Zdraví pilotů

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Jeeloo »

No jak na tohle reagovat, tot otazka :)
Pohrdas Cessnou? Az nejakou budes umet pilotovat, tak pak pohrdej, ale ted neumis jeste nic. Weather radar je zeleny? To jsi hodne daleko v historii, s timhle napriklad letam ja: https://secure.sarasotaavionics.com/ima ... MX200a.jpg


Nemuzes uverit, ze dopravnim pilotem nebudes, kvuli bande pos... prazaku? Od toho tam ULZ je, aby takovy typek jako ty nikdy za knipl nesedl a je DOBRE ze tam jsou a ze jsou takovehle testy.

Takovych hejsku, co si mysli, ze kdyz jednou leteli na dovolenou Bulikem, ze prece stat se dopravnim pilotem, to je jak lusknout prsty a jit, tech uz jsem za posledni dobu videl. Jeden dokonce inspektorovi na prezkouseni tvrdil, ze to je jen formalita, ze ma cestu do CSA pojistenou, ze se ani nemusi namahat. PPL doletal na 87 hodinach a leta jako kus dreva a kdyz ho zaslechnu v okoli Vodochod na frekvenci, tak si davam sakra pozor, abych toho blba nepotkal blize, nez je zdravo.

Nicmene, jak ktera operace oci, nektere vady jsou operovatelne a nasledne je mozne ULZ projit, ale opet, jen nektere! Tupozrakost, barvoslepost, slabozrakost atd, to je jasna negativni vstupenka do sveta letani, bohuzel / bohudik?

A nakonec, neurazej prazaky, protoze Praha je centrum leteckeho deni a ja byt nejsem z Prahy a "jen" zde dlouhodobe pobyvam, tak bych tohle rozhodne nerozhlasoval.


El Barto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 24. 04. 2010, 16:33
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od El Barto »

Fabo píše:A o cem konkretne tady rozhodli zrovna prazaci? Tohle uz je demagogie, a dopredu upozornuju, do Prahy to mam dal nez ty.

btw. taky bych chtel mnoho veci. Treba vlastni byt, at nemusim byt na koleji. Zaplatis mi ho? Ne?

Srry ale já jsem fakt chcel mit vlastni byt (ne ne pronajaty jako jini, ale skutecne vlastni) a ted nemozu uverit ze tym nebudu kvuli jednomu p******u venkovskemu klukovi


Jak můžeš vědět, jestli to mám dál do Prahy jak ty?? ale ten tvuj třeti odstavec je taky něco IMHO uplně jinýho, páč u mě je to vědomí že pilotem nebudu starý sotva 48 hodin.

OK srry všem pražákům, to je taková oblastní mentalita která se podle mě táhne nejmíň do roku 1620. (dost o tom říká jeden můj oblíbejej vtip: Třídění vína na Moravě - 1. typ Dá sa, 2. typ Nedá sa, 3. typ dá sa Pražákom.) I když na druhou stranu nemůžete říkat že Pražáci jsou svatí to v žádným případě (třeba jen to Ze z Plzně já -osobně- znám asi pět lidí z Klatov a z těch je to do Plzňa kúsek a ti NIKDY nic takýho neřekli).

Ale vy mě absolutně neznáte, takže nemůžete vědět jak v reaguju apod. Pokud mě něco fakt na***e tak nadávám na všechno a všechny ale po nějakým čase (ten je hodně individuální a liší se událost od události) vychladnu a jsem zase uplně v pohodě. Jenomže pro tohle musím být fakt naštvanej (co si pamatuju stalo se mě to -zatím- jen jednou dvakrát) nemyslím že by na to tohle stačilo ale ono se na mě nahrnul i konec školního roku, blížící se postupky na ZUŠce, neustále odkládaný datum vydání Mafie II atakdál atakdál Vždyť musíte uznat, že když jsem zakládal tohle téma byl jsem klidnej a ptal jsem se velice slušně.

Dál. Cessnou nepohrdám naopak mám ji rád, dokonce hraje veledůležitou roli v mých plánech jenomže s tú sa při nejlepší vůli lítat v nějakých větších aerolinkách jako je např. (moje nejoblíbenější) Virgin Atlantic nedá.

Ten radar jsem si asi spletl s tym v řídící věži. (to myslím sakra v minulosti nejsem sice jsem ani v kokpitu ani v tej věži nebyl ale když jsem se díval na dokument o 11. Září byl tam zelený kruhový radar.)

