CZALPA rakovina uvnitř ČSA

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od jane »

Otazka je, zda autor vnima rozdil mezi vyrazy "tunelovat firmu" a "mit neprimerene platove pozadavky" vyplyvajici z radne uzavrene kolektivni smlouvy.


Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od Atlas »

Kde vubec je ten cerv? Letadla CSA pry maji (podle posouzeni CC) na stejnych linkach podobnou obsazenost. A CSA nepatri k nejlevnejsim. Nejen vuci low-costum, ale i napr. BA apod. Nepripada mi, ze by zamestnanci CSA meli ve srovnani s ostatnim svetem nadprumerne prijmy. A pritom o CSA se bije jako lev poskytovatel charteru. A CSA i hojne chartery leta. Pokud bych mel jako z vnejska prisly manager nekam pichnout a prezkoumat smlouvy a konecne ceny, asi bych se proto zameril na ceny pro cestovky a touroperatory. Protoze tam bych citil nejvetsi moznost tunelu - kdy touroperator dostane "laci" - at uz naprimo nebo ve forme pozdejsi rzne kamuflovane kompenzace. A nekomu, kdo je v CSA responsible, posle resp. posila za to "malou domu". A pokracoval bych pak k dodavatelum resp. dnesnim outsourcum, protoze vetsinou malokdy outsourcovana sluzba vychazi v konecnem dusledku levneji, nezli kdyz jeste nebyla outsourcovana. A nekdy management zastupnym outsourcingem obchazi nutnost restrukturalizace a nekdo z nej (nebo i vice clenu) vyuzije outsourcingu(-y) k "male domu".
A domnivam se, ze prave odbory jsou od toho, aby ostatni sve cleny pred podobnymi taktikami, zvlast v dobe pred privatizaci, chranily. Protoze pred privatizacemi, prevzetimi a fuzemi je nejvetsi tendence k "po me potopa". Ale ochranit lze jen spolecnost, kde nebyla nastolena (umyslne?) katastrofalni firemni kultura a kazdy vi, za co (a za koho) kope. A je to i o vnitrnim auditu, controlingu a dalsich zainteresovanych. Pokud se ale spiknou s odbory proti zamestnancum a spolecne "sveti", co jim prijde (je naservirovano) pod ruku, tak nezbyva, nezli fandit jinemu teamu:-( Kazdy rozumny vlastnik nebo top management (at uz s jakymkoliv zadanim) totiz proti odborum nebojuje, nybrz se je snazi vzdy co nejrychleji zkorumpovat. Vnejsi tanecky pro media pri tom samozrejme take nechybi...


jane píše:Otazka je, zda autor vnima rozdil mezi vyrazy "tunelovat firmu" a "mit neprimerene platove pozadavky" vyplyvajici z radne uzavrene kolektivni smlouvy.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od euroflyer »

nějak jsem si nevšiml, že zrovna prezident CZALPA je postarší pilot:)ale do tohoto sporu nevidím, takže se k němu dál vyjadřovat spíše nebudu. Každopádně soudruh Lašák musí počítat s tím, že veřejnost bude určitě nakloněná vždy více pilotům, než pánům s MBA, kteří umí jen rozprodávat.

maky1980
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 10. 07. 2009, 22:54
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od maky1980 »

http://maty1980.rajce.idnes.cz/maty/

Asi nejen Lašák má dost CZALPY, ale i ostatní zaměstnanci!!!???

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od euroflyer »

maky1980 píše:http://maty1980.rajce.idnes.cz/maty/

Asi nejen Lašák má dost CZALPY, ale i ostatní zaměstnanci!!!???

no ten náramek se ale dá chápat i tak, že mám dost lašáka)))


mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od mandrinka »

ČSA jsou jako ČD - státní firma s českými zaměstnanci = každý z ní chce mít něco pro sebe :lol:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od dell »

autor je dost odtrženej od reality, jinak by nemohl psát to co píše...

Složení VR CZALPY je cca rok nové, dostali se tam mladí lidé. Tito lidé létali zadarmo za komunismu? Opravdu ne... Tito lidé znaji komunismus naštěstí už maximákně ze základní školy...nevím proč by se piloti měli nechávat nazývat tuneláři firmy, proč když s nima lašák podepsal kolektivni smlouvu...proč když mu kývnou na snížení platu nemuže přijít obyčejné děkuji za spolupráci pánové, ale naopak osočení....proč by si měli aechat šlapat po hlavách? O tom jak fungují odbory jinde (LH,AF-KLM,BA), po přečtní příspěvku je vdiět že autor oprabdu nemá ani páru.... vlastně ani nevim o co mu jde :mrgreen: splím,závist, nedocenění že se k ČSA v životě nedostal? Nevim.....

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od dider »

Alfa píše: Dobře vědí, že by se v zahraničí nechytili, ale přesto píchají do vosího hnízda o stošet...


Ja povazuji argument srovnani platu s BA nebo DL za vubec nejstupidnejsi vyrok pochazejici od pilotu CSA a dle toho taky maji moji sympatie, pac tenhle argument patri do 4te cenove po peti levnych desitkach. Sanci litat mimo CZ maji vsichni, tak kde je problem? Plat ma urcovat trh a ne nejaka CZALPA.

