Délka platnosti kurzů

Odpovědět
aernor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 10. 2019, 19:35
Stav: Offline

Délka platnosti kurzů

Příspěvek od aernor »

Dobrý den,

chci se zeptat, jak je to s platností různých kurzů.
PPL(A) se udržuje počtem nalétaných hodin za rok ?pokud se nepletu?, ale jak je to s kvalifikací pro lety v noci, přístrojová kvalifikace IR(A), kvalifikace pro vícemotorové letouny, obchodní pilot letounů CPL(A), kurz součinnosti vícečlenné posádky MCC, letecká angličtina ICAO, Medical Class 1. Je potřeba i kurzy opakovat třeba jednou za rok?

Předem děkuji za odpověď.


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od zbozivulekral »

Googli, nebo hledej tady ve fóru. Jestli chceš být pilot, musíš si umět obstarat informace. :wink:

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od pettte »

zbozivulekral píše:Googli, nebo hledej tady ve fóru. Jestli chceš být pilot, musíš si umět obstarat informace. :wink:


To je fakt rada za všechny peníze.

Moje babička říkávala: "S taku radu, do dupy dojadu...." (měla polské školy)

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od Eidi »

zbozivulekral píše:Googli, nebo hledej tady ve fóru. Jestli chceš být pilot, musíš si umět obstarat informace. :wink:


Cenu za nejlepší radu roku 2019 vyhrává (fanfára) zbozivulekral. Výherci gratulujeme a posíláme poštou Osadníky z katanu a atlas České hrady a zámky.

aernor píše:Dobrý den,

chci se zeptat, jak je to s platností různých kurzů.
PPL(A) se udržuje počtem nalétaných hodin za rok ?pokud se nepletu?, ale jak je to s kvalifikací pro lety v noci, přístrojová kvalifikace IR(A), kvalifikace pro vícemotorové letouny, obchodní pilot letounů CPL(A), kurz součinnosti vícečlenné posádky MCC, letecká angličtina ICAO, Medical Class 1. Je potřeba i kurzy opakovat třeba jednou za rok?

Předem děkuji za odpověď.


Moje odpověď asi nebude nejlepší, ale tuším, že to najdeš v Leteckých předpisech, a to konkrétně v L1.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od zbozivulekral »

Chlapci, tak hlavně že vaše rady jsou naprosto přínosné... Na téma licencí a jejich platností jsou tisíce nejrůznějších blogpostů, článků, videí, párkrát se to řešilo i tady na fóru... Tudíž pozjišťovat si potřebné by mělo být pro tazatele naprosto easy. Teda kdyby se mu chtělo... Pojďte mi vyvrátit, že letectví je o pečlivé přípravě, sebevzdělávání a disciplíně... Až se vám to povede, klidně si poraženecky nasypu popel na hlavu a sepíšu tady elaborát o jednotlivých licencích.


Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od Eidi »

zbozivulekral píše:Chlapci, tak hlavně že vaše rady jsou naprosto přínosné... Na téma licencí a jejich platností jsou tisíce nejrůznějších blogpostů, článků, videí, párkrát se to řešilo i tady na fóru... Tudíž pozjišťovat si potřebné by mělo být pro tazatele naprosto easy. Teda kdyby se mu chtělo... Pojďte mi vyvrátit, že letectví je o pečlivé přípravě, sebevzdělávání a disciplíně... Až se vám to povede, klidně si poraženecky nasypu popel na hlavu a sepíšu tady elaborát o jednotlivých licencích.


1) Já jsem neřekl, že moje rada je naprosto přínosná. Já jsem ho aspoň odkázal někam, což je mnohem relevantnější odpověď než tvoje konstatování toho, že to lze dohledat snadno a rychle sám. 2) Mým záměrem není vyvrátit to, že letectví není o přípravě, sebevzdělávání a disciplíně apod.

Ono je to možná trochu o něčem jiném, než že by tazatel nechtěl, ale o tom, že se občas ve změti informací různě kvality, spolehlivosti, validity těžko vyznává. Informací je příliš. Tazatel nechtěl, aby dostal odpověď jak na podnose, ale aby mu někdo poradil, kde co může najít nebo jaké heslo do Googlu klepnout, aby našel to, co potřebuje. Je to něco, co mě osobně stojí minimum úsilí a pro tazatele to má velkou hodnotu.

A alibisticky se tu ohánět tím, že je Google a pokud chce být pilotem, tak že tohle musí zvládnout sám, je o ničem. To už je lepší neodpovídat. Jestli chceš pomoci, tak pomoz, ale nevychovávej tu.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od bubo »

aernor píše:Dobrý den,

chci se zeptat, jak je to s platností různých kurzů.
PPL(A) se udržuje počtem nalétaných hodin za rok ?pokud se nepletu?, ale jak je to s kvalifikací pro lety v noci, přístrojová kvalifikace IR(A), kvalifikace pro vícemotorové letouny, obchodní pilot letounů CPL(A), kurz součinnosti vícečlenné posádky MCC, letecká angličtina ICAO, Medical Class 1. Je potřeba i kurzy opakovat třeba jednou za rok?

