Větroň vs. Ultralight

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Status: Offline

Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod stegy » 25. 08. 2015, 23:55

Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, jaký způsob cesty doporučujete na začátek pro potenciálního pilota. Je lepší ULL nebo větroň. Bydlím v Praze, takže vetroň je docela problém, ale všechny lidi co znám začínali na větroni. Prosím poraďte. :ymdevil: :-ss


Algy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 17. 06. 2010, 09:29
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod Algy » 26. 08. 2015, 11:12

Záleží, kam až to chceš dotáhnout. Pokud pomýšlíš na PPL a výš tak bych začal větroněm a UL vynechal. Pokud se chceš čas od času proletět po Čechách, v jednom nebo ve dvou, vynechal bych větroně a šel bych do UL.

gigy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 12. 04. 2014, 16:33
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod gigy » 26. 08. 2015, 17:26

Vidím to stejně jako napsal Algy. Já třeba o kariéře pilota sním, takže jsem šel na vetroně a nelituju, na druhou stranu, na větroně holku nesbalíš, ULL už má přece jenom motor a letíš si kdy chceš kam chceš :D s GLD jim pořád říkáš, že musej počkat na termiku a pak se ti tam akorát vyblejou za krk :D :D

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1595
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod MEA » 26. 08. 2015, 21:19

...ale zasa to ticho a ozajstná radosť z lietania. trebárs sa vybrať v jediný deň do tatier a k dunaju na vetroníku dáva lietaniu úplne inú dimenziu. a treba si taký prelet aj zaslúžiť, nielen po kurze a rovno za vrtuľou...

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod stegy » 26. 08. 2015, 22:11

Je to presne jak rikate :-bd
Vetron musi byt fajnova vec ale jakou ma vyhodu pri delani ppl?


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2268
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod Fabo » 26. 08. 2015, 22:41

Jednak si môžeš nechať uznať časť náletu, jednak to budeš mať v ruke a urobíš to rýchlejšie - za menej hodín - za menej peňazí

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod stegy » 26. 08. 2015, 22:47

To jo ale neni jednodusi prejit v podstate z motoru na motor?

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 523
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod Jeeloo » 27. 08. 2015, 09:49

Dovolil bych si několik poznámek ze své zkušenosti :)

1) Jestli chceš létat, abys mohl balit holky, rovnou to zabal. Ultrahnojem nikoho moc neoslníš, to už spíše tím letem Blaníkem. A na pořádné ULL? To už jdi na PPL, stojí to stejně (to létání). Nelétá se kvůli dlouhonožkám v kokpitu a obdivu pilotní uniformy :) Takových pár blbů v ČR najdeš a nebude jich málo - xicht jednoho z nejznámějších trotlů nedavno zdobil metro a vůbec vše s reklamou na VŠO :)

2) Větroň ti nedá do PPL vůbec nic. Měl jsem ke stovce hodin, když jsem šel létat PPL a že bych nějak exceloval v motorovém letadle? Neexceloval. Jedině pokud by jsi šel pak létat klasiku ala trenér atd, tam věřím, že by to bylo plus, ale já přesedlal na Z526 až s náletem, už to bylo něco jiného.

3) Neurobíš to rychleji. Prostě nalétáš danné penzum hodin na PPL mínus odečet za bezmotor (pokud to schválí, tady sakra pozor !!). Ale to je naprosto zanedbatelná částka v tom, co absolvuješ na ATPL a všech licencích, která by tě neměla nijak zajímat :)


4) ULL na PPL je také cesta. Ale ULL je něco jako dětské létání (pokud nelétáš Dynamic atd), kdy některá pravidla neodpovídají tak úplně velkému létání. To je prostě pro radost. Ale proč jít takhle? Udělej si rovnou PPl a už létáš do zapisjíku Pilota a ne ULL :)

Než se do mě pustíte - ano, nemám rád "ultrahnoje". Kvalifikaci "ULL Ultrahnoj" splňují stroje ala něco potaženo plátnem, kdy pilot sotva umí komunikovat a prořítí se klidně CTRkem ve 3K stopách a do vysílačky chroptá " Otto, Karel, Božena..." a nebo splašené trubky, potažené rozloženou vodáckou lodí z umělé hmoty :)
"ULL" klasifikace je pro mě něco ala Dynamic, Shark a další stroje, odpovídající už standardům letadla. I cenově :)

Bonzaq
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 14. 08. 2014, 09:36
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod Bonzaq » 27. 08. 2015, 13:46

Jeeloo píše:... kdy pilot sotva umí komunikovat a prořítí se klidně CTRkem ve 3K stopách a do vysílačky chroptá " Otto, Karel, Božena..." a nebo splašené trubky, potažené rozloženou vodáckou lodí z umělé hmoty :) ...

To mi připomíná https://youtu.be/RQw_bMiK1cM?t=4m46s :)

Jeeloo
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 523
Registrován: 02. 02. 2007, 19:17
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod Jeeloo » 27. 08. 2015, 13:50

Přesně tak :) Takovéhle žvatlali, kteří neumí ani letět, ani komunikovat, tak to bych kopal do zadku....teda ne, kopal bych do zadku jejich instruktory. A je vlastně taky, protože všichni syslí na tom, aby hodina nestála moc a já nevím co a pak létají doslova jak trotlové :D

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod stegy » 27. 08. 2015, 17:56

Díky za radu :D

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod stegy » 27. 08. 2015, 18:54

Takových pár blbů v ČR najdeš a nebude jich málo - xicht jednoho z nejznámějších trotlů nedavno zdobil metro a vůbec vše s reklamou na VŠO :)
viz. David Vávra :lol: :lol:

JFS
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 27
Registrován: 08. 07. 2010, 23:00
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod JFS » 29. 08. 2015, 20:07

Jeeloo píše:
Nelétá se kvůli dlouhonožkám v kokpitu a obdivu pilotní uniformy :) Takových pár blbů v ČR najdeš a nebude jich málo - xicht jednoho z nejznámějších trotlů nedavno zdobil metro a vůbec vše s reklamou na VŠO :)



Omlouvám se za OT, ale zajímala by mne jedna věc. Dotyčného pilota sice vůbec neznám, a nechci se ho nijak zastávat, ale podle čeho soudíš, že je trotl? :)

stegy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 46
Registrován: 25. 08. 2015, 23:14
Oblíbené typy letadel: 737,777, embraer 190, BAe 146
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod stegy » 30. 08. 2015, 14:43

Na plakatu stoji pred nalestenym letadlem ktery videl tak akorat pri foceni. Na sobe ma kombinezu kterou skoro nemaji ani piloti L-159 :D =)) a propaguje VŠO ktera s letanim jako takovym nema nic spolecneho. Je to jako VŠE ale mas bliz k letadlum

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2268
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Větroň vs. Ultralight

Příspěvekod Fabo » 30. 08. 2015, 21:28

No, ja vim ze VSE se rika, ze to je nejtezsi gympl v Praze (coz mimochodem vubec neni pravda), ale zas urazet ji nemusis :D



Zpět na “Piloti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti