VUT Brno - Profesionální pilot - názory na tento nápad:
VUT Brno - Profesionální pilot - názory na tento nápad:
Dobrý den, vymyslel jsem zvláštní cestu, jakou by se dalo možno vydat, ale rád si poslechnu názor mnohem zkušenějších, takže:
VUT Brno poskytuje vysokoškolské bakalářské studium Profesionální pilot s možností následujícího magisterského studia Letecký provoz. Podmínkou je dosažení kvalifikace PPL do začátku druhého ročníku. A mě napadla tato věc:
Jít na tento obor, během prvního ročníku si udělat licenci PPL, kterou si udržovat třeba vlekáním, mezitím dále studovat až do bakaláře tento obor, zakončit to teoretickou zkouškou ATPL a poté udělat magisterské studium. Během této doby shánět peníze na další kvalifikace. Proč zrovna takto?
Protože když je neseženu, tak budu mít vzdělání v oblasti letectví s titulem ing. a když je seženu, tak si tím můžu pojistit případný neúspěch.
Všechno to je čistě hypotéza a proto čekám na vaše názory, co si o tom myslíte. Díky
VUT Brno poskytuje vysokoškolské bakalářské studium Profesionální pilot s možností následujícího magisterského studia Letecký provoz. Podmínkou je dosažení kvalifikace PPL do začátku druhého ročníku. A mě napadla tato věc:
Jít na tento obor, během prvního ročníku si udělat licenci PPL, kterou si udržovat třeba vlekáním, mezitím dále studovat až do bakaláře tento obor, zakončit to teoretickou zkouškou ATPL a poté udělat magisterské studium. Během této doby shánět peníze na další kvalifikace. Proč zrovna takto?
Protože když je neseženu, tak budu mít vzdělání v oblasti letectví s titulem ing. a když je seženu, tak si tím můžu pojistit případný neúspěch.
Všechno to je čistě hypotéza a proto čekám na vaše názory, co si o tom myslíte. Díky
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 346
- Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
- Bydliště: Koucourkov
- Stav: Offline
Zdravim, doufam ze se nebudes zlobit kdyz ti reknu jak to vidim ja.
1. Aerovlek - na jakekoliv litani za penize potrebujes minimalne licenci obchodniho pilota; vlekarinu podle mych dojmu delaji povetsinou stari mazaci a trva to nez se k tomu dostanes
2. pokud se nepletu, pokud udelas ATPL (A) 650...myslim ze si musis vsechny potrebne licence dodelat do 7 let, pokud mas penize tak je to dost casu
Nechci te v zadnem pripade odrazovat, jenom chci at si rozmyslis plno veci.
1. Aerovlek - na jakekoliv litani za penize potrebujes minimalne licenci obchodniho pilota; vlekarinu podle mych dojmu delaji povetsinou stari mazaci a trva to nez se k tomu dostanes
2. pokud se nepletu, pokud udelas ATPL (A) 650...myslim ze si musis vsechny potrebne licence dodelat do 7 let, pokud mas penize tak je to dost casu
Nechci te v zadnem pripade odrazovat, jenom chci at si rozmyslis plno veci.
1. Vim, ze nemuzu litat za penize, ale kdyz uz si to PPL udelam, abych to mohl studovat, tak tu licenci chci nejakym zpusobem udrzet a v aeroklubu jako vlekar by to slo. Tim padem bych mel potrebny nalet (nemyslim tim ted na CPL, ale aspon na udrzeni PPL). Nevim ted jak to s tim vlekanim presne je, ale myslim ze musim mit nalet kolem 5 hod. na danym typu + kvalifikaci TOW. V Medlankach kde litam na vetroni, tak vlekaji i mladi.
2. S temi 7 roky mas tusim pravdu, ale porad je to doba za kterou se muze ledacos stat a muzu sehnat penize na dalsi kvalifikace. Takze mam cas 3 roky studia + dalsich 7 let na to, abych si udelal CPL vcetne vsech potrebnych dolozek, jinak je tam ta zaloha, jak jsem se zminoval vyse.
Nevim, jestli je to pochopitelny, co jsem napsal, ale me nenapada nejaky rozumny reseni, jak toho docilit a mit to aspon trochu zajisteny, kdyby neco. Je to fakt na svinu, protoze uz i vojenskyho pilota, kam se hlasim letos neotevrou, takze cim dal vic se snazim hledat rozumnou cestu civilni
2. S temi 7 roky mas tusim pravdu, ale porad je to doba za kterou se muze ledacos stat a muzu sehnat penize na dalsi kvalifikace. Takze mam cas 3 roky studia + dalsich 7 let na to, abych si udelal CPL vcetne vsech potrebnych dolozek, jinak je tam ta zaloha, jak jsem se zminoval vyse.
Nevim, jestli je to pochopitelny, co jsem napsal, ale me nenapada nejaky rozumny reseni, jak toho docilit a mit to aspon trochu zajisteny, kdyby neco. Je to fakt na svinu, protoze uz i vojenskyho pilota, kam se hlasim letos neotevrou, takze cim dal vic se snazim hledat rozumnou cestu civilni
Skytravel píše:Zdravim, doufam ze se nebudes zlobit kdyz ti reknu jak to vidim ja.