Předem děkuji za odpověď.

vetsinu odpovedi mas tady:
CAA-ZLP-165 PRODLUŽOVÁNÍ A OBNOVA KVALIFIKACÍ PILOTŮ LETOUNŮ
https://www.caa.cz/wp-content/uploads/2 ... letoun.pdf

aernor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 10. 2019, 19:35
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od aernor »

Díky všem.

Většinou si všechny informace hledám sám, jelikož je to rychlejší než čekat na odpověď, která ani nemusí přijít, ale jelikož o tomto tématu nevím "nic" ( žádný průkaz jsem nikdy neměl ) a na internetu je určitě hodně stránek, které se tomu věnují, ale nedokážu ověřit jejich pravdivost ( když na jedné stránce píšou to a na druhé zase ono ).

Počítal jsem s tím, že zde jsou i piloti, kteří už kurzy obnovovali několikrát a tak pro ně nebude problém napsat za 2 minuty délku platnosti těch kurzů.

PS. ( ani nevím proč na něho reaguji, ale )
od zbozivulekral » 27. 02. 2018, 11:01 - Pánové, prosím o radu... V květnu poletím na JFK a řekl jsem si, že projednou nepoletím s Lufthansou, ale vyzkouším LOTího Dreamlinera. Tušíte někdo, jak je to ve WAW se salonky?

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od zbozivulekral »

aernor píše:od zbozivulekral » 27. 02. 2018, 11:01 - Pánové, prosím o radu... V květnu poletím na JFK a řekl jsem si, že projednou nepoletím s Lufthansou, ale vyzkouším LOTího Dreamlinera. Tušíte někdo, jak je to ve WAW se salonky?


Ok, ale teda v tomhle případě nebyl dotaz myšlen, jestli tam je salonek, ale spíš který a z jakého důvodu zvolit. Ty ses v tomto případě ptal na zcela základní obecné informace, které je fakt easy najít. Kdyby ses ptal na něco, co vyžaduje aspoň trochu insight jako např. jaký je rozdíl v Medical 1 vyšetření v Praze a ve Vídni, rád ti poradím, ale základy by si měl každý zjistit sám. :wink:

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od MEA »

pre doplnenie ti poviem aj GPL (vetrone) - na udržanie papierov treba - 1.nálet, 2.každoročne KTP (kontrola techniky pilotáže) s examinátorom, 3. každoročne preskúšanie z teórie (test - meteo, predpisy atď atď...) 4. dostatočný počet vzletov spôsobmi aké chceš lietať (aerovlek, navijak, samozvlet ...) a ešte by tiež malo byť - každoročne mať odlietané vymedzené pristátia s typmi s ktorými lietaš prelety (cross country flights), plus ak chceš lietať na pretekoch, chcú minimálne FAI "strieborné C" a nálet celkový - závisí od usporiadateľa pretekov. pýtal si sa síce na CPL atď, ale je dobré mať info, že aj u tých "obyčajnejších" preukazov je toho veľa čo musíš. krátka rada na koniec: prax robí majstra a kto veľa lieta nemusí ho nič z tohto veľmi trápiť, lebo to splníš rýchlo a s náletom mnohonásobne viac než je nevyhnutné. ako mi raz povedal jeden inštruktor "ked steš lítat málo, rovno sa na to vy.eb"... :) mal pravdu!

aernor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 10. 2019, 19:35
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od aernor »

MEA píše:pre doplnenie ti poviem aj GPL (vetrone) - na udržanie papierov treba ...

ptal jsem se hlavně proto, že jsem z firmy ( dobrovolně kvůli angličtině ) poslán na rok maximálně 2 roky na pobočku do zahraničí a přemýšlel jsem, že bych si něco zařídil už teď, ale vidím že je to blbost a je lepší počkat a víc se tomu věnovat potom

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Délka platnosti kurzů

Příspěvek od MEA »

aernor píše:
MEA píše:pre doplnenie ti poviem aj GPL (vetrone) - na udržanie papierov treba ...

ptal jsem se hlavně proto, že jsem z firmy ( dobrovolně kvůli angličtině ) poslán na rok maximálně 2 roky na pobočku do zahraničí a přemýšlel jsem, že bych si něco zařídil už teď, ale vidím že je to blbost a je lepší počkat a víc se tomu věnovat potom


tak si zisti, ci sa da lietat aj tam, zas jedine letiska a aerokluby na svete ni su u nas doma :)


Odpovědět