Ryanair/Travel servise/...

Odpovědět
chleba5
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 26. 12. 2018, 22:29
Stav: Offline

Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od chleba5 »

Zdravím. Mám otázku. Jak to mají piloti v Traver servisu? Myslím to tak, jestli pracují 4 dny a 3 dny mají volno, nebo tak nějak náhodně. Vím že u Ryanairu to mají 4 dny práce 3 volno. Mají to jako Ryanair i jiné společnosti? A jaké? Je možnost pracovat u společnosti, která má pevně zadaný režim práce/volna i z ČR. Dík za odpověďi. Prosím nepište mi vygoogluj si to, a tak. Protože jsem to zkoušel najit, ale vic než Ryanair jsem nenašel.


palan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 07. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od palan »

V létě nemáš u TS kvůli dovoleným v podstatě žádné volno a v zimě tě zase pošlou na 3 měsíce do Kanady lítat pro Sunwingy.

Viz třeba https://patalie.cz/vite-kdo-vas-veze-na ... eingu-737/

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od mandrinka »

Piloti jsou od toho, aby létali, ne aby si užívali 3 dni volna s letuškami. Navíc, pokud jsem dobře slyšel, tak mají základní plat plus, co nalétají, a každý chce přeci vydělat, co nejvíc, co to jde, pardon, chtěl jsem říct nalétat, vždy létání je taková romantika. A v ČR se moc na počet odlétaných hodin a množství odpočinku nekouká, vždyť i za letu se dá spát, od čeho je tam ten autopilot. Je to asi jako na dráze.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2916
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od Fabo »

mandrinka píše:Piloti jsou od toho, aby létali, ne aby si užívali 3 dni volna s letuškami. Navíc, pokud jsem dobře slyšel, tak mají základní plat plus, co nalétají, a každý chce přeci vydělat, co nejvíc, co to jde, pardon, chtěl jsem říct nalétat, vždy létání je taková romantika. A v ČR se moc na počet odlétaných hodin a množství odpočinku nekouká, vždyť i za letu se dá spát, od čeho je tam ten autopilot. Je to asi jako na dráze.


1. kde beres ty 3 dny volna s letuskami? Normalni volno doma, stejne jako mas ty pres vikend, nebo jestli delas na smeny, tak jak to vyjde.

2. Tomu ver, ze se kouka. Z predpisu jde vyzmykat celkem dost, ale jiste limity jsou, pres ktere proste nejede vlak. Myslim 100 letovych hodin mesicne (+ k tomu samozrejme pracovni cas na zemi, pred letem, po letu, behem pruletu)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od mandrinka »

Fabo píše:
mandrinka píše:Piloti jsou od toho, aby létali, ne aby si užívali 3 dni volna s letuškami. Navíc, pokud jsem dobře slyšel, tak mají základní plat plus, co nalétají, a každý chce přeci vydělat, co nejvíc, co to jde, pardon, chtěl jsem říct nalétat, vždy létání je taková romantika. A v ČR se moc na počet odlétaných hodin a množství odpočinku nekouká, vždyť i za letu se dá spát, od čeho je tam ten autopilot. Je to asi jako na dráze.


1. kde beres ty 3 dny volna s letuskami? Normalni volno doma, stejne jako mas ty pres vikend, nebo jestli delas na smeny, tak jak to vyjde.

2. Tomu ver, ze se kouka. Z predpisu jde vyzmykat celkem dost, ale jiste limity jsou, pres ktere proste nejede vlak. Myslim 100 letovych hodin mesicne (+ k tomu samozrejme pracovni cas na zemi, pred letem, po letu, behem pruletu)


To psal původní tazatel, jestli se lítá 4 dny + 3 dny volna. Letušky byly zmíněny pro odlehčení, klidně tam mohly být manželky, milenky, děti, domácí mazlíčci, sbírka historických vozidel či jakékoliv jiné koníčky.
Naposledy upravil(a) mandrinka dne 11. 03. 2019, 13:49, celkem upraveno 1 x.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2916
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od Fabo »

mandrinka píše:
Fabo píše:
mandrinka píše:Piloti jsou od toho, aby létali, ne aby si užívali 3 dni volna s letuškami. Navíc, pokud jsem dobře slyšel, tak mají základní plat plus, co nalétají, a každý chce přeci vydělat, co nejvíc, co to jde, pardon, chtěl jsem říct nalétat, vždy létání je taková romantika. A v ČR se moc na počet odlétaných hodin a množství odpočinku nekouká, vždyť i za letu se dá spát, od čeho je tam ten autopilot. Je to asi jako na dráze.


