Pojištění medicalu
Pojištění medicalu
Zdravím, nemáte někdo pojištěný medical? Přemýšlím o tom už dlouho...když už jsme do létání dali tolik peněz že?
Re: pojištění medicalu
Pojisteni medicalu nelze Nebo pokud ano, tak to bude hodne velka raketa a o nikom kdo by ho mel pojisteny jsem zatim neslysel.
Re: pojištění medicalu
Myslím, že v dnešní době lze pojistit prakticky všechno, ale jak píšeš raketa to bude určitě... No příští týden se zajdu zeptat do pojištovny, takže potom poreferuju.
Re: pojištění medicalu
Na co se chces vlastne pojistit? Jako ze kdyz prijdes o medical a nebudes moci letat?
Kolik mas nalet jako dopravak? Jen chci porovnat, abych pak vedel, zda to vubec ma smysl
Kolik mas nalet jako dopravak? Jen chci porovnat, abych pak vedel, zda to vubec ma smysl
Re: pojištění medicalu
Přesně tak jak píšeš Jako dopravní pilot zatim nic... teď ja jaře nastupuju na kurz ATPL, ale o tom pojištění jsem právě slyšel. Už nevím kdo přesně mi to říkal... Myslím že nějakej FI.
Re: pojištění medicalu
No a proc to teda resis ted? Vzdyt nemas zadny nalet, nemas hotove licence, nezivis se tim, tak zbytecne budes neco ted platit
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 65
- Registrován: 10. 09. 2007, 22:02
- Oblíbené typy letadel: Mig 21
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha, t.č. Calgary, Kanada,
- Stav: Offline
Re: Pojištění medicalu
Jeeloo : v každé slušné letecké společnosti je toto pojištění standardem a je placené zaměstnavatelem.
No a např. v TVS si ho musíme platit sami. Většina pilotů ho má, protože jsi pojištěný na 2 500 000 Kč za pouhopouhých 15 000 Kč ročně. Myslím, že pokud se létáním neživíš, tak toto pojištění valný smysl nemá a tady v ČR se pojistit individuelně ani moc nejde. Není to velký problém v zahraničí, ale počítej s částkou převyšující 30 000 Kč ročně. Je tam omezení na vstupní věk a po 45. roce života se plnění postupně snižuje až na asi 1 mil. Kč nebo se výrazně zvyšuje pojistné. Podmínkou je min. průkaz CPL tedy nikoliv papír o absolvování teorie ATPL.
No a např. v TVS si ho musíme platit sami. Většina pilotů ho má, protože jsi pojištěný na 2 500 000 Kč za pouhopouhých 15 000 Kč ročně. Myslím, že pokud se létáním neživíš, tak toto pojištění valný smysl nemá a tady v ČR se pojistit individuelně ani moc nejde. Není to velký problém v zahraničí, ale počítej s částkou převyšující 30 000 Kč ročně. Je tam omezení na vstupní věk a po 45. roce života se plnění postupně snižuje až na asi 1 mil. Kč nebo se výrazně zvyšuje pojistné. Podmínkou je min. průkaz CPL tedy nikoliv papír o absolvování teorie ATPL.
