Na co bacha u letecké školy?

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Jeeloo »

Takhle se da naletat maximalne par hodin rocne. Pokud nejsi dobry kamarad s nekym z te dane skoly, proc by te nechavali letat zadarmo, byt i jen na prelety? kazda skola ma vzdy dost znamejch a kamaradu, kteri kdykoliv sednou do era a poleti, treba jen tak provest soucasne s tim svoji holku, kamose atd. Pokud by byla situace vyrovnana, ze nezaplati nikomu nic, oba poletite zadarmo, tak vzdycky dostane tenhle kamos prednost :) Logicky.

Na tohle moc nesazej a never tomu, jestli jdes jen jako obycejny zakaznik, tak budes tvrde platit za kazdou minutu ve vzduchu.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Fabo »

Spis mi slo o to, ze jestli si to skola spravne zmenezuje, budou ji za prelety platit, a nemusi pak za prelety platit zak, nebo skola.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od bubo »

hoplit píše:O to mi právě šlo :D Pokud bych musel platit něco navíc než jen pronájem letadla, tak mě ani nenapadne tam jít.


trosku se to mota - kdyz ti F Air nabidne vycvik v Brne, tak nebudes platit prelet Tecnama z Benesova do Brna, aby lital tvuj vycvik, to je problem F Airu. Jiste, muze se nekdy stat, ze F air bude potrebovat preletet eroplan a tak ti nabidne (az budes pilot nebo v ramci navigacnich), jestli do nechces preletet - treba za nejakou trosku nizsi cenu. A az kdyz nebude opravdu nikdo, kdo by to letel za nizsi cenu, tak potom teprve budou shanet nekoho, kdo poleti zadarmo....

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

Jaké jsou Tecnamy v porovnání s Cessnami? Co je lepší na výcvik?

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Ace2 »

Mám mnoho hodin na obou typech....

Tecnam
Velmi jednoduché, lehké letadlo postavené původně jako ultralehké a s mírnou úpravou aby splnilo legislativní omezení bylo certifikováno jako VLA. Tedy se s tím dá létat PPL.

Výhody - Lehoučké letadlo s MTOW 550 kg a výkonem 100 koní tomu zaručuje více jak slušnou výkonnost. Na start to potřebuje jen pár metrů, má to skvělou stoupavost a je to fajn na zábavné létání. Další výhoda je extremní nízká spotřeba benzínu 15 litrů na hodinu, což při 90 litrové nádrži dává celkem slušnou výdrž. Z Tecnamu je lepší výhled.

Nevýhody - Vychází to konstrukčně z ultralightu, takže se to ve vzduchu jako ultralight chová. Je méně stabilní, je třeba používat směrové kormidlo i během letu, při přistávání dochází k poměrně náhlému úpadku vztlaku kdy už změna úhlu náběhu nepomáhá. Letadlo má v některých ohledech nestandardní ovládání o proti běžným GA letadlům. Nepoužívá směs paliva, nemá nezávisle bržděná kola, ale jen bržděná kola centrální brzdící pákou mezi sedačkama. Dále letadlo téměř netopí a nesmí létát v noci.

Cessna 152-172
Světový standard v GA letectví, letadla využívaná v každé letecké škole po celém světě. Mají blbuvzdorné letové vlastnosti, které jsou velmi příjemné jak pro výcvik, tak i cestovní létání. Jsou tedy velmi nezáludné. Kdekoliv si bude chtít pronajmout letadlo jistě tam budou mít nějakou Cessnu.

Výhody
Ovládají se standardně a o proti jiným letadlům stejné kategorie je tam jen málo změn a v podstatě přeškolení na jiný i větší typ letadla není nijak obtížný. Lépe a klidněji se s tím letadlem létá a lépe přistává.

Nevýhody
C152 se již od 80tých let nevyrábí a tak jsou tyto Cessny drženy jako školící nařadí a dle možností udržovány. Tedy C152 bude vždy mnohem starší než Tecnam. Mají obdobný výkon jako Tecnam, ale dvojnásobnou váhu a o třetinu vyšší spotřebu. C172 je pochopitelně lepší ve všech směrech navíc je již 4 místná a vyrábí se dodnes. Protože je to podle předpisu opravdové letadlo, tak může létat i v noci. Americká letadla mají zpravidla vysokou palubní desku a tak je výhled omezenější.


Záleží co chceš. Tecnam je novější, hravější, ekonomičtější, ale chová se jinak než klasické letadlo. Cessna je zpravidla starší, má horší výkony a není s ní tolik zábavy a má vyšší spotřebu paliva. Ale chová se jako opravdové letadlo.


Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Jeeloo »

Presna jak rikal Ace. Ja osobne jsem zastancem Cessny, letal jsem na obojim a Tecnam je opravdu vice ultrahnoj, nez letadlo. Vyskoli te s nim solidne vitr, kdyz je to nepriznive, ale ma zase priznivejsi cenu :)

Cessna je vdecny delnik. Ja letal majoritu vycviku na C172 a to je naprosto nebe a dudy oproti Tecnamu a tezkost a kineticka energie je ve vzduchu markantni i oproti C152. Pak ti pripada ostatni uz jen jako kocarek pro panenky :)

Nicmene, pokud mas dinancne moznost, jdi na Cessnu, leta jich mnohonasobne vice, nez VL letadelek, ktere stejne pak po vycviku odsunes do kouta a na cokoliv jineho (vozeni babovek, potazmo pak vyhlidkace) to bude Cessna/Zlin/Piperson.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od bubo »

Jeeloo píše:Nicmene, pokud mas dinancne moznost, jdi na Cessnu, leta jich mnohonasobne vice, nez VL letadelek, ktere stejne pak po vycviku odsunes do kouta a na cokoliv jineho (vozeni babovek, potazmo pak vyhlidkace) to bude Cessna/Zlin/Piperson.

Tecnamy neodsunes - cas od casu se proste budes chtit svezt, jen tak, nepovezes ani babovku, ani nikoho nebo jednu babovku a na to ten Tecnam uplne staci...Cessny jsou vetsi, tezsi, vykonove (zejmena stoupani) slabsi. Ale kazde ma neco do sebe. V brne maji i OK-SEX, coz je Tecnam dolnoplosnik a ten muze litat i NIGHT VFR. Ale jinak je to tak jak pisou kolegove nahore - Tecnam nema korekci, brzdeni je udelane na ruku bez diferencialniho brzdeni, Cessny jsou zase typicky stare kramy- na skoronove 172 te asi nenechaji bouchat okruhy a busit s ni o zem - navic je to za jine penize...

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

OK-SEX mi byl nabízen. Docela o něm uvažuji, pokud půjdu do FAir. Jaké to je letadlo s porovnáním třeba s cesnou? platí o něm to samé co všeobecně o tecnamech (kromě toho nočního výcviku a úžasné imatrikulace)?
Dále by mě zajímal váš názor na moje dilema FAir x Flying Academy.
A pak taky jestli je pro AeroJob rozdíl jestli si dělám výcvik u FA nebo u FAir, který je skoro polovičním (49%) vlastníkem AeroJobu.

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Jeeloo »

JobAir = F-Air. Nemaji nic spolecneho s Flying Academy. Aerojob podminuje to, ze MUSIS udelat vycvik v F-Airu.

Rozdil mezi Cessnou tam je, ale rozebirat to je asi jako kdyz ti ted budu vypravet rozdil v pilotovani Bellanca Decathlon a Zlin 50. Oboje jsou naprosto rozdilna letadla, ale pro tebe to na zacatek letani je naprosto nedulezite, jeden si vyber a zacni na nem letat.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od bubo »

Jeeloo píše:JobAir = F-Air. Nemaji nic spolecneho s Flying Academy. Aerojob podminuje to, ze MUSIS udelat vycvik v F-Airu.
Rozdil mezi Cessnou tam je, ale rozebirat to je asi jako kdyz ti ted budu vypravet rozdil v pilotovani Bellanca Decathlon a Zlin 50. Oboje jsou naprosto rozdilna letadla, ale pro tebe to na zacatek letani je naprosto nedulezite, jeden si vyber a zacni na nem letat.

naprosty souhlas. Snad bych jenom dodal, ze Flying academy uctuje hobbs time, F- Air letovy cas. ale zase stoji hodina vic. Takze rozhodnuti je opravdu na Tobe. Vzdycky bude na te druhe skole, nez kterou si vyberes neco lepsi....

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

Já myslel, že AeroJob je něco úplně jiného než FAir, akorát FAir vlatsní nějaký podíl z AeroJobu. Takže je vyloučeno dělat výcvik podle AeroJobu ve Flying Academy? Omluvte moji natvrdlost, nějak se do toho motám :D

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 526
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Jeeloo »

Ano je to presne tak.

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

Aha

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od Ace2 »

Nutno ale říci, že i Flying Academy ti nabídne způsob financování pomocí specializovaného uvěru pro piloty.

hoplit
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 05. 2011, 15:00
Stav: Offline

Re: Na co bacha u letecké školy?

Příspěvek od hoplit »

Mě ale nejde o způsob financování, ale o to, že AeroJob údajně pomáhá hledat pozice v letectví (abych zjistil jestli je to kec, nebo jak moc to pomáhá tak jsem to sem nahodil). Že je to něco jako Personální agentura, nebo cosi. Opravte mě jestli se pletu :-)


Odpovědět