Jak se stát pilotem

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Petr31 »

Hellow píše:Zdravím,
právě z článků pana Jurka sem se dohrabal ke Qatarské "otázce". Chtěl jsem se zeptat jestli někdo nemá nějaké zkušenosti, či tak nějak. Ono sehnat si informace ohledně přijetí a podobných věcí problém není, zajímají mě spíš nějaké zkušenosti, jelikož slyšet to od někoho, kdo podobnou procedurou prošel a od někoho zevnitř je rozdíl.
Jinak díky za odpověď,

edit: I když je pravda, že napsat mě nejdřív těm "institucím" nenapadlo, takže to udělám rovnou díky,


..no vidíš!Za zeptání nic nedáš!Tak hodně zdaru!


Deivoos
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 09. 2013, 21:43
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Deivoos »

Zdravím,
zabýval se někdo již problémem financování pilotního výcviku tzn. jaký typ půjčky si vzít, kde si půjčit, výška měsíční splátky, délka splácení, atd...? Docela by mě todle info zajímalo. :)

Pěkný zbytek dne,
Deivoos

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Jeeloo »

Jasně, zabýval :) Připrav se na to, že pokud nemáš nemovitost, nedosáhneš dnes nad 500 000 Kč, plus mínus cca 100K. Bohužel, an klasickou půjčku ti banka prostě více nedá, bez zaručení nemovitostí. zapomeňa na AeroJob, to už je historie.

Takže si na 2,3 milionu korun, které cca budeš potřebovat, připrav barák/byt v hodnotě cca 2,8-3 miliony (nepůjčí nad 75 procent hodnoty) a připrav se také na to, že 20 let budeš platit 17-21 000 Kč měsíčně, protože úroková sazba je tam poněkud vyšší, než nákup nemovitosti.

Taktéž, pokud nejsi dostatečně bonitní pro banku (neberu v potaz to, že ti rodiče dělají spoludlužníky) v rozmezí cca 35 000 Kč měsíčně, tak na to nedosáhneš, bohužel :(

Abych ti to zrekapituloval - kalsická půjčka je nanic, krutě jí zaplatíš a nestačí, takže opravdu Americká Hypotéka. Tu bych si vzal až ve chvíli, kdy mám následující:

- PPL
- Medical I
- ATPL teorii

A slušnou práci, bez ní jí nedostanu :)

Takže pokud nemáš bohaté rodiče, přeji hodně štěstí, tohle je reálná cesta, jak to bude vypadat :)

P.S. Pokud to zvládneš, nastoupíš do TVS za 20 měsíčně a budeš muset stále téměř tuto částku splácet, takže je dost vhodné mít o cca 200 000 Kč více, ale to už je jen ze zkušeností :D

Deivoos
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 09. 2013, 21:43
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Deivoos »

Takže pro mě je to prakticky nedosažitelné. Můžu jen doufat, že nastane akutní nedostatek pilotů a aerolinky začnou platit za úpis pilotům výcvik samy. (btw. Emirates zakládá vlastní školu pilotů, bude to tam takhle fungovat nebo ne ?)
Je někde jinde ve světě situace jiná ? Např. kdybych si osvědčení dělal v US, mají tam banky příznivější podmínky?

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Jeeloo »

Hele není, taková situace nikdy ani nebyla. Vždy si piloti platili výcvik (po roce 1990 samozřejmě, předtím jsem byl ještě fakt moc malej na Svazarm:)) a nikde ve světě ti výcvik nezaplatí. AbInitio programy, které aerolinky vyhlašují, vůbec nejsou devizou levného výcviku. V zahraničí si připrav naopak mnohem více, kolem sta-stodvacet tisíc euro není problém.

Nezapomeň, že dneska už si platíš i typovku. A na typovce musíš bydlet a tak, což z ní dělá dneska další položku 500-700 000 Kč, dle toho na co :)

Ale opravdu se nedočkáš doby, kdy budou aerolinky platit pilotům výcvik, to dříve porostou ryby na stromech :) Možná, opravdu jen MOŽNÁ se vrátí někdy to, že za úpis dostaneš typovku :D

Dneska nemáš ani s ní jistou práci, leckdo čeká rok a více na umístění a za krvavé peníze udržuje licence, aby pak nastoupil za 18000 Kč k Travel Service :)

