Řidič autobusu s Cčkem

Skytravel
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 346
Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
Bydliště: Koucourkov
Stav: Offline

Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od Skytravel »

Ahoj

Dlouho uz jsem tady nebyl a nevim jestli je tohle tema aktualni, ale zajimal by me vas nazor na tenhle clanek

http://aeronoviny.cz/html/piloti_strojnici.html

diky 8)


BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od BB »

Něco na tom je, ale pan kapitán/pilot zapomněl na to, že jsou tací, kteří třeba nemají možnost od 14 létat, tak prostě začnou až v těch 18 a mají k tomu vztah. Odlítají před nástupem do aerolinek sice "jen" těch 200 hodin, ale poctivě, a navíc celou dobu ve výcviku, který zdůrazňuje nejen schopnosti uřídit letadlo, ale také kázeň dodržovat postupy a předpisy (což bohužel mnoha aeroklubákům chybí a ve dvojčlenné posádce je to pak s nimi peklo, protože si dost nepřevdvídatelně dělají, co chtějí). A co hlavně autor pominul, tak moderní letadla vyždují strojníka a ne pilota, protože systémy jsou zálohované, ale člověk není. Takže pokud jeden systém odejde, je tam druhý, a situací, kdy opravdu "vše" vypadne a je nutné dopravní letadlo řídit jako větroně, je minimum. Zato neznalost obsluhy FMS a chování jednotlivých módů autopilota vede k potenciálně nebezpečným situacím každý den a kapitán/pilot pak opravdu musí být sakra dobrý pilot, aby si všimnul blbostí, které do počítače nacvakal jen protože není dobrý strojník.

pilot01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 21. 10. 2008, 16:59
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od pilot01 »

Zajimavý článek,v něčem souhlasím v nečem ne.Já jsem fanda do letectvní od malička,na letišti jsem v jakoukoliv volnou chvíli ať už na aeroklubovém nebo koukáním na velká dopravní letadla.Mým snem bylo vždy létat,kdekoli,kdykoli,za cokoli,teď se mi to trošku plní když procházím výcvikem u letecké školy a souhlasim,že už pohled na ty kluky co tam jsou,kteří po střední škole nevěděli co dál dělat a v televizi viděli reklamu s obrázkem brejlatého pilota a mají rodiče kteří jim výcvik zaplatí,tak si řekli "já budu pilot" a přihlásili se na vysokou školu obor"dopravní pilot"ten pohled je opravdu hrozný a když ty lidi vídím,že jim jde jen o to aby měli dobré peníze ,vysoké svoje ego a dá se říct i lukrativní povolání,to je když budu ještě mírný na poblití,neboť do svých dvaceti let života nevěděli jak letadlo vypadá a nejednou chcu být pilot?????Přesně takhle to dneska funguje(neříkám že u všech)ale je to smutné a je pravda,že pokud to bude takhle pokračovat dál,tak létání se stane opravdu nebezpečné ne že by byli blbé letadla,ale piloti kteří mají výcvik od nuly do ATPL za necelé dva roky a vstah k letadlům žádný.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od františek dobrota »

A co hlavně autor pominul, tak moderní letadla vyžadují strojníka a ne pilota, protože systémy jsou zálohované, ale člověk není.


Možná právě proto se musely stát takové věci jako Turkish a Buffalo, nehody při kterých došlo k selhání v základním úkolu "letět". Bournemounth a starší Oslo, kde to bylo o fous, nepočítaje.Souhlasím, že primárně vyžadují současná letadla strojníka.. do okamžiku kdy se začne něco dít.
Co se týče zmiňovaného K.M. myslím že zrovna on si tenhle útok nezaslouží (nevím co s ním autor zažil), znám lepší ale určitě i mnohem horší. Naopak má alespoň technické vzdělání..i když někdy i zkušenosti z řízení sodovkárny se můžou hodit.. :D

