Pracovní doba pilotů

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Pracovní doba pilotů

Příspěvek od Thisway »

Pokud vím, tak v ČR má pilot "službu" 11,5 hodiny denně. Jsou do tohoto čísla připočítány i předletové přípravy? A vykonává pilot tuto službu každý den?


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Ano. Ne. Maximum je vsak ve skutecnosti asi 14:30.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Děkuji mnohokrát za odpověď, ale nedalo by se to nějak rozvést :wink: ?

VeeOne
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 20. 09. 2004, 10:17
Stav: Offline

Příspěvek od VeeOne »

Jsou do tohoto čísla připočítány i předletové přípravy?

Nebylo tohle náhodou už několikrát dostatečně provětráno? Jeden z projevů jistého "go-slow" kdysi dávno 8) byl ten, že piloti chodili do práce až od toho času, od kterého byli skutečně placení, tj. předletovou přípravu nemohli před letem v žádném případě stihnout.
To, že se to teď už zase "toleruje" je jejich věc, bohužel to je jeden z důvodů proč to celé funguje tak jak to funguje, ono totiž mít na jednu stranu plná ústa keců, jaká je to bída, jak s nima ČSA vy&&bává, jak musejí moc pracovat za málo peněz je sice hezké, a víceméně i pravda, ale na druhou stranu ochota dělat část svojí práce de facto zadarmo moc váhy jejich argumentům nepřidá... :roll:

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od VictorK »

To VeeOne:
industrialni akce typu „go slow” jsou v zasade jedinou nenasilnou formou, jak na sebe ci na urcite problemy v ramci oboru upozornit. Jestli si dobre vzpominam, podobnou formu zvolili i ridici letoveho provozu ve Frankfurtu, kdyz chteli pridat. Vysledkem dusledneho a pecliveho dodrzovani vsemoznych narizeni, predpisu a limitu byla delsi letova doba, horsi kapacita letiste, dlesi prulety, tedy dohromady velka zpozdeni :evil: a mimo jine nakonec i pridani na platech ridicim :wink: . Od te doby je zase vse jako driv.

Dale nevim, jestli je VeeOne zamestnancem nejake letecke spolecnosti, nebo jestli leta. pokud ano, mel by vedet, ze dobe sluzby posadek je zpravidla venovana cela kapitola v provozni prirucce provozovatele a dlohodobe planovani posadek je napr. v CSA osetreno dalsim predpisem. Proto se na otazky, ktere klade Thisway neda odpovedet v jednom radku.
A pokud VeeOne neleta, muze to jit zkusit, je dalsi konkurs na letusky v CSA a muze tedy system zmenit zevnitr :) . Je prece blbost, aby nekdo neco delal zadarmo :shock: , ze?!
A na zaver souhlas - ano, tohle tema se tu uz nekolikrat resilo.


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

V1: To jste trosku smichal. Predletova priprava zacina 1 hod pred letem (po evrope). 35 minut pred letem musim byt v letadle, cesta trva cca 10 min a rekneme ze je treba si dat tak 3-5 minut rezervu v cekani na autobus, pokud mi zrovna ujel s jinou posadkou. Tzn, na studium materialu mam tak 10-15 minut. Predletova priprava samozrejme pokracuje po nastupu do letadla pripravou letadla a dalsi praci, prave na to onech 35 minut. Pokud si chci procist materialy v klidu a dat si rezervu treba pro pripad nejake zavady na letadle (nefunkcni APU, vypadnuta GPS), zvazit a preptat se, kam letadlo leti nasledne (pokud je v me destinaci levnejsi palivo nez v PRG tak privezu ho tolik, aby uz se v praze nemuselo pribirat), nebo naopak je v destinaci palivo o mnoho drazsi a tak uz z prahy beru i na cestu zpet ale musim to spocitat, chce to tak o 5 minut vice pro kapitana. Samozrejme jako kopilot potrebuji jeste dalsich 5 minut navic, aby papiry rozporcoval a sam si je precet (povinnost). Takze do prace prijdu tak 25 minut pred pripravou, prevleknu se a 15 minut pred zahajenim sluzby sedim na pripravne a zacinam porcovat dokumentaci a kontroluji mapy. Za 10 min prijde kapitan (t-65) a za 15 minut je hotovo. V t-45 vyrazime do letadla a v T-35 tam sedime. Odlet na cas, pokud je bagaz, palivo, catering, cestujici, ... (kumulovane asi pouze 15% pripadu). To co jste popisoval bylo work-to-rule / plneni povinnosti: v case t-60 se spolu setkame s kapitanem na pripravne a predstavime se. Samozrejme ze vam potom vyjde odlet v cca T+10 nejdrive, vetsinou tou dobou je letadlo tak akorat pripravene.

Odmena za praci ma pausalni (65%) a vykonovou (35%) slozku. Vykonova je od odletane hodiny, takze predletova priprava a poletova cinnost (30 min) se neplati, stejne jako prulety mezi jednotlivymi sektory (2 linky denne = 4 sektory = 1x priprava 60 min, 3 x prulet 55 min, 1x poletova cinnost 30 min). Odmenu za praci ale dostanu, to je prece v me pevne slozce platu. Chodit do prace tak, abych dokazal byt v klidu 35 min pred odletem v letadle, neni otazka prace zadarmo ale toho, ze si vazim sveho vlastniho zdravi, nechci byt vystresovany jeste pred nahozenim motoru, plne si uvedomuji ze jsem odmenovan nadprumerne a s radosti a hrdosti poskutuji svemu zamestnavateli a chlebodarcum (=cestujicim!!!) sve nejlepsi sluzby.