Taková je realita. Ale pokud miluješ létání, zkousáš to i tak a nějak to půjde - já jsem toho příkladem, taky to nějak jde a nevyhrál jsem sportku :D


Deivoos
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 09. 09. 2013, 21:43
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Deivoos »

No zní to dost otřesně. Bohužel nemám bohaté rodiče, ani příbuzenstvo. Jsem teď v prváku na střední a rozhodování kam jít na vejšku mě čeká za poměrně "dlouho" (ale ono to uplyne jako voda). Doteď jsem měl jasnou vizy - jít na ČVUT, nějak sehnat milion (do nedávna jsem v sobě uchovával zastaralé info a domníval se, že je cena za výcvik furt okolo 1M CZK, ale nedávno jsem bohužel zjistil, že se to pohybuje okolo 2M CZK) a udělat si osvědčení. Teď si mě ale totálně vykolejil a řikám si, že je to pro mě docela nepřístupná cesta. Takže si začínám pohrávat s myšlenkou ATC, nebo jíné práce spojené s letectvím.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Jeeloo »

Když to chceš, tak to jde. Není nic, co by se nedalo nějak udělat. Toho jsem se roky držel a prostě mi to jen trvalo trochu déle. Pokud máš sen, jdi si za ním.

Navíc, na ATC se nedostaneš, to je prostě fakt. Dostane se tam mizivé procento uchazečů, opravdu. Nej z nej. Já to zkoušel 3 roky a nakonec jsem neuspěl. Angličtinu jsem měl perfektní, vše ok, ale prostě mi na tohle nebylo dáno :)

Řeš tohle vše, až budeš mít v kapse maturitu, do té doby jsou všechny cesty stejně uzavřeny, to je první krok :)

piggy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18. 07. 2015, 13:19
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od piggy »

Kdyz to tu tak ctu, tak si s nadsazkou rikam, zdali je lepsi s pilotovanim zacit jako mladoch, nebo jako uz relativne starsi jedinec :)

Vaze se k tomu muj dotaz, rad bych se vsim seknul a taktez (jako mnoho ze zde prispivajicich) si splnil svuj sen. Co me trosku brzdi je vek. Je mi 26, 3skoly za sebou, 4ta ukoncena. 3-4 roky studia neni zase tak moc, nic co by se nedalo s trochou pile a odhodlani zvladnout (ovsem kdyz uz ma konecne clovek vek na rodinu, setreni na barak, atd. tak se rozhodne udelat neco prapodivneho :D). Ovsem jak tak ctu, zacinate v 17ti letech, na druhou stranu, pak shanite praci "jen abyste to nejak posplaceli". Praci mam, relativne dobre placenou (neni to teda zadny ranec, ale neni to 14tisic za kasou). Ani ty penize me nejak moc nebrzdi (ne teda ze bych to vytahnul z kapsy, to vubec, bylo by to pekne 20let splaceni, ale penize budou, my nebudem). Ovsem vazne si rikam, jak je to s tim vekem, mohl by me nekdo rict, zdali se na to radeji v tomhle veku uz mam vykaslat nebo to zkusit? :)

Druha vec, kterou teda bohuzel neovlivnim je zdravotni stav. Obavam se, ze +A zdravotni stav u me asi neprojde (celiakie, autoimunitni porucha stitne zlazy -> odoperovana stitna zlaza). Je fakt, ze jsem zatim nekoukal, co vse se tam posuzuje, ale obavam se, ze tohle by mohlo byt prekazkou. Nevite nekdo jakpak to je?

Posledni problem, ktery by mohl nastat je anglictina. Jsem samouk, ovsem vzhledem k tomu, ze mam dostudovane softwarove technologie, pracuji v oblasti pc, bez anglictiny bych se neobesel. Co jsem tak chodivaval na pohovory, obcas jsem i slysel/videl udivene nazory, ze jsem samouk, ze umim vic nez leckteri, co anglictinu "studuji" uz nekolik let. Ovsem velkou velkou velkou rezervu mam v casech, sklonovani, nepravidelnych slovesech, atd.. Je to vec, ktera se da doucit, ale otazka je, "jak rychle".. Nekde jsem tu myslim cetl (mozna to bylo v jinde), ze anglictina je treba velmi dobra, ale pokud clovek nema problem napriklad se serialem bez titulku, nemel by to byt problem. Co je na tom pravdy?