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od casiophea »

myslim, ze na tom neco je..je to velmi dobre napsane..z pismenek dycha zkusenost...laska k letani...trochu obavy o letani...
mohu to posuzovat jen z pohledu uzivatele, tedy cestujiciho, ale....
vzdycky jsem mela dojem, ze byt pilotem , je opravdu jen pro ty nejnadanejsi se vztahem k letani , ze by se v techto kruzich nemel vyskytovat nekdo, kdo chce jen lukrativni zamestnani...asi jsem mela tak trochu zkreseleny nazor..
sice je pravda, ze technicky vsechno jde dopredu...je pravda, ze je potreba,aby i pilot mel technicke vzdelani..tedy vedel kam sahnout , kdyz je zle..ale ..zase ale..predevsim by mel umet letat...
ja vim, ze doba je jina..snad by se mel zastavit kapku cas, myslim, ze se vsim jdeme velmi rychle kupredu bez toho, aniz bychom nekdy vedeli kam a proc...omlouvam se,jen moje uvaha nad spechem ..snad se nikoho nedotknu... :wink:


micc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 03. 06. 2009, 21:37
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od micc »

upřímně, já jsem aeroklubák , kolem mě znám hodně lidí s opravdouvou láskou k létání. Ale už jsem tam viděl i pár lidí, kteří zkrátka se rozhodli že to třeba zkusí at poznají co to je ,nebo už sem i slyšel i důvody jako - procestuju svět.
já myslím že je to blbost. Pilot MUSÍ být opravdu někdo kdo má k létání vztah. Nejlépe že začínal jako modelář, pak plachtař a přes spoustu hodin v termice šel na motorové. to je podle mě pilot,který jak už bylo napsáno v článku má cit pro létání, létání ho baví a je velká praděpodobnost že když se něco stane, situaci vyřeší lépe a s předstihem než někdo kdo chce jen procestovat svět.
Připadá mi to podobné jako kdyby někdo chtěl být podnikatel a v životě nebyl nikde zaměstnanec. - Hodně lidem se to podaří a firmu si vybudují,ale ještě víc jich krachne a skončí :(

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od BB »

Kdo k létání vztah nemá, tak se ani daleko nedostane, protože ho prostě šprtání na zkoušky bavit nebude. Jen mi vadí přesvědčení, že ten jediný a správný vztah je modelaření, pak větroně, pak aeroklub a poštěstí-li se, tak aerolinka. Kdo je lepší doktor, ten, kdo má sen pomáhat lidem nebo ten, koho fascinuje biologie a poznání vědy?
Já jsem začala až v 18, komerční leteckou školu jsem si vybrala ne proto, že jsem se chtěla předvádět na letišti v leteckých slunečních brýlích, ale protožě mi vyhovoval přístup, kdy jsme si "hráli na velké letadlo" od začátku včetně cvičného vyplňování FPL, předletové přípravy apod. Mám ráda organizaci aerolinek a u těch budu lítat (snad) klidně za poloviční či menší plat, na druhou stranu by mě tolik nebavilo za sebelepší peníze neustále vlekat a lítat okruhy s žákama. Jsem ráda, že mám dva motory, nemusím se bát každého mraku a můžu se pustit dál než na dokluz letiště.
Proti těm, co mají za sebou zaslouženou kariéru na všech druzích letadel a jsou opravdu páni (a dámy) piloti, nic nenamítám a smekám, ale je třeba pamatovat na to, že aerolinka vozí lidi za peníze a ty za ně chtějí určité služby, rozhodně neplatí za to, že si ti dva vepředu zkouší pády a trefují se do vrcholků mraků, až je všem na zvracení. Takže by několika zarytým aeroklubákum neškodilo pár víkendů místo na letišti strávit v jazykové škole, aby nekoktali nesmysly do PA a mohli se alespoň průměrně domluvit na organizace odbavení na letišti, stejně tak by se jim hodilo pár lekcí managementu a smyslu businessu, aby zarputile netrvali na přesném času odletu (a tím včasném odjezdu na zahrádku na pivo), i když polovina cestujících ještě nemá naložené kufry apod.

roberto321
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 15. 05. 2009, 14:58
Oblíbené typy letadel: delfin, 154, jak40, cherokee, atr...
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od roberto321 »