Thisway: Pracovni uvazek je 37,5 hodin tydne, stejne jako u ostatnich zamestnancu. V celkovem skutecnem mesicnim souctu (130-170 hod) to tak i vychazi. Do pracovni doby se zapocitava doba sluzby (priprava, let, 30 min poletova cinnost, prulety), skoleni (cca 40 hod rocne), pravidelna prezkouseni (cca 30 hod rocne), pohotovost na pracovisti (cca 120 hodin rocne). Pohotovost doma (cca 50 hod rocne) se nezapocitava. Prescasy ve vysi 150 (120?) hod rocne se standardne nezapocitavaji, z teto rezervy skutecne vybereme asi 50% coz vetsinou pada na vetsi provozni zpozdeni nebo na odlet z hotovosti, kdy se vracite daleko po jejim planovanem ukonceni (odtoho se to dela, ale technicky se vam prodluzuje pracovni smena po jejim zahajeni). Vyse uvedene zhruba plati v CSA.

Druha stranka veci je maximalni denni delka letove sluzby a na to jste se zrejme puvodne ptal. Pro Evropu zjednodusene je maximum 12 hodin, spolecnost muze naridit +1 a v pripade provoznich problemu mohu jit na jeste +2. Za kazde pristani pocinaje tretim -30 min. Priprava a poprava :) se zapocitavaji. Pro lety pres 3:30 (samara a larnaka jeste ne, kanary, tel aviv, cairo uz ano) je to 13 +1 +1. Pokud se pracuje v rozmezi 00-04 mistniho casu letiste zahajeni, tak ze odpocitava take 50% doby odpracovane v tomto intervalu. Toto plati v CR.

VeeOne
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 20. 09. 2004, 10:17
Stav: Offline

Příspěvek od VeeOne »

VictorK & Flightdetent: Ahá, tak jestli vás už platěji za to, že do práce chodíte už před začátkem pracovní doby, tak to je ovšem jiná, to sorry.

je dalsi konkurs na letusky v CSA a muze tedy system zmenit zevnitr

Ne fakt ne, děkuji, vidím to socialistické panoptikum jménem ČSA každý den z okna, a úplně mi to stačí. :wink:

Xatem
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 07. 2005, 15:27
Stav: Offline

Příspěvek od Xatem »

Pokud se pracuje v rozmezi 00-04 mistniho casu letiste zahajeni, tak ze odpocitava take 50% doby odpracovane v tomto intervalu. Toto plati v CR.[/quote]
Pokud vím tak je to rozmezí od 0200-0600 místního času, tzv. cirkadiální útlum
[/quote]

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

FlightDetent píše:(2 linky denne = 4 sektory = 1x priprava 60 min, 3 x prulet 55 min, 1x poletova cinnost 30 min). .

Nezlobte se, jestli jsem nějak extrémně mimo, ale chápu to dobře tak, že na dvě evropské linky je pouze jedna předletová příprava a jedna poletová činnost? :o

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Eagle »

Thisway:no ten průlet mezi linkama je využit na předletovou přípravu,ale někdy to je fofr

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

FlightDetent píše: (2 linky denne = 4 sektory = 1x priprava 60 min, 3 x prulet 55 min, 1x poletova cinnost 30 min).

Asi jsem trochu pozadu :wink:
"2 linky denně=4 sektory=1x příprava 60 min" jsem si vyložil tak, že na obě linky stačí 1 příprava. Co jsem pochopil špatně? :oops:

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Příspěvek od OR »

Chtel bych s e zeptat, jak je to v cerpanim paliva i na zpatecni let.
Da se rict o kolik ma letadlo vetsi spotrebu, kdyz veze paliva vyrazne vic? Zmeni se vyrazne letove vlastnosti, kdyz je masina poloprazdna a na MTOW?
Zajmalo by mne, jaky radove musi byt rozdil v cenach paliva, aby se to vyplatilo.

Engine Failure
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 03. 02. 2006, 23:51
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Příspěvek od Engine Failure »

OR-je to dost obsáhlý dotaz.K té spotřebě jsme se učili,že stoupá úměrně s hmotností.To znamená např.když vezmu o tunu paliva víc při TOM 50 000 kg,bude letoun o 2 % těžší a bude mít o 2 % vyšší spotřebu.Při spotřebě cca 2500 kg na hodinu letu to bude tedy o 50 kg více.Zvýšená hmotnost dále posune nahoru všechny rychlosti na start i přistání,což může být nevýhodné při krátké dráze ap. :roll:

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

Thisway píše:
FlightDetent píše: (2 linky denne = 4 sektory = 1x priprava 60 min, 3 x prulet 55 min, 1x poletova cinnost 30 min).

Asi jsem trochu pozadu :wink:
"2 linky denně=4 sektory=1x příprava 60 min" jsem si vyložil tak, že na obě linky stačí 1 příprava. Co jsem pochopil špatně? :oops:


1x60min priprava pred letem na prvni segment
3x55min prulet = poletova a predletova priprava na dalsi segmenty
1x30min poletova cinnost pro posledni segment

Aspon tak to chapu ja...

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

P.T.: Tak tak.

Xatem: Mas samozrejme pravdu. WOCL je 0200-0600 mistniho casu. Dekuji za opraveni.

FD.


Odpovědět