Pilot vrtulniku LZS

Odpovědět
pageros
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 49
Registrován: 09. 04. 2007, 19:12
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Pilot vrtulniku LZS

Příspěvek od pageros »

zdravim vas, chtel bych se zeptat, zdali nekdo z vas nevi, co obnasi tato prace - letani pro leteckou zachranku (alfahelicopter, apod.), co musi pilot vse umet atd... chapu ze musim mit licenci na vrtulnik, ale zajimalo by me, co ten pilot, krom pilotovani musi delat, jestli treba i pomaha pri zachranovani, nebo se stara hlavne o vrtulnik a jake jsou zhruba pozadavky pro splneni licence.. tot pro tuto chvili asi vse, diky za odpovedi :wink:


PipkiN
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 66
Registrován: 01. 06. 2006, 21:03
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PipkiN »

Jestli se nepletu, tak pilot přímo se akce záchrany nezúčastňuje, od toho je tam doktor + paramedik ;)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Příspěvek od JackBrno »

Určitě nepatří k jeho povinnostem pomáhat záchranářům. Navíc musí hlídat vrtulník, vždycky se seběhne spousta čumilů. Řekl bych, že se do záchrany zapojí maximálně otevřením dveří a možná pomocí s nakládáním. Víc se po něm nežádá :-)

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »

JackBrno píše:Určitě nepatří k jeho povinnostem pomáhat záchranářům. Navíc musí hlídat vrtulník, vždycky se seběhne spousta čumilů. Řekl bych, že se do záchrany zapojí maximálně otevřením dveří a možná pomocí s nakládáním. Víc se po něm nežádá :-)


Docela by mě zajímalo, jak daleko nikdo nesmí stát při startu takového vrtulníku, aby se mu nic nestalo. Posádka je vždy pilot a dva záchranáři?

pageros
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 49
Registrován: 09. 04. 2007, 19:12
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od pageros »

je to zajimavy, a co je konkretne potreba za licenci k tehle praci? tu licenci asi clovek musi mit a pak muze jit zadat o praci, ze? neni to treba tak, ze by si ta firma sama cvicila piloty? jsem asi na dnesni pomery dost uletel co? :-D
jinak s tou vzdalenosti jako odborne nevim, ale byl jsem u letiste, kdyz pristaval nejaky eurocopter a byl jsem docela dost blizko, takovych 6m to mohlo byt, uz si presne nevzpominam, ale bylo to podle meho nazoru relativne blizko..


Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Pan Am »


Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Příspěvek od Jeeloo »

Licence rozebirat nebudu, ty jsou jasne. Pilot Zachrane sluzby co vim, tak musi mit nejen licence, ale take znacne zkusenosti a nalet. Minimalne nevim kolik to je, ale jde to do stovek hodin na typu a v ruznych situacich + prezkouseni na ruzne typy pristani na ruznem povrchu a dalsi veci.

Ale zase je to od meho kolegy, jehoz kamarad leta s helikopterou profesionalne.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Příspěvek od JackBrno »

Robert píše:
JackBrno píše:Určitě nepatří k jeho povinnostem pomáhat záchranářům. Navíc musí hlídat vrtulník, vždycky se seběhne spousta čumilů. Řekl bych, že se do záchrany zapojí maximálně otevřením dveří a možná pomocí s nakládáním. Víc se po něm nežádá :-)


Docela by mě zajímalo, jak daleko nikdo nesmí stát při startu takového vrtulníku, aby se mu nic nestalo. Posádka je vždy pilot a dva záchranáři?


Nesmí stát tak blízko, aby byl v dosahu rotoru :-) Při startu z pevného povrchu se totiž vrtulník většinou nakládní na různé strany, než ho pilot stabilizuje a rotor se tak může na okrajích dostat poměrně nízko. A určitě bys tam nechtěl stát :-) Jinak se dá ale být poměrně blízko, jen je potřeba se připravit na slušný průvan :-) Rozhodně ti z hlavy odfoukne kšiltovu, mě ji shodil i když jsem měl přes ni ještě protihluková sluchátka a je problém udržet se ve stoje :-) Každopádně ale laické čumily bude posádka před vzletem odhánět dost daleko.

Mlok Skvrnity
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 08. 2007, 14:34
Stav: Offline

Příspěvek od Mlok Skvrnity »

dsa pozaduji nalet 1000 hodin, z toho 500 jako cpt. nezajima je typ, typovku na EC135 stejne nikdo mit nebude, leda nekdo od policajtu. jak je to u policajtu nevim

fighter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 20. 04. 2007, 16:55
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Pilot vrtulniku LZS

Příspěvek od fighter »

Co já vím tak piloti lítaj dva (cpt. a druhý pilot), tak je to alespon u policie, nejsem si jistej s tim náletem, ale kdo má nalítáno 1000h aniz by to byl profik?
Znam kluka, kterej lita s EC u policie a milionar to neni na to aby si moh
zaplatit 1000h (x ca60 000Kc/h) na to aby mohl jit litat konecne za penize.
Myslím, že si piloty cvičej sami (aspon policajti).
Ale bez zaruky.

TaZZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 23. 10. 2014, 19:50
Stav: Offline

Re: Pilot vrtulniku LZS

Příspěvek od TaZZ »

I kdyz je toto tema starsi rad ti to zodpovim :ugeek:
pilot LZS musi mit telekomunikacni certifikat,licenci(licence obsahuje 450-650 hodin vyuky z toho 35 hodin letani(30 hodin den 5 hodin v noci),naletano pres 1000 letovych hodin a doboru znalost co se tyce gps souradnic a helicoptery(aby mohl vedet ci muze dal letet nebo ne)...
tez musi mit zdravotnicky kurz(takovy pilot+paramedic v jednom)
helicopteru ohlida policie...
musi donest nositka....
doktor a medic vstupuji jeste pred vypnutim rotoru....
musi byt skloneni....
stale te muze chytnou bocni vitr... [-(

tohle je vse....
pripadne pouzi strejdu googla....

TaZZ

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Pilot vrtulniku LZS

Příspěvek od JackBrno »

TaZZ:

"Trochu starší" je poněkud slabý výraz :-) Je to už 6 let a co jsem koukal, tak tazatel na fórum psal naposledy před čtyřmi lety. Takže adresovat odpověď konkrétně jemu asi nemělo moc smysl ;-) Jinak ale informace určitě zajímavé a třeba se někomu hodí.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Pilot vrtulniku LZS

Příspěvek od Jeeloo »

TaZZ píše:pilot LZS musi mit telekomunikacni certifikat,licenci(licence obsahuje 450-650 hodin vyuky z toho 35 hodin letani(30 hodin den 5 hodin v noci),naletano pres 1000 letovych hodin a doboru znalost co se tyce gps souradnic a helicoptery(aby mohl vedet ci muze dal letet nebo ne)...


Trochu zmatený, že? :D To je tak když si někdo, kdo o tom neví nic vygoogluje co se dá a pak to splácá dohromady.

Sorry, cením si snahy, ale napsal jsi to fakt hodně zmateně a máš tam takové polopravdy.
A jak říká Jack, odpovídat na takhle staré vlákno...

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Pilot vrtulniku LZS

Příspěvek od MEA »

LZS na SK lietaju - ak sa nemylim - pilot+zachranar+lekar

piloti su casto ex-vojenski vrtulnikari

takisto ked pilot nalieta nejake tie desiatky (stovky?) hodin na rovine, poslu ho na zlozitejsiu bazu (odkial sa lieta kopcovity teren)


Odpovědět