1. kde beres ty 3 dny volna s letuskami? Normalni volno doma, stejne jako mas ty pres vikend, nebo jestli delas na smeny, tak jak to vyjde.

2. Tomu ver, ze se kouka. Z predpisu jde vyzmykat celkem dost, ale jiste limity jsou, pres ktere proste nejede vlak. Myslim 100 letovych hodin mesicne (+ k tomu samozrejme pracovni cas na zemi, pred letem, po letu, behem pruletu)


To psal původní tazatel, jestli se lítá 4 dny + 3 dny volna.


Ja se ptal, kde beres 3 dny volna s letuskami

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od Petr31 »

mandrinka píše:Piloti jsou od toho, aby létali, ne aby si užívali 3 dni volna s letuškami. Navíc, pokud jsem dobře slyšel, tak mají základní plat plus, co nalétají, a každý chce přeci vydělat, co nejvíc, co to jde, pardon, chtěl jsem říct nalétat, vždy létání je taková romantika. A v ČR se moc na počet odlétaných hodin a množství odpočinku nekouká, vždyť i za letu se dá spát, od čeho je tam ten autopilot. Je to asi jako na dráze.


..právě jsi opět předvedl, že jsi naprostý hlupák, který o letectví a létání neví naprosto nic a jen hloupě žvaní. V oboru jsem v CR pracoval a dodržování pravidel doby služby a odpočinku si nikdo nedovolí ojebávat a nejen proto, že to pravidelně kontroluje UCL. Piš laskavě jen o tématech, o kterých něco víš. Letectví to ale nebude.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ryanair/Travel servise/...

Příspěvek od Eidi »

mandrinka píše:Piloti jsou od toho, aby létali, ne aby si užívali 3 dni volna s letuškami. Navíc, pokud jsem dobře slyšel, tak mají základní plat plus, co nalétají, a každý chce přeci vydělat, co nejvíc, co to jde, pardon, chtěl jsem říct nalétat, vždy létání je taková romantika. A v ČR se moc na počet odlétaných hodin a množství odpočinku nekouká, vždyť i za letu se dá spát, od čeho je tam ten autopilot. Je to asi jako na dráze.


Kvalitní názor podložený nulovou znalostí daný problematiky. Ale nějak ses popřel v jednom příspěvku - řekneš, že by měli piloti lítat a ne 3 dny vegetit, ale pak že se ani nekouká na doby odpočinku a spí se v kokpitu.

Pilot může za měsíc nalítat maximálně 100 blokových hodin. Po každý službě musí přijít odpočinek ve výši buďto 12 h nebo doby předcházející doby služby podle toho, co je z toho větší. Navíc, pokud pilot pilot začne v pondělí v 8:00 letovou službu, musí za maximálně za 168 na nařízený 36 h odpočinek, který musí zasahovat dvou místních nocí, jednou měsíčně musí připadnout na víkend a 2x v měsíci musí obsahovat 2 lokální dny (tudíž celkovej odpočinek bude 48h). Pokud absolvuje v danym tejdnu víc jak 4 služby víc nebo míň zasahující v tzv. Window of Circadian Low (doba mezi 2:00 5:59), 36 h odpočinek se zvyšuje na 60 h odpočinek.
Doby odpočinku se hlídaj. Ostatně piloti jsou sami odpovědni za to, že lítaj fit to fly nehledě na to, že by s tim měl problémy i provozovatel.
Jo a co se týče spaní v kokpitu, tak to legislativa za určitejch podmínek umožňuje - jedná se o velmi krátký odpočinky do celkový doby max 45 minut v době nejnižšího pracovního vytížení (cruise alt). Doporučená délka tzv. "power napu" je 10-20 minut. Takhle krátkej odpočinek pomáhá osvěžit kognitivní funkce a zvyšuje mimochodem safety.
Aby mohlo dojít k tzv. controlled restu, musí být splněno následující:
- musí bejt oběma piloty odsouhlasený,
- resting pilot musí bejt odsunutej od řízení
- resting pilot ještě 15 minut potom se nesmí zapojit do řízení, aby se zajistilu, že je bdělej
- aby se předešlo tomu, že by usnul i PF, controlled rest monitoruje cabin crew


Odpovědět