Otázka na pilota o bezpečnostní

Odpovědět
Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Lanbub »

Zažil jsem takovou zvláštní situací před rokem. Měl jsem let na palubě A319 seděl jsem na sedadle 01A takže jsem by svědkem celé zvláštní situace:
Došlo k overbookingu ale přišlo se na to až v letadle protože omylem 4 dospěli byly vedení na palubenkach jako miminka!
Začalo se řešit ze 4 lidi si nemají kde sednout! Řešilo se to tak dlouho až do toho zasahl kapitán a rozhodl že si vezme 2 osoby do kokpitu a zbylé 2 posadil na zklapecky letusek!

Co si mám myslet o kapitánovi, a o letecké společnosti?
Měl vůbec právo takto rozhodnout?

Vím že ve světě jsou různé země a různé zákony ale šlo o evropskou společnost.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od whiskey »

podla mna co povie kapitan, to na palube plati. Ale snad sa vyjadri niekto od fachu :wink:

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Ace2 »

Jo jo podle předpisu a vlastně i leteckého zákona je rozhodnutí kapitána neměnné a konečné.

Co se týče overbookingu tak overbooking je legální a občas se holt stane, že se lidi do letadla nevejdou.

Jinak to, že někdo musel cestovat na jump seatu v kokpitu, tak to si spíš mohl gratulovat k výhře. :clap: Cestovat na jumpseatu pro letušky je už asi horší na druhou stranu poslední místo je leckdy k nezaplacení že :thumbup:

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od jane »

Zalezi na predpisech dane spolecnosti o obsazovani sluzebnich sedadel. To, co udelal kapitan, neni moc koser vzhledem k bezpecnosti, ani vzhledem k pohodli cestujicich (i kdyz asi vetsinou lidi prosi, at leti jakkoliv, na druhou stranu komfort je ponekud mensi), na druhou stranu by taky hrozilo, ze kdyz nedostanou mista a poslali by je pryc z letadla, mohlo by si z bezpecnostnich duvodu vystoupit a zase nastoupit cely letadlo.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Jeeloo »

Kamarade ty nas pekne. motas !

1. Zadny kapitan letajici pro jakoukoliv spolecnost v EU nebude NIKDY riskovat svoji karieru tim, ze vpusti do kokpitu lidi. Nesmis se ke dverim pomalu ani priblizit, NATOZS aby si vzal do kokpitu lidi.
2. Pokud me pamet neklame, tak do Airbusu se na jumpseat do kokpitu vejde 1, ne 2 lidi, ale tady si nejsem jist.
3. Na sedadlech palubniho personalu nesmi cestovat nikdo jiny. Zadna letuska si neposadi na sve misto turistu, protoze logicky kde by pak sedela ona a hlavne tohle je opravdu zakazane.

Osobne tomu neverim ani za mak, protoze posadce je uplne jedno, co s tebou bude, je to vec spolecnosti, ne kapitana. Nemuze vzit do letadla vice lidi a uz vubec nebude posadka brat nekoho uplne ciziho do kokpitu. :roll:


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od jane »

Jeeloo píše:Kamarade ty nas pekne. motas !

1. Zadny kapitan letajici pro jakoukoliv spolecnost v EU nebude NIKDY riskovat svoji karieru tim, ze vpusti do kokpitu lidi. Nesmis se ke dverim pomalu ani priblizit, NATOZS aby si vzal do kokpitu lidi.
2. Pokud me pamet neklame, tak do Airbusu se na jumpseat do kokpitu vejde 1, ne 2 lidi, ale tady si nejsem jist.
3. Na sedadlech palubniho personalu nesmi cestovat nikdo jiny. Zadna letuska si neposadi na sve misto turistu, protoze logicky kde by pak sedela ona a hlavne tohle je opravdu zakazane.

Osobne tomu neverim ani za mak, protoze posadce je uplne jedno, co s tebou bude, je to vec spolecnosti, ne kapitana. Nemuze vzit do letadla vice lidi a uz vubec nebude posadka brat nekoho uplne ciziho do kokpitu. :roll:


Pletes se :) Pocet sedadel v kokpitu airbusu zalezi zrejme na provozovateli, CSA ma treba vzdy dva jumseaty, ale vim, ze treba TAP ma jenom jeden.
Na sedadlech palubniho personalu samozrejme muze cestovat nekdo jiny, pokud ma zamestnanecke letenky. Ono ne vzdy je na letadle tolik stevardu, kolik je tam jumpseatu, takze klidne na A319 mohou byt volne dva jumpseaty pro CC.
S bodem 1 ale souhlas.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Jeeloo »

