni u aerolinek létat, aby si aspoň udrželi kvalifikaci. Teď je jen otázka, jestli krize přijde za rok nebo za pět :) Ona stačí i jedna blbá sopka nebo náhodná série nehod a krize je hned.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od janko »

final - mozno som to nepostrehol, ale akosi mi chyba jedna vec u teba. Bol si uz vobec niekde na letisku a spytal sa ako to v praxi chodi ak chces zacat lietat? Na hocicom.
Urcite tam ti co sa zivia vycvikom, povedia, co ta to bude stat, nemyslim na peniaze.

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

Janko, nevím přesně co tím myslíš, nicméně moje odpověď je samozřejmě ano. Znám konkrétně 2 lidi, co létají pro aerolinky a s oběma jsme se o tom bavili. Samozřejmě, že to není jen takové "plácnutí" ze dne na den, alá dnes budu pilot.
Samozřejmě to můžeš dále rozvést, a můžeme se o tom pobavit také, nebo mi můžeš trošku zvětšit mé povědomí. Napis klidně i do soukromé, jestli chceš.
Díky, Filip.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od zbozivulekral »

Myslel to tak, že by sis měl prvně obejít letecké školy a tam pozjišťovat jak to je s výcvikem, co budeš potřebovat, kolik tě to bude stát atd.
I když jsme na fóru o letectví, pilotů tady moc není...

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

@zbozivulekral
Ano, to je pravda, a taky jsem to udělal.
Sice ne osobně, ale ty nejlepší jsem obvolal, a strávil s nimi na telefonu dosti dlouhou dobu. Cenu přibližně vím, a počítám s ní. Nicméně, uvidím jak se to dál vyvine.
Děkuji vám všem, a jsem moc rád že se tohle téma rozjelo na tolik komentářů. Moc hezká diskuze, a doufám, že jen tak neskončí. Takže pokud vás napadne něco, čím byste chtěli přispět do diskuze, neváhejte!
Moc děkuji!
Filip.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od janko »

final - teda ked mas take informacie z prvej ruky, verim, ze ti povedali aj to, ze ku splneniu sna sediet za baranmi treba mat jednu hlavnu vec.
Letecke zdravie.

Ti co doteraz pisali tak som nezaregistroval, aby ti odporucali spravit si aspon zakladnu lekarsku prehliadku s minimalnymi podmienkami zodpovedajucimi aspon zakladnemu leteckemu vycviku.

A to ostatne uz zalezi len na tebe a netreba k tomu ani siahodlhe disputy.

Final Sequence
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 19. 08. 2018, 22:56
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od Final Sequence »

@Janko
O zdraví jsme taktéž mluvili přímo spolu - ne zde na fóru, myslím s těmi dvěma lidmi o kterých jsem mluvil dříve - ale je pravda, že žádnou takovou "leteckou" prohlídku nemám. Doufám že u mě nenajdou nic, co by mi překazilo tento plán, nicméně jediná věc o které vím je zrak. Neříkám že jsem slepý :lol:, ale nějaké dioptrie mám. Konkrétněji L-1, R-0.5. Doufám že to není velký problém, protože vím že hodně pilotů léta s brýlemi, tak jsem si nějak podvědomě myslel že to bude "oukej". No, doufám v to dál, ale tvůj nápad s prohlídkou není vůbec špatný. Něco takového bych rozhodně mohl zkusit podstoupit, a uvidím.
Díky moc, Filip.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Začátky spojene s touto profesí

Příspěvek od janko »

final - vies, ze hodne pilotov lieta s okuliarmi a mimochodom vies aky maju vek? Vies s akym stavom zraku nastupovali k letectvu? Aky typ okuliarov pouzivaju?

Cize tie skazky to su dobre tak pre zabavne serialy o letectve, ale skutocnost je diametralne odlisna.

Takze ti zelam vela leteckeho zdravia.

A to dalsie uz je len v tvojich rukach.


Odpovědět