Statický vs. celkový tlak
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16. 04. 2010, 18:29
- Oblíbené typy letadel: A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: AMS
- Stav: Offline
Statický vs. celkový tlak
Jaký je rozdíl mezi statickým a celkovým tlakem? Cituji z Wikipedie: "....K měření celkového a statického tlaku používáme Pitot-statickou (Prandtlovu) trubici, která je většinou umístěna v přední části letadla nebo na křídle, aby byla pokud možno v neovlivněném proudu vzduchu....".
Pokud je měřím stejně, musejí přece být stejné, nebo ne? Díky.
Pokud je měřím stejně, musejí přece být stejné, nebo ne? Díky.
Re: Statický vs. celkový tlak
http://en.wikipedia.org/wiki/Pitot_tube
staci listovat tamtez, obrazek vpravo nahore. Nebo jakakoliv ucebnice Aerodynamiky pro piloty - i kdyz ona je to spis mechanika letu nez aerodynamika
staci listovat tamtez, obrazek vpravo nahore. Nebo jakakoliv ucebnice Aerodynamiky pro piloty - i kdyz ona je to spis mechanika letu nez aerodynamika
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16. 04. 2010, 18:29
- Oblíbené typy letadel: A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: AMS
- Stav: Offline
Re: Statický vs. celkový tlak
Teď v tom mám ještě větší zmatek... Myslel jsem, že Pitotkou se měří tlak dynamický... Mohl bys to, prosím, nějak jednoduše vysvětlit? Díky.
Re: Statický vs. celkový tlak
dynamicky tlak nemuzus zmerit, muzes zmerit staticky a celkovy.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Statický vs. celkový tlak
http://sk.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubica tady k tomu je hezký obrázek
Pitotstatická trubice slouží k měření statického a celkového tlaku. Jejich odečtením vyjde tlak dynamický.
Celkový tlak je tlak, který na tebe/letadlo působí (představ si, že vystrčíš hlavu z jedoucího auta. tlak vzduchu, který ti působí (ofukuje) na hlavu, je tlak celkový).
Statický tlak je tlak naměřený v místě, kde by ta hlava nebyla ofukována (a tedy tlak vzduchu v daném místě, neovlivněný tím pohybem jako takovým).
Pitotstatická trubice slouží k měření statického a celkového tlaku. Jejich odečtením vyjde tlak dynamický.
Celkový tlak je tlak, který na tebe/letadlo působí (představ si, že vystrčíš hlavu z jedoucího auta. tlak vzduchu, který ti působí (ofukuje) na hlavu, je tlak celkový).
Statický tlak je tlak naměřený v místě, kde by ta hlava nebyla ofukována (a tedy tlak vzduchu v daném místě, neovlivněný tím pohybem jako takovým).
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Statický vs. celkový tlak
Pitotka snímá pouze celkový,Prandtlova(pitot-statická) celkový a statický tlak.Dynamický tlak(rozdíl celkového a statického) měří rychloměr...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16. 04. 2010, 18:29
- Oblíbené typy letadel: A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: AMS
- Stav: Offline
Re: Statický vs. celkový tlak
Supr, díky všem za objasnění, teď už tomu rozumím
Re: Statický vs. celkový tlak
Jo tohle je častý omyl v chápání studentů co která sonda měří a trochu záludná otázka v testech. Pitotka má sice u většiny lidí asociaci s rychloměrem, tedy tlakem dynamickým. Pravda je ovšem jak bylo řečeno měří tlak celkový a dynamický je pak výsledkem rozdílu tvořeným v rychloměru, nebo popřípadě v nějakém aerometrickém zařízení s digitálním výstupem pro moderní přistroje.
Ještě více to začně mít zajímavé v případech zablokování jednoho ze senzorů a průvodních jevů v různých fázích letu. Také oblíbené otázky.
Ještě více to začně mít zajímavé v případech zablokování jednoho ze senzorů a průvodních jevů v různých fázích letu. Také oblíbené otázky.