Dik za upresneni. Nicmene predpokladam, ze zamestnanci aerolinek to asi nebyli. Pokud ano, tak to samozrejme meni situaci, ale to nebylo zmineno.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Ace2 »

Jo jo počet jumpseatů jak v kokpitu tak i v kabině pro cestující záleží na tom jak si to nechá daná společnost od výrobce vyrobit. V A320 family jsou max. 2 jumpseaty v kokpitu. V kabině se asi meze nekladou, předpokládám, že u 319 jich může být tak 5 při nějakém standardním řešení z katalogu.

Kdo může a nemůže do kokpitu samozřejmě rozhoduje kapitán, pokud mu operační středisko povolilo mít PAX v kokpitu a on s tím souhlasil, tak nevidím problém.

A jak je vidět, tak to šlo. Navíc terorista těžko bude vědět, že je let přebookovanej a že zrovna on dostane možnost sedět v kokpitu že...

Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Lanbub »

Zda to byly zaměstnanci či ne, nevím. Subjektivně vypadaly jak naštvané cestující.
Kde seděly letušky taky nevím protože těsně před odletem po předvedení safety se odebraly někam dozadu.

Bylo zajímavé sledovat jak letušky improvizují a obsluhují zařízeni s monitorem nad hlavami těch dvou co seděly na jejich místech. Pořad strkaly do těch cestujících a pořad se omlouvaly.

Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Lanbub »

Ace2 píše:Kdo může a nemůže do kokpitu samozřejmě rozhoduje kapitán, pokud mu operační středisko povolilo mít PAX v kokpitu a on s tím souhlasil, tak nevidím problém.

Povolené od operačního střediska to asi měl. Protože když to řešil řekl letuškám že se domluví s operačním a zalezl do kokpitu a potom se vrátil a rozhodl.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Pavel »

Lanbub píše:
Ace2 píše:Kdo může a nemůže do kokpitu samozřejmě rozhoduje kapitán, pokud mu operační středisko povolilo mít PAX v kokpitu a on s tím souhlasil, tak nevidím problém.

Povolené od operačního střediska to asi měl. Protože když to řešil řekl letuškám že se domluví s operačním a zalezl do kokpitu a potom se vrátil a rozhodl.

no, tak co řešíte, od firmy to měl posvěcené, tak rozhodl....

Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Lanbub »

Proč ti vadí že řešíme? To že se tu mluví o nestandardní situaci v oborů ve kterém se každý chlubí s tím že má vše propracované a že se žádné chyby nenajdou?

Mě jde jen o to že jsem se podělil o zkušenost. Na základě toho zážitku bych mohl hodnotit tuto společnost. Ale protože jsem laik tak než si udělám názor tak chci slyšet i názor pilota.

Co mě jako laika zarazilo je to že si to dovolila posádka na let do destinace která měla problémy s bezpečnosti. Dokonce té společnosti unesly letadlo v destinaci kam jsme mířily! Jako cestující je to pro mě hodně paradox když na té lince jsou taková bezpečnostní opatření že letadla z té a do té destinace musí parkovat vždy daleko od všeho pro případ problémů! To nemluvím o ostatních opatření.
Mám arabské jméno a proto na letišti aď letím kamkoli často na kontrole tasí stroj na zjištění výbušnin. Ale mě to ani nevadí protože jsem zviklej. když létáte do destinace o které byla řeč je to normálka a standart.

Na závěr:
Z toho co jsem tu četl tak to nebyl zásadní problém ale ta společnost by si měla dávat větší pozor na takové lince u které jsou zavedené drastické bezpečnostní opatření.
Cestující co rezignovaně podstupují tito opatření a chápou je, potom hodně pochybují o serioznosti té společnosti.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od MEA »

Lanbub: أي مطارفي أي البلد؟

Lanbub
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 431
Registrován: 15. 08. 2006, 06:12
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od Lanbub »

MEA: ALG

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Otázka na pilota o bezpečnostní

Příspěvek od MEA »

Lanbub píše:MEA: ALG

dik! inak cestujuci na jumpseate nie su az takou absolutnou vynimkou pre tcyh co neveria - staci si pozriet air crash investigation s tym dielom co aerocarribean mdd82 dostalo stall v 33oooft. aj ten bol "overbooked" a mali jedneho paxa aj v kokpite...


Odpovědět