Dopravni pilot v USA

Engine Failure 1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 10. 09. 2007, 22:02
Oblíbené typy letadel: Mig 21
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, t.č. Calgary, Kanada,
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od Engine Failure 1 »

Dreamer njn, mě už ale zarazilo, že by šlo za 1 rok nalétat 1500 hodin :roll: ( to nenalítají ani chlapci na 747 ) a to za částku 90 000 USD, což mě vychází na pouhých 60 USD na hodinu. Za tuto částku se dnes stěží pořídí C-152. Kde máš náklady na MEPa, IFR, complex aircraft, instruktory, simulátor, examinátory, Type rating.... FAR je zákon.
Jak už tady bylo řečeno, nevěř všemu co ti kdo nakuká. Realita je drsnější, i když snům se věří snáze.
BTW v Daytoně jsem dělal zkoušky PPL a CPL u Phoenix East Aviation. Zaletěl sis na Cedar Key ? :D


roberto321
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 15. 05. 2009, 14:58
Oblíbené typy letadel: delfin, 154, jak40, cherokee, atr...
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od roberto321 »

Mozno bolo v cene len ubytovanie s vyhladom na letisko a ranajky pocas vycviku...

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od Jeeloo »

Engine Failure 1 píše:Dreamer njn, mě už ale zarazilo, že by šlo za 1 rok nalétat 1500 hodin :roll: ( to nenalítají ani chlapci na 747 ) a to za částku 90 000 USD, což mě vychází na pouhých 60 USD na hodinu. Za tuto částku se dnes stěží pořídí C-152. Kde máš náklady na MEPa, IFR, complex aircraft, instruktory, simulátor, examinátory, Type rating.... FAR je zákon.
Jak už tady bylo řečeno, nevěř všemu co ti kdo nakuká. Realita je drsnější, i když snům se věří snáze.
BTW v Daytoně jsem dělal zkoušky PPL a CPL u Phoenix East Aviation. Zaletěl sis na Cedar Key ? :D


No jiste, Cedar i s AFIS babou a objednavkou steaku hned ze vzduchu :)

http://www.dreamer.cz/zenphoto/index.ph ... 030228.JPG

tady je snimek za letu, je tam cela fotogalerie, i z Cedar Key :D To bych rekl, ze je takova pomalu Mekka :)

Jinak k Phoenix: http://www.pea.com/courses/professional_programs.asp

tak nevim :) Rekl bych, ze v USA je fakt mozne to takhle odletat. Vzdyt ja tam letal na Quartz Mountain Aerospace QMA11E letadle (N708QM), ktere bylo uplne nove, 70 hodin, za 45 USD na hodinu, takze fakt to jde. A to bylo full IFR, pro 4 lidi, ekvivalent nasi C182. Sice zmrsene, ale dalo se :) Obletal jsem s nim celou Floridu, skoro az do Texasu :D

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od The810 »

Ono to mozno vyzera jednoducho, ale nezabudajte ze je kriza a aj s licenciou to nebude take lahke, najst job.

roberto321
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 15. 05. 2009, 14:58
Oblíbené typy letadel: delfin, 154, jak40, cherokee, atr...
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od roberto321 »

no kriza je... u nas skoncili IRko dvaja jeden mal hned job v Afrike na taxi a druhy isiel na vychod na lietat do azie pre neaku dopravku... Teraz konci treti a ten ide do BA...Takze kriza je...


Engine Failure 1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 10. 09. 2007, 22:02
Oblíbené typy letadel: Mig 21
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, t.č. Calgary, Kanada,
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od Engine Failure 1 »

Vážení kolegové,
společnost Aero Job a F Air nabízí typový výcvik na Boeing 737 NG a Airbus 320 za 15 000 Eur a s okruhy za 20 000 Eur, což při současném kurzu je dobrá nabídka.

