Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
... od zacatku krize, popr. jak dopadli ? Tady na foru se objevilo info, ze par lowhour pilotu odeslo do Asie. Vi nekdo blizsi info?
Ja dolital CPL(A) minule leto. Jako vsichni ostatni na praci jsem do ted ani nenarazil. Nekolik mojich znamych jeste praci dostali v roce 2008, ale vetsina z nich je dnes na dlazbe. Hledam smer, kam se orientovat. Doufam, ze pomuze i ostatnim lidem v moji situaci.
Ja dolital CPL(A) minule leto. Jako vsichni ostatni na praci jsem do ted ani nenarazil. Nekolik mojich znamych jeste praci dostali v roce 2008, ale vetsina z nich je dnes na dlazbe. Hledam smer, kam se orientovat. Doufam, ze pomuze i ostatnim lidem v moji situaci.
Re: Prace pro lowhour piloty. Dostal nekdo praci ... ?
Malokdo najde praci, pokud nema dobre kamarady v tehle dobe. Znam spoustu lidi, kteri jsou instruktori, full licencovani piloti, ale prace proste neni.
Nebo tedy je, ale jak pro koho. To je bohuzel hola realita teto doby.
Poslednich 10 let to bylo jak na houpacce:
2000 - nedostatek pilotu
2001-2005 - moc pilotu, nikdo je nechtel
2006-2008 - nedostatek pilotu, kdo kdy videl z dalky letadlo, tak sup, nastupuje
2008- cca 2013 - moc pilotu, prace je malo, letcu prilis.
Je to takova oscilacni krivka, ktera se pravidelne meni. Nejsem ani ekonom, ani odbornik, vychazim ze slov svych kamaradu a jinych, ze tahle situace bude trvat cca 2 roky jeste, pak se mozna zacne blyskat na lepsi casy.
Jeste bych mozna dodal, ze s CPL praci jen tak nenajdes. Pokud nemas ATPL, IFR, MEP, tak pokud nejsi vylozene instruktor s dobrym naletem, CPL nanic moc neni.
Nicmene, hlavu nevesit a hledat, kazda snaha je nakonec odmenena Teda doufam
Nebo tedy je, ale jak pro koho. To je bohuzel hola realita teto doby.
Poslednich 10 let to bylo jak na houpacce:
2000 - nedostatek pilotu
2001-2005 - moc pilotu, nikdo je nechtel
2006-2008 - nedostatek pilotu, kdo kdy videl z dalky letadlo, tak sup, nastupuje
2008- cca 2013 - moc pilotu, prace je malo, letcu prilis.
Je to takova oscilacni krivka, ktera se pravidelne meni. Nejsem ani ekonom, ani odbornik, vychazim ze slov svych kamaradu a jinych, ze tahle situace bude trvat cca 2 roky jeste, pak se mozna zacne blyskat na lepsi casy.
Jeste bych mozna dodal, ze s CPL praci jen tak nenajdes. Pokud nemas ATPL, IFR, MEP, tak pokud nejsi vylozene instruktor s dobrym naletem, CPL nanic moc neni.
Nicmene, hlavu nevesit a hledat, kazda snaha je nakonec odmenena Teda doufam
Re: Prace pro lowhour piloty. Dostal nekdo praci ... ?
Je to v podstatě tak. Zkoušel jsem hledat práci na čemkoliv co se udrží ve vzduchu v zemích kam by dobrovolně nikdo nejel, což je namátkou například centrální Afrika. Pracovní, životní, zdravotní a bezpečnostní podmínky na urovni nula. Vyzjištěný plat 500 dolarů měsíčně. Nutnost ti platit všechno sám, jak ubytování, stravu tak i konverzi licence na místní. A aby člověk tu práci dostal, tak se tam musí dopravit osobně.
Takže ano nyní není práce ani tam kde nikdo nechtěl původně létat a pro otrlé to byla jistota práce. Každopádně ledy se hýbou v Asii velcí přepravci shání ve velkém piloty, sice kvalifikované (nálety na typu atd) nicméně je šance, že někde jinde ve světě budou chybět a budou se snižovat nároky.
Takže ano nyní není práce ani tam kde nikdo nechtěl původně létat a pro otrlé to byla jistota práce. Každopádně ledy se hýbou v Asii velcí přepravci shání ve velkém piloty, sice kvalifikované (nálety na typu atd) nicméně je šance, že někde jinde ve světě budou chybět a budou se snižovat nároky.
Re: Prace pro lowhour piloty. Dostal nekdo praci ... ?
Třeba Ryanu přišlo v novém roce množství nových letadel, tak ti brát a poměrně ve velkém musí ? V Evropském měřítku chápu, kapka v moři.
Re: Prace pro lowhour piloty. Dostal nekdo praci ... ?
