Délka platnosti kurzů
Délka platnosti kurzů
Dobrý den,
chci se zeptat, jak je to s platností různých kurzů.
PPL(A) se udržuje počtem nalétaných hodin za rok ?pokud se nepletu?, ale jak je to s kvalifikací pro lety v noci, přístrojová kvalifikace IR(A), kvalifikace pro vícemotorové letouny, obchodní pilot letounů CPL(A), kurz součinnosti vícečlenné posádky MCC, letecká angličtina ICAO, Medical Class 1. Je potřeba i kurzy opakovat třeba jednou za rok?
Předem děkuji za odpověď.
chci se zeptat, jak je to s platností různých kurzů.
PPL(A) se udržuje počtem nalétaných hodin za rok ?pokud se nepletu?, ale jak je to s kvalifikací pro lety v noci, přístrojová kvalifikace IR(A), kvalifikace pro vícemotorové letouny, obchodní pilot letounů CPL(A), kurz součinnosti vícečlenné posádky MCC, letecká angličtina ICAO, Medical Class 1. Je potřeba i kurzy opakovat třeba jednou za rok?
Předem děkuji za odpověď.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Délka platnosti kurzů
Googli, nebo hledej tady ve fóru. Jestli chceš být pilot, musíš si umět obstarat informace.
Re: Délka platnosti kurzů
zbozivulekral píše:Googli, nebo hledej tady ve fóru. Jestli chceš být pilot, musíš si umět obstarat informace.
To je fakt rada za všechny peníze.
Moje babička říkávala: "S taku radu, do dupy dojadu...." (měla polské školy)
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Délka platnosti kurzů
zbozivulekral píše:Googli, nebo hledej tady ve fóru. Jestli chceš být pilot, musíš si umět obstarat informace.
Cenu za nejlepší radu roku 2019 vyhrává (fanfára) zbozivulekral. Výherci gratulujeme a posíláme poštou Osadníky z katanu a atlas České hrady a zámky.
aernor píše:Dobrý den,
chci se zeptat, jak je to s platností různých kurzů.
PPL(A) se udržuje počtem nalétaných hodin za rok ?pokud se nepletu?, ale jak je to s kvalifikací pro lety v noci, přístrojová kvalifikace IR(A), kvalifikace pro vícemotorové letouny, obchodní pilot letounů CPL(A), kurz součinnosti vícečlenné posádky MCC, letecká angličtina ICAO, Medical Class 1. Je potřeba i kurzy opakovat třeba jednou za rok?
Předem děkuji za odpověď.
Moje odpověď asi nebude nejlepší, ale tuším, že to najdeš v Leteckých předpisech, a to konkrétně v L1.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Délka platnosti kurzů
Chlapci, tak hlavně že vaše rady jsou naprosto přínosné... Na téma licencí a jejich platností jsou tisíce nejrůznějších blogpostů, článků, videí, párkrát se to řešilo i tady na fóru... Tudíž pozjišťovat si potřebné by mělo být pro tazatele naprosto easy. Teda kdyby se mu chtělo... Pojďte mi vyvrátit, že letectví je o pečlivé přípravě, sebevzdělávání a disciplíně... Až se vám to povede, klidně si poraženecky nasypu popel na hlavu a sepíšu tady elaborát o jednotlivých licencích.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Délka platnosti kurzů
zbozivulekral píše:Chlapci, tak hlavně že vaše rady jsou naprosto přínosné... Na téma licencí a jejich platností jsou tisíce nejrůznějších blogpostů, článků, videí, párkrát se to řešilo i tady na fóru... Tudíž pozjišťovat si potřebné by mělo být pro tazatele naprosto easy. Teda kdyby se mu chtělo... Pojďte mi vyvrátit, že letectví je o pečlivé přípravě, sebevzdělávání a disciplíně... Až se vám to povede, klidně si poraženecky nasypu popel na hlavu a sepíšu tady elaborát o jednotlivých licencích.
1) Já jsem neřekl, že moje rada je naprosto přínosná. Já jsem ho aspoň odkázal někam, což je mnohem relevantnější odpověď než tvoje konstatování toho, že to lze dohledat snadno a rychle sám. 2) Mým záměrem není vyvrátit to, že letectví není o přípravě, sebevzdělávání a disciplíně apod.
Ono je to možná trochu o něčem jiném, než že by tazatel nechtěl, ale o tom, že se občas ve změti informací různě kvality, spolehlivosti, validity těžko vyznává. Informací je příliš. Tazatel nechtěl, aby dostal odpověď jak na podnose, ale aby mu někdo poradil, kde co může najít nebo jaké heslo do Googlu klepnout, aby našel to, co potřebuje. Je to něco, co mě osobně stojí minimum úsilí a pro tazatele to má velkou hodnotu.
A alibisticky se tu ohánět tím, že je Google a pokud chce být pilotem, tak že tohle musí zvládnout sám, je o ničem. To už je lepší neodpovídat. Jestli chceš pomoci, tak pomoz, ale nevychovávej tu.
Re: Délka platnosti kurzů
aernor píše:Dobrý den,
chci se zeptat, jak je to s platností různých kurzů.
PPL(A) se udržuje počtem nalétaných hodin za rok ?pokud se nepletu?, ale jak je to s kvalifikací pro lety v noci, přístrojová kvalifikace IR(A), kvalifikace pro vícemotorové letouny, obchodní pilot letounů CPL(A), kurz součinnosti vícečlenné posádky MCC, letecká angličtina ICAO, Medical Class 1. Je potřeba i kurzy opakovat třeba jednou za rok?