Engine Failure 1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 10. 09. 2007, 22:02
Oblíbené typy letadel: Mig 21
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, t.č. Calgary, Kanada,
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od Engine Failure 1 »

No a že jsem kámoš.......................... :D , tak když tam pojedete individuálně, tak ještě pár tisíc Eur ušetříte :o
www.typerating.no

vas188
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 10. 01. 2010, 10:44
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od vas188 »

u nas skoncili IRko dvaja jeden mal hned job v Afrike na taxi a druhy isiel na vychod na lietat do azie pre neaku dopravku... Teraz konci treti a ten ide do BA


Nevis nahodou co to je za spolecnost kam sel tvuj kamos do Asie, protoze at hledam jak hledam, tak nemuzu tam najit nikoho, kdo by nechtel min. typovku a 500h na typu :? . Klidne pis i do mailu, pokud bys to nechtel zverejnovat.

Jo a BA je British Airways? Mam dojem, ze oni zrovna nenabiraji, ale spis se zbavuji nejakych starsich stroju.

roberto321
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 15. 05. 2009, 14:58
Oblíbené typy letadel: delfin, 154, jak40, cherokee, atr...
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od roberto321 »

No ako to nasiel neviem. U nas to funguje ze ozajstny kamosi sme tam 3-4 a to vieme aj kedy si ponozky pomaly meni a ostatnym len good morning a see you... Ale spytam sa Peta (majitela) on by mohol vediet viac...

EquatorialFlyier
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 23. 01. 2010, 06:35
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od EquatorialFlyier »

Ahoj Michal89,

myslim, ze na tvuj dotaz mohu "ze zkusenosti" odpovedet, neb jsem podobny "pripad" jako ty, pouze s rozdilem veku. Je mi tricet a kdyz mi bylo skoro 28, rozhodl jsem se, ze se nespokojim s zadnou jinou pozici v letecke branzi krome pilotovani. V letecke branzi se pohybuju cca. neco pres 10 let - sedet na letisti za stolem s obcasnymi vychazkami na plochu uz mi nestacilo a tak jsem se po par letech rozhodl, ze musim byt letadlum blize a tak se ze me stal "cabin crew" u ETIHAD airways. A tam u mne dozrala myslenka, ze opravdu jedina vec, se kterou se spokojim bude, kdyz se ze mne stane pilot. Po par letech konzultaci s kamarady piloty jsem tedy odesel a koupil si letenku do USA s rozhodnutim udelat si co nejrychleji CPLko(ATP neni v USA mozna - min. pozadovany nalet je 1500TT a dalsi pomerne drsne(v porovnani s JAA/EASA) podminky). Ale cenove a casove je to cesta rozhodne nejprijatelnejsi a nejschudnejsi. Zvazoval jsem jeste Jihoafrickou republiku, ale nakonec to vyhraly USA. Proto si dovolim poukazat na nekolik faktu, co se vycviku v USA tyka.

1) Rychlost
- myslim, ze muzu s klidnym svedomim rict, ze nikde jinde na svete nelze ziskat licenci tak rychle, jako v USA na Floride nebo v Arizone, popr. v Kalifonii. Duvodu je hned nekolik: Pocasi - to je totiz v drtive vetsine dni dostacujici pro rozumne VFR letani, tudiz temer nedochazi ke zpozdeni z duvodu neprizne pocasi. Kapacita skol/instruktoru/letadel/letist - koncentrace techto je obzvlaste na Floride obrovska a proto temer nikdy nedojde k tomu, ze by clovek nedostal letadlo/instruktora tak, jak potrebuje. Zazemi pro letani - fantasticke a bezkonkurencni. USA bylo/je/bude prukopnikem letectvi a podle toho ma i zazemi. Cely system letani i administrativy je narozdil od Evropy, popr. zbytku sveta celkem "user friendly" a promptni. System zkousek bez konkurence - nemusis cekat na konkretni termin vypsani zkouskoveho obdobi, ale muzes je delat kdykoliv a kdekoliv jak se ti to hodi pres autorizovane pocitacove terminaly.

