Poptávka po pilotech

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od creyman »

Ace2 píše:Creyman: Ne žádná stranda. Jedna německá společnosti operující asi 20 letadel v jihovýchodní Asii. Podmínky kontraktu takové, že budeš létat zadarmo, dají ti pokoj ovšem se společnou sprchou a měsíčně pouze kapesné ve výši 600 dolarů. Ber nebo neber, k tomu všemu příjímací testy okopírované od Emirates :D :D :D srandisti. Ovšem můžou si to dovolit, udajně jim chodí 1200 životopisů ročně.


Aha, já myslel, že to bude třeba na Cesně ap. To znamená regulérně 320, nebo 737 tak to je pro ty co mají licenci a nemají kde létal hodně smutná zpráva.


bartik09
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 12. 05. 2010, 09:00
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od bartik09 »

Tragedie_v_JZD píše:Proc smichu? To ze tedkon je situace takova, neznamena, ze previs pilotu bude i za tech pet, deset let... to muze byt presne naopak ...

A pamatujete si někdo jaká byla situace před 5 nebo 10 lety?
A nekdo tu řikal, že vojenský licence nejsou slučitelný s civilníma a já myslim, že nechci bejt 40 let u armády. A kdybych chtěl civilní licenci, tak prostě musim do civlní školy za 2 miliony, nemůžu prostě říct, že lítat umim a chci jen udělat zkoušky, že jo?

bartik09
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 12. 05. 2010, 09:00
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od bartik09 »

Ace2 píše:Je třeba pochopit zcela logickou obranu vojáků od toho aby si kde kdo udělal zadarmo licence na letadlo a pak zmizel do civilního sektoru. Takže být vojákem není levná cesta jak se stát dopravním pilotem.

Neřek bych, že je to zcela logický. Kdybych tam nastoupil na tři roky studia, tak dá závazek ke službě do roku 2022. Pokud ho porušim, tak budu platit penále v řádu stovek tisíc. Kdybych tam šel, tak tam klidně do roku 2022 třeba bud, ale když ta jejich licence neplatí v civilu, tak tam nejspíš nepudu a oni budou muset vzít někoho, kdo se umístil v příjmačkách pode mnou...

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od Ace2 »

Což ale nevadí, protože stále bude splnovat nastavená kritéria. Příliš inteligentní lidi jsou beztak o pozici pilota vylučováni, jako nevhodní kandidáti.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od Jeeloo »

Licence opravdu nejsou konvertibilni. Muj kamarad instruktor letal u Armady na L410 a AN a pak odesel, jenze kdyz chtel letat civilne, tedy k dopravnimu letani, tak musel absolvovat temer cely vycvik stejne, jako kazdy jiny. Napriklad CPL/IFR/MEP a ATPL mel naprosto stejne, vcetne teorie, letani atd.
Armada opravdu neni to, ze by ti zaplatila licence a ty jsi je za 5 let poslal do ... :)

Ptal jsi se, jak to bylo pred deseti lety - tou dobou se bralo temer vse, co umelo letat. 11/9 jeste nebylo a piloti nastupovali po desitkach. Tahle doba - dle meho - se uz nevrati, protoze proste je po krizi, pilotu je dostatek a tak plati nekolik zasad:

1) Mas splneno vse, co splneno mit musis (CPL, IFRmep, ATPL(F) a 200+hodin) a zaplatits si typovku (cca 800K, dle typu), tak mozna mas sanci nastoupit
2) Mas zname, kamarady, ci jsi jinak vesel ve znamost (ne leteckou katastrofou prosim), mas realnejsi sanci, nez ti pred tebou
3) Dostanes smlouvu na dobu urcitou a kdyz to dopadne spatne za par let (krize, sopka atd), mazes pryc, stejne jako to bylo ted u CSA
4) Jsi zcestovala duse a kdyz jsi investoval ty 2+ miliony, jeste ti zbylo na to jet treba do USA, Australie, NZ atd. Pak mas mozna lepsi sanci, nez u nas.


ivo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 18. 02. 2005, 10:33
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od ivo »

Jenom bych jeste doplnil k bodu c.4,ze i ve svete je to trochu v pr.. a nikde na vas necekaji. V
US se musi delat konverze z JAA na FAA. V Australii neni prace pro zacinajici piloty.Regionalni dopravci chteji min. nalet 1500-2000h MEP plus dopuruceni,takze tam tak muzes pri trose stesti vysazovat/vlekat a nalitavat hodiny.Samozrejme zadarmo!

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od Jeeloo »

Neni to tak uplne pravda. Kamarad minuly tyden sel letat lokalni aerotaxi na Maledivy. Drzel jsem v ruce nekolik nabidek do Asie za regulerni penize a typovka v cene za upis. Dale letani v Africe, kdy kolega letal na Komorech a na podzim odleta znovu. Takze prace naopak je a jsou casti sveta, kde je i nedostatek pilotu. A myslim to fakt vazne, jen je potreba se k temto nabidkam dostat :)

bartik09
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 12. 05. 2010, 09:00
Stav: Offline

Re: Poptávka po pilotech

Příspěvek od bartik09 »

Dík za vaše rady. Pilot ze mě asi nikdy nebude. Pochopil sem, že to je asi tak jak psal Ace2: "Být vojákem není levná cesta jak se stát dopravním pilotem." Tak se mějte.


Odpovědět