Re: Pojištění medicalu
Řeším, protože mě to zajímá a za pár let čeká. Výcvik mě zatím nějaký ten půlmilion stál a nechci aby se z něj staly jen vyhozené peníze... Jinak díky za odpovědi, s pojištěním u společností jsi mě mile překvapil
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 65
- Registrován: 10. 09. 2007, 22:02
- Oblíbené typy letadel: Mig 21
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha, t.č. Calgary, Kanada,
- Stav: Offline
Re: Pojištění medicalu
Jak říkám, u solidních společností je toto pojištění naprosto samozřejmé......no jen v tom Travel Servisu si to musí každý zaplatit sám. Pro zájímavost máme společnou pojistku u Allianz Slovakia, protože nabídli množstevní slevu . Mimo to nabízí i pojištění ztráty výdělku v případě nemoci nepřevyšující 365 dní a to za 4000 Kč měsíčně s pojistným plněním 2000 Kč denně tedy s odškodným cca 60 000 Kč měsíčně. Ale nevím o nikom kdo by toto pojištění v TVS uzavřel. Ale je dobré, že i tahle možnost tady je.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16. 04. 2010, 18:29
- Oblíbené typy letadel: A380, B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: AMS
- Stav: Offline
Re: Pojištění medicalu
Když už jsme u toho pojištění, je možné někde sjednat klasické životní pojištění tak, aby pojišťovna plnila i když zemřu při pádu v letadle (jako pilot)? Ptal jsem se v České pojišťovně a tam to prý možné není. Zvláštní, že když se zabiju v autě, plnění pro ně problém není.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 94
- Registrován: 13. 02. 2007, 11:44
- Bydliště: UK
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Pojištění medicalu
Jak už bylo řečeno, různá pojištění proti ztrátě přijmu pro zaměstnance nebo jeho rodinu, patří mezi ony základní součásti onoho pověstného "package", který nabízí většina slušných aerolinek. Existují i výjimky např. u hodně velkých a známých jmen, ale ti si to můžou dovolit (a slovo "pojištění" se v jejich kultuře stejně příliš nenosí )
A je to taky jedna z hlavních věcí, která odlišuje létání v tradičním zaměstnaneckém poměru u aerolinky od různých freelance kontraktů přes prostředníky jako je třeba Sigma, Alfa, ContractAir, apod...
Pojištění bývá většinou jak proti ztrátě licence že zdravotních důvodů (tzn. obecně ztráta medicalu), tak proti úmrtí nebo trvalým následkům a taky cestovní pojištění a pojištění léčebných výloh v zahraničí.
Jen pro orientaci (naše firma v tomhle patří mezi lepší průměr, ale existují mnohem lepší balíčky):
- V případě zdravotních problémů dostává zaměstnanec po dobu 6 měsíců léčení normální plat, následně po dobu 50 měsíců (pokud je ztráta medicalu pořád pouze dočasná) 2% dvouletého platu (tzn. téměr polovinu měsíčního platu) a poté jednorázově dva roční platy, pokud je léčení delší, nebo ztráta medicalu trvalá.
- V případě úmrtí nebo trvalých následků při výkonu zaměstnáni je zaměstnanec, resp. jeho rodina krytá 10ti násobkem ročního platu.
- Cestovní pojištění (zavazadla, letenky, ...) a pojištění léčebných výloh po celou dobu trvání kontraktu s možností za drobný poplatek přidat rodinu, což jsou věci téměř nezbytné při delších pobytech v zahraničí (a celkem příjemné i na soukromé cesty v době volna )
Jinak je ještě dobré mít pojištění pro právnickou ochranu v případě nějakých záležitostí, kdy nastávají nepříjemná jednání se zaměstnavatelem, člověk nikdy neví kdy ji může potřebovat. Za rozumný peníz se dají pořídit členstvím v odborech, jako např. Britská BALPA.
Bez pojištění je lítání velká a celkem dost hazardní loterie, zvlášť když má člověk do své kariéry nainvestováno.
A je to taky jedna z hlavních věcí, která odlišuje létání v tradičním zaměstnaneckém poměru u aerolinky od různých freelance kontraktů přes prostředníky jako je třeba Sigma, Alfa, ContractAir, apod...
Pojištění bývá většinou jak proti ztrátě licence že zdravotních důvodů (tzn. obecně ztráta medicalu), tak proti úmrtí nebo trvalým následkům a taky cestovní pojištění a pojištění léčebných výloh v zahraničí.
