Výcvik pilotů na ČVUT

Odpovědět
dlanak
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 25. 01. 2003, 18:46
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od dlanak »

vše co o tom víte


sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od sever2 »

To jako scháníš informace?? Možná by tě zajímal tenhle odkaz http://www.fd.cvut.cz/Czech/CP1250/K621 ... dex1cz.htm

dlanak
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 25. 01. 2003, 18:46
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od dlanak »

Ano, to jsem cetl jiz nejmin 1000x :) Ja myslel jako nejaky informace, ktery tam nejsou - treba jak je to v praxi a tak....

Ondras
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 353
Registrován: 09. 02. 2003, 20:13
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Ondras »

Je to asi tak ze na CVUT dostanes teoreticky zaklad a na praxi (samozrejme z vlastni kapsy placenou) chodis litat na kurz do FTO F-Air, Bemoair, Delta System Air nebo Let's Fly

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od sever2 »

No jelikož to tam běží teprve první rok, tak opravdu moc toho nevím. Syn mé profesorky zeměpisu se sem hlásil a pokusí se i příští rok (nyní byl 29. a brali 25 lidí). Pak snad budu mít víc infa.

Jinak ale, jak tam píšou, závěrečnou část kurzu IR by měla cvakat aerolinka, které se člověk upíše. Bylo by zajímavé takovou smlouvu vidět.


Ondras
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 353
Registrován: 09. 02. 2003, 20:13
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Ondras »

Presne tak. Aerolinka zacvaka podle me tak max. typovou kvalifikaci na dopravni masinu. Ale zkus se upsat CSA a co kdyz budes chtit litat u Travelu?

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od sever2 »

Ondro,
sám podle mě platíš licenci ATPL-Airline Transport pilot License. Pak uzavřeš smlouvu se svou budoucí aerolinkou a tak zaplatí výcvik IR-Instrument Rating. myslím, že je tam snad i možnost dopomoci k úvěru tím, že se ta aerolinka poskytne příslib pracvního místa.

"Ale zkus se upsat CSA a co kdyz budes chtit litat u Travelu?"

Chápu co tím chceš říct, ale zvolil jsi špatný příklad. Kdybys viděl platovou strukturu ČSA a Tarvel Servicu, naprosto bys tu větu obrátil.

Jinak ale musím říct, že nevím. Musíš prostě udělat dobrý výběr hned na začátku. Problém tady bude v tom, že ten výběr spíš provádí aerolinka...no to je jedno. Ještě sem chtěl říct, že práce pilota je svým způsobem něco jako dělat kariéru. není radno moc často měnit zaměstnání. Mnohdy tak můžeš klidně začít od píky.

Ondras
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 353
Registrován: 09. 02. 2003, 20:13
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Ondras »

Dobře dobře. Myslel jsem to tak ze celou castku za vycvik, (tj.900 000) zaplatis stejne celou z vlastni kapsy. A financovani pomoci uveru neni zrovna dobry zpusob co se urokového hlediska týče...bohužel pro nás budoucí piloty. Jaké jsou vlastně platové podmínky u ČSA a TVS?

Jirka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 740
Registrován: 18. 01. 2003, 23:05
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Jirka »

Co mám zprávy z ČSA, tak F/O má okolo 60 000 a kapitán po 5 letech 90 tisíc. Ale je tam rapidní rozdíl mezi B737 a A310. Samozřejmě nepočítám příplatky a pohotovost, kterou maj taky solidně placenou.

dlanak
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 25. 01. 2003, 18:46
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od dlanak »

Jirka: a nevis kolik tam ma F/O ATR ?

Kdysi jsem se ptal jednoho pilota na profesni postup u CSA a je to pry takhle : F/O ATR > F/O B737 > Capt. ATR > Capt B737

Jirka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 740
Registrován: 18. 01. 2003, 23:05
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Jirka »

Tak to fakt nevím, ale podle té posloupnosti by to mělo být okolo 40000. Ale to je na pilota dost málo. To by všichni zdrhli na západ. Pamatuju na nějaký článek, kde Vlasta Diblikova F/O B737 ČSA vypráví o své kariéře. Mluví tam o pomyslných rozdílech mezi platem můžů a žen. Právě ona tam naznačuje určitou platovou posloupnost, takže možná to je takhle.

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od sever2 »

Jo ten postup je správnej. Plat se odvíjí od produktivity práce. A je jasný, že produktivita pilotů menších letadel je menší než pilotů těch věcí. Je to přesně to na co spousta pilotů ve světě nadává, ale je to logické a správné.

Ondras
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 353
Registrován: 09. 02. 2003, 20:13
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Ondras »

Větší éro=větší plat? Logiky to moc nedává. Když pomineš délku směny tak moc dalších argumentů nezbývá...

Ondras
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 353
Registrován: 09. 02. 2003, 20:13
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Ondras »

sever2: a jaká je u TVS platová struktura? Maj víc letů měsíčně než piloti ČSA. Mimochodem licence ATPL obsahuje CPL,IR/ME a MCC a to celé si platíš sám.



Změněno uživatelem - Ondras na 17/02/2003 19:45:32

Jirka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 740
Registrován: 18. 01. 2003, 23:05
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Stav: Offline

Výcvik pilotů na ČVUT

Příspěvek od Jirka »

Větší letadlo = větší zodpovědnost = náročnější podmínky = dražší letadlo = dražší výcvik = větší prestiž


Odpovědět