1. Aerovlek - na jakekoliv litani za penize potrebujes minimalne licenci obchodniho pilota; vlekarinu podle mych dojmu delaji povetsinou stari mazaci a trva to nez se k tomu dostanes
2. pokud se nepletu, pokud udelas ATPL (A) 650...myslim ze si musis vsechny potrebne licence dodelat do 7 let, pokud mas penize tak je to dost casu
Nechci te v zadnem pripade odrazovat, jenom chci at si rozmyslis plno veci.
Je to len dojem. Pravdou je že na vlekara ti staci 60hod total.Hlavne si nalietas hodiny ako velitel lietadla. Tieto hodiny su potom dolezite.Potrebujes ich 100.Z klasickeho vycviku ich nemas.Na viacpilotnych lietadlach mozes mat tisice hodin,ovsem ako 2.pilot.Ked si potom vniektorej skole dolietas dalsie kvalifikacie,tak "sumasumarum" ta to moze stat menej ako kompletny vycvik ATPL.Otazka je ake budes mat v nejakom aeroklube podmienky a moznost vlekat ,alebo odlietat ine hodiny zdarma.Cesta k zniženiu nakladov na vycvik ATPL to urcite je .Nebudes prvy ani posledny ,ktory to takto urobil.Pokial ti tato cesta vyjde bude to urcite menej ako 7 rokov.Takže hlavu hore a neodhadzuj flintu do žita.Kdo velmi chce tak ma velku šancu na uspech aj ked to zozaciatku vyzera problematicky a beznadejne.Drtiva vacsina dnesnych profikov dopravnych pilotov sa nenarodila bohatym rodicom.
Skytravel píše:Zdravim, doufam ze se nebudes zlobit kdyz ti reknu jak to vidim ja.
1. Aerovlek - na jakekoliv litani za penize potrebujes minimalne licenci obchodniho pilota; vlekarinu podle mych dojmu delaji povetsinou stari mazaci a trva to nez se k tomu dostanes
2. pokud se nepletu, pokud udelas ATPL (A) 650...myslim ze si musis vsechny potrebne licence dodelat do 7 let, pokud mas penize tak je to dost casu
Nechci te v zadnem pripade odrazovat, jenom chci at si rozmyslis plno veci.
Samozřejmě, že na kvalifikaci TOW nepotřebuješ mít licenci obchodního pilota. To by plachtaři dolétali. A jak píše airxxxx je důležité si vybrat ten správný aeroklub, kde je hodně plachtařů a málo motorářů. Pak létáš jak o zlaté vidle:-)
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Airxxxx píše: Je to len dojem. Pravdou je že na vlekara ti staci 60hod total.Hlavne si nalietas hodiny ako velitel lietadla. Tieto hodiny su potom dolezite.Potrebujes ich 100.Z klasickeho vycviku ich nemas.
Radsi se zeptam, nez abych neco pochopil spatne:
1) Kdyz budu chtit dolozku TOW, tak musim mit nalet 60hod jako velitel letadla nebo uz je v tom i 45 hod vycviku?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 15
- Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
- Stav: Offline
no na TOW ti stačí 60 h , 10 hodin na typu na kterém budeš vlekat z toho 5 jako PIC, ale myslím si že to je málo , je to obrovská zodpovědnost nejen za sebe ale i za toho za tebou , jako plachtař to určitě víš, a navíc pokud vím tak vlekaře dělají spíše dlouholetí členové aeroklubu ...
no a k tomu prvnímu nápadu , vem si že PPl a ten nálet aspon ted atěch 60 hodin, to tě tak těch 250 tisíc stát bude, takže i s tím musíš počítat a navíc mám takový pocit že se takovýhle obor nedá studovat se zaměstnáním takže si během studia asi toho nějak moc nevyděláš...
no a k tomu prvnímu nápadu , vem si že PPl a ten nálet aspon ted atěch 60 hodin, to tě tak těch 250 tisíc stát bude, takže i s tím musíš počítat a navíc mám takový pocit že se takovýhle obor nedá studovat se zaměstnáním takže si během studia asi toho nějak moc nevyděláš...
Vim, ze je to hrozna zodpovednost, nekdy se jim divim, ze nas vubec tahaji, hlavne kdyz se v prvni zatacce divam docela zblizka na ty lidi na zahradkach, ale k veci:
Sice me to bude stat 200tKc, ale rozhodne to je mnohem min, nez si hned pujcit pres milion a doufat, ze to splatim-navic bych to musel splacet uz pri studiu. Mezitim se taky muze ledasco stat (treba vyhram ve sportce-vtip). No a kdyz penize nebudou hned, tak muzou byt potom-porad mam po studiu 5 let, kdy mi bude platit teorie ATPL. Nemyslim si, ze vlekarinu muzou delat jen starsi i kdyz to tak asi v aeroklubech byva (u nas co vim, tak jsou 2 docela mladi co delaj vlekare, ale mozna jen proto, ze to jsou oba piloti u CSA).
