Na co bacha u letecké školy?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Ace2 »

Tragedie_v_JZD píše:
Ace2 píše:Stejně tak tam mají C172 s glass cockpitem G1000. Stejně tak FA má zánovní C172 OK-EYE v kůži s hezkou IFR avionikou


Ehm.. OK-EYE? Ehm. TO je Flying Academy... Ne f-air...



Psal jsem snad někde že EYE je F-Airu ? 8)


Tak nebo tak detailní diskuze kdo přesně má co za letadla není asi předmětem tohoto threadu. Výsledek je prostě takový, že aktuálně zminované školy FA i F-Air mají k dispozici relativně zajímavá letadla a je jen otázkou peněz na čem chce daný člověk zvolit kurs. O tom to celé je. Pokud chcete co nejlevnější výcvik, tak to bud odlétáte na postarší Cessně, nebo na zánovním letadle, ale vycházející konstručně z ultralightu. To je prostě ekonomická rovnice v CZ podmínkách. Nelze prostě létat v ČR na G1000 Cessně 172 za 3.500 kč bez dph/hod.


Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

No jo no, uz jsem slepej :) ale jak jsi prechazel mezi f-air a flying academy.. tak jsem si fa prelozil jako .. f-air :)

Kadopadne - v F-Airu je jen jedna 172 - OK - JKF - a ta glass nemá - jenom garmin aeru jako navigaci.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Ace2 »

Jasně OK-JKF je stará dobrá klasika patřící přímo F-Airu, ale F-AIR provozuje (nebo za mě alespoň provozoval) C172 soukromého majitele a ta měla G1000. Jestli tam na někdo létá, tak se zeptejte.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Jeeloo »

OK-EYE neni Flying Academy, ale ten posuk Cerny, takze to take nepatri jim. Obcas si ji pujciji, ale jinak nic vic.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Ace2 »

Obecně malokterá letecká společnost vlastní letadla, většina z nich jen provozuje letadla jiných majitelů. A mě jako pro zákazníka je úplně jedno kdo je majitelem jakého letadla ve škole. Pro mě je důležité, že si to letadlo můžu kdykoliv půjčit a je v letovém parku dané organizace. Co se týče leteckých škol, tak letecké školy vlastní jen základní portfolio letadel. A téměř bez vyjimky, veškerá lepší letadla mají jiné majitele, ovšem ty letadla jsou provozována danou leteckou organizací což přináší výhody všem stranám. Majitel vydělává peníze za půjčování letadla, škola může nabídnou širší služby na kterých si může vydělat a konečně zákazník má možnost výběru.


hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

Jo super... A co ta Bemoair teda? máte s tím někdo zkušenosti? Nebo tam nikdo nelítá, nešíří se o tom žádné drby nebo pochvaly?

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od bubo »

Ace2 píše:Jasně OK-JKF je stará dobrá klasika patřící přímo F-Airu, ale F-AIR provozuje (nebo za mě alespoň provozoval) C172 soukromého majitele a ta měla G1000. Jestli tam na někdo létá, tak se zeptejte.

F Air provozuje cessnu 182 OK-CAT, ktera ma G1000. To ano, ale zadnou 172 s G-1000 neprovozuji...
Přílohy
f_air_cenik_11_2011.jpg
f_air_cenik_11_2011.jpg (63.6 KiB) Zobrazeno 5269 x

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Ace2 »

Aha tak omluva, tak to byla C182 to je jedno... prostě mají cessnu s G1000

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od bubo »

Ace2 píše:Aha tak omluva, tak to byla C182 to je jedno... prostě mají cessnu s G1000

no moc jedno to neni, 172 je kram, 182 je velice prijemny eroplan, co i neco uveze a neplazi se luftem, ale to uz je off-topic, protoze na 182 asi PPL zakladetel tohoto vlakna vycvik litat nebude...

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

Dnes jsem byl v Bemoair, kde mi pan Unzeitig (nebo tak nějak se jmenoval) tvrdil přesný opak toho, co mi řekli ve FA - že je možno absolvovat noční výcvik v rámci PPL. Na stránkách FAir taky tvrdí, že noční lze absolvovat během PPL. Tak kde je pravda? A pokud to lze absolvovat takto, je to plnohodnotně uznávaná doložka (NIGHT)?
Díky :)

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Jeeloo »

NIGHT je az po PPL, takze defakto udelas nejdrive PPL a pak muzes delat dolozku pro nocni VFR letani. Je jedno, jestli tomu rikas, ze to je v PPL a nebo jinak, ale stejne to budes delat az po slozeni zkousek PPL, do te doby nejde delat noc, pokud nemas privata odletaneho.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od bubo »

Flying academy loni nabizel NIGHT v prubehu PPL. No ale po pravde receno, pokud nejsi clovek, kteremu to vyjimecne jde, tak stejne na tu noc v tech 45 hodinach nezustane cas....

Engine Failure 1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 10. 09. 2007, 22:02
Oblíbené typy letadel: Mig 21
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, t.č. Calgary, Kanada,
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Engine Failure 1 »

V USA je celý PPL výcvik 40 hodin a je v něm automaticky VFR Night. Za 4 týdny hotovo, cenově to vyjde po zaplacení letenek, ubytování a auta stejně jako tady. ( cca 150 000 Kč ) FAA Medical vystaví na pražském UCL. Všechny otázky ke zkouškám jsou veřejné. Létat se tady s FAA PPL legálně dá a lze přímo bez jakékoliv validace nastoupit do kurzu ATPL a získat rovnou český CPL.

jivo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 06. 01. 2010, 04:36
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od jivo »

45hodin je dáno předpisem. Z toho je několik hodin mimo osnovu a dají se využít na tu NOC. Ale popravdě v tom ani velkou výhodu nevidím, protože v noci jsou v ČR jen Kbely (se souhlasem armády), Vodochody (až bude funkční jak má, tak také ne), Ruzyně (v noci také asi nebude až bude paralelní dráha a jinak cenově nepřijatelné) a Roudnice. Na Moravě jsou na tom zatím lépe, i tak bych se o tu noc moc nepral. Ale věřím tomu, že ti jí klidně v FA slíbí s tím, když to zvládneš. Většinou se to prý nezvládá. Raději bych ICAO angl, a teď mají zkoušku v ceně PPL. Já mám ještě tu noc.

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

No dobře, uvidíme. Ale je to možné... Já jen jestli mi něco nekecali.
Co myslíte, je lepší Flying Academy nebo FAir v Brně? Že prý FAir musí dovážet letadla na hodiny z Benešova? Není v tom později nějaký problém nebo minimálně nepohodlné, dražší, atd, atd?
Dík :twisted:


Odpovědět