2) Cena
- vynikajici nejen diky slusne nizke "exchange rate" USD vuci ostatnim menam. Jak jsem rekl, nabidka konkurence vycviku v USA je tak obrovska, ze tlaci ceny dolu. A to v porovnani s Evropou skutecne podstatne. Dalsi veci jsou poplatky(approach, pristani, prelety, parkovani atd.), ktere se GA letadel a obzvlaste pak letadel pro vycvik vicemene netykaji. A v neposledni rade je to cena leteckeho paliva, ktera je oproti Evrope zhruba polovicni.

3) Letecke zazemi
- letadla, letiste, instruktori, ATC, relativne efektivni administrativa(oproti Evrope) - vsechno je letectvi nakloneno a prizpusobeno a temer vse jde snadno a relativne rychle.

Shrnuto a podtrzeno, zacinas-li od nuly a rozhodnes se pro "full time" vycvik, v naproste pohode a klidu ziskas CPL/ME/IR a 250TT do roka. Pokud se na to vrhnes opravdu "tvrde" a budes letat temer kazdy den a relativne poctive studovat, muzes to zvladnout jako ja za 8 mesicu a pokud budes opravdu odhodlan drit jako kun a bude ti prat stesti a trosku i pocasi, muzes to zvladnout i za 7 popr. 6 mesicu. Ale je to asi maso!!! V rukou pak budes drzet FAA licenci, ktera je vpodstate vsude krome Evropy uznavana a ve svete preferovana. Tim nechci rict, ze by byla uznavanejsi nez JAA/EASA, ale krome Evropy s ni nebudes mit nikde problem a mnoho operatoru po celem svete ji preferuje, protoze komunikace s americkou FAA je pro ne/tebe/urad civilniho letectvi daneho statu, kde budes letat, rychla, primocara a v podstate zdarma(vse se da vyresit a overit online). Medical Certificate Class I je podstatne levnejsi i rychlejsi ziskat a v porovnani s JAA/EASA i jednodussi(clovek nemusi byt temer olympijsky sampion, aby ho ziskal).

No a ted par negativnich veci - mozna jich neni tolik, ale jsou skutecne podstatne.

1) Nizka moralka nekterych skol
- diky skutecne siroke nabidce skol je tu i vetsi sance narazit na tu, ktera jde jen po tvych penezich, behem vycviku bere ruzne "zkratky" popr. se z tebe snazi dostat dodatecne jeste nejaky ten dollar. Tudiz doporucuji skolu s dobrym jmenem(to neznamena drahou a s velkou reklamou) - nejlepe na neci doporuceni. A pamatuj, ze pokud budes nespokojen, tak muzes na jedne skole vycvik ukoncit a pokracovat tam, kde jsi zkoncil, na skole jine. A to relativne hladce a nebude te to ani moc stat.

2) Nemoznost pracovat v USA
- to je skutecne velke negativum. Presto ze jsi drzitelem americkeho CPLka, tak v USA samozrejme nemuzes pracovat, pokud nemas pracovni povoleni/green card. To je pro nas Cechy v podstate nemozne ziskat, takze na praci pilota v USA muzes zapomenout. To je opravdu skoda, protoze najit praci s "jeste mokrym" CPL je v USA podstatne jednodusi nez ve zbytku sveta.

3) Komplikace/naklady na konverzi FAA licence na JAA/EASA
- predevsim diky lobby evropskych leteckych skol a take evropskych administrativ, je proces prevodu tveho americkeho CPL na evropsky dosti komplikovane, zdlouhave a predevsim drahe. Takze pokud budes chtit pracovat jako pilot/instruktor v Evrope, bude te to stat dodatecne dalsi penize(a ne malo), cas a trpelivost, protoze evropske urady civilniho letectvi rozhodne nepatri k nejrychlejsim, nejefektivnejsim, nejprimocarejsim a ani nejslusnejsim. A rozhodne ne k nejlevnejsim. Takze "THANK YOU VERY MUCH EU & JAA/EASA". Zatimco jeste pred par lety nebyl prevod americkych papiru v podstate problem, dnes je to podle tech informaci, ktere mam, pry opravdu zaludna zalezitost.