Ryanair jen pro info ma v planu vzit 400-500 kadetu (uplnych zacatecniku s frozrn ATPL) tento rok. To je podle me poradna kapka. Podminkou je ale 30000€ za typovku.
Rad bych taky upozornil ze inzeraty na praci jsou velmi casto jen velice levnym pruzkumem pracovniho trhu. Casto to spolecnost dela jen aby zjistila kolik pilotu s jakymi kvalifikacemi je ochotno akceptovat jejich podminky, nebo jen jednoduse zavrit usta svym vlastnim odborarum......Turkish, Korean, Olympic a mnoho dasich.....
Kdo ovsem ceka ze za nim prijde nekdo z CSA a rekne "kdy muzes nastoupit typovku samozrejme platime" tak bude cekat asi navzdy.
Rad bych taky upozornil ze inzeraty na praci jsou velmi casto jen velice levnym pruzkumem pracovniho trhu. Casto to spolecnost dela jen aby zjistila kolik pilotu s jakymi kvalifikacemi je ochotno akceptovat jejich podminky, nebo jen jednoduse zavrit usta svym vlastnim odborarum......Turkish, Korean, Olympic a mnoho dasich.....
Kdo ovsem ceka ze za nim prijde nekdo z CSA a rekne "kdy muzes nastoupit typovku samozrejme platime" tak bude cekat asi navzdy.
Re: Prace pro lowhour piloty. Dostal nekdo praci ... ?
Tak to naštěstí v mém případě není problém. Kromě ATPLfrozen mám i MCC a Jet orientation training a připravené peníze v hotovosti na typovku. Takze v podstatě celý absolvenský balík pro aerolinky. Nicméně stejně nic moc zájem, krom jedné růžové aerolinky.
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
Dekuji panove za nazory. Nezbyva nez hledat dale a doufat, ze jednoho dne na neco narazime.
= Wizz Air ??? Protoze jak jsem to vysledoval na internetu, tak sice zahajili ofenzivu ve stylu "nabirame" , ale skutek utek. Opravte mne pokud se mylim.
Ace2 píše:...krom jedné růžové aerolinky.
= Wizz Air ??? Protoze jak jsem to vysledoval na internetu, tak sice zahajili ofenzivu ve stylu "nabirame" , ale skutek utek. Opravte mne pokud se mylim.
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
Bohuzel se nepletes, pokud nekoho chteji,tak capt. a lidi s naletem na typu.Jinak je to pouze monitoring trhu s pilotni praci.Stejne jako AirBaltik a dalsi spol.
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
Ta já jsem se tedy dostal až na pohovor do Budapeste. Bylo nás 10, 5 jich prošlo. Nutno říci, že všechno lidi z krachujícího LOT s nálety v řádech stovek až tísíců hodin a ještě Poláci, což je jim hodí pro expandující polský trh. Jinak tedy Wizz tvrdě vyžaduje MCC+JOT a ICAO4 angličtinu zapsanou v průkazu.
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
Ace2 píše:......Jinak tedy Wizz tvrdě vyžaduje MCC+JOT a ICAO4 angličtinu zapsanou v průkazu.
to nekdo nevyzaduje ICAO lelve 4 ? bez ni nedostanes IFR
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
No to není uplně pravda. Když sis udělal IFR před povinnou zkouškou ICAO, tak ti běží několikaletá (tuším 4 letá) ochranná doba kdy si musíš ICAO anglinu dodělat. Každopádně tam v Budapešti jeden takový případ byl. Ano u absolventů za poslední 2 roky to nehraje roli, tam je to samozřejmě jasný.
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
Ace2 píše:No to není uplně pravda. Když sis udělal IFR před povinnou zkouškou ICAO, tak ti běží několikaletá (tuším 4 letá) ochranná doba kdy si musíš ICAO anglinu dodělat. Každopádně tam v Budapešti jeden takový případ byl. Ano u absolventů za poslední 2 roky to nehraje roli, tam je to samozřejmě jasný.
jo vidis, to me nenapadlo, ze takove pripady jsou....dobry postreh
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
A jake mate zkusenosti s Aerojobem? Myslim tim umisteni lidi s cerstvou licenci.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 88
- Registrován: 15. 05. 2009, 14:58
- Oblíbené typy letadel: delfin, 154, jak40, cherokee, atr...
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Práce pro lowhour piloty. Dostal někdo práci ... ?
Cau alfa...len k tej odmene pre instruktora...Tu pri Londyne (southend) mame asi 5 klubov, jeden je special na vrtulniky. V skratke. Instruktor tu nema viac ako 17libier na hodinu. Ak odpracuje cely den v office (neliata) ma 50 na den. Neviem kde si zobral 60 ale posli mi addresu klubu vyuzijem po marci...uz sa placam k CPL a brodim ATPL knizkami... pekny den!