Hlavni co me "tizi", je onen vek. Ale je zajimave, jak clovek s prubehem let meni "nazory", priority, atd. :) je mi jasne, ze kdyz by se nahodou nepovedlo, budu rok, dva, tri, treba 5let, 10, 15let bez prace pilota :D :) Ale mit tu "moznost" pilotem byt, mit tu moznost se divat tam nahoru, to je k nezaplaceni :) (mym snem byl uz od malicka armadni stihac, tam je ovsem sance 0.000000001% bohuzel. Postupem casu si rikam, ze snad i ten dopravni pilot je vetsi sance)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Fabo »

1. vek: treba David Dosoudil, ktery byl aktivni i tady na foru - urcite najdes prispevky o studiu na OAA - lita za Thomas Cook. Ten mel po tricitce kdyz se do toho poustel. Vek neni prekazkou, jistym smerem je to i vyhoda - mas uz za sebou nejakou praxi v praci, mas vystudovano - to ti muze dopomoci treba k lepsim podminkam financovani.

2. zdr. stav: Neni nic jednodussiho, nez si proste ten medical zaplatit ted hned. A bud projdes a si v cajku, nebo neprojdes a neutopis penize ve vycviku abys pak o x set tisic pozdeji zjistil, ze v podstate zbytecne, pac zivit se tim te stejne nenechaj.

piggy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18. 07. 2015, 13:19
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od piggy »

ad 1) presne jak pises, na jednu stranu to mohu brat jako plus, na druhou stranu jako minus. Co urcite by pro me plus bylo, ze CVUT uz dostudovany mam (FEL), takze fyzika, matika by pro me nemela byt prekazkou. Otazka je, jestli bych sel cestou CVUTu (dostal-li bych se tam znova :D), nebo pres nejakou externi leteckou skolu (vcera jsem po necem koukal, ze nabizeji i MPL (otazka vsak je, jestli je MPL lepsi/horsi nez ATPL. MPL se mi zda drazsi. Jsem rad, ze nejsem "jediny", kdo by s tim rad zacal takhle "pozde" (viz odkaz na Davida Dosoudila, ktery doufam urcite nebude jediny :)), ovsem v dnesni dobe, kdy cas jde dopredu rychleji nez pred 20ti lety to vsak muze byt castecne i nevyhodou :D :)
Zajimalo by me jak je to s tim studiem? Vzhledem k praci, zdali tam jsou moznosti treba kombinaneho studia nebo je to striktne denni studium (pak by byl po 30ce problem, pac skloubit skolu a praci v pripade denniho studia je takrka nemozne :D), samozrejme ze to na strankach najdu, ale zajimala by me zkusenost nekoho, kdo si tim prosel.. Jestli je to treba u Czech Aviation Training Centre stejne..

ad 2) urcite, medical bych zarizoval hned zprvu, pac na tom by to mohlo krachnout asi nejvice (spolecne s penezi a anglictinou :D)

Kdyz by se tu objevil nekdo, kdo zacinal "pozdeji", nekdo dalsi, popripade sam David Dosoudil, urcite uvitam nejakou podporu/nepodporu, rady, tipy, atd.

Dekuju moc

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jak se stát pilotem

Příspěvek od Fabo »

1. CVUT a vubec primery k VS vynech.
Nejjistejsi cesta do kokpitu je asi pres sponzorovany program skol jako OAA, CTC, Jerez. Tam prijdes jako nic, pak te naucej teorii, jdes treba do Ameriky odlitat vycvik, pak se vratis do Britanie, jeste neco malo teorie, neco malo vycviku a koncis po ~dvou letech jako ATPL(F) s jet orientation kurzem.
MPL je multipilot licence. Teorie by snad mela byt srovnatelna, prax zamerena na vicepilotni posadky. Skoncis s MPL ktere po nejake dobe lze prevest za splneni dodatecnych podminek na ATPL. Nemas PPL, nemas CPL, nemas MEP ani IR jako takove. Proste muzes litat v posadce v lince ktera to uzna.

No a pak muzes litat "tak ruzne", udelat si PPL nekde, pak nalitat hodiny, udelat CPL, MEP, nalitat hodiny, nekde mezi tim IR... skoncis teoreticky stejne jako z prvniho pripadu, akorat ti to bude trvat dyl. Ale, pozice na trhu prace je podstatne horsi. Jsi jen jeden z mnoha.


Odpovědět