Dál v Boeingu jsem pokud vím (bohužel myslím že je lepší než Airbus ale to je jen můj osobní názor) ještě nikdy neseděl ale nikdy mě nenapadlo že stát se pilotem vícemotorových letadel je lehký, jako zahrát na klavír melodii z Kmotra nebo jednu verzi Hallelujah (nebo jak se to píše a to je sakra lehký) sice myslím, že jsou daleko těžší věci ale i tak to je setsakra těžký.
Naposledy upravil(a) El Barto dne 28. 04. 2010, 15:26, celkem upraveno 2 x.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Fabo »

El Barto píše:Jak můžeš vědět, jestli to mám dál do Prahy jak ty??

Velice jednoduse - ses Cech (mysleno jako obyvatel CR)


El Barto píše: ale ten tvuj třeti odstavec je taky něco IMHO uplně jinýho, páč u mě je to vědomí že pilotem nebudu starý sotva 48 hodin.


To mela bejt ukazka absurdity tveho narceni prazaku

El Barto píše:Ale vy mě absolutně neznáte, takže nemůžete vědět jak v reaguju apod. Pokud mě něco fakt na***e tak nadávám na všechno a všechny ale po nějakým čase (ten je hodně individuální a liší se událost od události) Jenomže pro tohle musím být fakt naštvanej (co si pamatuju stalo se mě to -zatím- jen jednou dvakrát) nemyslím že by na to tohle stačilo ale ono se na mě nahrnul i konec školního roku, blížící se postupky na ZUŠce, neustále odkládaný datum vydání Mafie II atakdál atakdál Vždyť musíte uznat, že když jsem zakládal tohle téma byl jsem klidnej a ptal jsem se velice slušně.


Je fajn ze ses omluvil. Jestli si skutecne taka osobnost, dokazu to pochopit, ale faktem ostava, ze do letadla se to nehodi.

El Barto píše:Dál. Cessnou nepohrdám naopak mám ji rád, dokonce hraje veledůležitou roli v mých plánech jenomže s tú sa při nejlepší vůli lítat v nějakých větších aerolinkách jako je např. (moje nejoblíbenější) Virgin Atlantic.


Vidis, ja ji napriklad rad nemam :)

El Barto píše:Ten radar jsem si asi spletl s tym v řídící věži. (to myslím sakra v minulosti nejsem sice jsem ani v kokpitu ani v tej věži nebyl ale když jsem se díval na dokument o 11. Září byl tam zelený kruhový radar.)


Ten uz ted taky neni zelenej, je pravdou ze bejval, i ten wexar bejval zelenej. Treba ruska Groza. Nenajdu ted zadnou skutecnou fotku, nemam cas, ale tady je videt celkem hezky.


edit:// neni, engine fora obrazek usekne. smula.

El Barto píše:Dál v Boeingu jsem pokud vím (bohužel myslím že je lepší než Airbus ale to je jen můj osobní názor) ještě nikdy neseděl ale nikdy mě nenapadlo že stát se pilotem vícemotorových letadel je lehký, jako zahrát na klavír melodii z Kmotra nebo jednu verzi Hallelujah (nebo jak se to píše a to je sakra lehký) sice myslím, že jsou daleko těžší věci ale i tak to je setsakra těžký.


To je dobre.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Jeeloo »

No a co kdyby jsi si vzal 9500 Kc a sel si ty testy na ULZ udelat? Stejne te to nemine a polemizoivat o tom tady, jak se to da a neda, je stejne onicem. Proste zajdi na ULZ, maximalne prijdes o par tisicovek a den casu v nemocnici. Alespon budes mit jasno, jestli teda nastoupis na ten Boeing a nebo ne :D

El Barto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 24. 04. 2010, 16:33
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od El Barto »

Tragedie_v_JZD píše:nicmene, kdyz te ctu, tak ted momentalne nemas na dopravniho nejen zdravotne, ale ani mentalne....


OK a chtěl jsem se ještě zeptat (s tímhle mi myslím ULZ nepomože). Je u pilota velkej problém s ráčkováním?

A jak jako mentálně? To je hrozně širokej pojem... IQ (to to myslim nebude, nebo je 136 na pilota málo?), Temperament atd. atd.


Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Jeeloo »

No zatim jsi se choval spise jako cholericke dite, ktere dupe pred vylohou, za kterou je auticko, na ktere nema penize, ale mermomoci ho chce :) Ja jsem si take jednou v IQ testu nameril IQ 150, ale to nic neznamena.

Takze me to nech secist:

- mas 4 dioptrie
- mas vadu barvocitu
- rackujes

------------------------
- jsi cholerik
- vyjadrujes se a pises chaoticky, takze hadam, ze tak i premyslis
- nemas o letani ani paru, ale vis, ze to chces delat


secteno podtrzeno: Nechces jit delat neco jineho, nez dopravniho pilota?


Pokud ale precijen si myslis, ze na to mas, opravdu neni nic jednodussiho, nez si zajit na ten ULZ a tam te budto vykopnou a nebo to udelas. Pak si zajdi do nejake letecke skoly a udelej si PPL. Jakmile tohle udelas a porad te to bude bavit, nezabils sebe a nikoho na zemi, neznicil zadne letadlo a nemel zadny incident, tak pak si rekni, ze jdes vzit dalsich cca 1 800 000 Kc a udelat si papiry na velkou dopravu :)

El Barto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 24. 04. 2010, 16:33
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od El Barto »

Pardon ale zas v tom mám trochu zmatek jeden můj kámoš je budoucí pilot a ten mě říkal že na ULZ musim mět 4 dioptrie a míň tak jak to teda je?

Direct Law
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 16. 04. 2010, 18:29
Oblíbené typy letadel: A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: AMS
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Direct Law »

3 dioptrie jsou maximum. Od určitého věku (mám dojem, že 30 let) je tolerováno více, ale myslím, že pouze za předpokladu, že už jsi dříve vstupní prohlídkou prošel. Tzn. u pilotů, jejichž zrak se v průběhu života zhoršil.

Circle
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18. 10. 2009, 15:47
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Circle »

Chtěl jsem se zeptat, s tupozrakostí nemám vůbec žádnou šanci? I kdybych s brýlemi viděl dobře? A také jsem slyšel, že piloti musí vidět (i když třeba s brýlemi) 100%. Je to tak, že každé oko zvlášť 100% nebo dohromady? Nevíte? Mám problém jen s jedním okem. To druhé vidí na 100% to druhé bohužel na 70%. Tak jen jestli jsou nějaké šance..
Díky za odpověď

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Jeeloo »

Tupozrakost=negativ. Nesmis mit zadne ocni vady + nesmis mit vice, nez 3 dioptrie. Takze barvoslepouni, tupozrakouni, slepci, svidraci, bezruky, beznohy, bezhlavy nemaji sanci. Ja uz jen cekam, az se me zepta nekdo se schyzou, jestli to vadi, ze se mu ten Boeing libi a parta blbcu z Prahy si zrovna reklo, ze on ne :)

sehny
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 11. 07. 2009, 16:26
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od sehny »

Jeeloo píše:Tupozrakost=negativ. Nesmis mit zadne ocni vady + nesmis mit vice, nez 3 dioptrie. Takze barvoslepouni, tupozrakouni, slepci, svidraci, bezruky, beznohy, bezhlavy nemaji sanci. Ja uz jen cekam, az se me zepta nekdo se schyzou, jestli to vadi, ze se mu ten Boeing libi a parta blbcu z Prahy si zrovna reklo, ze on ne :)
A když mám astigmatismus, 2 dioptrie, ale brýle už nenosím, protože doktor říkal, že se mi to zlepšilo? :)

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Tom Air »

Jeeloo píše:Tupozrakost=negativ. Nesmis mit zadne ocni vady + nesmis mit vice, nez 3 dioptrie. Takze barvoslepouni, tupozrakouni, slepci, svidraci, bezruky, beznohy, bezhlavy nemaji sanci. Ja uz jen cekam, az se me zepta nekdo se schyzou, jestli to vadi, ze se mu ten Boeing libi a parta blbcu z Prahy si zrovna reklo, ze on ne :)


:D :D :D Ja jsem mel take jeden dotaz podobneho razeni, ale radsi jsem ho poslal e-mailem rovnou na ULZ. Bohuzel uz je to par dni a stale se mi nikdo neobtezoval odepsat, takze hrozi, ze v nejblizsi dobe obohatim nase forum o dalsi diagnozu. :wink:

Saaw
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 16. 04. 2010, 14:15
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Saaw »