No a jako posledni vec, kterou bych ti doporucil - never hloupym recem evropskych skol/instruktoru, ze kvalita vycviku v USA je podradna. Pro ne je podradna pouze proto, ze jim americke skoly seberou velke mnoztvi potencialnich klientu, ktere by jinak mohli pekne vyzdimat jako citron. Amerika ma v letectvi vedouci ulohu a zrejme navzdy mit bude. Intenzita a hustota letecke dopravy je tam obrovska a tudiz i naroky na pilotaz jsou tam vysoke. Jedine o co budes v USA ochuzen, jsou tuny teoreticko/technickych nesmyslu v podobe milionu vzorcu a kalkulaci a spousta "teorie" k nicemu. V podstate az na vyjimky te tam nikdo nebude ucit neco, co nebudes nikdy v zivote potrebovat. Zjednodusene receno - kdyz si chci ohrat vodu v mikrovlnce, nepotrebuju preci znat kazdou jeji soucastku a dopodrobna jak mikrovlnka funguje. Protoze kdyz se mi rozbije, snejne si ji sam neopravim!!! Od toho jsou tu mechanici.

Na zaver bych ti jen rekl, ze v soucasne situaci je moznost uplatneni se jako pilot, dost mala. V podstate jeste horsi, nez tomu bylo po 9/11. Pokud nebudes mit "z p****e kliku", budes praci hledat mesice. S mistem u "slusne, renomovane" spolecnosti se rozluc, dokud nebudes mit alespon 2000TT a z toho alespon 500 multi-turbine. A pak na tebe jeste budou zkouset, aby sis zaplatil vlastni MCC, type-rating na B737 nebo A320. Takze nakonec zustanes na par let zaseknutej u pochybny spolecnosti v nejakym zapadakove, vydelavajice min penez, nez je u nas doma v Cechach celostatni prumer. Slava a lesk "pilotu" je jiz davno pryc stejne tak jako zlate casy letectvi. A never nesmyslum z ceskych medii o tom, kolik si piloti vydelavaji. V zadnem pripade to neni adekvatni usili, casu a penezum, ktere tomuto povolani obetujes. Ja uz bych si tuto cestu rozhodne nezvolil, no ale ted uz je pozde:-(.

Pokud budes chtit ty nebo nekdo dalsi z tohoto fora nejake dalsi rady, zkusenosti atd. nebo pomoci najit praci jako pilot, rad Vam pomuzu, poradim a dam tipy. Staci, kdyz mi poslete SMSku na +6281383686007 s Vasim mailem a ja se s Vami spojim hned, jak to bude mozne.

Happy landings & blue skies forever,


Tom

vas188
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 10. 01. 2010, 10:44
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od vas188 »

...Ale spytam sa Peta (majitela) on by mohol vediet viac...

Dik moc :)

rinope313
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 08. 03. 2009, 19:52
Stav: Offline

Re: Dopravni pilot v USA

Příspěvek od rinope313 »

To co jsi napsal je velice presne i pro Canadu.Mozna malinko horsi je najit potom praci u dobre spolecnosti(v pripade,ze mate pracovni povoleni,ci povoleni na pobyt).V roce 2006 u Air Canady, v nasi tride(16 novych pilotu), byl nejvyssi nalet temer 9000TT a z toho vetsina MultiHeavy-Jet. Nejmene 4100TT(stastny ja)....Ze tridy 45 studentu v roce 1998,kdy jsem zacal s litanim nas lita 5,na 737(Westjet),CRJ705,EMJ(Air Canada/Jazz),C55(Shell Canada) coz asi neni moc....Kdyz se uz clovek dostane sem,tak je to fajn.Nesmite ale zapominat na roky odrikani a stradani,na litani na dalekem Canadskem severu,kde ne jednu noc bylo -60.Delal by jsem to znovu,kdyby jsem tohle vsechno vedel ?? -Asi ne,i kdyz mam svoji praci moc a moc rad...Kdyz budete toto povolani zvazovat-zvazujte dlouze a uprimne,preji Vam mnoho stesti s Vasim rozhodnutim....Good Luck :) Rinope


Odpovědět