Licence opravdu nejsou konvertibilni. Muj kamarad instruktor letal u Armady na L410 a AN a pak odesel, jenze kdyz chtel letat civilne, tedy k dopravnimu letani, tak musel absolvovat temer cely vycvik stejne, jako kazdy jiny. Napriklad CPL/IFR/MEP a ATPL mel naprosto stejne, vcetne teorie, letani atd.
Armada opravdu neni to, ze by ti zaplatila licence a ty jsi je za 5 let poslal do ...
Ptal jsi se, jak to bylo pred deseti lety - tou dobou se bralo temer vse, co umelo letat. 11/9 jeste nebylo a piloti nastupovali po desitkach. Tahle doba - dle meho - se uz nevrati, protoze proste je po krizi, pilotu je dostatek a tak plati nekolik zasad:
1) Mas splneno vse, co splneno mit musis (CPL, IFRmep, ATPL(F) a 200+hodin) a zaplatits si typovku (cca 800K, dle typu), tak mozna mas sanci nastoupit
2) Mas zname, kamarady, ci jsi jinak vesel ve znamost (ne leteckou katastrofou prosim), mas realnejsi sanci, nez ti pred tebou
3) Dostanes smlouvu na dobu urcitou a kdyz to dopadne spatne za par let (krize, sopka atd), mazes pryc, stejne jako to bylo ted u CSA
4) Jsi zcestovala duse a kdyz jsi investoval ty 2+ miliony, jeste ti zbylo na to jet treba do USA, Australie, NZ atd. Pak mas mozna lepsi sanci, nez u nas.