El barto. Hmm.. Pred dvoma dnami som bol na ULZ a vdakapanubohu som 1. medical class dostal.. Ked som sedel po psychotestoch u pana doktora, kym mi on pisal zaver a potvrdenie do PC, debatovali sme. Povedal velmi mudro, clovek co nesedel vzivote v lietadle, alebo len velmi malo a pritom si mysli ze lietanie je prenho priam predurcene moze velmi tvrdo narazit. Treba si lietanie vyskusat. Samozrejme nie sediet ako pasazier a nechat sa obskakovat letuskou. Treba si vyskusat sediet v kokpite, mat pred sebou pristroje, citit priamu odozvu lietadla na moje ukony. I clovek nepilot si nieco taketo moze vyskusat nazivo, za par sto eur sa da vyuzit moznost skusobne pilotovat male lietadla na par minut (cessna a pod.). Ak zvladnes toto, nebude ti zle, nebudes citit stres a podobne, mozes premyslat o dalsom smerovani. Naco ti bude 1. class ked ti bude zle v lietadle?
Co sa toho zraku tyka, neviem kolko je max. dioptria, ale 4 bude uz vela. Ked by si ale presiel aj s takou dioptriou tak farbocitu sa nevyhnes. Na rozsirenom ocnom vysetreni je aj ishiharov test, tj test farbocitu. Ked cisla nevidis, neexistuje aby si ocnym presiel. Ak chces usetrit 10tis. czk, najdi si na google ishihara test a skusaj. Ak cisla vidis spravne, skus ist na ULZ, ake nie, zbytocne tam nechod.
A ak si myslis ze ULZ je plne byrokratickych prazakov tak si na omyle. Napr psychologicke a psychiatricke oddelenie vedu dvaja slovaci dlhodobo zijuci v cechach... Celkovo sa mi personal na ULZ velmi pacil, prijemni, vtipkujuci ludia. Az na doktorku na neurologickom, trochu neprijemna babicka..
Ak by si nahodou prvu triedu nedostal, tak mozno dostanes aspon druhu (neviem ako ten farbocit) a aj s tou sa da pracovat v letectve (PPL alebo steward). Ako steward budes tiez lietat, budes v lietadle, budes v tej oblasti. Ak mas lietanie skutocne rad tak sa vyrovnas s tym ze nebudes pilot a vezmes aspon toho stewarda.

Lukes.2002
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 05. 05. 2010, 11:13
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Lukes.2002 »

Pánové a dámy,
se vší úctou k Vám kteří tímto vyšetřením prošli a i k těm kteří o nich něco vědí mě malinko zaráží to co se tu neustále s naprostou jistotou opakuje stále dokola to je mýtus o max. 3 dioptriích. V předpise JAR-FCL 3 je doslova napsáno : "Při vstupním vyšetření
[ ][musí být] refrakční vada [ ][v rozmezí od +5 do -6]
dioptrií (viz odstavec 2 (a) Doplňku 13 k Hlavě B)."

Jak se říká nejlépe hledat informace u zdroje. Proto jsem na toto téma poprosil o vyjádření MUDr. Oldřicha Truska z ÚLZ. V jeho odpovědi konkrétně stojí a s jeho dovolením cituji : "... dnes platí, že žadatel musí vidět s korekcí, ať je jakákoliv, 6/6 ."

Z toho vyplívá že omezení dioptriemi není až tak zásadní a dá se posuzovat individuálně.

Dále se tu řešila i tupozrakost a byly tu informace o tom že "tupozrakost=negativ"

Opět podle vyjádření MUDr. Truska je tupozrakost sice závažnější problém než dioptrie ale nedá se takto automaticky odsoudit. V tomto případě se jedná o individuální posouzení. Takže záleží na tom jak silná tupozrakost je a jkaé vlivy má na konkretního člověka ale to už je věc kterou se dozvíte jen a pouze při vyšetření ÚLZ.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Zdraví pilotů

Příspěvek od Jeeloo »

Dekuji za osvetleni. Ja vychazel od svych kolegu. Jeden je tupozraky a leta jako PPL, ale prvni tridu nedostal, prakticky okamzite ho vyskrtli a bez moznosti dalsiho ziskani, proto jsem z toho vychazel, ze tato vada je definitivni.
Dioptrie opravdu byly 3/3 drive, ale pokud se to zmenilo, tak jen dobre :)


Odpovědět