Předem děkuji za odpověď.
vetsinu odpovedi mas tady:
CAA-ZLP-165 PRODLUŽOVÁNÍ A OBNOVA KVALIFIKACÍ PILOTŮ LETOUNŮ
https://www.caa.cz/wp-content/uploads/2 ... letoun.pdf
Re: Délka platnosti kurzů
Díky všem.
Většinou si všechny informace hledám sám, jelikož je to rychlejší než čekat na odpověď, která ani nemusí přijít, ale jelikož o tomto tématu nevím "nic" ( žádný průkaz jsem nikdy neměl ) a na internetu je určitě hodně stránek, které se tomu věnují, ale nedokážu ověřit jejich pravdivost ( když na jedné stránce píšou to a na druhé zase ono ).
Počítal jsem s tím, že zde jsou i piloti, kteří už kurzy obnovovali několikrát a tak pro ně nebude problém napsat za 2 minuty délku platnosti těch kurzů.
PS. ( ani nevím proč na něho reaguji, ale )
od zbozivulekral » 27. 02. 2018, 11:01 - Pánové, prosím o radu... V květnu poletím na JFK a řekl jsem si, že projednou nepoletím s Lufthansou, ale vyzkouším LOTího Dreamlinera. Tušíte někdo, jak je to ve WAW se salonky?
Většinou si všechny informace hledám sám, jelikož je to rychlejší než čekat na odpověď, která ani nemusí přijít, ale jelikož o tomto tématu nevím "nic" ( žádný průkaz jsem nikdy neměl ) a na internetu je určitě hodně stránek, které se tomu věnují, ale nedokážu ověřit jejich pravdivost ( když na jedné stránce píšou to a na druhé zase ono ).
Počítal jsem s tím, že zde jsou i piloti, kteří už kurzy obnovovali několikrát a tak pro ně nebude problém napsat za 2 minuty délku platnosti těch kurzů.
PS. ( ani nevím proč na něho reaguji, ale )
od zbozivulekral » 27. 02. 2018, 11:01 - Pánové, prosím o radu... V květnu poletím na JFK a řekl jsem si, že projednou nepoletím s Lufthansou, ale vyzkouším LOTího Dreamlinera. Tušíte někdo, jak je to ve WAW se salonky?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Délka platnosti kurzů
aernor píše:od zbozivulekral » 27. 02. 2018, 11:01 - Pánové, prosím o radu... V květnu poletím na JFK a řekl jsem si, že projednou nepoletím s Lufthansou, ale vyzkouším LOTího Dreamlinera. Tušíte někdo, jak je to ve WAW se salonky?
Ok, ale teda v tomhle případě nebyl dotaz myšlen, jestli tam je salonek, ale spíš který a z jakého důvodu zvolit. Ty ses v tomto případě ptal na zcela základní obecné informace, které je fakt easy najít. Kdyby ses ptal na něco, co vyžaduje aspoň trochu insight jako např. jaký je rozdíl v Medical 1 vyšetření v Praze a ve Vídni, rád ti poradím, ale základy by si měl každý zjistit sám.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Délka platnosti kurzů
pre doplnenie ti poviem aj GPL (vetrone) - na udržanie papierov treba - 1.nálet, 2.každoročne KTP (kontrola techniky pilotáže) s examinátorom, 3. každoročne preskúšanie z teórie (test - meteo, predpisy atď atď...) 4. dostatočný počet vzletov spôsobmi aké chceš lietať (aerovlek, navijak, samozvlet ...) a ešte by tiež malo byť - každoročne mať odlietané vymedzené pristátia s typmi s ktorými lietaš prelety (cross country flights), plus ak chceš lietať na pretekoch, chcú minimálne FAI "strieborné C" a nálet celkový - závisí od usporiadateľa pretekov. pýtal si sa síce na CPL atď, ale je dobré mať info, že aj u tých "obyčajnejších" preukazov je toho veľa čo musíš. krátka rada na koniec: prax robí majstra a kto veľa lieta nemusí ho nič z tohto veľmi trápiť, lebo to splníš rýchlo a s náletom mnohonásobne viac než je nevyhnutné. ako mi raz povedal jeden inštruktor "ked steš lítat málo, rovno sa na to vy.eb"... mal pravdu!
Re: Délka platnosti kurzů
MEA píše:pre doplnenie ti poviem aj GPL (vetrone) - na udržanie papierov treba ...
ptal jsem se hlavně proto, že jsem z firmy ( dobrovolně kvůli angličtině ) poslán na rok maximálně 2 roky na pobočku do zahraničí a přemýšlel jsem, že bych si něco zařídil už teď, ale vidím že je to blbost a je lepší počkat a víc se tomu věnovat potom
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Délka platnosti kurzů
aernor píše:MEA píše:pre doplnenie ti poviem aj GPL (vetrone) - na udržanie papierov treba ...
ptal jsem se hlavně proto, že jsem z firmy ( dobrovolně kvůli angličtině ) poslán na rok maximálně 2 roky na pobočku do zahraničí a přemýšlel jsem, že bych si něco zařídil už teď, ale vidím že je to blbost a je lepší počkat a víc se tomu věnovat potom
tak si zisti, ci sa da lietat aj tam, zas jedine letiska a aerokluby na svete ni su u nas doma