Tak a je to tu...Neda mi nereagovat na clanok ktory napriek tomu ze (ako bolo spomenute) vysiel z ust cloveka zo "skusenostami"... Mam pocit ze je o niecom inom ako o obavy z buducnosti leteckeho priemyslu. Myslim ze autora proste hnala zavist alebo ina forma skryteho odporu voci pilotovi o ktorom pisal. Uplne nezmysli som nasiel v sekcii pan pilot (ten z aeroklubu). Neviem- posudte sami- Lietal som od 5tich rokov na uputanych modeloch. potom, od tretej triedy na ZS-ke s RC modelmi...kazdy vikend hodiny a hodiny...ako 10 rocny som mal vystupenia v cechach (valasske mezirici) a vo wiener neustadt...(alebo tak neako). Doma som v zime lepil modely a cital letectvo. V skratke... Na aeroklub som nemal financie nakolko som z chudobnej rodiny a pametam si ako som na vianoce dostal pod stromcek obalku v ktorom mi otec "dal" jeho rc vrtulnik...Urobil som si technicku skolu a stale kukal k oblohe. Zacal zivot a ja sa stale pozeram k oblohe...Prestahoval som sa do Uk a po rokoch som dostal inziniersky post z ktoreho mozem platit ATPL vycvik. Davam do neho kazdu libru. Ucim sa kazdy den od 5tej rana do 7mej pred robotou a potom vecer...vikendy studujem cele v miestnom aeroklube kde si robim modularne CPL. Nelietal som sice na vetroni...Ale tak ako iny ludia si plnim sen. Tak rychlo, vtedy a takou formou akou sa, vzhladom na moje okolnosti da. A ze budem pilot strojnik? To uz preco? Myslim ze ta pasaz pisatelovi clanku usla... Takze zdravim Pilotov strojnikov ktory napriek tomu ze behaju okolo rodiny sa rozhodli bojovat za svoj cen..za cenu najvyssiu...neistotu buducnosti na ukor rodinneho rozpoctu. Ahojte.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1003
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od FlightDetent »

Cely clanek je podle me naprosto popleteny. Nevim, zda autora k tomu vedl fakt ze nekoho blizkeho a "skutecneho" k letce nevzali (uz to slovo naznacuje cca 35 lete odtrzeni od reality). Kazdopadne brat si do huby K.M. je dukazem hluboke desorientace prekonane jen vysledky zamysleni nad nehodou AF.

A.J.Scandall
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 127
Registrován: 23. 02. 2003, 18:09
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od A.J.Scandall »

Klídek.... Do podstaty problému nejlépe pronikneš, až někdy s KM poletíš a zeptáš se ho na PM od něj z aeroklubu. To je podle mě totiž autor či spoluautor tohohle článku. Dotyčný od reality není odtržený 35let, ale "jen" 15, ale zjevně to stačí. Dotyčný byl svého času známý svými "průvany", které podobnými články dělal na úřadech a organizacích (ÚCL, LAA, AeČR), někdy oprávněně, někdy méně, někdy mimo mísu... A co je tohle, ať si každý názor udělá sám, já se nad tím usmívám.

Plně souhlasím s tím, že je to celý pěkně popletený, ale plní to bohužel autorův cíl - že se toho chytají lidé, kteří kvůli tomu vidí rudě a hned tvrdí, že naopak dopravní pilot musí být pilot-strojník a ne letec, což je taky blbost, optimum je někde uprostřed...

františek dobrota zcela správně vypíchl čtyři případy, kdy na palubě pro změnu chyběl letec - mě hlavně vyděsil ten Bournemouth, to je velmi podobné Amsterdamu, rozdíl je jen v tom, že se z toho nakonec dostali (B737-300, pitch 44°, rychlost 82kts) , a tak se mlčelo. A nebyli to žádní Turci, ale sami angličané...

