VUT Brno - Profesionální pilot - názory na tento nápad:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

2blanikpilot: nedramatizuj to, ano je to náročné chodit do školy, dělat pilotní výcvik a u toho i něco málo vydělat, ale když není zbytí, tak to musí jít...ano, je trend dávat přednost pilotům s typovkou, ale v ČSA například tenhle trend ještě nenastal a věřím že jen tak nenastane. Pak by se dopravní lítání stalo ještě daleko méňě dosažitelné pro běžné holky a kluky :? Navíc se zase po nějaké době situace v ČR vyvinula tak, že je poptávkach po pilotech..

na udržení PPL ( v tomto případě SEPu), na které Ti stačí tuším nálet 10h solo a hodina s instruktorem v období 2let po které platí, a pak je Ti SEP prodloužen automaticky na další 2roky, jinak je to přezkoušení s examinatorem.


lik
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 03. 11. 2007, 00:27
Stav: Offline

Příspěvek od lik »

2 dell
Kdepak, už i ČSA kouká po pilotech s typovkama.
Přesněji řečeno: "Viceprezident pro letový provoz a výkonný ředitel letových posádek mohou přednostně rozhodnout o přijetí pilota, držitele potřebné platné typové kvalifikace." Rozuměj přednostně vůči pořadí wait listu.
Jojo, asi to bude chtít opravdu sehnat někde pár kaček. :-)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

ano, ta klauzule tam opravdu je, ale zatim co vím, tak nebyla použita, od doby, kdy tenhle předpis pro výběr pilotů vešel v platnost :wink:

blanikpilot
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
Stav: Offline

Příspěvek od blanikpilot »

ael zase si vem že v šude v zahraničí musíš už typovku mít , a CSA je tuším jedna z mála asi jediná v čr která ji nechce přímo, ale myslím že kdybys měl spoléhat jenom na CSA tak ze se asi pekne nacekas..
a nevote musis mit na typovku vubec i MCC.?

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

MCC je většinou součástí typovky :wink:


blanikpilot
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
Stav: Offline

Příspěvek od blanikpilot »

aha takže když dáš prachy na typovku tak v tom máš i MCC a nevíte někdo na kolik tak výjde typovku na ATR .?

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

víme :D pošlu Ti SZ....

blanikpilot
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
Stav: Offline

Příspěvek od blanikpilot »

no a jen pro zajímavost, viděl jsem spoustu chlápků, kteří mají vlastní leteckou školu na ultralighty, prostě si udělaly instruktorát koupily jedno ero a dělají na něm leteckou školu , myslíte že se tím dá uživit nebo ne.?
no a eště pls kolik tak zhruba stojí ta typovka na ATR...

blanikpilot
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
Stav: Offline

Příspěvek od blanikpilot »

aha tedka jsem si tu cenu přečet, teda a úplně mi vyrazila dech :wink: , takže tedka už se vším všudy zaplatíš dvakrát tolik než bez type ratingu. teda ale takovéhle dělo sem teda nečekal, myslel jsem že to stojé tak o půlku mín :)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

zase záleží kde tu typovku asi děláš... jiná bude cena u nás, jiná někde po světě :wink:

blanikpilot
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 25. 10. 2007, 12:57
Stav: Offline

Příspěvek od blanikpilot »

já mám takový pocit ale že to je všude podobné , stejně jako PPL , CPL a další . v USA to dělat nemůžeš podle FAA , takže si myslím že to možná se to bude lišit pár desítkama tisíc , ale určitě to nebude nějak výrazně levnější...

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

no je rozdíl platit typovku na buldu cca mega u nás a nebo 2Otis euráču v německu :wink:

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: VUT Brno - Profesionální pilot - názory na tento nápad:

Příspěvek od vita »

Zdravím, tak už to po letech dolehlo i na mě (jé, já byl tak v osmičce základky, když jsem sem začal chodit, a teď mám dva týdný na podání přihlášky na VŠ :D )
Objevil jsem, že obor Profesionální pilot je i na VUT Brno, je to taky integrovaný kurz, koukám, že vyžadují PPL před nástupem do druháku?
ČVUT by pro mě byla samozřejmě lepší varianta, už jen proto, že do Prahy to mám 45 minut (a mohl bych bydlet doma) a do Brna v lepším případě (EuroCity) dvě hodiny u normálních rychlíků pak 2:45, ale zase na ČVUT.
Ale v Praze berou tak 23 (přišlo jich loni kolem 35), příjmačky z matiky, fyziky a angličtiny a před příjmačkama chtějí vyšetření z ULZ - což je hoooodně drahá sranda, kdežto na VUT mají společný prvák a tam berou bez příjmaček do celkového průměru ze střední do 1,7 já mám neuvěřitelných 1,69 a pak se to nějak dělí do profesních oborů. Napíšu pak ještě někomu z té školy, jaká je šance se tam dostat.
Já nejsem moc na matiku, fyziku (vlastně v tom od prváku sbírám 4ky na vysvědčení), angličtina mi problémy nedělá, snad ani praktický výcvik nebude (i když autoškola - to byl boj :D )

Když jsem dneska objevil to VUT, tak si říkám, že bych navštívil ULZ, měl v ruce zdravotní potvrzení (a nebo taky ne a bylo by rozhodnuto), dal přihlášky na obě, ČVUT priorita, když se nedostanu (nebo spíš "až se nedostanu"), tak by mě na průměr měli vzít do Brna, PPL můžu dělat v Kolíně o víkendech a je to zase reálnější!

Co myslíte vy?

Pzag
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 04. 05. 2007, 18:06
Stav: Offline

Re: VUT Brno - Profesionální pilot - názory na tento nápad:

Příspěvek od Pzag »

Vyšetření na ULZ je nic. je to 9k? a v porovnání s tím co tě bude stát zbytek, je to zanedbatelné. Ja teda nevim, ale pokud chce člověk na ATPL (už to je cíl jak prase, když se divám na spolužáky kam lezou) tak příjimačky na ČVUT jsou oproti tomu banalita. ČVUT hotovo. Nevim, co se učí na VUT, ale jelikož je to strojní fakulta, tak tam stejně bude matika a fyzika a oproti SŠ je to celkem sila.
Vždyť když si projdeš ukázkovy přijimačky na ČVUT tak to tak strašny neni. Matika se řeší z hlavy, vycházi to krasně a ještě máš abcd, fyzika to samy půl teoretické otázky a zbytek příklady a to více méně napasování na vzorec. Neříkám, že si sem 100% jisty, že to dam levou zadni, ale když koukám na tebe (nic proti) tak kdyby byl zbytek jak ty, tak :D

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: VUT Brno - Profesionální pilot - názory na tento nápad:

Příspěvek od ondra.t »

muj názor je, že by sis měl nejdřív zkusit ULZ na 1. třídu. sice PPL se dá odlítat se dvojkou, ale pak na vyšší (CPL,ATPL,..) potřebuješ jedničku a pokud by jsi tim neprošel na začátku sice přijdeš, o 9tis (nebo kolik to te stojí), ale aspon budeš přemýšlet jestli budeš chtít investovat PPL.


Odpovědět