Dopravní pilot

Luko2
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 355
Registrován: 03. 11. 2004, 12:21
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Luko2 »

marlet píše:ahoooj všici
ja bych chtěl vědět jen to, že jsem slyšel, a četl, že za ATPL na ČVUT a nebo v aeroklubechje za výcvik chtějí oklem milionu. moc rad bych vědel, jak se to asi shani? asi blbě.. :cry:
taky jsem četl, že by mohl zaplatit Tvuj budouci zaměstnavatel a ty mu potom budeš zplácet.. je to možny? diky Marek 8)

Spamovani je tvuj konicek? Staci to preci napsat pouze jednou a ne to kopirovat do vice temat...


marlet
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 19. 07. 2007, 22:16
Stav: Offline

Příspěvek od marlet »

Ahojte. Mam dotaz na ty, kdo studu, studoval a nebo alespoň se pokoučel dostat na ČVUT obor dopravní pilot.
rád bych se zeptal, jak jsou těžký přijímačky z mat, fyz a Aj. Mat a Fyz tak nějak nemam strach. nejvíce mě zajímá úroveň anglické znalosti. Díky.

cptDawe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 04. 09. 2010, 21:21
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od cptDawe »

Ahoj všichni...

Potřeboval bych nějaké bližší info o oboru Prof. Pilota na ČVUT.. Rád bych na tento obor, ale docela by mě zajímalo jak těžká je zde matematika z fyzikou... popř. co nejvíce se za látky uplatňuje..

A také jaké jsou zhruba náklady (finance), dejme tomu tak od počátku vyšetření na zdravotní způsobilost na UCL až po samotné ukončení tohoto oboru.. (za předpokladu že bych si všechny výdaje hradil sám)..

Bohužel žádnou licenci zatím nemám.. a pokud bych na tento obor šel.. bylo by to nějak pro mě nevýhodné?

Děkuju předem za případné reakce na moje dotazy.. Mějte se, Ahoj ;-)

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Ty naklady jsou (veeelmi, veeelmi) zhruba 800 000 - 1 000 000 jen za letani...

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Ace2 »

To bych přidal. Jedna věc jsou ceníky za létání ve školách a druhá věc je realita. Reálně je potřeba počítat s náklady (v dnešní době a situaci +- pár let dopředu) kolem 1.4-1.6 mkč

Ve školách ti totiž oblíbeně zamlčí, co všechno cena neobsahuje o proti ceníku a že základní licence ATPL(frozen) je ti v podstatě k ničemu a je třeba si k ní dodělat další kvalifikace, které sice nejsou povinné v rámci získání licence, ale potencionální zaměstnavatelé je požadují a leckdy je to i podmínka pro samotné zaslání žádosti o práci. Popřípadě pro tvůj další pilotní rozvoj po škole.

Pak je třeba zhodnotit, že po škole budeš mít nalétáno + - 200 hodin a abys sis mohl poslat životopis alespon na práci na nějakém turbovrtulovém letadle je požadavek nejméně kolem 500 hodin. Tedy je třeba uvažovat jak získat další dodatečný nálet několika stovek hodin. Pro představu samotný nálet každch 100 hodin by stál cca 400 tis kč. Požadavky na práci na dopravním letadle jsou už samozřejmě vyšší a chce to praxi několika stovek až tisíc hodin.

Naivní představa, že si odlítáš 200 hodin a pak tě někdo posadí do Bulíka je skutečně naivita. Netvrdím, že takový stav nebyl, když bylo málo pilotů. Nicméně byla to 2 letá abnormalita a těžko říci když a zda vůbec někdy se vrátí.


Tomas01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19. 07. 2009, 21:04
Oblíbené typy letadel: A320, B777- 200lr
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Tomas01 »

Podle mého názoru bude v letech okolo roku 2017 opět nedostatek pilotů zapříčiněný dodávkou nových letadel společnostem. Neříkám v ČR, ale celosvětově (Emirates, Etihad......). Někdo na těch mašinách přece lítat musí!

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od skater »

Tomas01 píše:Podle mého názoru bude v letech okolo roku 2017 opět nedostatek pilotů zapříčiněný dodávkou nových letadel společnostem. Neříkám v ČR, ale celosvětově (Emirates, Etihad......). Někdo na těch mašinách přece lítat musí!


Otázkou je, zda kolem roku 2017 bude tak dostatečná poptávka, aby všechna letadla mohla zůstat ve vzduchu......

Tomas01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19. 07. 2009, 21:04
Oblíbené typy letadel: A320, B777- 200lr
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Tomas01 »

Doufám a věřím že jo. Vím, že je to trochu věštění z křišťálové koule, ale věřím, že společnosti ví co dělájí, když obědnávají letadla.

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od skater »

Tomas01 píše:Doufám a věřím že jo. Vím, že je to trochu věštění z křišťálové koule, ale věřím, že společnosti ví co dělájí, když obědnávají letadla.


Třeba si myslí, že oni budou leadery trhu a létat budou, narozdíl od mnoha společností, které díky neefektivitě zcela skončí....

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Ace2 »

Což je docela pravděpodobný. A založit nové společnosti bude v podstatě nemožné. Protože aby se společnost stala konkurence schopný a dokázala generoval efektivitu provozu, tj šáhnout si na slevy u dodavatelů, nebo generovat nízký zisk (ale dostatečný zisk) z velkého obratu potřebuje společnosti imho fleet tak 15-20 letadel minimálně.

Projekty, kdy si pár lidí a investor založí aerolinky a naleasujou 2x 737 je projekt maximálně tak na sezónu. Alespoň v EU.

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od creyman »

http://www.letectvi.cz/letectvi/Article69937.html

"...v zoufalé snaze sehnat personál" a pak, že je málo práce. Stačilo se poptat v Evropě.
Asi málo platěj..?

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Jeeloo »

To neni tak jednoduche poptat se v Evrope :) Mas tucha o Cinskych uradech a jejich pozadavcich? Ja si nemyslim, ze to je eldorado s 200 hodinama sup do Ciny letat dopravu :) Obavam se, ze tam budou limity stejne jako jinde -> 500+ hodin na turbinach/tpropech atd. Mozna se pletu, nemam zadne info z Ciny, nikdo ze znamejch tam neleta :)

Tomas01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 19. 07. 2009, 21:04
Oblíbené typy letadel: A320, B777- 200lr
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Tomas01 »

Tak to vypadá, že prostě dneska člověk s 200 hodinama nemé šanci :x .

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Jeeloo »

Dnes opravdu ne a nebo mas dobre zname. Bohuzel, dnesni realita, ktera se snad za par let zase zmeni :)

Roddick
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 26. 09. 2010, 11:22
Stav: Offline

Re: Dopravní pilot

Příspěvek od Roddick »

Ještě se vrátím k otázkám ohledně přijímaček na čvut.
Není až takový problém zjistit, jak vypadá matika a fyzika. O tomhle ma dopravní fakulta dost na svých stránkách, popřípadně fora. Ale vůbec nevím, co očekávat od angličtiny. Angličtinu dělám teď 3. rokem, odhadl bych se na slabší Intermediate (B1+). Nároky na AJ jsem nikde nenašel, ani zkušební testy, nevím v jaké podobě to bývá.
Pokud máte jakékoli informace k AJ na přijímací zkoušky, sem s něma prosím :)


Odpovědět