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2900
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od Night fly »

Co se stalo v Bournemouthu? Na aviation-safety.net o tom neni zadna zminka... :?:

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od františek dobrota »


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2900
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od Night fly »


aviator777
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16. 06. 2009, 09:22
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od aviator777 »

A.J.Scandall píše:Klídek.... Do podstaty problému nejlépe pronikneš, až někdy s KM poletíš a zeptáš se ho na PM od něj z aeroklubu. To je podle mě totiž autor či spoluautor tohohle článku. Dotyčný od reality není odtržený 35let, ale "jen" 15, ale zjevně to stačí. Dotyčný byl svého času známý svými "průvany", které podobnými články dělal na úřadech a organizacích (ÚCL, LAA, AeČR), někdy oprávněně, někdy méně, někdy mimo mísu... A co je tohle, ať si každý názor udělá sám, já se nad tím usmívám....


Nevím, proč nenazývat věci pravými jmény. Autor článku je vtělesněná skromnost sama a proto se podepsal pod pseudonymem Brabenec. Nemohu odolat, abych to neuvedl na pravou míru. Jedná se o Pavla Máchu, fenomén českého letectví, pilota všeho co se udrží i neudrží ve vzduchu, kaskadéra a inovativního duchovního guru, který působil dlouhá léta v emigraci, protože ho v Čechách neměli rádi (a nejen tam, že...) a kterému Karel mimořádně leží v žaludku už z dob jejich létání ve stejném aeroklubu.
Myslím, že by tak význačné jméno nemělo být tajeno. Chystám se na toto téma udělat web, protože tím, čím byl Cimrman pro náš národ, mohl by být **** pro letectví...

A.J.Scandall
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 127
Registrován: 23. 02. 2003, 18:09
Stav: Offline

Re: Řidič autobusu s Cčkem

Příspěvek od A.J.Scandall »

Aviator777: to s tím příměrem s Cimrmannem je naprosto trefný :lol:

ad Bournemouth: nejvíc mě v tý zprávě dostal bod 2: The trimmed position of the stabiliser, combined with the selection of maximum thrust, overwhelmed the available elevator authority.


Shodou náhod jsem to po průseru Turků v AMS zkoušel na trenažéru. Protože AP byl připojen až do aktivace stick-shakeru, byl i stabilizátor přestavený poměrně výrazně do polohy nose-up (narozdíl od nácviků vybírání pádů, resp. přiblížení k pádu, kde se přestává trimovat na 1,3 Vs tj. 1,3 násobku pádovky v dané konfiguraci a ještě se decelure rychlostí 1kt/s, stabilizátor tedy není zcela přestavěn). V případě simulace Amsterdamu, jsem po aktivaci stick-shakeru, zahájil vybírání. Součet momentů od motorů a od přestaveného stabilizátoru byl takový, že plně potlačená výškovka neměla dostatečnou autoritu k tomu, aby vyvedla zavčasu eroplán z režimu blízko pádu (nechci mluvit o vyvinutém pádu, jeho počátek je u tryskáčů dost těžko definovatelný). Protože jsem na situaci byl připravený a myslelo mi to tedy trochu jinak, než posádkám, jež se situací nechaly zaskočit, seplo mi to a začal jsem stabilizátor přestavovat. Až teprve tehdy se začalo letadlo pozitivně dostávat z přetažení.

Loss of control je v poslední době jednou z nejčastějších příčin nehod havárií, a jak se ukazuje, je vpodstatě jedno, jestli se jedná o letadlo s klasickým řízením (737), s mezistupněm (MD-11) či s FBW (airbusy), liší se to jenom příčinami. Zatímco u klasiky už lidé díky lenosti a oficiálně propagovanému přístupu s letounem "nelétat" ztrácí elementární návyky, u sofistikovaných letadel zase spousta lidí zcela dokonale nerozumí architektuře automatizace a řízení a nechová se k letadlu tak, jak technika vyžaduje.

Proto BB nemáš pravdu, když říkáš, že dopravní létání v současností vyžaduje hlavně strojníky. Létání v současnosti vyžaduje obojí, tedy kapitána pilota-strojníka! (jinak souhlasím s tím, že "pouhý" letec taky není ono, největší zklamání mého leteckého života bylo, když jsem se dostal do kokpitu s lidmi, které jsem měl za "letce", a najdenou jsem zjistil krutý, tristní stav věcí).


Odpovědět