Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli má v dnešní době ještě nějaký smysl studovat obor dopravní pilot na ČVUT? Nebo se vše již upírá cestou MPL/Cadet programů, popřípadě tedy studium klasických letecký škol.
Děkuji za případné názory
K zamyšlení: Má ještě dnes ČVUT smysl?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: K zamyšlení: Má ještě dnes ČVUT smysl?
stegy píše:Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli má v dnešní době ještě nějaký smysl studovat obor dopravní pilot na ČVUT? Nebo se vše již upírá cestou MPL/Cadet programů, popřípadě tedy studium klasických letecký škol.
Děkuji za případné názory
Ta otázka by měla být spíš o tom, co člověk od dané formy výcviku očekává. Všechno má svá pro a proti a nelze ultimátně říct, že nejlepší je(nejvíc dává smysl) ta která forma výcviku. ČVUT má smysl v tom, že člověk získá titul a teorii má započítanou v rámci studia. Řekl bych, že člověk na ČVUT ještě kromě školy a létání je schopen zvládnout třeba i nějakou práci (rozuměj brigádu).
MPL má výhodu v tom, že absolvuješ base i line training a jsi od začátku připravován na SOPs dané aerolinky. Nevýhoda podle mě spočívá v tom, že ve vzduchu, než sedneš do mašiny, absolvuješ pouze rámec PPL(A), což je podle mě málo. Neřikám, že je MPL špatně, ale preferoval bych ostatní formy výcviku než MPL.
Cadet programy jsou super, ale stejně jako v případě MPL, je to velmi intenzivní forma výcviku, kdy nestíháš nic jiného než létání.
Myslim, že bys měl při přípdném výběru té které formy výcviku to, jaké jsou tvoje časové, finanční a kapacitní možnosti.
Doporučuju si pročíst články a fóra na airliners.net nebo PPRuNE. Je tam spousta vláken o tom, jaká specifika a výhody/nevýhody co má.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: K zamyšlení: Má ještě dnes ČVUT smysl?
Eidi píše:stegy píše:Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli má v dnešní době ještě nějaký smysl studovat obor dopravní pilot na ČVUT? Nebo se vše již upírá cestou MPL/Cadet programů, popřípadě tedy studium klasických letecký škol.
Děkuji za případné názory
Ta otázka by měla být spíš o tom, co člověk od dané formy výcviku očekává. Všechno má svá pro a proti a nelze ultimátně říct, že nejlepší je(nejvíc dává smysl) ta která forma výcviku. ČVUT má smysl v tom, že člověk získá titul a teorii má započítanou v rámci studia. Řekl bych, že člověk na ČVUT ještě kromě školy a létání je schopen zvládnout třeba i nějakou práci (rozuměj brigádu).
MPL má výhodu v tom, že absolvuješ base i line training a jsi od začátku připravován na SOPs dané aerolinky. Nevýhoda podle mě spočívá v tom, že ve vzduchu, než sedneš do mašiny, absolvuješ pouze rámec PPL(A), což je podle mě málo. Neřikám, že je MPL špatně, ale preferoval bych ostatní formy výcviku než MPL.
Cadet programy jsou super, ale stejně jako v případě MPL, je to velmi intenzivní forma výcviku, kdy nestíháš nic jiného než létání.
Myslim, že bys měl při přípdném výběru té které formy výcviku to, jaké jsou tvoje časové, finanční a kapacitní možnosti.
Doporučuju si pročíst články a fóra na airliners.net nebo PPRuNE. Je tam spousta vláken o tom, jaká specifika a výhody/nevýhody co má.
EIDT:
P.S. Možná zkus vznést konkrétnější dotaz. Co konkrétně by tě zajímalo?
Is it better to go for the MPL or CPL-IR/ATPL?
MPL
MPL vs. ATPL
Which is better? MPL or ATPL?
What is the difference between CPL, MPL and ATPL
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
- Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: K zamyšlení: Má ještě dnes ČVUT smysl?
Eidi píše:stegy píše:Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli má v dnešní době ještě nějaký smysl studovat obor dopravní pilot na ČVUT? Nebo se vše již upírá cestou MPL/Cadet programů, popřípadě tedy studium klasických letecký škol.
Děkuji za případné názory
Ta otázka by měla být spíš o tom, co člověk od dané formy výcviku očekává. Všechno má svá pro a proti a nelze ultimátně říct, že nejlepší je(nejvíc dává smysl) ta která forma výcviku. ČVUT má smysl v tom, že člověk získá titul a teorii má započítanou v rámci studia. Řekl bych, že člověk na ČVUT ještě kromě školy a létání je schopen zvládnout třeba i nějakou práci (rozuměj brigádu).
MPL má výhodu v tom, že absolvuješ base i line training a jsi od začátku připravován na SOPs dané aerolinky. Nevýhoda podle mě spočívá v tom, že ve vzduchu, než sedneš do mašiny, absolvuješ pouze rámec PPL(A), což je podle mě málo. Neřikám, že je MPL špatně, ale preferoval bych ostatní formy výcviku než MPL.
Cadet programy jsou super, ale stejně jako v případě MPL, je to velmi intenzivní forma výcviku, kdy nestíháš nic jiného než létání.
Myslim, že bys měl při přípdném výběru té které formy výcviku to, jaké jsou tvoje časové, finanční a kapacitní možnosti.
Doporučuju si pročíst články a fóra na airliners.net nebo PPRuNE. Je tam spousta vláken o tom, jaká specifika a výhody/nevýhody co má.
Super díky, já právě o čvut uvažuju, ale podle toho co jsem kolem sebe slyšel od lidí, tak mi to přišlo skoro až zkostantělý. Máš pravdu, záleží jaké má kdo možnosti
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: K zamyšlení: Má ještě dnes ČVUT smysl?
stegy píše:
Super díky, já právě o čvut uvažuju, ale podle toho co jsem kolem sebe slyšel od lidí, tak mi to přišlo skoro až zkostantělý. Máš pravdu, záleží jaké má kdo možnosti
Byl jsem na ČVUT v akademickym roce 2011/2012 a z mýho pohledu byla ta škola v tý době metodikou výuky, obsahem a přístupem vyučujících trochu pozadu. Nebyl jsem na profesionálnim pilotovi, ale na technice a technologii v dopravě a spojích a po roce jsem odešel, protože jsem od tý školy čekal trochu něco jinýho.