Minimalni rocni nalet je kolik hodin? Jestli by se to dalo rozumne financovat i bez TOW (obcas nejaky znamy, technicky prelet atd.).
Sice me to bude stat 200tKc, ale rozhodne to je mnohem min, nez si hned pujcit pres milion a doufat, ze to splatim-navic bych to musel splacet uz pri studiu. Mezitim se taky muze ledasco stat (treba vyhram ve sportce-vtip). No a kdyz penize nebudou hned, tak muzou byt potom-porad mam po studiu 5 let, kdy mi bude platit teorie ATPL. Nemyslim si, ze vlekarinu muzou delat jen starsi i kdyz to tak asi v aeroklubech byva (u nas co vim, tak jsou 2 docela mladi co delaj vlekare, ale mozna jen proto, ze to jsou oba piloti u CSA).
Minimalni rocni nalet je kolik hodin? Jestli by se to dalo rozumne financovat i bez TOW (obcas nejaky znamy, technicky prelet atd.).
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 15
- Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
- Stav: Offline
na PPL musíš mít tuším 12 hodin za rok a jednou za dva roky jít na přezkoušení, ..
a jestli se můžu zeptat ve kterém ročníku si a co studuješ?
jinak nevím jak je toi teda v brně ale vím že v ostravě si u onoru PP a letecký mechanik teda pracovat nedá , to musíš dělat na plno, nabídnout ti tam jen prezenční studium a už proto že u PP máš furu teorie, kamarád právě udělal bc. a hodně dlouho nevylezl od konížek...
každopádně nevím jestli to víš ale tedak začal být i nový trend u aerolinek a podle mě to pak i bude snad všude a to typovka na třeba boeing tě stojí 700 000,-+ plus musíš mít tuším i MCC , a udržovat si pak MEP a IFR taky není finančně žádná sranda...
lae jinak kamarádovi půjčili na studenstkou půjčku 230 tisíc , takže i tak to jde ,ale boužel po konci studija splatí o 50 % víc..
každopádně hodně štěstí
a jestli se můžu zeptat ve kterém ročníku si a co studuješ?
jinak nevím jak je toi teda v brně ale vím že v ostravě si u onoru PP a letecký mechanik teda pracovat nedá , to musíš dělat na plno, nabídnout ti tam jen prezenční studium a už proto že u PP máš furu teorie, kamarád právě udělal bc. a hodně dlouho nevylezl od konížek...
každopádně nevím jestli to víš ale tedak začal být i nový trend u aerolinek a podle mě to pak i bude snad všude a to typovka na třeba boeing tě stojí 700 000,-+ plus musíš mít tuším i MCC , a udržovat si pak MEP a IFR taky není finančně žádná sranda...
lae jinak kamarádovi půjčili na studenstkou půjčku 230 tisíc , takže i tak to jde ,ale boužel po konci studija splatí o 50 % víc..
každopádně hodně štěstí
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 15
- Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
- Stav: Offline
na PPL musíš mít tuším 12 hodin za rok a jednou za dva roky jít na přezkoušení, ..
a jestli se můžu zeptat ve kterém ročníku si a co studuješ?
jinak nevím jak je toi teda v brně ale vím že v ostravě si u onoru PP a letecký mechanik teda pracovat nedá , to musíš dělat na plno, nabídnout ti tam jen prezenční studium a už proto že u PP máš furu teorie, kamarád právě udělal bc. a hodně dlouho nevylezl od konížek...
každopádně nevím jestli to víš ale tedak začal být i nový trend u aerolinek a podle mě to pak i bude snad všude a to typovka na třeba boeing tě stojí 700 000,-+ plus musíš mít tuším i MCC , a udržovat si pak MEP a IFR taky není finančně žádná sranda...
lae jinak kamarádovi půjčili na studenstkou půjčku 230 tisíc , takže i tak to jde ,ale boužel po konci studija splatí o 50 % víc..
každopádně hodně štěstí
a jestli se můžu zeptat ve kterém ročníku si a co studuješ?
jinak nevím jak je toi teda v brně ale vím že v ostravě si u onoru PP a letecký mechanik teda pracovat nedá , to musíš dělat na plno, nabídnout ti tam jen prezenční studium a už proto že u PP máš furu teorie, kamarád právě udělal bc. a hodně dlouho nevylezl od konížek...
každopádně nevím jestli to víš ale tedak začal být i nový trend u aerolinek a podle mě to pak i bude snad všude a to typovka na třeba boeing tě stojí 700 000,-+ plus musíš mít tuším i MCC , a udržovat si pak MEP a IFR taky není finančně žádná sranda...
lae jinak kamarádovi půjčili na studenstkou půjčku 230 tisíc , takže i tak to jde ,ale boužel po konci studija splatí o 50 % víc..
každopádně hodně štěstí