Jen pro orientaci (naše firma v tomhle patří mezi lepší průměr, ale existují mnohem lepší balíčky):
- V případě zdravotních problémů dostává zaměstnanec po dobu 6 měsíců léčení normální plat, následně po dobu 50 měsíců (pokud je ztráta medicalu pořád pouze dočasná) 2% dvouletého platu (tzn. téměr polovinu měsíčního platu) a poté jednorázově dva roční platy, pokud je léčení delší, nebo ztráta medicalu trvalá.
- V případě úmrtí nebo trvalých následků při výkonu zaměstnáni je zaměstnanec, resp. jeho rodina krytá 10ti násobkem ročního platu.
- Cestovní pojištění (zavazadla, letenky, ...) a pojištění léčebných výloh po celou dobu trvání kontraktu s možností za drobný poplatek přidat rodinu, což jsou věci téměř nezbytné při delších pobytech v zahraničí (a celkem příjemné i na soukromé cesty v době volna )
Jinak je ještě dobré mít pojištění pro právnickou ochranu v případě nějakých záležitostí, kdy nastávají nepříjemná jednání se zaměstnavatelem, člověk nikdy neví kdy ji může potřebovat. Za rozumný peníz se dají pořídit členstvím v odborech, jako např. Britská BALPA.
Bez pojištění je lítání velká a celkem dost hazardní loterie, zvlášť když má člověk do své kariéry nainvestováno.
Re: Pojištění medicalu
Direct Law píše:Když už jsme u toho pojištění, je možné někde sjednat klasické životní pojištění tak, aby pojišťovna plnila i když zemřu při pádu v letadle (jako pilot)? Ptal jsem se v České pojišťovně a tam to prý možné není. Zvláštní, že když se zabiju v autě, plnění pro ně problém není.
S tím životním pojištěním se zkuste optat třeba tady http://sjednatpojisteni.cz/
Re: Pojištění medicalu
Já jsem na tom podobně jako _misa_ to znamená, že se jako pilot zatím neživím, ale už jsem do výcviku investoval přes půl milionu a v případě, že by se mi něco stalo, tak bych rád, aby se finance rodičům vrátily.
O možnosti pojistit medical jako takový jsem bohužel tenkrát nevěděl. Vyřešil jsem to tak, že jsem si sjednal životní a úrazové pojištění. Samozřejmě nebylo možné podchytit všechno, co mě o medical může připravit, takže tam z nemocí mám pouze některé. Bral jsem to tak, že pravděpodobnost, že bych o medical přišel kvůli např. vzteklině je velmi nízká
Cena toho pojištění kromě jiného závisí hlavně na tom, v jaké rizikové skupině daná pojišťovna má povolání pilota. Někde je to první (nejméně riziková) někde druhá třída. Musel jsem také prohlásit, že neprovozuji akrobatické lítání, protože při výkonu akrobacie se člověk automaticky řadí do čtvrté (nejvíce rizikové) třídy. Myslím, že akrobatický pilot je u některých pojišťoven nepojistitelný snad, ale ruku do ohně bych za tohle tvrzení nedal
O možnosti pojistit medical jako takový jsem bohužel tenkrát nevěděl. Vyřešil jsem to tak, že jsem si sjednal životní a úrazové pojištění. Samozřejmě nebylo možné podchytit všechno, co mě o medical může připravit, takže tam z nemocí mám pouze některé. Bral jsem to tak, že pravděpodobnost, že bych o medical přišel kvůli např. vzteklině je velmi nízká
Cena toho pojištění kromě jiného závisí hlavně na tom, v jaké rizikové skupině daná pojišťovna má povolání pilota. Někde je to první (nejméně riziková) někde druhá třída. Musel jsem také prohlásit, že neprovozuji akrobatické lítání, protože při výkonu akrobacie se člověk automaticky řadí do čtvrté (nejvíce rizikové) třídy. Myslím, že akrobatický pilot je u některých pojišťoven nepojistitelný snad, ale ruku do ohně bych za tohle tvrzení nedal