Opakuji nemam nic proti vysi platu kohokoliv, vadi mi jen princip, ze vysi neurcuje trh, ale naroky nejakych odboru a taky trochu pristup pilotu k vyjednavani. Jinak vsem pilotum preji jen a jen vydarenou a uspesnou karieru.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od dell »

tak prezidenta CZALPY mužeš znát z médií a o zbytku si myslím že Ti to muže být jedno,ne....? :wink: jsou to mladí lidi, takže žádné staré struktury....

o té domeně si nemyslim nic špatného, oficiálně je www.czalpa.cz, ta druhá, pod kterou se to otevře je zřejmě pro lidi,co si to spletou a napíši to tak...jelikož v českém sdružení dopravníhc pilotů nikdo jiný než piloti ČSA neni.....a o tom že někomu kradeš část firemní identity? Prosim Tě.... :lol:

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 437
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od Admin »

Cast tohoto fóra byla vzhledem k jeho vývoji přesunuta do části off-topic.

S pozdravem

Admin

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od jane »

maky1980 píše:http://maty1980.rajce.idnes.cz/maty/

Asi nejen Lašák má dost CZALPY, ale i ostatní zaměstnanci!!!???


Rozhodne si myslim, ze by se zamestnanci Useku marketingu a prodeje meli venovat vice prodeji letenek a mene nenavisti vuci letajicimu personalu :)

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od jane »

Ti mladi nastrceni kluci nabidli svoje reseni krize, ktere nabizelo vetsi uspory nez by prineslo snizeni platu. Bohuzel na jejich navrhy se nepristoupilo. Navic asi klukum i vadi, ze jim nikdo nebyl schopny odpovedet na otazky, kam penize pujdou, byl odmitnut i navrh, aby zamestnanci pri privatizaci ziskali akcie firmy, apod. Nebudu tady ale mluvit za piloty, oni se k tomu jiste radi vyjadri. Proste za vsim nehledej jen to, ze piloti si na penize nenechaji sahnout - nechaji, ale musi vedet, kam pujdou a ne ze zase zmizi v nejake cerne dire.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od jane »

A jeste neco - ze treba nekdo neresi odmeny dozorci rady. Ja si myslim, ze je velice luxusni pobirat padesat litru mesicne za to, ze se tam ukazu 11x za rok.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od euroflyer »

jane píše:A jeste neco - ze treba nekdo neresi odmeny dozorci rady. Ja si myslim, ze je velice luxusni pobirat padesat litru mesicne za to, ze se tam ukazu 11x za rok.

zajímavý náhled. je pravda, že čsa by seškrtání odměn asi nespasilo, nicméně jsou to šílené sumy:
navíc extrémně vysokému počtu členů..proč má dozorčí rada škoda auto šest členů a dozorčí rada ČSA 12 členů. odměny ve škodě neznám, nicméně ta firma je v zisku a výkladní skříň českého průmyslu. ČSA jsou výkladní skříní rozkrádní politiky. Mimochodem, nenašel jste někdo ve výroční zprávě platy managementu? to by tam někde mělo být, ne?

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: CZALPA rakovina uvnitř ČSA

Příspěvek od jane »

Alfa píše:

Kód: Vybrat vše

Proste za vsim nehledej jen to, ze piloti si na penize nenechaji sahnout - nechaji, ale musi vedet, kam pujdou a ne ze zase zmizi v nejake cerne dire.

No jo, ale vžij se do situace, že mě zaměstnáváš, chceš mi snížit plat, ale ode mě místo souhlasu dostaneš seznam otázek, kde se budu ptát kam a komu peníze dáš a budu požadovat aby sis nebrala odměny v Tvé! vlastní firmě. Není to komediální? Jak se budeš cítit? Navíc mi za zády bude stát jeden odborář a když mi šahneš na výplatu, tak Tě poženu k soudu:) I když to dejme tomu neuděláš, jakou budu mít u Tebe perspektivu práce? Nebudeš stejně hledat cestičku jak to hajzla Máchu vyhodit? To už tu jednou bylo ala mechanici ne?? Kde je jim konec? Jsou na tom dnes líp? Peníze jdou shora, přes manažery, který k letectví nic necítí a jediný co jim na něm voní jsou prachy. Čim větší spor to bude, tim vác se budou mstít.. Trvám na svém, že požadavek na zahraniční platy a udání na soud byl jednoznačnej přestřel, manažeři to nějak uhrajou a pak pomalu a potichu kluky vyházej jednoho po druhym stejně jako se to stalo u mechaniků. Nikoho ani pak moc nezajímalo, že kvalifikovaní lidé budou chybět a ohrozí to celou firmu, hlavě piloty, hezký CC a cesťáky. Holt debilní logika peněz u moci.. Už jsem se přimotal k podobným situacím mockrát a díky tomu, že jsem freelance a osudy firem kde na chvilku dělám, mě vůbec nezajímají, můžu stát stranou a pozorovat. Jsou to věci nechutné a doplatí na to vždy ten, co nejvíc protestuje. Ještě jsem neviděl, aby se majitel či investor po skončení protestu navzájem poplácávali po zádech a stříleli šampáňo. Naopak, v Itálii a dalších horkokrevných státech se to řeší mnohem radikálněji. Kdo má moc a jde jen po penězích, ten ji taky v nejbližší příležitosti v zájmu zisku zneužije.


Takze je lepsi drzet hubu a krok, nechat se nesmyslne obvinovat a pocitat s tim, ze me vyhodi tak jako tak.


Odpovědět