Začít studium pilota ve 27 letech

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Začít studium pilota ve 27 letech

Příspěvek od Jeeloo »

Já do toho vlezu s vlastními zkušenostmi.

Létat jsem začal ve 27 letech na motorech, ATPL jsem dokončil ve 37 letech. Takže pozdě není nikdy, to ti mohu potvrdit. Chceš do toho kvůli čemu vlastně? Kvůli uniformě a tomu pocitu, že sedíš ve velký hliníkový rouře a děláš práci elity? Není to kousavá poznámka, ale realita. Polož si tuhle otázku a upřímně si na ní odpověz, protože:

- na odlétání komplet licencí ti padně přes milion korun. S typovkou bych to dal ke dvěma milionum. To je realita a budeš je muset někde sehnat nad rámec současných výdajů na krmení dravé rodiny a splátky hypotéky a jiných věcí.
- PPL je sranda, time building pohodička, IFR už je pakárna a budeš trpět. Ale budeš trpět rád.
- PPL stojí raketu, IFR stojí dvě rakety, MEP IR a další počítej součet výher sportky všech členů rodiny za poslední dvě generace dozadu a nejspíše to stačit nebude.
- ATPL teorie a testy je největší pakárna co jsi kdy zažil. Tvůj volný čas se smrskne na neurvalé odhánění dětí od otázky polohy debilního ostrova, vůči tvému bearingu, který je ještě debilnější a vůbec nedává smysl, doplněno tím, že drtivou většinu budeš studovat po nocích a po práci, kdy se ti sakra nebude chtít. Avex se stane kamarádem všude. A až budeš na hajzlu místo 9gagu prohlížet Meteorology v apce, dosáhl jsi vrcholu Nirvány.
- když už budeš mít to vysněné ATPL v oblemcané folii, jak to budeš všem členům rodiny ukazovat, v ruce, po chvilkové euforii na prvním výběrku zjistíš, že oni to ku**a chtějí znova. A další ATPL test a zase budeš za idiota. Na simulátoru za tuplovaného. A na kosmonautickém výběrku Travel Service - ehm, Smartwings budeš za tripl vola téměř všude :) (ne kecám, nebylo to tak strašné:) )
- A když to ty roky vydržíš, nepolevíš, utopíš v tom malej rodinnej baráček a mraky času, nastoupíš za pakatel jako elev co umí IR RAW data a něcojako RNAV do letadla na druhou sedačku a začneš brousit Evropu....v Boeingu....nebo jiné trubce....

vidíš se v tom? Je ti tohle po chuti? Jestli ne, neplýtvej časem a energií. Pokud ano - čeká tě práce snů, vykoupená neskutečnou pakárnou a učením se v "pokročilém" věku, kdy si rád vzpomeneš na studijní leta :)

A ptal jsi se, jak TVS a další berou - odpověď je - jak potřebují. Někdy vše co má ruce a nohy, někdy vůbec. Tohle nejde predikovat a neupínej se na to.

Hodně štěstí a výdrž, pokud do toho půjdeš. Stojí to za to ;)


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Začít studium pilota ve 27 letech

Příspěvek od zbozivulekral »

Jeeloo píše:- ATPL teorie a testy je největší pakárna co jsi kdy zažil. Tvůj volný čas se smrskne na neurvalé odhánění dětí od otázky polohy debilního ostrova, vůči tvému bearingu, který je ještě debilnější a vůbec nedává smysl, doplněno tím, že drtivou většinu budeš studovat po nocích a po práci, kdy se ti sakra nebude chtít. Avex se stane kamarádem všude. A až budeš na hajzlu místo 9gagu prohlížet Meteorology v apce, dosáhl jsi vrcholu Nirvány.


Kde to můžu podepsat?

Martin92
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 08. 03. 2019, 15:32
Stav: Offline

Re: Začít studium pilota ve 27 letech

Příspěvek od Martin92 »

Ahoj,

moc děkuji za tvůj příspěvek, trochu mě to i rozesmálo. Věc se má tak, že bydlení mám vyřešené (byt 4+1 v osobním vlastnictví od rodičů) a na výcvik mám nyní zhruba tu polovinu, cca 1 mil. Práci mám zajištěnou a řekněme průměrně placenou a ke všemu si zhruba polovinu směny (4h) dělám svoje věci. Tahle práce mě ovšem nenaplňuje ani z 1% a nebaví už vůbec. Vyzkoušel jsem zaměstání více, včetně různých oborů a došel jsem do stádia, kdy jsem zjistil, že ještě je čas se svým pracovním životem a svojí budoucností něco udělat. Vím, že nikdy není pozdě, ale přece jen.

Vždy jsem myslel, že práce pilota je opravdu pro pár vyvolených a byl to můj takový ten nereálný sen. Až nyní jsem si začal zjišťovat, co vše bych pro to musel udělat a zjistil jsem, že to minimálně musím zkusit. Mám hroznou chuť tu výzvu přijmout a poprat se s tím. Když to nevýjde, alespoň budu vědět, že jsem to zkusil.

Profese pilota mě láka tak z 50% kvůli řekněme "prestiži" ale zároveň i proto, že je to fasinující povolání po všech směrech, který snad ani nejde brát jako povolání. Chci tím říct, že pokud by mi letecká společnost nabídla alespoň 25 000,- na pokrytí životních výdajů, tak bych to bral všema deseti.

Vidím na tom jednu jedinou, za to dost velkou, nevýhodu, že celý výcvik a celá následující budoucnost bude na úkor rodiny. To už je ale věc, kterou si musím vyřešit sám.

Tak snad jsem ti trochu přiblížil svojí situaci a ještě jednou děkuji za tvůj příspěvek.

Martin

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Začít studium pilota ve 27 letech

Příspěvek od Eidi »

Martin92 píše:Ahoj,

moc děkuji za tvůj příspěvek, trochu mě to i rozesmálo. Věc se má tak, že bydlení mám vyřešené (byt 4+1 v osobním vlastnictví od rodičů) a na výcvik mám nyní zhruba tu polovinu, cca 1 mil. Práci mám zajištěnou a řekněme průměrně placenou a ke všemu si zhruba polovinu směny (4h) dělám svoje věci. Tahle práce mě ovšem nenaplňuje ani z 1% a nebaví už vůbec. Vyzkoušel jsem zaměstání více, včetně různých oborů a došel jsem do stádia, kdy jsem zjistil, že ještě je čas se svým pracovním životem a svojí budoucností něco udělat. Vím, že nikdy není pozdě, ale přece jen.

Vždy jsem myslel, že práce pilota je opravdu pro pár vyvolených a byl to můj takový ten nereálný sen. Až nyní jsem si začal zjišťovat, co vše bych pro to musel udělat a zjistil jsem, že to minimálně musím zkusit. Mám hroznou chuť tu výzvu přijmout a poprat se s tím. Když to nevýjde, alespoň budu vědět, že jsem to zkusil.

Profese pilota mě láka tak z 50% kvůli řekněme "prestiži" ale zároveň i proto, že je to fasinující povolání po všech směrech, který snad ani nejde brát jako povolání. Chci tím říct, že pokud by mi letecká společnost nabídla alespoň 25 000,- na pokrytí životních výdajů, tak bych to bral všema deseti.

Vidím na tom jednu jedinou, za to dost velkou, nevýhodu, že celý výcvik a celá následující budoucnost bude na úkor rodiny. To už je ale věc, kterou si musím vyřešit sám.

Tak snad jsem ti trochu přiblížil svojí situaci a ještě jednou děkuji za tvůj příspěvek.

Martin


Držim palce, jdi za tim.


Odpovědět